نحوه شستن کلاه آفتابی

در دنیای مد این روز ها، کلاه آفتابی یا کپ طرفداران زیادی  دارند. اگر شما هم جزو طرفداران کلاه کپ هستید یا فرزند نوجوانتان عاشق این نوع کلاه ها است، باید بدانید که عدم رعایت نظافت و شسته نشدن این کلاه ها، که اغلب هر روز بر سر گذاشته می شوند، باعث چرب شدن زودتر موها و در نتیجه ریزش مو می شود. جدا از بحث مد، معمولا از کلاه لبه دار یا کپ برای جلوگیری از ورود نور خورشید، یا پنهان کردن به هم ریختگی موها استفاده می شود. پس این کلاه ها نیاز به نظافت هفتگی، یا حداقل ماهانه دارند. نگران نباشید! به راحتی می توانید کلاه کپ خود را با کمی مواد شوینده، آب و پارچه ای تمیز کنید. تنها لازم است چند نکته ای مهمی که “پین ورک” قصد دارد به شما بگوید را رعایت کنید.

۱٫ یک ظرف آب آماده کنید. شما می توانید از یک سطل تمیز استفاده کنید، اما سینک آشپزخانه یا حمام اگر تمیز باشد مناسب است. آن را با آب پر کنید. دقت کنید حتما از آب سرد استفاده کنید. اگر کلاه شما واقعا کثیف است، شما می توانید از آب کمی ولرم استفاده کنید. با این وجود به هیچ وجه از آب گرم یا داغ استفاده نکنید، زیرا این کار می تواند به کلاه آسیب برساند.

خشکشویی آنلاین

بهترین متخصص با کمترین قیمت

نحوه شستن کلاه آفتابی

۲٫ کمی مواد شوینده اضافه کنید. هر نوع مواد شوینده غیر سفید کننده که معمولا برای لباس استفاده می شود می تواند مورد استفاده باشد. نیازی به مقدار زیادی مواد شوینده ندارید. آن را روی کلاه اسپری کنید.

۳٫ در این مرحله از یک دستمال پارچه ای یا یک مسواک قدیمی کمک بگیرید. به ارامی آن را روی تمام سطح کلاه بکشید. لکه ها نیاز به توجه بیشتری دارند. با دقت روی آن هارا بکشید تا کاملا تمیز شوند.

اضافه کردن مواد شوینده به کلاه آفتابی

۴٫ کمی از مواد شوینده را داخل آب ریخته و کاملا مخلوط کنید تا کمی کف کند. سپس اجازه دهید کلاه کپ برای مدتی (حدودا یک ساعت) داخل سینک یا سطل آب خیس بخورد. میتوانید دهر چند دقیقه یکبار کلاه را داخل آب و مواد شوینده تکا دهید تا کاملا تمیز شود.

۵٫ پس از شسته شدن کلاه خود، آب را از سطل خود یا سینک تخلیه کنید. کلاه را زیر شیر آب گرم (نه داغ) قرار دهید تا مواد شوینده کاملا پاک شود.

۶٫ در آخرین مرحله کلاه را داخل حوله قرار دهید تا آب آن کامل گرفته شود. می توانید از سشوار هم کمک بگیرید. اما به خاطر داشته باشید برای حفظ شدن حالت کروی کلاه، آن را روی یک کاسه یا توپ قرار دهید و اجازه دهید خشک شود.
نکته: استفاده از خشک کن باعث آسیب رسیدن به آن می شود.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    Rahman 02-06-2019

    دوست داشتم 🙂

      زهرا طباطبایی 30-09-2019

      سلام دوست عزیز… خوشحالم که از این مطلب راضی بودید?

    fatima 23-03-2020

    مرسی.? این نوشته، واسه شستن کلاهم بهم خیلی کمک کرد.

      زهرا طباطبایی 03-04-2020

      سلام دوست عزیز. سپاس از نظر لطفت.

    حامد 05-07-2020

    ی سوال داشتم نقاب کلاه خراب نمیشه یعنی از فرم و حالت خودش در بیاد!

    نیما 09-07-2020

    خیلی بدردم خورد

    مهرزاد 11-07-2020

    ممنون از سایت خوبتون