یکی از دستگاه‌های مهم در تأمین آب گرم مصرفی و همچنین سیستم گرمایش ساختمان، پکیج ها هستند. همان‌طور که میدانید نحوه کارکرد این دستگاه با آب، گاز و برق است و درصورتی‌که اختلالی در روند آن‌ها صورت گیرد با مشکل روشن نشدن پکیج روبرو خواهید شد. روشن نشدن شمعک پکیج یکی از عمده مشکلاتی است که در صورت مواجه‌شدن با آن ممکن است در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد نماید. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود که هرچه سریع‌تر به رفع این مشکل توسط متخصصین تعمیر پکیج بپردازید.

پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع پکیج اعم از، بوتان، لورچ، ایساتیس و… آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار پکیج به محل موردنظر شما در جهت رفع و تعمیر مشکلات پکیج شماست. برای استفاده از خدمات پین ورک به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر انواع پکیج در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

علت روشن نشدن پکیج

روشن نشدن پکیج ممکن است ناشی از اختلال یا آسیب دستگاه شما باشد ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود قبل از انجام هر کاری بر روی پکیج خود حتماً از تعمیرکاران متخصص این حوزه کمک بگیرید. در ادامه شما را با دلایل روشن نشدن مشعل پکیج بیشتر آشنا می‌سازیم.

۱ . عدم وجود آب در پکیج

از دلایل اصلی روشن نشدن پکیج‌ها، افت فشار آب آن‌هاست. درصورتی‌که فشار آب داخل پکیج از یک حد معین پایین‌تر باشد، منجر به فعال شدن سنسور کنترل فشار آب شده و اجازه روشن شدن به آن را نمی‌دهد.

  • علت بروز این مشکل ممکن است به خاطر ایرادات در کم بودن فشار آب ساختمان و یا آب شهری باشد و یا اینکه در پکیج شما نشتی رخ‌داده است. همواره نشانگر فشار آب روی پکیج باید عدد بین ۱ الی ۲ پاسکال را نشان دهد درصورتی‌که از این عدد پایین‌تر باشد منجر به روشن نشدن پکیج می‌شود.

رسوب گرفتن پکیج

۲ . رسوب‌گذاری درون لوله پکیج و شوفاژها

در برخی از مواقع به دلیل اینکه در مسیر عبور شیرهای ورودی آب به پکیج از فیلترها و صافی استفاده نمی‌شود، امکان دارد که داخل شوفاژها و لوله‌های پکیج رسوب تشکیل‌شده باشد. این مشکل باعث می‌شود عملکرد دستگاه تحت تأثیر قرارگرفته و درنتیجه باعث روشن نشدن پکیج شود.

۳ . پایین بودن فشار گاز

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج دیواری ها، کم شدن فشار گاز ورودی به آن‌هاست. علاوه بر اینکه باعث روشن نشدن پکیج می‌شود، این مشکل باعث سرد شدن آب رادیاتورها نیز می شود. برای رفع این مشکل می‌بایست، کنترل‌کننده گرما را تعمیر یا تعویض کنید و یا شیرهای ورودی گاز را بررسی نمایید.

۴ . هواگیری نکردن پکیج

درصورتی‌که در لوله‌های پکیج یا شوفاژ هوا وجود داشته باشد و شما آن‌ها را هواگیری نکرده باشید، مشکلات زیادی را برای شما به وجود خواهند آورد. ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به، سروصدای پکیج در هنگام کار و یا حتی روشن نشدن پکیج اشاره کرد. علت بروز این مشکل ممکن است به خاطر معیوب بودن روتور پمپ پکیج باشد که نمی‌توانید آب را به خوبی به گردش درآورد و باید تعویض و یا تعمیر گردد. توصیه می‌شود برای این کار از متخصصین تعمیر پکیج پین ورک کمک بگیرید. برای دریافت خدمات تنها کافی است با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۵ . مسدود بودن مسیرهای پکیج

ازجملهٔ دلایل روشن نشدن پکیج ها می‌توان به انسداد مسیرهای رفت‌وبرگشت رادیاتورها و مسدود بودن دودکش اشاره‌کرده. هرکدام از دلایل بالا باعث بروز مشکلاتی در پکیج شما می‌شود. درصورتی‌که مسیرهای رفت‌وبرگشت رادیاتور مسدود شده باشد، با گرم نشدن رادیاتورها نیز مواجهه خواهید شد. همچنین مسدود بودن دودکش باعث می‌شود که دود از پکیج به‌درستی خارج نشود و سنسورهای داخل دستگاه تشخیص به عدم کارکرد صحیح دستگاه بدهند و پکیج خاموش شود.

خرابی الکترود پکیج

۶ . معیوب بودن الکترود شعله پکیج

وظیفهٔ الکترود درون پکیج این است که تشخیص دهد آیا گاز ورودی به دستگاه در حال سوختن است یا خیر. حال اگر این قطعه دچار مشکل شده باشد و یا فاصله آن با مشعل پکیج دچار ایرادشده باشد، باعث می‌شود که پکیج روشن نشود.

۷ . گرم بودن پکیج

از دلایل مهم روشن نشدن پکیج و خاموش شدن آن، گرم بودن بیش‌ازحد و جوش آوردن پکیج است. سنسور دستگاه زمانی که متوجه شود دمای پکیج و آب درون دستگاه بیش‌ازحد بالا رفته باشد، دستگاه را خودبه‌خود خاموش می‌کند. از نشانه‌های بروز این مشکل می‌توان به بوق زدن پشت سرهم پکیج اشاره کرد. علت بروز این مشکل به خاطر تنظیم نبودن دمای مناسب دستگاه و معیوب بودن NTC پکیج است.

۸ . معیوب شدن برد پکیج

گاهی اوقات ممکن است که روشن نشدن پکیج به خاطر ایرادات فنی و سخت‌افزاری دستگاه باشد. از دیگر احتمالات روشن نشدن پکیج را می‌توان به خرابی و معیوب بودن برد الکتریکی دستگاه اطلاق کرد. وظیفهٔ این برد کنترل عملکردهای دستگاه و کارکرد صحیح آن است.

۹ . معیوب بودن شمعک پکیج

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج ها و خاموش شدن آن‌ها، ایراد در سیستم جرقه‌زنی و شمعک آن‌هاست. برای اینکه متوجه شوید شمعک و سیستم جرقه زن پکیج به‌درستی کار می‌کند، ابتدا گاز دستگاه را بازکرده و استفاده از یک فندک شمعک را روشن کنید. اگر شمعک پکیج روشن شد و به سوختن ادامه داد، احتمالاً شمعک دستگاه دچار ایرادشده باشد که در این حالت باید تعویض یا تعمیر گردد.

خرابی پمپ آب پکیج

۱۰ . معیوب بودن پمپ آب پکیج

یکی از قطعات مهم در پکیج ها، پمپ آب است. پمپ آب وظیفهٔ گردش آب را در مدار پکیج و رادیاتورها دارد. حال ممکن است بنا به دلایلی ازجمله؛ قطعی برق، اتصال در سیم‌کشی پکیج، سوختن پمپ و یا انسداد در پمپ این قطعه به خوبی عملیات گردش آب را به خوبی انجام ندهد و باعث بروز مشکلاتی اعم از خاموش شدن و روشن نشدن پکیج شود. برای بررسی پمپ دستگاه باید از متخصصین تعمیر پکیج کمک بگیرید که پین ورک آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، دلایل مختلفی برای روشن نشدن و پکیج و کار نکردن آن وجود دارد. البته ممکن است دلایل روشن نشدن پکیج شما به خاطر ایرادات بالا نباشد و مشکلات و اختلالات دیگری باعث به وجود آوردن این مشکل برای شما شده باشد که می‌توان به مواردی همچون؛ نیمه‌باز بودن شیرهای رفت‌وبرگشت، ارور های مخصوص در صفحه نمایشگر، ضعیف بودن جرقه، تنظیم نبود فشار گاز و … اشاره کرد. که برای رفع این مشکل توصیه می‌شود که از تعمیرکاران معتبر پکیج کمک بگیرید.

تعمیر پکیج دیواری توسط متخصصین پین ورک

یکی از وسایل مهم و البته پرکاربرد در اکثر خانه‌ها، پکیج‌ها هستند. گاها ممکن است در عملکرد این دستگاه ایراداتی مشاهده شود که برای رفع مشکلات باید از تعمیرکار خبره پکیج دیواری کمک گرفت. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع پکیج، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار پکیج دیواری به محل مورد نظر شماست. برای استفاده از این خدمات تنها کافی است به سایت یا اپ پین ورک مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت کاملاً رایگان ثبت نمایید و یا با شمارهٔ ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.