همه ما روزانه هنگام پیاده روی، ورزش و حتی مطالعه دوست داریم به موسیقی گوش دهیم و اغلب با هندزفری این کار را انجام می دهیم. اما این لوازم پر کاربرد به دلیل عدم رعایت بهداشت، می توانند عامل بیماری های خطرناکی باشند. در عین حال، کثیفی هندزفری و گرفتگی منافذ آن می تواند باعث کاهش شدید کارایی شود. آخرین باری که هنزفری خودتان را اصولی تمیز کرده اید کی بوده است؟ می دانید نظافت اصولی هندزفری چگونه است؟ تمیز کردن هندزفری کار بسیار راحت و البته ضروری است. با پین ورک همراه باشید تا در ۵ گام نحوه ی نظافت هندزفری را به شما بگوییم.

مراحل تمیز کردن هندزفری به صورت اصولی

۱. هندزفری خود را با پارچه میکروفیبر پاک کنید. لطفا از پارچه معمولی استفاده نکنید. زیرا ممکن است به آن آسیب برسانید. نکته ی مهم تر این است که پارچه های میکروفیبری در جذب ذرات کوچکتر از پارچه های معمولی بهتر هستند. پارچه میکروفیبری را در دست خود نگه دارید و آن را به آرامی بر روی سطح هندزفری خود بکشید.

تعمیر موبایل در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

تمیز کردن هندزفری 1

۲. برای پاک کردن مناطق داخلی و دور از دسترسی که با دستمال تمیز نمی شود از یک گوش پاک کن استفاده کنید. گوش پاک کن را در دست خود نگه دارید و به آرامی قسمت پنبه ای آن را روی شکاف های کوچک و کناره و قسمت داخلی هندزفری خود بکشید. به دقت قسمت بلندگو را پاک کنید تا هرگونه گرد و غبار یا موم را که روی آن را گرفته است بردارید. روی بلندگو خیلی فشار نیاورید تا به آن ها آسیبی وارد نشود.

هندزفری‌‌ کثیف می‌تواند برای انسان دردسر ساز شود. اگر آلودگی و میکروب روی هندزفری بماند و مدام این آلودگی داخل گوش فرو رود، باعث رشد باکتری در گوش و شنیدن صد‌اهای بی کیفیت از هندزفری در گوش می‌گردد.

2تمیز کردن هنزفری

۳. با استفاده از پاک کن مداد، جرم و لکه های روی هندزفری را از بین ببرید. هنگامی که لکه ها از بین رفت، تمام تراشه های پاک کن را با پارچه میکروفیبری از روی آن پاک کنید.

3 تمیز کردن هندزفری

۴. قسمت بلندگو را با یک قلم مو ضد استاتیک بشویید. اگر شما برس ضد استاتیک ندارید، می توانید از مسواک خشک استفاده کنید. از مسواک خشک استفاده کنید تا گرد و غبار، خاک یا موم را که در منافذ بلندگو‌گیر کرده است را از بین ببرید. این کار را با ملایمت انجام دهید تا بلندگو ها آسیب نبینند.

4 تمیز کردن هنزفری

۵از یک پارچه میکروفیبری مرطوب به عنوان آخرین ابزار تمیز کردن هندزفری استفاده کنید. اگر هنوز هم روی هندزفری خود لکه هایی می بینید که به خوبی پاک نشده اند، چند قطره آب راه حل مناسبی برای حذف خاک های سخت تر است. روی یک پارچه میکروفیبر را مرطوب کنید. سپس قسمت مرطوب پارچه را روی سطح هندزفری خود بکشید. اجازه ندهید بخش مرطوب از پارچه با اسپیکر تماس داشته باشد و رطوبت بتواند به داخل آنها نفوذ کند.

5 تمیز کردن هنزفری

نکته: از آب مقطر به جای آب شیر استفاده کنید. آب شیر دارای مواد معدنی است که می تواند به هندزفری آسیب برساند.

برای داشتن هندزفری تمیز تر، گوش خود را به طور منظم پاک کنید. قسمت بیرونی گوش شما باعث ایجاد مومی می شود که می تواند هنگام استفاده از هندزفری به آن انتقال یابد. برای تمیز کردن قسمت بیرونی گوش خود از گوش پاک کن استفاده کنید.

6 تمیز کردن هنزفری

این نکته را فراموش نکنید که هندزفری درست مثل مسواک یکی از لوازم شخصی به شمار می آید.همانطور که فکر کردن به استفاده از مسواک یک شخص دیگر منزجر کننده است، استفاده از هنزفری یک فرد دیگر نیز باید همین طور باشد. پس از این به بعد سعی کنید نه از هنزفری کسی استفاده کنید، نه هنزفری خودتان را به کسی قرض دهید!

7 تمیز کردن هنزفری

اگر هدفون یا هندزفری شما پوشش سیلیکونی ندارد نیاز نیست دو طرف گوشی هندزفری یا قسمت‌های سیلیکونی دیگر را از هم جدا کنید. فقط کافی است با روش‌های گفته شده همه قسمت‌ها و سوراخ‌های هندزفری را خوب تمیز کنید تا پروسه تمیز کردن هندزفری خود را به پایان برسانید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    علیرضا زنگنه 16-09-2019

    عالی بود خانم طباطبایی
    خیلی شسته رفته و کاربردی
    قلمتان همیشه با طراوت و جوشان

      زهرا طباطبایی 30-09-2019

      سلام دوست عزیز? خوشحالم که از این مطلب پین‌ورک راضی بودید.

    farshad 11-12-2019

    متشکر از لطفتون.
    حرفتون خیلی دقیقه به قول معروف کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من

      زهرا طباطبایی 04-02-2020

      ممنون از نظر شما

    مریم 09-04-2020

    عالی بود

      زهرا طباطبایی 10-04-2020

      سپاس از نظر لطفتون?

    الیسا 26-06-2020

    سلام خانم طباطبایی ممنونم از نوشته های خودتون باتشکر از زحمت شما،ممنون که وقت گذاشتید و این مقاله رو نموشتید،باتشکر
    ⚘🌷⚘

    رهام 29-06-2020

    علی بود دستت درد نکنه از تمیز بودن
    هندزفریم خیلی راضی هستم مثل روز اول شده
    دستت طلا.بوس بوس

    فاطی 25-07-2020

    خیلی ممنون بابت راهنمایتون