جاروبرقی از لوازمی است که به تمیزکردن خانه‌هایمان کمک می‌کند. بااین‌حال، اگر در هنگام استفاده از جاروبرقی خود متوجه بوی سوزاننده ناخوشایند شوید ممکن است خانه شما بوی بد بگیرد و باعث ناراحتی شما شود. بوی سوختگی جاروبرقی ممکن است نتیجه مشکلات مختلفی باشد، برخی جدی و برخی جزئی اما باید سریعاً برای یافتن علت بروز مشکل و ترمیم آن برای محافظت از دستگاه و ایمنی شخصی خود اقدام کنید. شما می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع جاروبرقی اعم از؛ ناسیونال، پارس خزر، آاگ و… کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دلایل بوی سوختگی جاروبرقی

۱ . خراب شدن تسمه جاروبرقی

اگر تسمه جاروبرقی گیرکرده یا دچار پارگی و شکستگی شده باشد، جاروبرقی شما بوی سوختگی پلاستیک می‌دهد. پس از بررسی تسمه در صورت خرابی تسمه می‌توانید آن را تعویض کنید. درصورتی‌که مشکل از تسمه نبود باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

تعمیر جاروبرقی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۲ . جمع شد گرد و غبار در جاروبرقی

موتور موجود در جاروبرقی شما، چه قدیمی و چه جدید، ممکن است به‌مرورزمان پر از گردوغبار شود، این امر همچنین ممکن است به دلیل گرفتگی فیلتر رخ دهد. تجمع گردوغبار طبیعی است و به‌طورکلی مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر گردوغبار بیش از حد جمع شود، ممکن است باعث بوی بد سوختگی شود زیرا موتور گردوغبار را می‌سوزاند. این بوی سوختگی معمولاً جای نگرانی ندارد و پس از سوختن گردوغبار به طور کامل از محفظه موتور، بوی آن باید از بین برود. اگر بو از بین نرفت، با یک متخصص تعمیرات جاروبرقی تماس بگیرید.

  • ممکن است بوی سوختگی به علت سوختگی یا نیم‌سوز شدن موتور باشد که باعث روشن نشدن دستگاه می شود. برای رفع و عیب یابی این مشکل توصیه می شود مطلب “علت روشن نشدن جاروبرقی” را مطالعه نمایید.

روشن نشدن و نیم سوز شدن جاروبرقی

۳ . کاهش مکش جاروبرقی و افزایش فشار روی موتور

اگر هم‌زمان با بوی بد احساس کردید که مکش جاروبرقی هم کاهش‌یافته است کیسه جاروبرقی، لوله و فیلتر را بررسی کنید.

  • برای بررسی و رفع مشکل کاهش قدرت مکندگی جاروبرقی، پیشنهاد می شود مقاله “علت عدم مکش جاروبرقی” را مطالعه نمایید.

۴ . اختلال در ترموستات جاروبرقی

ترموستات دمای جاروبرقی را کنترل می‌کند. اگر ترموستات نتواند بالارفتن دما را تشخیص دهد نمی‌تواند فرمان خاموش شدن دستگاه را صادر کند و با کارکردن مداوم موتور و تحمل فشار زیاد بوی سوختگی به مشام می‌رسد. ترموستات را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را جایگزین کنید.

  • بهتر از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. شما می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات جاروبرقی کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۵ . خرابی فن موتور

اگر فن موتور که هوای داخل را به بیرون منتقل می‌کند دچار اختلال شود و نتواند هوا را به بیرون منتقل کند موتور داغ می‌شود و در این شرایط اگر دستگاه خاموش نشود بوی سوختگی به مشام می‌رسد.

  • برای حل این مشکل باید سیم‌پیچی‌های فن چک شوند. درصورتی‌که فن سوخته باشد باید تعویض شود. برای تشخیص دقیق‌تر بهتر است از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

تجربه تعمیر جاروبرقی با پین ورک

دراین مطلب که توسط تعمیرکاران پین ورک جمع‌آوری‌شده است به طور کامل دلایل بوی سوختگی جاروبرقی را شرح داده‌ایم. به یاد داشته باشید جاروبرقی از لوازمی است که برای تعمیر آن حتماً باید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.پ

شما می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع جاروبرقی کمک بگیرید. پین ورک با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر جاروبرقی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به شماست. برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.