نظافت سرویس بهداشتی:

در کنار نظافت و تمیز نگه‌داشتن ظاهری سرویس‌ها نباید از ضدعفونی کردن آنها هم غافل شد، این موضوع بخصوص پس از مهمانی‌ها اهمیت دارد.

چون سرویس‌ها خیس و نمدار هستند محل مناسبی برای رشد انواع میکروب‌ می‌باشند. اگر در نظافت این مکان‌ها هم غفلت شود، باید منتظر دیدن حشراتی مثل سوسک‌ها باشیم. در حالی که با تمیز نگه داشتن و ضدعفونی کردن این مکان براحتی می‌توان از رشد و تولیدمثل این جانوارن موذی جلوگیری کرد.
اگر حمام و دستشویی خانه شما هم محل زندگی سوسک و دیگر حشرات شده است، حتما سعی کنید با سمپاشی و خشک و تمیز نگهداشتن آنجا این حشرات را نابود کنید. فراموش نکنید این حشره‌ها می‌توانند سبب بروز بیماری‌های مختلفی بشوند.
نظافت سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی را با چه چیزی تمیز کنیم؟

این روزها انواع مختلف مواد شوینده و تمیزکننده سرویس‌های بهداشتی در بازار وجود دارد که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ جرمگیرها، تمیزکننده‌های اسیدی و غیر اسیدی، پودرهای تمیزکننده و…
بنابراین قبل از استفاده از هر محصول از عملکرد مناسب آن مطمئن شوید. سپس به دقت شیوه مصرف آن را بخوانید و طبق آن عمل کنید؛ چون اگر محصول نامناسبی انتخاب کنید یا شیوه صحیح کاربرد آن را ندانید وقت و پولتان را بیهوده هدر می‌دهید.
در این مورد یک نکته دیگر هم مهم است، مصرف بیش از حد این‌گونه مواد می‌تواند در طولانی مدت، رویه کاشی‌ها و سرویس‌ها را از بین ببرد. زمانی که رویه و لعاب این وسایل از بین برود، نظافت آنها بسیار سخت‌تر شده و زودتر کثیف و آلوده می‌شود.

نظافت سرویس بهداشتی با تمیز‌کننده‌های خوشبو:

همه خانم‌ها می‌دانند تمیزکننده‌های اسیدی بوی نامطبوعی دارند و استنشاق آنها باعث آزار ریه‌ها و دستگاه تنفسی می‌شود. هنگام کار با این شوینده‌ها سعی کنید از ماسک استفاده کرده و هواکش را هم روشن کنید؛ البته با همه این تمهیدات بهتر است کمتر از این نوع مواد استفاده کنید.
در مقابل، بعضی از شوینده‌ها با عطرهای متفاوت وارد بازار شده‌اند که باعث می‌شود بوی تند و ناخوشایند این مواد با عطری خوب جایگزین شود، اما باز هم دقت کنید چون این مواد هم می‌تواند باعث آزار ریه‌ها شود. اما چون بوی بدی ندارد، خانم‌ها بدون ‌توجه به خطر استفاده از این مواد، هر مقداری بخواهند از آنها در نظافت سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند.

سرویس‌ بهداشتی های تمیز و خوشبو:

هر چقدر سرویس‌ها تمیز‌تر باشد، بوی ناخوشایند کمتری خواهد داشت، اما به طور حتم بهتر است سرویس‌ها در کنار نداشتن بوی نامطبوع، بوی خوشی هم داشته باشند. بنابراین می‌توانید از انواع خوشبو‌کننده‌ها و بوگیر‌های مخصوص این فضاها نیز استفاده کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

6 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.