ماشین لباسشویی اختراع شگفت انگیز بشر است. لباس‌های کثیف و بدبو تنها با فشار دادن چند دکمه تمیز و خوشبو می شوند. همه ما برای رهایی از شستشو با دست به ماشین لباسشویی روی آوردیم. اما حتی با وجود این اختراع شگفت انگیز هنوز هم نمی‌توان همه چیز را با آن شست. در این مطلب از مجله پین‌ورک به معرفی ۸ تا لباس‌هایی که نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند می‌پردازیم. امیدوارم با رعایت این نکات هم لباس‌هایتان و هم ماشین لباسشویی را همیشه سالم نگه دارید.

 

معرفی ۸ مورد از لباس‌هایی که نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند !

برخی وسایل مثل تلفن همراه، کیف پول، کلیدها و سکه‌ها واضح است که قابلیت تمیز شدن با ماشین لباسشویی را ندارند. لباس‌های کوچکی مثل جوراب کودک، لباس‌های زیر زنانه و یا لباس های توری هم حتما باید درون کیفی توری درون ماشین لباسشویی قرار بگیرند تا آسیب نبینند، گم نشوند و یا مسیر تخلیه را مسدود نکنند. اما هشت دسته هستند که شاید تا به حال توجه نکرده‌ایم که نباید با ماشین لباس شویی شسته شوند. یکی از موارد بسیار بد برای ماشین لباس شویی افزودن بیش از حد مواد شوینده و یا نرم کننده‌های پارچه است. زیرا مواد شوینده اضافی روی سطح پارچه قرار می‌گیرد و بوی بد و کثیفی را به دام می‌اندازد در نتیجه لباس شما کمتر از حالت معمول تمیز خواهد شد. هم چنین استفاده بیش از حد مواد شوینده به ویژه در ماشین لباسشویی‌هایی که بازده بالایی دارند و مقدار آب مصرفی آن‌ها کمتر است، مواد اضافی باکتری‌ها را به دام می‌اندازد و باعث می‌شود ماشین لباس‌شویی بوی ناخوشایندی بدهد.

8 چیزی که نباید در ماشین لباسشویی انداخت


مقالات مرتبط :


۱ . لباس شنا

اولین مورد از ۸ تا لباس‌هایی که نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند لباس شنا است. حتی اگر لباس شنا به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتوان با ماشین لباس شویی آن را شست، نباید این کار را کرد. نحوه شستن ماشین لباس شویی می‌تواند سبب پارگی لباس شنا شود. اگر می‌خواهید لباس شنای شما دوام بیشتری داشته باشد شستن با دست بهترین انتخاب است.

۲ . کت و شلوار

حتی اگر پارچه بیرونی کت از جنس پنبه، پلی استر و یا پارچه قابل شست و شو در ماشین لباس شویی باشد. هرگز نباید کت و شلوار یا کت و دامن را با ماشین لباس شویی بشویید. کت معمولا از چند لایه پارچه دوخته می شود و لایه‌ای که در میان پارچه درونی و بیرونی قرار می گیرد و به آن شکل می‌دهد آستر نامیده می‌شود وقتی در تماس با آب قرار می‌گیرد تغییر شکل می‌دهد و می‌تواند از هم گسیخته شود. برای شستن کت و شلوار باید از ماده شوینده خشک و پارچه متناسب استفاده کرد تا رنگ کت ثابت بماند.

۳ . کفش و لباس چرمی

کفش‌های پارچه‌ای به خوبی با ماشین لباس‌شویی شسته می‌شود اما کفش چرمی اینگونه نیست. بخش‌های مختلف کفش چرمی معمولا با چسب به هم وصل شده‌اند و در تماس با رطوبت یا گرما کفش آسیب می‌بیند. گرچه خیس شدن لباس‌های چرمی به آن آسیب نمی زند و به راحتی قطرات آب از بین می‌روند اما شستن لباس چرمی با ماشین لباسشویی باعث می‌شود تا لباس آسیب ببیند و چروک شود. تمیز کردن البسه چرمی روش های مخصوص به خود را دارد.

۴ . ترمه، لباس‌های پشمی، مخملی و گلدوزی شده

معمولا در برچسبی که همراه این جنس لباس‌ها هست، شستن با ماشین لباسشویی ممنوع ذکر شده است. درست است که پشم قابل شستشو وجود دارد و مخمل (پارچه‌ای ترکیبی از پنبه و پلی استر که معمولاً در لباس کودکان یافت می‌شود) نیز قابل شستشو است، اما چون این لباس‌ها دارای ظرافت هستند بهتر است با دست شسته شوند. لباس های از جنس مخمل، پولک دوزی شده و گل دوزی شده باید با پاک کننده های خشک تمیز شوند.

۵ . کراوات

اگر به برچسب مراقبی که همراه کراوات هست توجه کرده باشد هشدار نشستن کراوات با ماشین لباسشویی را مشاهده کرده‌اید. کراوات غالبا از جنس ابریشم هستند و در صورت شستن با ماشین لباس‌شویی ممکن است پارچه آن از بین برود. کراوات را با دست بشویید و یا از ماده تمیزکننده خشک استفاده کنید.

۶ . بالش‌های فومی

اگر می‌خواهید بالش و تشک‌های فومی و کوسن‌های صندلی را به فوم‌های ریز تبدیل کنید آن‌ها را با ماشین لباسشویی بشویید. چرخش دیگ ماشین لباسشویی برای این جنس مواد بسیار زیاد است. یک تشت آب ولرم و ماده شوینده نرم با فشار دست کم بهترین روش برای تمیز کردن آن‌ها است.

۷ . وسایل و لباس‌های مربوط به حیوانات

یکی دیگر از ۸ تا لباس‌هایی که نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند وسائل و لباس‌های مربوط به حیوانات است. پتو و لباس و رختخواب حیوانات در صورتیکه موی حیوانات به آن چسبیده باشد و یا هر لباسی که موی حیوان به آن چسبیده باشد نباید با ماشین لباس شویی تمیز شوند. موی حیوانات همانند موی انسان می‌تواند لوله تخلیه ماشین را مسدود کند و به ماشین لباسشویی آسیب برساند. برای تمیز کردن این دسته از لباس‌ها ابتدا با استفاده از یک برس موها را جدا کنید سپس می توانید آن ها را با ماشین بشویید.

۸ . پارچه‌هایی که با ماده قابل اشتعال لکه دار شده‌اند

پارچه هایی که در اثر تماس با ماده مشتعل مثل بنزین، گازوئیل لکه دار شده اند را پیش از انداختن درون ماشین لباس شویی باید درون یک تشت پلاستیکی با ماده شوینده قوی خیس کنید سپس با ماشین لباس شویی بشویید.

هشدار : پارچه هایی که بیش از حد در تماس با مواد مشتعل بوده اند می توانند باعث آتش سوزی شوند. اگر این پارچه هار ا درون ماشین گذاشتید پیش از این ماشین به حالت خشک کن برسد باید آن ها را از ماشین خارج کنید چون احتمال انفجار وجود  دارد.

لباس‌هایی که نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند

در این مطلب از مجله پین‌ورک به معرفی ۸ تا لباس‌هایی که نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند پرداختیم. امیدوارم با رعایت این نکات هم لباس‌هایتان و هم ماشین لباسشویی را همیشه سالم نگه دارید. اگر شما هم تجربه عجیبی از شستن لباس‌هایتان با ماشین لباسشویی را داشتید با ما در میان بگذارید. همچنین برای تعمیر ماشین لباسشویی خود میتوانید از طریق سایت خدمات پین‌ورک از تعمیرکاران حرفه‌ای پین‌ورک بهره ببرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.