چگونه پولدار شویم ؟ این سوالی است که من و شما و خیلی از افراد دیگر در پی پاسخ آن هستیم. در جواب این سوال همه روز شاهد سیل زیادی از محتواها هستیم که به نوعی قصد دارند به ما کمک کنند تا پولدار و ثروتمند شویم، اما به راستی که در این بین تعداد زیادی از این به اصطلاح افراد موفق و شوآف کننده وجود دارد که حتی از پس هزینه ماهانه خود بر نمی‌آیند ولی میخواهند به من و شما آموزش پولدار شدن و ثروتمند شدن را بیاموزند. پس بهتر است کمی در این زمینه با احتیاط عمل کنید و فریب هر بحث و سخنی  را نخورید، فریب هر آموزش ویدیوی که فروشنده با تخفیف ۹۰ درصد برای شما ارایه می‌دهد و قصد پولدار شدن شما را دارد نخورید!

ما نیز در این مقاله موضوعات اساسی این بحث بزرگ را مطرح کرده‌ایم و پیشنهاد ما این است که هر چند مدت به این مطلب سری بزنید و از آپدیت آن باخبر شوید چرا که نوع مقاله به شرایط اقتصادی نیز توجه می‌کند و با توجه به آن حوزه‌های را بررسی کرده است. تلاش و کوشش و کسب تخصص برای پولدار شدن را که همه می‌دانند و همیشگی است، اما ما سعی کردیم مطلبی با وضعیت حال را برای شما تدارک ببینیم.

پولدار شدن با پورسانتپولدار شدن با بازاریابی شبکه ای

 

مراقب دکترها و پدر‌های علم پولدار شدن باشید، چون آنها برای فریب و فروش دور‌ه‌های آموزشی خود دست به هر کاری می‌زنند حتی کرایه ماشین‌های لوکس و چندتا عکس با لوازم لوکس دیگران !

تقریبا همه دوست دارند پولدار شوند. اما می‌دانیم که ممکن است با راهی پر پیچ و خم و سخت روبه رو شویم. در ادامه میخواهیم مواردی را بیان کنیم که بتوانید پولدار شوید. قطعا مجبور نیستید تمام این شیوه ها را انجام دهید اما رعایت برخی از آنها هم می‌تواند تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. از همه اینها مهم‌تر، اهدافی را که امسال به آنها دست می‌یابید، پله‌های پیشرفت و زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ‌تر سال‌های آینده هستند؛ اما مهم‌ترین قدم همیشه شروع کردن است.

پولدار شدن با فروش مسکن

چگونه پولدار شویم: عطش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

بسیاری از کسانی که بدنبال سود کلان و پولدار شدن هستند سرمایه هفت یا هشت رقمی خود را در بازار املاک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بله برای خیلی‌ها این افزایش قیمت مسکن که در سال گذشته اتفاق افتاده است ناخوشایند بوده است ولی یکی از راهکارهای که حفظ سرمایه در شرایط فعلی به شما می‌رود. روی سخن ما با کسانی است که قصد دارند با تلاش و یک روند قانونی و شرافتمندانه به ثروت دست پیدا کنند و آن این است که بتوانید در ساخت یا پروسه بازسازی خانه و آپارتمان ها شرکت کنید و بعد از زحمتی که برای ساخت یا نو‌ نوار کردن آن خانه می‌کشید با فروش آن بتوانید سود مناسبی را برای خود رقم بزنید. ممکن است با تک خانه شروع کنید ولی اگر جزو گروه یا سرمایه گذار بیشتری را داشته باشید بازار مسکن از موارد است که می‌تواند جواب سوال چگونه پولدار شدن شما باشد.

همینطوری که گفتیم برخی افراد نیز با مشارکت دیگر سرمایه‌گذاران به سراغ املاک تجاری می‌روند اما بعضی دیگر پول خود را در املاک مسکونی گران قیمت در کلان شهرها و سایر شهرهای پرمتقاضی جهان سرمایه ‌گذاری می‌کنند. این افراد امیدوارند پس از چند سال به سود خوبی دست پیدا کنند و در عین حال در زمان مسافرت خود به این شهرها از زندگی در خانه خود هم لذت ببرند.

 

چگونه پولدار شویم : طرز تفکرتان تغییر بدهید

دوست ندارم محتوای شعاری را برایتان ارایه دهم اما این یکی واقعا تاثیر گذار است. رابطه‌ی اغلب افراد با پول، رابطه‌ای دوگانه و آمیخته با عشق و نفرت است. بعضی‌ها همزمان از افرادی که پولدار هستند اظهار تنفر می‌کنند و در عین حال خودشان هم آرزوی پولدارشدن دارند. هرچند یکی از دلایلی که اغلب افراد جامعه نمی‌توانند پول جمع کنند این است که از ماهیت پول و نحوه‌ی کار آن اطلاعی ندارند.

  1. اصل بزرگی که اغلب از آن غافل می‌شوند، موضوع «سرمایه» است. سرمایه درست مثل یک انسان، موجودی زنده است.
  2. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید و سرکار می‌روید، در حال فروختن یک محصول هستید؛ خودتان.
  3. این موضوع در مورد سرمایه‌ی شما نیز صحت دارد. وقتی این را درک کنید، می‌توانید به قدرت اصلی سرمایه در زندگی خود پی ببرید.

هر یک تومانی که ذخیره می‌کنید، درست مثل این است که یک نیروی کار را به خدمت بگیرید.  هدف شما در دراز مدت این است که کاری کنید این کارمندها سخت‌تر کار کنند و آن‌قدر پولدارتان کنند که کارمندان بیشتری استخدام کنید (پول بیشتری ذخیره کنید). وقتی به‌اندازه‌ی کافی ثروتمند شدید دیگر نیازی ندارید نیروی کار (سرمایه) خود را در اختیار دیگران قرار بدهید، بلکه می‌توانید با سرمایه‌ی خود زندگی کنید.

چگونه پولدار شویم

چگونه پولدار شویم و پولدار بمانیم

بزرگ‌ترین مشکل افراد برای سوال چگونه پولدار شویم این است که تصور می‌کنند برای پولدار شدن باید مقدار زیادی پول در اختیار داشته باشند. مشکل آنها بیشتر ذهنی است و تصور می‌کنند حتما باید میلیون‌ها تومان پول داشته باشند تا سرمایه‌گذاری را شروع کنند. چیزی که آنها فراموش می‌کنند این است که هر ارتشی با یک سرباز آغاز به کار کرده است. این اصل در مورد منابع مالی هم صدق می‌کند. از جمله روشهای دیگر افزایش ثروت این دسته افراد، خرید خودروها و آثار هنری منحصر بفردی است که ارزش آنها به مرور زمان زیاد می‌شود.

البته باید در نظر داشت بعضی از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها ممکن است در مقایسه با روشهای سنتی، به اصطلاح “پرخطرتر” باشد و قسمت عمده‌ای از سرمایه هزینه شده از دست برود و ماهها یا سالها طول بکشد تا سرمایه به سود بیافتد. طبیعی است که شما ممکن است میلیونها دلار در اختیار نداشته باشید اما با خواندن این مطلب می‌توانید به نکاتی پی ببرید که چگونه ثروتمندان سرمایه خود را چند برابر میکنند.

چگونه پولدار شویم و پولدار بمانیم

با هر یک تومانی که پس‌انداز می‌کنید، برای خودتان آزادی می‌خرید

وقتی بتوانید هر روز چند هزار تومان کنار بگذارید، در درازمدت می‌بینید که به پس‌انداز قابل توجهی رسیده‌اید. پول می‌تواند به‌جای شما کار کند و هرقدر هم که بیشتر باشد، بهتر است. پول بیشتر، آزادی بیشتری نیز برای شما فراهم می‌کند. یعنی می‌توانید وقت بیشتری را با خانواده‌ی خود سپری کنید و بیشتر به مسافرت بروید.وقتی موفق شدید هزینه‌های زندگی خود را ۱۰ درصد کاهش دهید، حال باید این پول را مستقیما به پس‌انداز اختصاص دهید. هدف اصلی از کاهش هزینه‌ها تنها یک رژیم مالی نیست، بلکه آزاد کردن سرمایه برای رشد استقلال اقتصادی است.

ثروتمندان در جاهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که افراد عادی حتی فکر نمی‌کنند چنین نوع کسب و کارهایی اصلا وجود داشته باشد و یا بتوان از آنها درآمدزایی کرد. سرمایه‌گذاریهای بلند مدت یکی از آنهاست که عمدتا پول بمدت دست‌کم ۵ سال به “خواب” می‌رود ولی در پایان سود کلانی را روانه جیب سرمایه‌گذار خواهد کرد.

راه انداختن هر کار تازه ای سرمایه می خواهد اما نه سرمایه میلیاردی، سرمایه اصلی افرادی که این روزها به اسم موفق و سرمایه دار می شناسیمشان هوش، زمان سنجی ، ابتکار و ریسک پذیری شان است.

کارت اعتباری خود را در خانه بگذارید

اگر معمولا با کیفی پر از کارت‌های اعتباری به خرید می‌روید، اکنون زمان آن رسیده تا کارت‌های اعتباری خود را از داخل کیف‌پولتان خارج کنید و فقط در مواقع ضروری آنها را همراه خود داشته باشید. وقتی با پول نقد خرید کنید، میزان هزینه هایتان محدودتر می‌شود. بسیاری از افراد به‌طور غریزی از خالی کردن کامل کیف‌پول یا حسابشان دوری می‌کنند. درعوض، وقتی یک کارت اعتباری پر از پول در اختیارتان باشد، پول بیشتری خرج می‌کنید.
پس سعی کنید درهنگام خرید کارت‌های اعتباری خود را دست‌کم چند هفته در خانه بگذارید و ببینید این کار تا چه اندازه در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند. درعوض از سود پولی که در حسابتان باقی می‌ماند نیز بهره‌مند خواهید شد.

جایگاه فعلی شما در زندگی چیست؟

اگر نمی‌خواهید پول خود را برای ۱۰ سال (مثلا در بازار سهام) سرمایه‌گذاری کنید، چطور می‌توانید انتظار داشته باشید که در آینده ثروتمند شوید؟ همان‌طور که اقدامات قبلی شما در گذشته شرایط فعلی شما را ساخته‌اند، فعالیت‌های امروز شما باعث اتفاقات مثبت آینده خواهند شد. شرایط شما نشان‌دهنده‌ی این است که زمان و پول‌تان را چگونه صرف می‌کنید. بنابراین این دو عامل مهم، سرنوشت شما را مشخص می‌کنند.

برای وقتتان و برای خودتان ارزش قائل باشید. انسان های پولدار و موفق افرادی هستند که در کمترین زمان، بیشترین بهره وری را دارند و کارهای بیشتری را انجام می دهند. در روز ۱۴۴۰ دقیقه بیشتر ندارید و این سرمایه شماست. یادتان باشد که وقت تلف شده، از پول تلف شده، بسیار بدتر است. ساده ترین راه برای استفاده درست از زمان، تغییر نگرشمان نسبت به آن است. حساب کنید و ببینید هر دقیقه شما در روز چقدر ارزش دارد؟ این را می توانید با تقسیم درآمد روزانه خود، بر دقایق کاری تان پیدا کنید.

مقالات مرتبط:

رضایت شغلی : نکات طلایی افزایش رضایت شغلی

ورود به اتاق مصاحبه و در مصاحبه چگونه صحبت کنیم؟

چگونه ایده خود را برای فروش آماده کنیم؟

چگونه در مورد افزایش حقوق صحبت کنیم؟

رسیدن به شادی یا حرکت به سمت دنیای ایده‌ال خود؟

مثبت اندیشی: مهارت‌های مثبت فکر کردن چیست؟

روش زندگی افراد موفق را مطالعه و الگوبرداری کنید

صفاتی را که در افراد موفق می‌بینید، گرامی بدارید و تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید شما نیز چنین صفاتی را داشته باشید. سعی کنید تبدیل به همان فرد موفق بشوید. بهتر است ابتدا روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

موفقیت و ثروت، خودشان موفقیت و ثروت بیشتری ایجاد می‌کنند.

این را درک کنید که پول بیشتر، جواب مشکلات شما نیست

پول بیشتر، مشکلات شما را حل نمی‌کند. شما اگر نتوانید با حقوق کم، عادت‌های مناسبی در خود پرورش بدهید، حقوق بیشتر کمکی به شما نخواهد کرد و فقط زندگی شما را نابود می‌کند. مشکل میزان حقوق افراد نیست، بلکه نحوه‌ی استفاده  و مدیریت پول است که اگر صحیح نباشد، مشکل‌ساز می‌شود. اغلب افرادی که ثروت را بر خرت و پرت‌ها ترجیح می‌دهند، پولشان را برای «آخرین و بهترین» تکنولوژی خرج نمی‌کنند. چرا که می‌دانند می‌توانند از پولشان در جای دیگری استفاده بهتری ببرند. خرید چیزی که تبدیل به بدهی شود برای آنها مایه استرس و عذاب است، چرا که آن دسته از افراد ترجیح می‌دهند پول خود را خرج خرید دارایی‌هایی کنند که در طول زمان به ارزشش افزوده شده و به ازای آنچه که سرمایه گذاری کرده‌اند برایشان آورده داشته باشد.

اگر والدین شما ثروتمند نیستند، کاری را که آنها انجام داده‌اند، انجام ندهید

معنی دیوانگی این است که کاری را بارها و بارها انجام بدهید و انتظار داشته باشید نتیجه‌ی متفاوتی بگیرید.

اگر والدین شما زندگی‌ای دارند که شما آن را تأیید نمی‌کنید، پس کارهایی که آنها را به این نوع زندگی رسانده، انجام ندهید. باید بتوانید از ذهنیت نسل گذشته عبور کنید و سبک زندگی متفاوتی را انتخاب کنید. اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از شر بدهی‌هایتان خلاص شوید. دومین کار این است که سرمایه‌گذاری و پس انداز پول را جزو اولویت‌های زندگی خود قرار بدهید.

یک برنامه و مسیر مالی خوب، به شما کمک می‌کند تا در جای صحیح سرمایه‌گذاری کنید، و از اشتباهات قسر در روید. لازم نیست که شما کنترل سرمایه و دارایی‌های خود را به دیگری بسپارید، اما باید در چنین محیط پیچیده‌ای حداقل با یک یا چند متخصص رابطه خوبی داشته باشید.

نگران اینکه چگونه پولدار شویم نباشید

معجزه‌ی زندگی این است که مهم نیست در کجا قرار دارید، مهم این است که کجا می‌خواهید بروید. وقتی تصمیم گرفتید که کنترل زندگی خود را به‌دست بگیرید، دیگر به خود شک نکنید. هر لحظه که می‌گذرد شما در حال نزدیک‌تر شدن به هدف نهایی خود یعنی به‌دست آوردن ثروت هستید. هر فردی که شما را برای بار اول می بیند، در ۳ ثانیه اول از روی ظاهر شما برداشتی در ذهن خود می کند و در ادامه فقط به دنبال نکاتی در رفتارتان برای اثبات این برداشت خود می گردد. پس سعی کنید یک برداشت خوب را منتقل کنید.

نظر اونور آبی‌ها در مورد چگونه پولدار شویم ؟

شاید بد نباشد محتوای یک گفتگو در باب پولدار شدن و کسب ثروت را که در مجلات خارجی ارایه شده است را نیز بررسی کنیم تا ببینیم نظر متخصصین و افراد باسواد اونها چه چیزی هست در این مورد !

تعلل کردن و پوشت گوش‌انداختن را متوقف کنید!

بله تا وقتی که جوان هستیم و وقت داریم مدام به خود می‌گوییم هنوز فرصت باقی هست و باید از دوره جوانی خود استفاده کنیم. بعدا وقت برای پولدار شدن و کسب ثروت باقی است. این طرز تفکر که خب من باید ماه دیگر فلان کار را انجام دهم یا هنوز وقت برای انجام دادن کارها دارم ممکن است ناگهان به ۱۰ ماه بعد یا ۱۰ سال بعد منجر شود. (مثلا برای من در مورد یادگیری زبان اتفاق افتاده است و تا الان ۳ سال شد که به تعویق انداخته‌ام!!)

پس بیاید برای حرکت به سمت ثروتمند شدم و کسب پول این چرخه تعلل و هدر دادن وقت را متوقف کنیم. من به یاد تصویر زیر میافتم که واقعا برای خیلی از افراد پیش می‌‌آید.

time-money-energy

 

هیچ جادویی برای پولدار شدن وجود ندارد !

بله واقعا هیچ جادویی برای پولدار شدن وجود ندارد و برعکس خیلی اوقات همه چیز باید حساب و کتاب شده و منطقی پیش برود. یاد جمله زیر افتادم:

به فلانی گفتند چطور پولدار شدی یهو ؟ گفت: یک شبه پولدار شدن من ۱۰ سال طول کشید !

بنابراین باید در طول زندگی و مسیر خود برای رسیدن به هدف استراتژی و عقل را بکار برد. هدف را شاید اینگونه بتوان در نظر گرفت که: ایجاد پول بیشتر، صرفه هزینه کمتر و سرمایه ‌گذاری بیشتر و عقلانی باشد.

سرمابه گذاری بر روی خودم، یک راه پولدار شدن عالی

یکی از اهداف سرمایه گذاری شما باید خودتان باشید. شما بهترین منبع جمع آوری ثروت هستید و این با صرف وقت بیشتری برای آموزش خودتان است. بررسی مهارت‌های خودتان و گسترش و پرورش آن در جهت رسیدن به اهداف اصلی جزو مواردی است که راه شما را برای پولدار شدن و کسب ثروت باز می‌کند.

یک متخصص و فرد تحصیلکرده با تجربه و ماهر قطعا دارای فرصت‌های طلایی زیادی است که در زندگی پیش‌روی او قرار خواهد گرفت. اینها به شما کمک خواهد کرد تا پایه‌های مالی محکمی را برای خود ایجاد کنید.

یک برنامه بودجه‌بندی را برای خود تنظیم کنید

لازم نیست واقعا برنامه و کاغذ بازی شبیه بودجه بندی دولت را برای خود ایجاد کنید. فقط کافی است با توجه به مطالب قبلی که خواندید برای خود میزان هزینه های جاری را تعیین کنید و موارد غیر ضروری در بازه زمان خاص را مدیریت کنید. واقعا خیلی از ما وقتی سری به بازار می‌زنیم با انبوهی از خرت و پرت های بی مصرف به خانه برمیگردیم یا مواد غذایی که با اصراف زیاد به بیرون هدایت می‌شود !

بنابراین مشخص کردن بودجه مصرفی هزینه ها در دوره های خاص به شما کمک می‌کند که از هدر دادن پول‌های خود جلوگیری کنید و شما شگفت زده خواهید شد که بعد از این کار ببینید که در کجا چقدر پول هدر می‌رود.

بدهی را صاف کن رفیق !

گاهی لازم است در زندگی زیر بار بدهی و قسط برویم. اصلا خود ما ایرانی‌ها در این مورد گفته داریم که:

مگر می‌شود ازدواج کرد و قسط نداشت !!

البته این گفته در مورد خانه و غیره هم صدق می‌کند. بله درست است اگر بخواهید پولدار شوید باید خوش حساب باشید و بدهی‌های خود را صاف کنید. هر نوع بدهی ازدواج و ماشین و خانه و دوران دانشجویی و امثالهم داشته‌اید را سعی کنید پرداخت کنید یا از میزان اقساط آن بکاهید.

باور کنید یا نه در ادامه مسیر شما فکر کردن به میزان بدهی و اقساط می‌تواند انرژی و پول‌های شما را به باد دهد. پس با پرداخت آن خیال و روان خود را از بابت بال در‌ آوردن پول‌هایتان راحت کنید!

ریسک کردن از راهکارهای پولدار شدن !!

شاید عجیب باشد که بگوییم باید کمی هم در این راه ریسک کنید. البته ریسک به معنای  آب کردن همه زندگی‌تان و سرمایه گذاری در ناکجا آباد نیست. شما باید قدرت داشته باشید و از انجای که در بخش نخست قول دادید از فرصت‌های زندگی و جوانی خود حسابی استفاده کنید شاید بد نباید با این ریسک شروع کنید که محل کار خود را ترک کنید یا چندتا کار دیگر را نیز امتحان کنید!

خیلی اوقات عدم ریسک منجر به بسته شدن ذهن و مغز شما می‌شود و ترسو و ترسو تر خواهیم شد.

سعی کنید جریان‌های درآمدی بیشتری برای خود ایجاد کنید و این آغازی برای پولدار شدن شما خواهد بود.

کتاب زندگی خود را طراحی کنید

معرفی کتاب زندگی خود را طراحی کنید

شاید کتاب‌های زیادی در مورد موفقیت و کسب در‌آمد اینترنتی و کسب درآمد در خانه و فلان شنیده و خوانده باشید پس من در اینجا نمی‌خواهم مجدد لیست بلند بالای از آنها را برای شما بیاورم. در عوض به یک کتاب اشاره خواهم کرد با نام زندگی خود را طراحی کنید.

کتاب زندگی خود را طراحی کنید با عنوان فرعی چگونه زندگی خوب و شادی برای خود بسازیم، یکی از پرفروش‌­ترین کتاب­ های سال ۲۰۱۶ میلادی در آمریکا است. موضوعات این کتاب بیشتر درمورد راهنمای شغلی، مهارت زندگی، خودشناسی، ابعاد طراحی و اجتماعی و تصمیم­ گیری است. کتاب زندگی خود را طراحی کنید نوشته بیل بورنت و دیوید ایوانس، اساتید دانشگاه استنفورد آمریکا است. در این کتاب، قدم به قدم پیش می­رویم تا نحوه‌ی برخورد صحیح با موضوعات زندگی و دغدغه‌های شغلی ­مان را یاد بگیریم؛ مسائلی که اکثر ما خواه‌ناخواه در زندگی خود با آن­ها سر و کار داریم.

این یک کتاب راهنمای شغلی و مهارت زندگی است و برای کسی که بخواهد زندگی و شغل مورد علاقه خود را بسازد، خواندن آن یک رویداد سرنوشت ساز محسوب می شود.زندگی خود را طراحی کنید به ما یاد می­‌دهد که برای داشتن یک زندگی شاد و موفق لازم نیست حتماً تغییرات بزرگی در زندگی­ مان ایجاد کنیم؛ گاهی با یک تغییرِ نگرش و راه‌حل ساده، می‌توانیم «زندگی خوب و شادی برای خود بسازیم!»

بخشی از کتاب زندگی خود را طراحی کنید

زندگی فراتر از چک حقوق و عملکرد کاری است. همه ما باید بدانیم که برای کسی مهم هستیم. همه ما باید بدانیم که کار ما به پیشرفت دنیا کمک می کند. همه ما می خواهیم بدانیم که به بهترین وجه ممکن، با بیشترین هدف و معنای ممکن، عشق می ورزیم و زندگی می کنیم و این که ما با لذت این کار را انجام می دهیم.

شما برنامه های مهمی برای اجرا دارید؛ شما انتخاب هایی برای انجام دارید؛ و زمانی که آن را انجام بدهید زندگی شما کاملا با قبل متفاوت خواهد شد. در این معنا طراحی جدید شما جایگزین طراحی قدیمی شما می شود – و این تغییر به راستی کار بزرگی است. شما می توانید آن را واقعا حس کنید.

با جستجوی ساده می‌توانید نسخه آفلاین و آنلاین این کتاب را خریداری کنید. همچنین بخشی دیگر از محتوا را به زبان لاتین در گوگل بخوانید.

نکات ریز و مهم برای ثروتمند شدن

  • وارد شغلی بشوید که جا برای پیشرفت داشته باشد: پول و پیشرفت سریع در این مسیرها بدست می‌آید. مثلاً زمانی که مهاجران اولیه امریکا ساکشان را در بیابان روی زمین می‌گذاشتند، کسی که نجاری بلد بود و می‌توانست خانه و اصطبل بسازد نانش در روغن بود.
  • برای معتبرترین شرکتی که می‌توانید کار کنید: این کار باعث می‌شود اعتبار بیشتری پیدا کنید و کار را برای گسترش ارتباطات‌تان راحت‌تر می‌کند.
  • تخصص کسب کنید تا ثروتمند شوید: سعی کنید در یکی از زمینه‌های کاری‌تان چنان متخصص شوید که کسی نتواند روی دست‌تان بلند شود. دنیای امروز دنیای تخصص است. کسی این خاصیت را بدست خواهد آورد که عاشق یادگیری باشد. شما را به‌عنوان یک برنامه نویس در شرکتی استخدام کرده‌اند و هر روز وظایف چالش برانگیزی به شما محول می‎‌شود. اگر اهل جست و جو و یادگیری باشید نه تنها وظیفه‌ی خود را انجام داده‌اید بلکه بعد از چند وقت برای خود غولی خواهید شد که تمام شرکت‌های معتبر برای داشتن‌تان سر و دست می‌شکنند.
  • از چند جا درآمد داشته باشید: البته نه به آن شیوه‌ای که سازمان بازرسی کل کشور را عصبانی کند (چند شغله‌های دولتی). اگر کاری را در حد تخصص یاد گرفته‌اید شروع کنید درباره آن مطلب بنویسید، مشاوره بدهید و تدریس کنید و از تمام این‌ها پول در بیاورید.
  • شرکت خود را ایجاد کنید: تأسیس شرکت کار خیلی آسانی است و اگر مقدار کمی پول داشته باشید می‎توانید به یکی از آگهی‌های ثبت شرکت‌ها در روزنامه همشهری زنگ بزنید و با پرداخت کمی پول شرکت‌تان را رسماً ثبت کنید. منتها این‌که چه‌طور شرکت را اداره کنیم مهم است. شرکت‎های موفق کارشان را این‌طور شروع نکرده‎اند که یک‌شبه ۵۰ نفر را استخدام کنند و ۱۰ میلیون دلار در حلق شرکت بریزند و بسم الله بگویند. این‌ها کارشان را از دفاتر خیلی کوچک و محقر شروع کرده‌اند و حالا شده‌اند غول‎های چند ملیتی. همین شرکت پیکسار که استیو جابز آن‎را خرید و آن را به این عظمت درآورد، شرکتی بود که در شروع کار چند نفر گرافیست کامپیوتری با ذوق را دور هم جمع کرده بود و انیمیشن‌های کوتاه و بسیار ساده می‎ساخت.

نتیجه گیری

شاید بعد از خواندن برخی موارد بالا بگویید در حال حاضر هم این کارها را انجام میدهم ولی هنوز پولدار نیستم و راه چگونه پولدار شویم چه می‌تواند باشد. در اینجا باید با در نظر گرفتن تمام موارد قبلی و اضافه کردن مقداری انرژی و ساعات کاری بیشتر به سمت راه اندازی کسب و کار خودتان حرکت کنید. در ساده‌ترین حالت خیالتان راحت خواهد بود که هرچقدر تلاش کنید برای پولدار شدن خودتان خواهد بود پس معطل نکنید و شروع کنید به پولدار شدن و کسب ثروت.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.