کاربرد پوست موز چیست؟ با پوست موز چه می شود کرد؟ معمولا در کشور ما پوست موز جزو زباله ها محسوب شده و هیچ استفاده ی به خصوصی از آن نمی شود. در صورتی که در کشور های دیگر، خصوصا کشور های غربی، این ماده جزو پرکاربرد ترین مواد غذایی محسوب می شود و استفاده ی متنوعی دارد. در این مقاله “پین ورک” قصد دارد کاربرد پوست موز را با هدف اصراف نشدن این ماده ی غنی از ویتامین و مواد معدنی به شما آموزش دهد.

راه از بین بردن زگیل با پوست موز

اگر به مدت یک هفته هر شب قبل از خواب روی زگیل ها پوست موز بمالید، باعث می شود زگیل ها از بین بروند و مجددا به وجود نیایند. این خاصیت زگیل زدایی را مدیون پتاسیم موجود در پوست موز هستیم!

کاربرد پوست موز از بین بردن زگیل

پوست موز، بهترین داروی لاغری

پوست موز قبل از سیاه شدن ،در حالتی که هنوز کمی سبز است، یکی از بهترین داروهای لاغری گیاهی است. اضافه کردن پوست موز به اسموتی می تواند چربی سوزی را بالا ببرد. همچنین به دلیل داشتن فیبر، ویتامین A و لوتئین تا مدت زیادی احساس سیری به شما می دهد. می توانید مقداری از آن را به اسموتی دلخواه خود اضافه کنید و به عنوان صبحانه میل کنید.

کاربرد پوست موز در لاغری

کاربرد پوست موز در سلامت گیاهان

پوست موز را از داخل روی برگ گیاهان خانگی بکشید. این کار باعث می شود که گرد و خاک روی برگ ها از بین رفته و آن ها را برق میاندازد.
در مرحله ی بعد پوست ها را به قطعات ریز بریده و نزدیک ریشه ی گیاهان خاک کنید تا از آسیب شته ها و آفات گیاهی جلوگیری کند.

کاربرد پوست موز در سلامت گیاهان

از بین بردن جای زخم با پوست موز

روی هرگونه جای زخمی که روی پوستتان باقی مانده است، کمی پوست موز بمالید. اجازه دهید رطوبت آن خشک شود. بعد از چند دقیقه با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید. پوست موز سرشار از آنتی اکسیدان و پتاسیم است که به از بین رفتن جای زخم کمک می کند.

کاربرد پوست موز در از بین بردن جای زخم

پوست موز یک ماده ی غذایی مفید

پوست موز غنی از کربوهیدرات و ویتامین هایB6  و B12 است. ابتدا اجازه دهید موز کاملا برسد. سپس پوست خام موز را نوش جان کنید! در صورتی که معده ی شما با خوردن مواد خام اذیت می شود، می توانید حدود ۱۰ دقیقه قبل از مصرف آن را بجوشانید و سپس میل کنید. حتی اگر پوست موز به ذائقه ی شما خوش نمی آید می توانید آن را با میوه های دیگر میکس کنید تا طعم آن غالب نباشد.

کاربرد پوست موز

برق انداختن وسایل خانه با پوست موز

قسمت چسبناک داخل پوست موز را با یک چاغو بردارید، بعد آن را روی لوازم استیل خود، مثل قاشق و چنگال، یا کفش های خود بکشید. سپس با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید و از براقی خیره کننده ی آن لذت ببرید.

کاربرد پوست موز در برق انداختن لوازم

درست کردن شربت با پوست موز

با اضافه کردن پوست موزی که از قبل کامل شسته شده است به یک قابلمه آب و جوشاندن آن، عصاره ی پوست موز وارد آب شده و با غلیظ تر شدن مایع به شما یک شربت خوش بو و خوش طعم خواهد داد. می توانید از این شربت در اسموتی یا به عنوان نوشیدنی همراه با شکر استفاده کنید.

کاربرد پوست موز

قطعا پوست موز کاربرد های بسیار دیگری دارد که ما تنها به گوشه ای از آن اشاره کردیم. اگر دیگر خواص آن را می دانید حتما با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم این مطلب “پین ورک” کمک کند که از این به بعد این ماده غنی و مفید در کشورمان بدون استفاده دور ریخته نشود!

ممنون از همراهی شما

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.