هنر آرایشگر شما این است که ابرو شما را به شکل جذاب‌تری درآورد. معمولاً، ابروها هرچه پهن‌تر باشند، امکان حالت‌دهی و طراحی و تناسب آن‌ها به چهره و چشم‌های شما بیشتر است. بدیهی است اگر ابروهای شما نازک باشد، امکان تغییر شکل آن‌ها کم‌تر است. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع وکس ابرو و تفاوت وکس ابرو با طراحی و برداشتن ابرو چیست؟

وکس ابرو در مقابل طراحی ابرو

این تفاوت شاید فقط در اسم باشد، اما بین وکس ابرو و طراحی ابرو تفاوت‌هایی وجود دارد. وکس ابرو به معنای از بین بردن موهای زائد ابرو شما با یک نوار موم است. از طرف دیگر حالت‌دهی و طراحی ابرو شامل مشورت با متخصص زیبایی در مورد بهترین راه‌ها برای شکل دادن به خط ابروهای شما برای تنظیم کردن با چشم و صورت است.

وکس ابرو

وکس ابرو

وکس ابرو را معمولا زمانی انجام می‌دهند که فرد قبلاً ابرو خود را برداشته است و می‌خواهد از رشد مجدد آن جلوگیری کند و نیاز به حالت و فرم دهی توسط آرایشگر ندارد.  هر آرایشگری روش وکس خود را دارد، اما اگر ابروها در حال حالت گرفتن باشند، وکس باید بااحتیاط انجام شود و در مواردی از موچین استفاده شود.

طراحی و شکل دادن به ابرو

در مورد آنچه مشتری می‌خواهد و آنچه آرایشگر پیشنهاد می‌کند، باید صحبت شود. بعدازاینکه مشتری آنچه را که ازنظر شکل به دنبالش می‌گردد توضیح می‌دهد، آرایشگر معمولاً توصیه‌ای را ارائه می‌دهد. او توضیح می‌دهد که موهای ابرو به چه اندازه برداشته می‌شوند و شکل نهایی ابرو به چه صورت خواهد بود و چرا این شکل مناسب صورت مشتری است. درنهایت، نتایج همان چیزی خواهد بود که مشتری درخواست می‌کند؛ بنابراین، اگر مشتری ابروهای نازکی بخواهد، حتی اگر ابروهای غیرطبیعی‌ای بخواهد، آرایشگر در صورت درخواست باید انجام دهد. مشتری باید قبل و بعد از انجام خدمات بتواند ابروهای خود را ببیند. این به مشتری این فرصت را می‌دهد تا به آرایشگر بگوید که آیا از تغییر جدید ابرو خود راضی است یا خیر. اگر راضی نباشد، به متخصص زیبایی این فرصت را می‌دهد تا با تغییر شکل یا تغییر حالت ابرو را اصلاح کند و به شکل دلخواه درآورد.

چگونه می‌توانید به ابرو دلخواه خود برسید؟

در این مقاله، شما می‌توانید موارد استفاده از مداد ابرو، ژل ابرو، وکس ابرو و پودر ابرو را به همراه برخی از نکات مفید که لازم است دراین‌باره بدانید را می‌خوانید.

برداشتن ابرو

نکات مربوط به مراقبت و نگهداری

آرایشگر باید به شما نشان دهد که چگونه می‌توانید حالت خط ابرو خود را حفظ کنید. اگر ابرو شما خیلی نازک باشد، ممکن است به شما نشان دهد که چگونه می‌توانید آن‌ها را با استفاده از سایه یا مداد ابرو پرکنید. سایه‌های ابرو جلوه‌ای طبیعی به خود می‌گیرند و معمولاً برای پر کردن هر قسمت کم‌پشت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدادهای ابرو جلوه‌ای چشمگیرتری به ابرو می‌دهند. معمولاً باید از رنگی استفاده کنید که سایه روشن‌تر از رنگ موهای ابرو شما باشد. سبزه‌ها و افرادی که موهای سیاه دارند باید از قهوه‌ای تیره استفاده کنند زیرا رنگ سیاه خیلی پررنگ است.

اگر موهای قرمز یا صورتی دارید، قبل از خرید باید مداد یا رنگ سایه را امتحان کنید. بعضی‌اوقات مدادها و سایه‌هایی که برای مو بور و قرمز درست‌شده است بعد از چند ساعت شروع به نارنجی شدن و تغییر رنگ می‌کنند. اگر محصولی را روی پوست خود آزمایش می‌کنید و در انتهای روز به رنگ نارنجی نمی‌رسد، احتمالاً برای شما مناسب است.

اگر ابرو شما برای خوش‌حالت ماندن به محصولی نیاز دارد، ژل شکل‌دهنده ابرو به شما توصیه می‌شود تا ابروهای شما همیشه زیبا به نظر برسد.

راهنمای استفاده از مداد ابرو، ژل، وکس و پودر

امروزه داشتن آرایش کامل به‌راحتی زدن رژلب‌ به‌ لب‌هایتان است. احتمالاً با مدل‌های آرایشی که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید، حالت و فرم ابروهای مختلفی را می‌بینید که برای شما جذاب است و سعی در بهبود خط ابروی خود دارید.

مطمئناً ابروهای شما، با رسیدگی بیشتر می‌توانند جذابیت و زیبایی قابل توجهی داشته باشند . شما می‌توانید برای جذابیت بیشتر، متناسب با رنگ مو و پوست خود، ابروهای خود را رنگ بزنید یا با اصلاح خط ابرو خود، به آن قوس بیشتری بدهید.

لوازم موردنیاز برای داشتن ابرو دلخواه

طراحی ابرو

مداد ابرو

اگر خط ابروی منظم و دقیق برای شما مهم است، مداد ابرو نیاز شما را رفع می‌کند. برای ابروی بهتر، یک مداد ابرو نرم و مومی را انتخاب کنید. آرایشگران همچنین از آن به‌عنوان مهم‌ترین ابزار آرایش ابرو برای ابرو منظم و زیبا استفاده می‌کنند زیرا ابروی شما را پرکرده و به شکل دلخواه درمی‌آورد. مداد ابرو معمولاً برای پر کردن یا پررنگ کردن قسمت‌های کم‌پشت ابرو و شکل و حالت دادن به آن استفاده می‌شود.

ژل ابرو

ژل ابرو مناسب کسانی است که دارای ابروهای پر و ضخیم هستند تا موهای ابرو را محکم کند و در جای خود نگه‌دارند، از این طریق به شما امکان داشتن ابروهای زیباتری را می‌دهد. از همه بهتر، ژل‌های ابرو در مدل‌ها و انواع بدون رنگ و رنگدار عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید بدون نیاز به رنگ ابرو، می‌توانید ابرو دلخواه خود را داشته باشید. برای افرادی که ابروهای ضخیمی دارند، ژل ابرو ابزاری ضروری است و باعث می‌شود که ابرو حالت خود را حفظ کرده و به سمت بالا فرم گیرد.

وکس ابرو

اگر همیشه در حال فعالیت هستید و مرتباً به دنبال راهی ساده‌تر و آسان‌تر برای مرتب کردن ابروهای خود هستید، این روش مناسب شما است. وکس ابرو نه‌تنها باعث مرتب کردن ابروها می‌شود بلکه ظاهری کامل‌تر و خوش‌فرم‌تر ایجاد می‌کند. وکس بهترین راه‌حل برای افرادی که دارای ابروهای کم‌پشت هستند زیرا این امکان را می‌دهد تا یک قوس کامل و خوب برای ابرو ایجاد کند.

سایه ابرو

مناسب افرادی که مشکلی با قوس ابرو خود ندارند و می‌خواهند آن‌ها را پرتر و خوش‌رنگ‌تر نشان دهند. سایه ابرو مناسب افرادی است که دارای مشکلات جزئی ابرو هستند و از آن می‌توان برای پر کردن ابروها و ایجاد سایه‌ای در زیر آن‌ها استفاده کنند.

چگونه می‌توان ابروهای خود را به بهترین نحو آرایش کرد؟

شما نمی‌توانید با دانستن ابزارهای آرایش ابرو و داشتن آن‌ها، به ابرو دلخواه خود برسید. مطمئناً توصیه آرایشگران ابرو می‌تواند به شما کمک کند. شما ممکن است مداد ابرو، ژل ابرو، وکس یا سایه را ترجیح بدهید. در زیر برخی از نکات مفید و مثبت آورده شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا از آرایش ابرو خود رضایت‌مندی کاملی را داشته باشید.

وکس ابرو

نکاتی درباره استفاده از مداد ابرو

در هنگام استفاده از یک مداد ابرو دوطرفه یا آن‌هایی که در انتهای خود برس دارند، می‌توانید ابتدا با مداد، ابروهای خود را پر کرده و فرم دهید، سپس با برس، ابروها را به سمت بالا شانه کنید تا جلوه‌ای طبیعی به ابرو شما بدهد.

  • برای اینکه بتوانید جلوه‌ای طبیعی ایجاد کنید، مداد را به‌آرامی و با فشار کم روی ابروها بکشید.
  • برای پرتر شدن ابرو، لایه‌های مختلف ابرو را با مداد پرکنید.
  • اگر ابرو دلخواه شما برایتان مهم است و در کشیدن آن دقیق هستید، از یه مداد با نوک‌ریز استفاده کنید تا بتوانید قسمت‌های نازک ابرو را هم بکشید.

نکاتی درباره استفاده از ژل ابرو

یک ژل ابرو ضد آب انتخاب کنید تا جلوی پوسته‌پوسته شدن و خشک شدن ابروهایتان را بگیرد. با چند بار کشیدن براش ژل ابرو به سمت بالا، فرم ابروها را به سمت بالا درآورید تا یکدست و منظم شوند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، ابروها باید به سمت بالا شانه شوند.

نکاتی درباره استفاده از وکس ابرو

برای وکس ابرو خود از مومی استفاده کنید که زیاد چرم یا مات نباشد و به‌اندازه کافی براق به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که موم می‌تواند به‌سرعت جدا شود، بنابراین بهتر است به‌آرامی از آن استفاده کنید تا از التهاب پوست خود جلوگیری کنید. برای پر کردن شکاف‌های ابرو خود از این روش استفاده کنید. از یک برس آرایشی زاویه‌دار سفت و محکم استفاده کنید، سپس به‌آرامی روی پوست خود و در جهت رشد موهای ابرو بکشید.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع وکس ابرو و به تفاوت آن با سایر روش‌ها پرداختیم. اکنون با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مناسب، می‌توانید ابرو خود را به‌صورت دلخواه خود آرایش کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.