۶ گام برای تی کشیدن پارکت و کف آشپزخانه

جالب است بدانید کف زمین از جمله محیط هایی است که ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد! این به دلیل تماسی است که روزانه ساعت هایی که بیدار هستیم با زمین داریم. اگر شما به نظافت خانه و محیط اطرافتان خیلی اهمیت می دهید، بی شک بر خلاف اکثریت که به جارو کردن سطح زمین بسنده می کنند، تمایل به تمیز کردن بیشتر زمین ها دارید. تی کشیدن باعث از بین بردن جرم و کثیفی هایی است که قطعا با جارو پاک نمی شود. حالا سوالی که مطرح می شود این است که روش صحیح تی کشیدن کف آشپزخانه چیست؟ ما در ۶ قدم، بهترین روش تی کشیدن سطوح را آورده ایم:

• کاشی ها و یا خلا بین آن ها را جارو کنید و هر گونه گرد و خاک، کثیفی و مو حیوان خانگی را از سطح زمین بزدایید. به یاد داشته باشید خلا های بین کاشی ها تمایل زیادی به جمع گردن غبار در خود دارند.

جارو کردن کف زمین

• سطل را با آب گرم و تمیز پر کنید. به خاطر داشته باشید حتما سطل را شسته باشید. تی را برای مدتی در آب گرم قرار دهید. برخی از تی ها بعد از استفاده ی قبلی سفت و سخت شده است و نیاز دارد که کمی خیس بخورد و نرم شود.

تی کشیدن کاشی
• کاشی ها را در بخش های کوچک تمیز کنید. این کار تمرکز شما را برای تی کشیدن بالاتر میبرد و کمک می کند هیج نقطه ای از قلم نیفتد.
• هنگامی که کف کاشی خود را تمیز کنید مطمئن شوید که قسمت های آسیب دیده ی کاشی، که خاک و غبار زیادی را در خود جمع میکنند را به خوبی پوشش داده اید.

تی کشیدن کف آشپزخانه

• به آب درون سطل شوینده اضافه کنید. از دستور العمل شوینده ی مورد نظرتان غافل نشوید. در حدی ازشوینده استفاده کنید که کف ایجاد شود. برای پاک کردن بهتر و تمیز تر حتما آب اضافه‌ی تی را بگیرید.

نحوه صحیح تی کشیدن

طرز استفاده از تی چرخشی

• بعضی از سطل ها دارای یک سبد همراه هستند که با استفاده از آن ها می توانید آب اضافه ی تی را به راحتی بگیرید. برخی از آن ها دارای یک پدال هستند که بدون دخالت دست و با نیروی پدال سبد را به چرخش انداخته و آب اضافی را می گیرد و روند تی کشیدن را بهبود می بخشد.
• اگر سبد شما هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارد، می توانید به سادگی از دستان خود برای این گرفتن آب تی استفاده کنید.
• این مراحل را تا زمانی که کل کف تمیز باشد، تکرار کنید.

لیست سرویس نظافت منزل پین‌ورک بر اساس مناطق :

  1. نظافت منزل در غرب تهران
  2. نظافت منزل در شرق تهران
  3. نظافت منزل جنوب تهران
  4. نظافت منزل در شمال تهران

 

خشک کردن تی

• اجازه دهید کف زمین کاملا خشک شود. روی سطح مرطوب قدم بر ندارید. وقتی که سطح زمین هنوز مرطوب است، قدم زدن روی آن باعث لکه افتادن روی آن میشود و کار شما را دو برابر می کند.
• در صورت امکان، از طریق باز کردن پنجره ها و یا روشن کردن کولر یا پنکه در اتاق، فرایند خشک کردن را تسریع کنید.

خشک شدن زمین بعد از تی کشیدن

• تی و سطل را به طور کامل بشورید. شستن آن ها کار شما را برای استفاده های بعدی از تی و سطل راحت می کند.
• بعد از همان مراحل، دوباره کف دست را بپوشانید، اما این بار فقط از آب پاک استفاده کنید.

شستن تی و سطل آب

 

تی کشیدن پارکت:

با استفاده از یک تی خشک می‌توانید در صورتی که آب یا مایعات بر روی سطح آن ریخته شده باشد، سطح آنرا به خوبی خشک کنید. به یاد داشته باشید که باقی ماندن رطوبت بر روی سطح و یا درزهای کناره های پارکت به مرور زمان به آن آسیب می زند.

بنابراین با توجه به حساسیت کفپوش های چوبی به رطوبت و یا مایعات، بهتر است همیشه آنها را تا جای ممکن خشک نگه دارید. با این کار تا حد زیادی به افزایش ماندگاری و دوام پارکت کمک خواهید کرد.

نکات مهم در تی کشیدن پارکت و لمینت:

  • کف های لمینت باید به صورت منظم جارو یا جارو برقی کشیده شوند. استفاده از پارچه نم دار مناسب است اما هرگز کف را در آب نخیسانید. اگر چه آنها مقاوم در برابر آب طراحی شده اند.
  • بیشتر چیزهایی که روی لمینت ریخته می شوند می توانند با پاک کننده های خانگی پاک شوند اما، اگر لکه متعلق به روژ لب، جوهر یا ماژیک دائمی است از استون استفاده کنید.
  • هرگز از پد تمیزکاری برای پاک کردن لکه ها از روی کف های لمینت استفاده نکنید و لکه مایعات را هر چه زودتر پاک کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.