پاک کردن لکه خون خشک شده روی مبل :

تمیز کردن لکه خون از مبل و پارچه چالشی است که خیلی از ما درگیر آن هستیم. همه ی ما می دانیم پاک کردن لکه خون تا زمانی که خشک نشده باشد، بسیار راحت تر است. اگر مدت زیادی از خشک شدن این لکه روی مبل های پارچه ای شما میگذرد نگران نباشید! خوشبختانه راه هایی برای پاک کردن لکه خون از مبل وجود دارد. راه هایی که بدون آسیب زدن به مبل خانه ی شما، لکه ها را به خوبی از روی سطوح آن پاک می کند.

۱. برچسب مراقبت مبل را بررسی کنید

  • مبل ها از مواد مختلفی ساخته شده اند. برخی از آنها را می توان به راحتی با آب تمیز می شوند، در حالی که برخی دیگر از آن ها نیاز به روش های تمیز کردن خاصی دارند.
  • روی برچسب مبل به دنبال یکی از حروف کد W، S، SW یا X بگردید.
  • W، S و SW به این معنی است که شما می توانید لکه روی مبل را با آب و پاک کننده های رایج تمیز کنید.
  • X بدین معناست که شما نمی توانید به تنهایی مبل را با آب یا دیگر مواد شوینده و لکه بر تمیز کنید. بنابراین بهتر است این کار را به یک متخصص شست و شو بسپارید.

بهتر است در دور های ۶ ماهه یا یک ساله به شستشوی مبلمان بپردازید. پس از شستشوی مبل بهتر است از رو مبلی استفاده کنید تا کمتر خاک بگیرید و کثیف شود.

مبل شویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

پاک کردن لکه خون از مبل

۲. قبل از استفاده از شوینده پاک کردن مبل، آن را امتحان کنید

  • گام اولیه ی استفاده از پاک کننده روی سطح مبل خود، تست نقطه ای است. با این راه اطمینان حاصل کنید پاک کننده روی پارچه لک نمی اندازد، رنگ را از بین نمی برد و یا به طور دیگری به پارچه آسیب نمی زند.
  • تست نقطه به این صورت باید انجام شود که تمیزکننده مورد نظر را به نقطه ای از مبل که در چشم نیست، مانند پشت مبل، و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت روی سطح باقی بماند.

۳. پاک کردن لکه خون اضافی از مبل

با استفاده از یک مسواک نرم و یا یک برس، به طور مرتب شروع به پاک کردن لکه خون از مبل و اطراف آن را بکشید و و در حد امکان آن را از بین ببرید. این کار باعث می شود لکه در مراحل بعدی راحت تر پاک شود. بعد از کشیدن مسواک بر سطح، منطقه را با یک پارچه خشک پاک کنید.

برای استفاده از این لکه برها حتما به روش مصرف آن دقت کنید و یادتان باشد بدون دستکش از این مواد استفاده نکنید.

پاک کردن لکه خون خشک شده روی مبل با مسواک

۴. از یک دستمال خیس برای پاک کردن لکه خون از مبل استفاده کنید

  • یک پارچه تمیز را با آب سرد یا ایزوپروپیل الکل بشویید. مایع اضافی پارچه را بگیرید. با این پارچه ی مرطوب روی لکه و اطراف آن را به دقت بکشید.
  • اگر از آب استفاده می کنید، دقت کنید آب سرد باشد، زیرا آب گرم می تواند لکه را پخش کند یا به بافت پارچه آسیب بزند.
  • استفاده از پارچه سفید برای تمیز کردن مبل بسیار مهم است! در غیر اینصورت رنگ پارچه ها ممکن است به مبل پس بدهد و کار را خراب تر کند!
  • استفاده از آب برای صندلی های که روی برچسب آن کدهای W و SW نوشته شده، مناسب است. الکل نیز برای استفاده در مبل هایی به کار می آید که کدهای S و SW روی برچسب آن نوشته شده است.

پاک کردن لکه مبل

۵. مبل را با یک حوله خشک کنید

  • دقت کنید! چه در این مرحله و چه در مراحل دیگری که از دستمال استفاده می کنید، که به جای اینکه حوله را به چپ و راست روی پارچه بمالی، از آن به صورت ضربه ای استفاده کنید. چون حرکت مالشی می تواند لکه را عمیق تر کند و پخش کند. در نتیجه تمیز کردن آن سخت تر می شود.

لکه خون روی مبل

امیدوارماین مطلب براتون مفید باشه. اگه تو شستن مبل هاتون به کمک احتیاج داشتین، کافیه رو لینک زیر کلیک کنید تا متخصصین حرفه‌ای مبل‌شویی پین‌ورک این کار رو براتون انجام بدهند!…

مبل شویی

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.