در حالی که روغن آووکادو بیشتر به خاطر کاربردهایش در آشپزی شناخته شده است. می‌تواند در مراقبت از پوست نیز نقش داشته باشد. این روغن در انواع مختلفی از کرم‌ها، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب‌ها موجود است. در این مطلب از مجله پین‌ورک به فواید روغن آووکادو برای پوست می‌پردازیم و بهترین راهکارهای استفاده از آن را شرح می‌دهیم.

۸ فایده روغن آووکادو برای پوست

روغن آووکادو شامل امگا ۳ با اسیدهای چرب و ویتامین‌های A و D و E است. در لیست زیر برخی از راه‌هایی که می‌تواند برای پوست مفید باشد وجود دارد:

۱ . پوست را مرطوب و تغذیه می‌کند.

روغن آووکادو حاوی پتاسیم، لسیتین و علاوه بر ویتامین E شامل بسیاری از مواد مغذی دیگر است که می‌توانند پوست را تغذیه و مرطوب کنند. بیرونی‌ترین لایه پوست که به اپیدرم معروف است مواد مغذی را به‌راحتی جذب می‌کند که به شکل‌گیری پوست جدید نیز کمک می‌کند.

۲ . التهاب پسوریازیس و اگزما را تسکین می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های موجود در روغن آووکادو ممکن است به بهبودی پوست خشک – تحریک‌شده و پوسته‌پوسته که همراه با اگزما و پسوریازیس است کمک کنند.
فردی که دارای شرایط خاص پوستی است باید از قبل آزمایش لکه‌ای از پوست را انجام دهد تا مطمئن شود که روغن علائم آن‌ها را تحریک یا تشدید نکند.

۳ . جلوگیری و درمان آکنه!

روغن آووکادو هنگامی‌که برای مدت‌زمان کوتاه باقی بماند و با آب گرم شستشو داده شود می‌تواند بدون ترک مانده باقیمانده روغنی پوست را مرطوب نگه دارد و ممکن است خطر آکنه را کاهش دهد.
روغن آووکادو همچنین دارای اثرات ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه کمک کند.

۴ . بهبود زخم را تسریع می‌بخشد.

روغن آووکادو ممکن است به بهبود زخم‌ها سریع‌تر کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک موجود در روغن آووکادو می‌توانند سنتز کلاژن را تولید کنند که این فرایند باعث ایجاد بافت همبند جدید است.
اسیدهای چرب ضروری موجود روغن آووکادو نیز به کاهش التهاب در طی فرایند بهبود کمک می‌کند.
بااین‌حال مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا روغن آووکادو می‌تواند برای درمان زخم‌ها استفاده شود یا نه موردنیاز است.

۵ . پوست آفتاب ‌سوخته را درمان می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن آووکادو ممکن است به کاهش علائم آفتاب‌سوختگی کمک کند. طبق بررسی سال ۲۰۱۱ ویتامین E – بتاکاروتن – ویتامین D-پروتئین- لسیتین و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن می‌توانند به بهبود و تسکین پوست کمک کنند.
مطالعات دیگر نشان داده‌اند که مصرف آووکادو ممکن است به محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV کمک کند.

۶ . علائم پیری را کاهش می‌دهد.

اولین علائم پیری معمولاً روی پوست ظاهر می‌شود. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف چربی‌های سالمی که در آووکادو وجود دارد می‌تواند به پوست برای حفظ خاصیت ارتجاعی آن کمک کند.

۷ . سلامت ناخن‌ها را بهبود می‌بخشد.

درحالی‌که برخی از افراد از روغن آووکادو برای بهبود ناخن‌های خشک و شکننده استفاده می‌کنند. شواهد علمی بسیار کمی این مزیت را تأیید می‌کند. بااین‌وجود استفاده از روغن‌های طبیعی برای نرم نگه‌داشتن ناخن‌ها و پوست اطراف آن ممکن است به کاهش شکستگی کمک کند.

۸ . سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشد.

استفاده از روغن آووکادو در پوست سر به‌عنوان ماسک روغن داغ می‌تواند به کاهش شوره سر و سایر مشکلات ناشی پوست سر خشک و پوسته‌پوسته کمک کند.

نحوه استفاده

روغن آووکادو را می‌توان روی پوست ماساژ داده و به‌عنوان ماسک صورت استفاده کرد و یا به لوسیون ها – کرم‌ها- ژل‌های دوش یا به روغن حمام اضافه کرد. از آن می‌توان روزانه و بدون عوارض جانبی برای پوست استفاده کرد.

فواید روغن آووکادو

به‌عنوان یک مرطوب‌کننده صورت

برای استفاده از آووکادو به‌عنوان مرطوب‌کننده صورت فردا می‌تواند آووکادو داخل پوست را برداشته و آن را روی صورت خود ماساژ دهد. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه روی صورت بماند سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. از روغن آووکادو که در بطری قرار دارد نیز می‌توان برای رطوبت صورت در شب استفاده کرد و سپس صبح روز بعد آن را بشویید.

در حمام

اضافه کردن چند قاشق غذاخوری روغن آووکادو در حمام می‌تواند تمام بدن را نرم کند و به جلوگیری از خشک شدن پوست بدن کمک کند. همچنین می‌توانید با روغن حمام موردعلاقه خود مانند اسطوخودوس یا آلوئه ورا مخلوط‌کنید.

به‌عنوان مرطوب‌کننده

روغن آووکادو را با سایر روغن‌های ضروری ترکیب کنید و بعد از حمام پوست خود را با آن ماساژ دهید. قبل از استفاده از روغن پوست خود را با حوله خشک کنید. روغن آووکادو به‌خودی‌خود نیز مؤثر است و برای نرم نگه‌داشتن پوست می‌تواند برای تمام بدن استفاده شود.

مراقبت از پوست سر

یک فرد با یک‌پوست سر خشک ممکن است با استفاده از روغن آووکادو از یک درمان روغن داغ بهره‌مند شود. برای گرم کردن روغن ۵-۳ قاشق غذاخوری را درون یک شیشه کوچک شیشه بریزید و آن را درون یک قابلمه آب جوش قرار دهید. دمای روغن را به‌طور مکرر امتحان کنید تا از گرم شدن آن جلوگیری کنید. هنگامی‌که روغن گرم است شیشه را از آب خارج کرده و روغن را به‌آرامی به پوست سر خود بمالید. روغن را می‌توان در یک‌شب روی پوست سر مالید و در صبح آن را با شاپو شست این کار ممکن است به کاهش شوره و پوست خشک و پوسته‌پوسته سر کمک کند.

درمان پوست خشک و ملتهب

برای نرم شدن پوست خشک مقادیر مساوی روغن آووکادو و زیتون را باهم مخلوط‌کنید و یک یا دو بار را در روز این مخلوط را روس پوست بمالید. برای ایجاد یک رایحه در مخلوط یک یا دو قطره از روغن ضروری مانند اسطوخودوس را امتحان کنید.

سایر مزایای

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن آووکادو می‌تواند به جلوگیری از چندین مسئله بهداشتی ازجمله دیابت و کلسترول بالا کمک کند. یک مطالعه از سال ۲۰۱۴ نشان داد که روغن آووکادو به‌اندازه روغن‌زیتون دارای مزایای سلامتی است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نتیجه گرفته است که روغن آووکادو می‌تواند آسیب اکسیداتیو را که باعث آسیب کلیه در افراد مبتلابه دیابت نوع ۲ می‌شود کاهش دهد.

فواید روغن آووکادو

نتیجه آن از اسید اولئیک (چربی سالم) ناشی می‌شود که ماده اصلی روغن است. بااین‌حال قبل از اینکه این ادعا کاملاً تأیید شود تحقیقات بیشتری لازم است. اسید اولئیک علاوه بر مبارزه با آسیب کلیه به دلیل توانایی در کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها– جلوگیری از پیشروی برخی از بیماری‌ها و سرعت بخشیدن به بازسازی سلول برای بهبودی و کمک به از بین بردن عفونت‌های میکروبی و کاهش التهاب در بدن شناخته‌شده است.
یک مطالعه دیگر گزارش می‌دهد که اسید اوائیک ممکن است به کاهش التهاب و درد ناشی از آرتریت کمک کند.

عوارض 

عوارض جانبی روغن آووکادو نادر است اما ممکن است آوودکادو یا روغن آن آلرژیک باشد. بهترین روش برای از بین بردن آلرژی انجام آزمایش پچ است مقداری روغن آووکادو را روی یک‌لایه پوست روی یک قسمت داخلی بازو بمالید. اگر در مدت‌زمان ۲۴ ساعت هیچ‌گونه تحریکی ایجاد نشود روغن را می‌توان با اطمینان در سایر قسمت‌های بدن استفاده کرد. هرکسی که به آووکادو حساسیت داشته باشد باید از تماس با روغن آووکادو خودداری کنید.

در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع فواید روغن آووکادو می‌پردازیم. روغن آووکادو به‌راحتی در یک دوره مراقبت از پوست گنجانده می‌شود و می‌توان آن را به‌صورت آنلاین یا در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی خریداری کرد. خطرات زیادی برای استفاده از روغن آووکادو وجود دارد، اما هرکسی که یک بیماری پوستی داشته باشد، بهتر است قبل از امتحان کردن یک‌راه حل خانگی جدید، با پزشک خود صحبت کند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.