تمام صاحبان حیوانات خانگی خواستار آن هستند که به بهترین شکل ممکن از حیوان کوچک خود نگهداری کنند، خواه این حیوان همستر و یا سگ و ماهی باشد. با این حال زمانی که بحث مراقبت همستر به میان می‌آید، یافتن باید و نبایدهای لازم در مراقبت از او بسیار دشوار است. اما نکته‌ی مهم اینجاست: اگر این ده قانون را که به‌عنوان ده نکته‌ی آسان مراقبت همستر از آن یادکرده‌ایم به کار بگیرید، خواهید توانست که همستر شادی داشته باشید. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی اصول مراقب همستر این حیوان بانمک و دوست داشتنی می‌پردازیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید باشد. در پست دقیقاً به شما می‌گویم که دقیقاً چطور باید به همستر خود توجه و عشقی را که لایق آن است نشان دهید. بسیار خب در قسمت زیر به جزئیات می‌پردازم و این اطلاعات را با جزئیات ضروری و قابل توجه نشان خواهیم داد.

۱ . اندازه‌ی مناسب قفس برای مراقبت همستر

چرا قفس مهم است؟

همستر کوچک شما روزانه بیش از ۲۳ ساعت را در خانه‌اش سپری می‌کند. به همین جهت، تعجبی ندارد که یک قفس با سایز مناسب را از حقوق ابتدایی همستر بدانیم. با این حال، دانستن آنکه چه چیز اندازه‌ی قفس برای مراقبت همستر را تعیین می‌کند دشوار است و متأسفانه قفس‌های همستری که بسیار کوچک هستند به فروش می‌رسند.

مراقبت از همسترها

 

به علاوه، برخی از آکواریوم ماهی برای نگهداری و مراقبت همستر استفاده می‌کنند. اگرچه این موضوع بلامانع است اما متأسفانه اکثر این آکواریوم‌ها بسیار کوچک هستند. به همین جهت ممکن است صاحب یک همستر بدون سو نیت و گمان آنکه حیوانش را دوست دارد به نقض حقوق حیوان خانگی دوست‌داشتنی‌اش دست بزند.

چطور یک قفس با اندازه‌ی مناسب برای همستر تهیه کنیم؟

حداقل اندازه‌ی قفس به طور طبیعی به نوع همستری که دارید بستگی دارد. به‌طورکلی، دو نوع همستر وجود دارد و مهم است که بدانید همستر شما از کدام نوع است.

اگر در این رابطه شک دارید می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

همستر سوری (تدی بر همستر) دارای گوناگونی بیشتری است. اندازه‌ی آن تقریباً ۷-۶ اینچ (۱۷-۱۵ سانتی‌متر است) و ۷-۵ اونس (۲۰۰-۱۴۰ گرم) وزن دارد.

همسترهای کوتوله، همان‌طور که شاید حدس زده باشید از همسترهای سوری کوچک‌تر هستند. چهار نوع همستر کوتوله وجود دارد (همسترکمبل، سفید زمستانی، چینی و روبروفسکی) که اندازه‌ی آن‌ها بین ۵-۲ اینچ (۱۰-۵ سانتی‌متر) و وزن آن‌ها بین ۲-۱ اونس (۵۰-۲۵ گرم) است.

زمانی که اندازه‌ی همسترتان را دریافتید، می‌توانید راهنمایی‌های مربوط به قفس را دنبال کنید؛ اما به یاد داشته باشید که قفس بزرگ‌تر همیشه انتخاب بهتری است.

برای همستر سوری به یک قفس بزرگ نیاز دارید که وسعت آن حداقل ۳۶۰ اینچ مربع (۲۳۰۰ سانتی‌متر مربع) و حجم آن ۲ فوت مکعب (۵۵ لیتر) باشد. فاصله‌ی بین میله‌های قفس باید بیش از نیم اینچ (یک سانتی‌متر) باشد. همستر سوری باید همیشه به‌تنهایی نگهداری شود.

مراقب از همسترها

 

همسترهای کوتوله فعال‌تر هستند و نیازهای مشابهی دارند. برای هر همستر کوتوله‌ای که به قفس اضافه می‌کنید، باید اندازه را دو برابر کنید. بهتر است تا برای این نوع همستر از آکواریوم استفاده کنید تا نتواند از میان میله‌ها بیرون بیاید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید چند همستر کوتوله را در یک قفس نگهداری کنید، باید آن‌ها را از سن کم با هم آشنا کنید.

۲ . چرخ و فلک همستر

چرا چرخ و فلک همستر مهم است؟

در طبیعت همسترها در سوراخ‌های زیرزمینی زندگی می‌کنند، می‌خوابند، خانواده تشکیل می‌دهند، از دست شکارچیان مخفی می‌شوند و آذوقه جمع می‌کنند. آن‌ها در شب آذوقه جمع می‌کنند و برای این کار مسافت زیادی را می‌پیمایند. در واقع، برای یک همستر غیرعادی نیست که در شب ۵ مایل در طبیعت بدود تا غذای خود را جمع‌آوری کند.

اینکه آیا همسترها در اسارت نیز به همین اندازه می‌دوند در هاله‌ای ابهام قرار دارد اما همچنان در این حالت نیز میزان زیادی انرژِی دارند که باید آن را تخلیه کنند و به همین جهت داشتن یک چرخ و فلک مناسب برای شادی همستر ضروری است. به طور ساده درصورتی‌که همسترتان چرخ و فلک نداشته باشد به جهت بیکاری با استرس مواجه خواهد شد.

چگونه برای همستر یک چرخ و فلک خوب تهیه کنیم؟

زمانی که دارید برای همستر یک چرخ و فلک می‌خرید، تنها نکته‌ی مهم انتخاب یک اندازه‌ی درست است. مسلماً هرچه همستر بزرگ‌تر باشد، چرخ و فلک نیز بزرگ‌تر خواهد بود.

  • برای همستر سوری قطر چرخ و فلک باید حداقل ۹ اینچ (۲۱ سانتی‌متر) باشد.
  • برای همستر کوتوله این اندازه باید حداقل ۶٫۵ اینچ (۱۶ سانتی‌متر) باشد.

به یاد داشته باشید که همچون بحث قفس، همسترها چرخ و فلک‌های بزرگ را به چرخ و فلک‌های کوچک‌تر ترجیح می‌دهند. به علاوه اطلاعات بالا کلی هستند و به حداقل نیاز اشاره دارند و ممکن است برای تمام همسترها مناسب نباشند. بنابراین مهم است که دقت کنید چرخ و فلک همسترتان به قدر کافی بزرگ است. در اینجا قانونی کلی را ارائه می‌دهیم: اگر پشت همستر شما قوس دارد باید چرخ و فلک بزرگ‌تری بخرید.

دویدن با پشت قوس‌دار برای سلامت همستر بسیار مضر است. همستر با دویدن بر روی چرخ‌های کوچک‌تر نه تنها به ساختار استخوان خود آسیب می‌زند، بلکه کمتر لذت خواهد برد و در نتیجه کمتر می‌دود که به سلامتی کلی‌اش لطمه وارد خواهد شد. با جستجو در اینترنت می‌توانید اندازه‌ی مناسب چرخ و فلک همستر را مشاهده کنید. توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید چرخ و فلک از انواع پلاستیکی آن انتخاب کنید. دلایل این امر به شرح زیر است: چرخ و فلک‌های فلزی پله دارند (مثل نردبان). ممکن است همستر شما بر حسب اتفاق بیفتد و به خود صدمه برساند. معمولاً چرخ و فلک‌های فلزی از چندین تکه تشکیل‌شده‌اند و لبه‌های تیزی دارند. این موضوع خطر آنکه همستر خود را مجروح کند را افزایش می‌دهد.

 

مراقبت از همسترها

 

بر خلاف چرخ و فلک‌های فلزی، چرخ‌وفلک‌های پلاستیکی از یک قسمت کلی که با قالب به شکل چرخ درآمده است تشکیل‌شده‌اند. انتخاب‌های گوناگونی از چرخ و فلک‌هایی که بازتر و بسته‌تر هستند وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و هر دوی آن‌ها به خوبی جواب می‌دهند.

۳ . چیزی برای جویدن فراهم کنید

چرا همستر نیاز به چیزی دارد که آن را بجود؟

با یک حقیقت غافلگیرکننده (برای بسیاری از افراد) در رابطه با همسترها بحث را شروع می‌کنیم: دندان‌های همستر بی وقفه در حال رشد است! به همین جهت همستر شما نیاز دارد تا چیزی را بجود، در غیر این صورت دندان‌های او بیش از حد بزرگ خواهد شد.

چه چیز برای جویدن مناسب است؟

در پت شاپ‌ها می‌توانید اسباب‌بازی‌های چوبی برای جویدن همستر انتخاب کنید. علاوه بر اسباب‌بازی‌های چوبی جویدنی، جعبه‌ی مقوایی نیز عالی است. زمانی که جعبه‌های مقوایی استفاده می‌کنید اطمینان حاصل کنید که فاقد مواد شیمیایی است و برای مراقبت همستر مشکلی ایجاد نمی‌شود..

ما خرید اسباب‌بازی‌های پلاستیکی برای همستر را توصیه نمی‌کنیم. چراکه خطر آن وجود دارد که همستر شما قسمتی از پلاستیک را بجود و آن را وارد دستگاه گوارش خود کند. علاوه بر تأثیری که اسباب‌بازی‌های جویدنی بر سلامت دندان دارند، باعث می‌شوند تا فعالیتی سرگرم کننده برای همستر فراهم شود که این مورد نیز باعث کاهش سطح استرس خواهد شد.

هم‌اکنون شما سه نکته‌ی مهم در مورد قفس همستر می‌دانید:

  • اندازه‌ی قفس
  • نوع چرخ و فلک همستر
  • اسباب‌بازی‌های جویدنی

اگر می‌خواهید ایده بگیرید که چطور این لوازم را در قفس همستر بچینید، ویدئوی فوق‌العاده‌ای را که در اینترنت وجود دارد را تماشا کنید.

۴ . برای مراقبت همستر هر هفته قفس را تمیز کنید

آیا باید هر هفته قفس را تمیز کنم؟

بگذارید یک پله عقب‌تر برویم و به این مسئله بپردازیم: همسترها تقریباً استاندارهای بهداشتی بالایی دارند و به صورت عادی همچون سگ‌ها به تمیز کردن خود می‌پردازند. با این حال آن‌ها نمی‌توانند قفسشان را تمیز کنند که این مسئولیت بر عهده‌ی شماست و شما مسئول مراقب همستر هستید. و بله شما باید هر هفته این کار را انجام دهید.

مراقبت از همسترها

 

اگر فکر می‌کنید که هفته‌ای یک‌بار زیاد است (حقیقتاً در ابتدا چنین فکری کردید)، پس این نکته را به یاد داشته باشید: همستر تمام کارهای خود را در این قفس انجام می‌دهد- بازی می‌کند، می‌خوابد، می‌نوشد و بله به طور طبیعی در ان ادرار و مدفوع نیز می‌کند.

چطور قفس همستر را تمیز کنیم؟

به طور طبیعی بسته به‌اندازه‌ی قفس، تمیز کردن ان حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. تمیز کردن قفس و مراقب همستر یک فرآیند مرحله به مرحله است. در قسمت زیر ۷ مرحله وجود دارد:

  1. همستر را از قفس بیرون بیاورید و او را در یک ظرف مسافرتی قرار دهید.
  2. همه‌ی اسباب‌بازی‌ها و لوازم را بردارید. به طور ایده آل باید آن‌ها را به دو دسته تقسیم کنید یعنی چیزهایی که بار دیگر به قفس برمی‌گردند و چیزهایی که دور ریخته می‌شوند. لوازمی که قرار است بار دیگر به قفس برگردانده شوند نباید تمیز شوند چراکه زمانی که بوی آشنایی ندهند همستر گیج خواهد شد.
  3. بستر قفس را کاملاً بردارید. دوباره آن را به دو قسمت تقسیم کنید، من معمولاً ۷۵ درصد بستر را دور می‌ریزم و ۲۵ درصد آن را نگه می‌دارم. این موضوع نیز باعث می‌شود تا بوی آشنایی در قفس باقی بماند.
  4. قفس را با یک پارچه‌ی مرطوب کاملاً تمیز کنید. اگر همستر شما در طول هفته‌ی اخیر بیمار بوده است بهتر است که از یک ضدعفونی‌کننده‌ی بی‌خطر مخصوص حیوانات خانگی استفاده کنید تا از بیمار شدن دوباره‌ی همستر پیشگیری شود.
  5. نیم ساعت صبر کنید تا قفس به خوبی خشک شود.
  6. بستر قدیمی و جدید را با هم مخلوط کنید و در بالای قفس قرار دهید.
  7. اسباب‌بازی‌ها، خانه و همستر را درون قفس بگذارید و به خودتان برای تمیز کردن قفس آفرین بگویید.

۵ . برای مراقبت همستر هر روز به همستر آب و غذای تازه بدهید!

چرا هر روز؟

بگذارید بحث را با این سؤال شروع کنیم: آیا در صورتی که سگ یا گربه داشته باشید می‌توانید هر روز به او آب و غذا ندهید؟ اگر شک دارید باید بگویم که پاسخ نه است- شما هر روز آب و غذای آن‌ها را عوض می‌کنید. چون همستر کوچک است و در قفس زندگی می‌کند بدین معنا نیست که این قوانین در رابطه با او صدق نمی‌کند، شما باید هر روز به همستر خود آب و غذای تازه بدهید. انجام این کار به شما امکان انجام یک کار دیگر را نیز می‌دهد: عادات همسترتان را زیر نظر بگیرید.

اگر اشتهای همسترتان به طور ناگهانی به آب و غذا کم شد می‌تواند نشان از بیماری او باشد و به شما این هشدار را می‌دهد که از او در روزهای آتی بیشتر مراقبت کنید. همچنین این موضوع به شما می‌گوید که باید در نوبت بعدی تمیز کردن قفس از ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

 

مراقبت از همسترها

چگونه این کار را به خوبی انجام دهیم؟

اگر این کار را به صورت روزانه انجام می‌دهید می‌توانید این قسمت را نادیده بگیرد و به بخش ۶ بروید. در غیر این صورت توصیه می‌کنم تا این بخش را بخوانید. گرچه آب و غذا دادن به همسترتان کار آسانی است اما چند نکته وجود دارد که باید برای مراقبت همستر به یاد داشته باشید.

نکات مربوط به غذا:

  • غذا و تشویقی‌هایی را که روز قبل به همستر داده بودید را به طور کامل جمع کنید.
  • بیش از حد به همستر غذا ندهید- گرچه این موضوع واضح است اما باید گفت که همسترها موجودات کوچکی هستند که به غذای زیادی نیاز ندارند و بسیاری از همسترها بیش از حد تغذیه می‌شوند.
  • غذا را در کاسه‌ی مخصوصی قرار دهید.

برای آب می‌توانید از کاسه یا بطری آب استفاده کنید.

به دلایل زیر به شدت استفاده از بطری آب را توصیه می‌کنیم:

  • برخی از همسترها از کاسه‌ی آب به عنوان دستشویی استفاده می‌کنند!
  • برخی دیگر سعی می‌کنند در آن بنشینند (اگرچه آن‌ها فقط یک‌بار این کار را انجام می‌دهند و تنها یک‌بار پشتشان خیس خواهد شد).
  • آب از داخل کاسه به بیرون می‌ریزد و در نتیجه زیر نظر گرفتن تغییرات موجود نوشیدن آب دشوارتر خواهد شد.
  • تعویض آب داخل بطری آسان‌تر است.

زمانی که از بطری آب استفاده می‌کنید، حتماً دهانه‌ی آن را کنترل کنید تا مطمئن شوید آب به راحتی از آن جاری می‌شود. دهانه‌ی بطری باید به صورتی قرار گیرد که همستر سر خود را به سمت این لوله‌ی تقریباً افقی خم کند و پایین بیاورد. برای دانستن بیشتر در مورد همستر و آب توصیه می‌کنم مطالب بیشتری بخوانید یا ویدئوهای بیشتری را جستجو کنید.

۶ . غذای سگ ممنوع! از غذای مخصوص همستر برای مراقب همستر استفاده کنید!

چرا باید به همستر خود غذای مخصوص همستر بدهید:

به بیانی ساده رژیم همستر با دیگران حیوانات متفاوت است و نباید با وسوسه شوید و غذای سگ، غذای خرگوش و دیگر غذاها را برای او بخرید. همستر شما باید غذای مخصوص همستر بخورد. به طور کلی همستر همه‌چیزخوار است (درست مثل انسان) این بدین معناست که هم گیاه و هم گوشت می‌خورد.

رژیم غذایی همسترها در زیستگاه طبیعی خود شامل دانه‌ها، چمن و تعدادی از حشرات است. زمانی که تصمیم می‌گیرید که چه نوع غذا و تشویقی‌ای بخرید این مسئله باید به طور طبیعی منعکس شود. لازم نیست که به همستر خود حشره بدهید چون بهترین غذاهای همستر حاوی مقداری پروتئین هستند که این نیاز را رفع می‌کند و برای مراقبت همستر کافی است..

باید چه نوع غذای همستری تهیه کرد؟

در ابتدا می‌خواهیم بگوییم که غذای همستری که می‌خرید باید طبیعی باشد و فاقد هرگونه افزودنی باشد. برخلاف غذای ما انسان‌ها، غذاهای همستر تحت آزمایش‌های شدید FDA قرار نمی‌گیرد؛ بنابراین آسان‌ترین راه برای اینکه مطمئن شوید هیچ چیز بدی در تغذیه‌ی همسترتان وجود ندارد این است که غذای بدون افزودنی بخرید.

مراقبت از همسترها

 

با لحاظ کردن این موضوع، حال باید بین انتخاب دو نوع از غذای همستر تصمیم بگیرید:

  • غذای پلت شده ی همستر
  • غذای دانه‌ای همستر

در طول تاریخ غذاهای دانه‌ای مهم‌ترین و تنها انتخاب در غذای همستر بوده‌اند. اگرچه این می‌توان این غذا را استفاده کرد و مصرف آن اغلب بلامانع است اما اشکالی که در آن وجود دارد این است که همستر تنها دانه‌های موردعلاقه‌ی خود را برای خوردن جدا کند. این موضوع منجر به رژیمی نامتعادل شده و بدتر از آن همستر شما تمام ویتامین لازم را دریافت نمی‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید از این نوع غذا استفاده کنیدحتما عادات غذایی همستر خود را زیر نظر بگیرید و پیش از پر کردن ظرف غذا مطمئن شوید که خالی شده است. در غیر این صورت رژیم متعادل نخواهد بود و برای مراقبت همستر مضر خواهد بود. از آنجایی که غذاهای دانه‌ای همستر به کمی نظارت نیاز دارند، غذاهای پلت شده عموماً گزینه‌ی بهتری به نظر می‌رسند.

در این غذاها همه جیز با هم مخلوط شده است و در نتیجه همستر شما با خوردن هر گاز از آن مواد را به طور متعادل دریافت می‌کند. غذای پلت شده‌ی همستر چگونه است؟ غذای پیلت شده معمولاً شبیه بیسکویت‌های کوچک، شیرینی یا برشتوک و یا مکعب‌های ساده‌ای است که می‌توانید در شکل زیر مشاهده کنید.

غذای پلت شده‌ی همستر چیست؟

غذاهای پلت شده نوآوری جدیدی در تغذیه‌ی حیوانات هستند. هدف بر این است که تغذیه‌ی بهینه‌ی همستر به طوری تأمین شود که خوردن و سرو کردن آن راحت باشد. هر پلت (ناگت) حاوی مخلوطی سالم و پخته شده از غلات، دانه‌ها، سبزیجات، میوه‌جات، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

از آنجایی که غذاهای پلت شده برای سایر حیوانات همچون پرندگان و خرگوش‌ها نیز به صورت مخصوص تولید می‌شوند، مهم است که غذاهای پلت شده‌ای را بخرید که مخصوص همستر است. از آنجایی که همسترها تنوع‌طلب‌اند، خوب است که رژیم آن‌ها را با اسنک و تشویقی‌ها تکمیل کنیم. در اینترنت نحوه تهیه ۲۲ اسنک خانگی رایج برای همستر وجود دارد.

۷ . همستر شب زی است و روزها می‌خوابد ، همسترتان را بیدار نکنید!

همسترها حیواناتی شب زی هستند. این بدین معناست که در طول روز می‌خوابند و در شب فعالیت می‌کنند و همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد می‌توانند در طول شب خیلی فعال باشند و مایل‌ها بدوند.

معمولاً همستر از بعدازظهر یا اوایل غروب شروع به فعالیت می‌کند و زمانی که به هنگام صبح بیدار شوید به خواب می‌رود. اگر فرزندان کوچکی دارید که دوست دارند به عنوان حیوان خانگی همستر داشته باشند، پس دیدار میان کودکان و همستر در طول روز دشوار خواهد بود. به همین جهت برخی همستر را بیدار می‌کنند تا کودک با آن بازی کند.

مراقبت از همسترها

 

بااین‌حال این کار نباید همیشه صورت بگیرد چراکه همستری که از خواب بیدار شود معمولاً بدخلق است و می‌تواند انسان را گاز بگیرد. گرچه این موضوع برای بزرگ‌سالان مشکلی ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند برای پوست صاف و حساس کودکان ناخوشایند باشد.

۸ . صدای بلند ممنوع

چرا همسترها به صدای بلند حساس‌اند؟

مطمئنم که تا به حال با یک صدای بلند ترسیده‌اید؛ این صدا می‌تواند مربوط به افتادن قابلمه‌ها در آشپزخانه در پشت سرتان بوده باشد و یا صدای زیاد رادیو به هنگام روشن کردن آن بوده باشد. حال تصور کنید که حس شنوایی خیلی قوی‌تری داشته باشید.

همسترها دقیقاً همین‌طور هستند و در این ویژگی نیز به سگ‌ها شباهت دارند. به سبب این حس شنوایی شگفت‌انگیز، صدایی که برای شما خیلی بلند است می‌تواند برای همستر کر کننده باشد و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در اتاق همسترتان به‌منزله‌ی شکنجه دادن اوست.

صداهای بلند دیگر و موسیقی‌های بلند نه تنها باعث می‌شوند که همستر به هنگام پخش موسیقی گوش خود را بگیرد بلکه باعث افزایش سطح استرس می‌شود که در موارد شدید می‌تواند سبب بروز بیماری‌هایی که بر پایه‌ی ترس پدید می‌آیند همچون دم مرطوب شوند که معمولاً کشنده است.

۹ . برای مراقبت همستر نوزاد همستر را لمس نکنید، ممکن است مادرش او را بکشد!

قبلاً نیز به این موضوع اشاره‌کرده‌ایم و باز هم تکرار می‌کنیم: هیچ‌وقت همستر نر و ماده را با هم در یک جا قرار ندهید (حتی برای زمان کوتاه). همسترها با سرعت زیادی تولیدمثل می‌کنند و همستر ماده می‌تواند در سال بیش از ۱۰۰ بچه به دنیا آورد. به همین جهت اگر یک همستر باردار داشتید بسیار مهم است که طبیعت آن را درک کنید و متناسب رفتار کنید، در غیر این صورت ممکن است سبب مرگ بچه همسترهای کوچکتان شوید.

مهم‌ترین نکته این است که بچه همسترها را لمس نکنید. زمانی که همستر مادر زایمان می‌کند می‌تواند در برابر هر مزاحمی با پرخاش عمل کند و می‌تواند با شما نیز چنین برخوردی داشته باشد. اگرچه وارد نشدن به قفس دلیلی خوب و کافی برای عدم ایجاد استرس در مادر است اما دلیل مهم‌تری نیز برای آن وجود دارد. اگر وارد قفس شوید ممکن است بچه همسترها بوی شما را بگیرند و این برای مراقبت همستر بسیار مضر است..

با این اتفاق، احتمال دارد که همستر مادر فرزندان خود را طرد یا ترک کند و یا آن‌ها را بکشد. به طور طبیعی در این دوره نباید قفس را تمیز کنید و مسلماً نباید بچه‌ها را از جایشان بلند کنید و بغل کنید. این کار برخلاف غریزه شماست. چراکه نوزادان همستر بسیار کوچک، نابینا و بی‌دفاع‌اند.

با این حال، نمی‌توان گفت که این موضوع که هیچ کاری با نوزادان همستر نداشته باشید چقدر مهم است. اگر یک بچه همستر را خارج از خانه دیدید، بدانید که مادر او پس از اینکه متوجه شود فرزندش پی خوش گذرانی رفته است، می‌آید و او را به داخل می‌برد.

۱۰ . هر روز به همسترتان توجه کنید!

آیا باید هر روز با همسترم بازی کنم؟

تقریباً می‌توان گفت بله. بیشتر همسترها نیاز دارند که حداقل یک‌بار در روز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با صاحبان خود رابطه‌ی اجتماعی برقرار کنند و شما باید حداقل چند بار در هفته به او توجه نشان دهید.

مراقبت از همسترها

خبر خوب این است که سرمایه‌گذاری بر روی یک رابطه‌ی خوب با همسترتان بیشتر اوقات جبران خواهد شد. به این صورت که دیدن صورت نرم و بامزه‌ی همستر و داشتن یک جانور برای نوازش کردن برای همه‌ی افراد امکان‌پذیر نیست، پس این موضوع خود جبران‌کننده‌ی سرمایه‌ای است که در این رابطه می‌گذارید.

کی و چطور با همسترتان بازی کنید؟

طبیعتاً از آنجایی که همستر شب زی است بهترین زمان برای بازی کردن با او در نیمه‌ی شب است. در این صورت هم شما و هم همسترتان می‌توانید بهترین بهره را از بازی کردن با هم ببرید. در طول این زمان، می‌توانید هم بیرون و هم داخل قفس با او بازی کنید.

اگر در داخل قفس بازی می‌کنید خیلی عالی است که با اسباب‌بازی‌های او بازی کنید و سبب شوید همستر با آن‌ها ارتباط برقرار کند و بازی کند. اگر در خارج از قفس بازی می‌کنید می‌توانید اسباب‌بازی را به دست او بدهید و یا محبوب‌ترین کار دنیا از نظر همستر را انجام دهید: شکم آن‌ها را بمالید،پس از این جهت هم به مراقبت همستر دقت داشته باشید.

اگر به ایده‌های بیشتری برای بازی با همسترتان نیاز دارید می‌توانید ویدئوهای بیشتری را در اینترنت جستجو کنید که شامل نکاتی برای تربیت و یاددادن کارهای مختلف به همستر است.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که اگر یک همستر گرفتید، باید بدانید که این‌ها قسمت کوچکی از ماجرا هستند و کارهای بسیاری وجود دارند که می‌توانید برای مراقبت همستر و ایجاد پیوند و رابطه‌ای عالی میان خود و همسترتان انجام دهید. اگر آماده‌اید تا این ۱۰ حق اساسی همستر را رعایت کنید، آماده‌ی آن هستید که یک همستر داشته باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.