ساس یک موجود حاصل از آلودگی در دنیا بوده و در قرن ۲۱ این آلودگی کاهش یافته است. با این حال ساس در تخت خواب ها در حال افزایش است ، زیرا اکنون مقاومت در برابر حشره کش ها رایج است و از بین بردن ساس تخت خواب نیز نیاز به روش های یکپارچه مدیریت آفات دارد . ساس های تخت خواب یکی از بهترین مسافران جهان هستند و به آسانی از طریق چمدان ، لباس ، تخت خواب و مبل نقل مکان می کنند. برای خلاص شدن از ساس های تخت خواب در اولین نشانه های هجوم آلودگی باید پیشگیری ، بهداشت و درمان شیمیایی برای مدیریت آفات به روش یکپارچه عمل کرد. ساس های تخت خواب می توانند دائمی باشند و اگر بخواهید آنها را از بین ببرید باید سطح پایداری بیشتری نشان دهید. برای یادگیری روش های از بین بردن ساس با ما همراه شوید.


برای دفع ساس ها کافیه بر روی لینک زیر کلیک کنید و سرویس سم پاشی منازل پین ورک رو رایگان قیمت بگیرید


 

شناخت علائم آلودگی و هجوم ساس تخت خواب

چگونه ساس را بکشیم

۱) به دنبال اثری از گزش ساس روی پوستتان بگردید.

شما به احتمال زیاد گزیدگی های هجوم ساس را با گزش پشه اشتباه می گیرید. اغلب این  دانه ها در شب به وجود می آیند ولی در آلودگی های جدی میتوانند در طول روز نیز رخ دهند و می توانید با روش های خاص از بین بردن ساس در حفظ سلامت خود پیروز باشید . گزیدگی ساس تخت خواب برخلاف نیش زدگی پشه متورم شده و گسترش می یابد. همچنین نیش ساس می تواند روی پوست بدن تبدیل به خط شده و احساس سوزش کنید، در حالیکه گزیدگی های پشه از هم دورند.

چگونه ساس را از بین ببریم؟

۲) برای مشاهده ی علائم ساس تخت خواب با ما همراه شوید.

موجود ریزی که باید به دنبال آن بگردید، به رنگ قهوه ای روشن و پوست پوشیده شده از پنجه های آنها است. مواد دفعی ساس ها اغلب در امتداد درزهای تشک یا در هر جا که آنها اقامت دارند، وجود دارد. همچنین در این مکان ها اغلب بوی تمشک فاسد یا خون خشک شده به مشام می رسد پس بهتر است برای از بین بردن ساس تخت خواب همین حالا دست به کار شوید.

کشتن ساس

۳) اجازه ندهید که نام ساس تخت خواب شما را گمراه کند.

ساس تخت خواب را می توان در محل استراحت انسان ها ، سالن راحتی و در نزدیکی آنها یافت. ساس تخت خواب را می توان در زیر میز مدرسه، نیمکت های رستوران، کامپیوترها  کتابخانه ها ، صندلی ها، تخت بیمارستان و پرده ها یا در دیوار فروشگاه یافت. ساس ها بر روی فرش ها نیز دیده می شوند. چندین بار قلم مو کشیدن در برابر یک دیوار در ناحیه آلوده خانه می تواند منجر به ساس در در منزل شود . ساس ها ی تخت خواب در چسبیدن به پارچه بسیار قابل هستند. هاب های حمل و نقل مانند فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و ایستگاه های اتوبوس نیز ایستگاه های مهم آلودگی هستند که باید نسبتت به آن آگاه باشید.
• آنها همچنین می توانند به چوب پرده، دستگاه تهویه مطبوع، پنکه ها و همچنین درون اجسام الکترونیکی بچسبند.

چگونه از شر ساس خلاص شویم

 

۴) کلیشه ای که ساس تخت خواب تنها در خانه ها و جوامع ضعیف وجود دارد باور نکنید .

بسیاری از جوامع ثروتمند و خانوارها نیز مشکل ساس تخت خواب دارند. بسیاری از سفرهای کسب و کار به فرودگاه ها و به شرکت های خود منجر به آلودگی به ساس های تخت خواب شده است.

پیدا کردن ساس های تخت خواب و از بین بردن ساس

از شر ساس راحت شویم

 

۱) تخت خواب را از بین ببرید و در انتها سراغ قطعات بروید.

اغلب، پارچه های ژلی زیر پایه ی جعبه باید برای دسترسی به بازرسی و درمان احتمالی برداشته شوند. ترک ها و شکاف های فریم های تخت باید مورد بررسی قرار گیرد، به خصوص اگر قاب تخت چوبی است ( وابستگی ساس های تخت خواب نسبت به چوب و پارچه بیشتر از فلز یا پلاستیک است.)
• درمان موفقیت آمیز آلودگی تشک ودرزهای جعبه دشوار است و ممکن است نیاز به تخریب اجزای آلوده باشد.
• در عوض، استفاده از یک کاور تخت خواب ضد ساس را به شما توصیه می کنیم، کاور ضد ساس تخت خواب را بر روی یک تشک آلوده بکشید تا ساس های تخت را درون خود به تله انداخته و آن ها کشته شوند.
• این کار نیاز به خرید یک تشک جدید و یا فنرهای مارپیچ تخت خواب را برطرف می کند و درمان و بازرسی های آینده را راحت تر می کند.( از بین رفتن ساس ها می تواند تا ۴۰۰ روز طول بکشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که پوشش شما حداقل تا مدت طولانی مهر و موم شده است.)
• ساس های تختخواب در میان اقلام ذخیره شده در زیر تخت ها پنهان می شوند پس از عدم وجود ساس در آن ها اطمینان حاصل کنید.

 

از بین بردن حشرات موذی

۲) کمد و دراور ها را خالی کنید.

درون و بیرون آن ها را بررسی کنید و سپس نوبت  پوشش چوبی زیر آن ها است . اغلب ساس ها در ترک ها، گوشه ها و حفره ها پنهان می شوند

خداحافظی با ساس ها

 

۳) روکش صندلی ها و مبل ها را بررسی کنید.

توجه بیشتری به درزها، منگوله ها ، دامنها و شکافها در زیر کوسن ها داشته باشید. مبل ها می توانند نقاط قوت بزرگی برای ساس ها باشند در هنگامی که ما برای استراحت از آنها استفاده میکنیم.

 

جلوگیری از هجوم ساس

۴) سایر مکان های مشترک را برای از بین بردن ساس بررسی کنید.

این مکان ها شامل طول لبه و زیر موکت دیوار به دیوار (به خصوص پشت تخت و مبلمان)، شکاف در قالب چوب و اتصالات سقف دیوار می شود. ساس ها در مناطقی خاص به وجود می آیند، اما شایع است که به صورت تکی یا تخم ساس در هر مکانی پراکنده شود.

نابود کردن ساس ها

۵) از یک چراغ قوه استفاده کنید.

بازرسان گاهی اوقات یک عامل “آکنه” را بر روی پریستروم تزریق می کنند تا از پنهان نشدن ساس ها اطمینان پیدا کنند.

 

 درمان و کنترل مشکلات ساس های تخت خواب

حشرات موذی خانگی

 

۱)روش مدیریت یکپارچه (IPM) را دنبال کنید.

این راه  شامل چندین تاکتیک برای از بین بردن ساس مانند اقدامات پیشگیرانه، بهداشت، و مواد شیمیایی مورد استفاده در مکان های هدف قرار می گیرد. [۱۱]

نابودی حشرات موذی

 

۲)کیسه و شستشو (حداقل ۱۲۲ درجه فارنهایت / ۵۰ درجه سانتیگراد) موارد را تحت تاثیر قرار می دهد.

گاهی اوقات ممکن است از بین بردن ساس ها با القای گرما و شستشوی آهسته موارد(حداقل ۱۲۲ درجه فارنهایت / ۵۰ درجه سانتیگراد)  را تحت تاثیر قرار دهد. ساس ها  نیز در درجه حرارت پایین منجمد می شوند ، اما مدت خنک شدن باید حداقل برای دو هفته حفظ شود .( با استفاده از دماسنج) تلاش برای خلاص شدن کل خانه یا آپارتمان از ساس ها ومحل زندگی آن ها با بالا بردن یا کاهش ترموستات، کاملا ناموفق خواهد بود.

  • تمام پارچه ها و لباس ها را با آب گرم بشویید و اجازه دهید در محیط گرم خشک شوند. جمع آوری تمام لباس ها و پارچه ها ، کیف های پارچه ای و چرمی، پوشش تشک، خرس های عروسکی … و غیره.  لباس ها را در ماشین لباسشویی با آب داغ و حرارت بالا بشویید.
  • بخار ساس های تخت را می کشد . در بعضی از مناطق شهری خدمات لباسشویی و خشکشویی با گرمای بخار را ارائه می دهند که دارای مزایای زیاد استفاده از روش های ثابت شده برای کشتن ساس تخت و پاکسازی یا حفظ اقلام پاک شده است تا آنها دوباره آلوده نشوند در حالی که در خانه هنوز هم آلودگی دیده می شود.
  • اگر چیزی را نمیتوانید بشویید (مانند کیف پول چرمی ارزشمند)، آن را با اسپری های عاری از مواد سمی اسپری کنید ،  در کیسه های پلاستیکی را مهر و موم و آن را تا چند ماه دیگر کنار بگدارید.
  • اگر نیاز بود برای پاک کردن بوی لباس ها و هر وسیله و محل آلوده ای از خشکشویی و شست شو با بخار استفاده کنید.

 

شستشوی آلودگی ساس

از بین بردن ساس ها از راه شستشو با بخار شروع کنید .

شما ممکن است قادر به یافتن یک دستگاه پیچیده و مناسب تولید بخار در فروشگاه سخت افزار محلی خود شوید. همچنین می توانید یک کتری برقی را با اتصال یک لوله انعطاف پذیر به دستگاه بخار تبدیل کنید. بخار باید تمام ساس ها و تخم آن ها را بکشد. کاملا بخار را در تمام گوشه ها و درزها اسپری کنید.

روش خانگی کشتن ساس

خانه را جارو برقی بکشید.

این کار ساس ها و تخم آن ها را از تشک، فرش، دیوار و سطوح دیگر حذف خواهد کرد . توجه ویژه ای به درزها، منگوله ها و لبه های تشک و پایه های جعبه و لبه های محیطی فرش های دیوار به دیوار داشته باشید. سپس محتویات کیسه ی جاروبرقی را در یک کیسه زباله مهر و موم شده دور بیندازید . تمیز کردن فرش با بخار همچنین برای کشتن ساس و تخم های آن ممکن است مفید و کاربردی باشد. جارو برقی کشیدن مخصوصا با فیلتر HEPA موثرتر است.

ریشه کن کردن ساس

برای از بین بردن ساس ، استفاده از حشره کش ها را در نظر داشته باشید.

حشره کش ها (معمولا پیرتروئید) به عنوان درمان های موضعی برای از بین بردن ساس تخت باقی مانده در ترک ها و شکاف هایی که در آن ساس های تخت پنهان شده اثربخش و مفید هستند. اگر خاک و آلودگی های انباشته شده با استفاده از جاروبرقی برداشته شوند موجب افزایش نفوذ حشره کش ها به شکاف و درز ها می شود بسیاری از اسپری های آرسنیک که به آسانی در دسترس می باشند باعث ایجاد سختی در تردد و فرار ساس ها می شوند که موجب ریشه کن شدن آنها می شود.

  • اگر حشرات تخت خواب دو هفته پس از درمان اولیه کاملا نابود نشده بودند ، استفاده از حشره کش را تکرار کنید.
  • یافتن همه مکان های مخفی ساس ها و تخم ریزی های پنهان آنها دشوار است و ممکن است بتوانیم همه ی آن ها را کاملا از بین ببریم.

مراقب باشید برای عمل به برنامه های “حشره کش” (که نیاز به تکرار دارند) از فروشگاه های محلی که می توان از آن ها حشره کش برای از بین بردن ساس بدون نیاز به کثیف و سمی کردن محیط تهیه کرد ،مراجعه کنید.

حشره کش ساس

از خدمات یک شرکت کنترل آفات حرفه ای استفاده کنید.

شرکت های باتجربه می دانند کجا باید به دنبال ساس تخت خواب بگردند و دسته بندی ابزارهای مدیریتی و راه سریع و آسان مبارزه با ساس در اختیار آنها قرار دارند. مالک ها ومستاجرها نیاز به کمک مدیریت حرفه ای و شیوه های مهم حل مشکل ساس دارند. اجازه دسترسی آن ها جهت بازرسی وجود ساس ها و درمان آن ضروری است و باید از هدر رفتن هزینه و اتلاف وقت برای از بین بردن ساس تخت خواب جلوگیری کرد.

مرگ ساس

اجناس آلوده و آسیب دیده را از بین ببرید.

در برخی موارد، تشک های آلوده و پایه های جعبه باید از بین بروند.از آنجایی که ساس تخت خواب در سراسر ساختمان پراکنده می شوند، ممکن است لازم باشد که بهداشت آپارتمان ها و اتاق های مجاور را نیز بررسی کنید . برای تسریع از بین بردن ساس ها و جلوگیری از آلودگی مکان های بیشتر بهتر است با خرد کردن و یا آسیب رساندن به اشیا آلوده ای  که از بین می برید هیچ کس برای رساندن این موارد به خانه وسوسه نشود که مشکل را گسترش دهد و از شیوع پراکندگی ساس ها جلوگیری کنید. [۱۷]

 مبارزه با ساس

استفاده از سیلیکا ژل ، روش خانگی آسان و کاربردی برای از بین بردن ساس ها به شمار می آید.

مقداری از بلور ژل سیلیکارا خرد کنید و آن را درکف ، گوشه ها و شکاف های اتاق خواب خود بریزید . مقداری از آنها را هم روی تشک خود ، در اطراف تخت و در امتداد دیوار پخش کنید .ژل سیلیکا می تواند به خوبی ساس ها را درگیر کند و ساس ها نمی توانند از آن فرار کنند . ژل سیلیکا  باعث از بین بردن ساس ها شده و شاهد مردن آنها خواهید بود . مراقب باشید آن را استشمام نکنید.

  • اگر گربه دارید تخت خواب گربه (از ژل سیلیکا کریستال برای حذف آلودگی آن استفاده کنید.) را هر ۵ روز تغییر دهید تا برای ساس ها امکان تخم ریزی و پراکندن تخم های تازه و نیز رطوبت مورد نیاز برای رشد و تولید ساس ها از بین برود. این کار را برای ۵ هفته تکرار کنید تا ساس ها کاملا از بین رفته و آلودگی را بزدایید.

دفع ساس از محیط

برای تمیز کردن با استفاده از روغن چای یا روغن درخت چای استفاده کنید.

  • این روغن می تواند ساس های تخت در خانه را از بین ببرد.
  • خانه را به طور کامل از بالا به پایین پاک کنید .
  • تمام ملحفه ها ، پرده ها و لباس ها را با افزودن چند قطره از روغن درخت چای بشویید.
  • تمام فرش ها را جارویرقی بکشید و بشویید.
  • تمام تخت ها و تمام قسمت های تخت را از هم جدا کنید و همه قسمت های آنها را با روغن درخت چای اسپری کنید.
  • اسپری کنترل آفات را در کل خانه، داخل و خارج استفاده کنید.
  • برای این کار : مخلوط ۱۸ اونس آب با ۱۸ قطره روغن درخت چای برای اسپری کل خانه با آن و اسپری  کردن فرش، تخت و مبلمان نیاز است.
  • از الکل سبز زمستانی استفاده کنید تا بلافاصله ساس های تخت و تخم آنها را بکشید.
  • این راه بسیار ارزان و راحت، قابل دسترسی است . الکل سبز زمستانی قوی را در یک بطری اسپری بریزید و به طور مستقیم بر روی ساس ها و لانه ی آنها اسپری کنید. الکل سبز زمستانی به محض تماس پیدا کردن با ساس ها آن ها را می سوزاند. همچنین شما می توانید با استفاده از این روش تشک ها و جعبه را نیز تمیز و مرتب سازی کنید .

جلوگیری از ورود ساس های تخت خواب

 رهایی از ساس تخت خواب

مبارزه علیه تخم ریزی و تخلیه زباله ها در اطراف خانه

ساس تخت خواب دوست دارد در مکان های تخلیه پنهان شود و اگر یک مکان تخلیه زباله در نزدیکی خانه شما باشد، ساس های تخت خواب ممکن است راه ورود خود را به خانه پیدا کنند. همچنین در جامعه این اتفاق ظاهر و بوی بدی را ایجاد می کند .

جلوگیری از ورود ساس تخت خواب

برای تمیز ماندن و ممانعت از ورود آلودگی به خانه خود احتیاط کنید .

هنگام خرید تشک جدید پوشش پلاستیکی که روی آن کشیده شده نگه دارید. برای تشک و جعبه فنرهای مارپیچ روکش مخصوص و ضد ساس بخرید . اطمینان حاصل کنید که آنها با کیفیت بالا با زیپ های سنگین و گران و ساخته شده با پارچه های خاص است که به راحتی پاره نخواهند شد . کالاهای ارزان قیمت را که به اندازه کافی برای جلوگیری از بستن بستر لوله های تغذیه از طریق پوستشان و رساندن خود به پوشش تشک ضخیم و سخت نیستند ، خریداری نکنید .

مراقبت بهداشتی جلوگیری از ورود ساس تخت

هنگام استفاده از تخت، ملحفه و مبلمان دست دوم مراقب باشید. 

حداقل باید قبل از ورود لوازم دست دوم به خانه موارد زیر را به دقت بررسی کنید .

مبارزه با ورود ساس تخت خواب

هنگام مسافرت نیز تخت ها و محل استراحت خود را برای علائم وجود ساس تخت خواب مورد بررسی قرار دهید.

از قوانین بهداشت آمریکا  در حال حاضر نیاز به نگهداری پوشش تخت برای نگهداری و نظافت تمام صبحانه ها و تختخواب ها ، هتل ها، متل ها بر روی تشک های آنها و جعبه فنر های آن نصب شده است.

کشتن ساس تخت خواب

لباس های خود را در طبقه بالا ی کمدها قرار دهید .

حدف ساس

مراقب باشید .

 انبارها، انبارهای ذخیره سازی، کامیون ها و واگن های نقلیه ممکن است آلوده باشند تا ساس هاس تخت خواب که به طور گسترده ای دیده می شوند، گسترش یابند،  ولی می توان با حمل بهداشتی و حفاظت شده از آلوده شدن خانه و از بین بردن ساس ها جلوگیری کرد.


اگر وقت کافی برای دفع ساس ها نداری میتونی سرویس سم پاشی منازل پین ورک رو رایگان قیمت بگیرید


منبع : Wiki How

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش صبا احمدیان

درباره نویسنده

بعد از چند سال چشمام رو که باز کردم خودم رو تو امروز دیدم! اینجا. اینجایی که من ایستادم. صبا بیست و سه ساله، عاشق سفر، ماجراجویی، نوشتن. امروز در کنار پین ورکی ها هستم. برای یاد گرفتن و نوشتن. برای کلی تجربه خوب. از این که برای شما می نویسم بسیــــار خوشحالم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    علی ساقی 16-09-2019

    بسیارخوب و کامل توضیح داده شده.تشکر میکنم

    ملیکا 24-10-2019

    خوب بود فقط اگه میشه بگید الکل سبز زمستان رو از کجا تهیه کنیم

      ملیحه احمدی 14-11-2019

      سلام دوست عزیز? الکل سبز رو از عطاری میتونید تهیه کنید.

    سیدجوادموسوی 08-07-2020

    خونه ماپرشده از ساس هم خانواده شوهرم هم خانه ما پرشده ازساس ونمیدتنیم چکارکنیم هرروزتمیزکاری میکنیم ولی ساس ازبین نمیره نمیدانیم چکارکنیم

      و.محمدی 08-09-2020

      سلام، لطفا برای ارتباط با کارشناسان بخش سمپاشی و ضدعفونی کردن منزل در مجموعه ما، با شماره
      ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ تماس بگیرید

    سیدجوادموسوی 08-07-2020

    خونه ماپرشده از ساس هم خانواده شوهرم هم خانه ما پرشده ازساس ونمیدانیم چکارکنیم هرروزتمیزکاری میکنیم ولی ساس ازبین نمیره نمیدانیم چکارکنیم