یک خرگوش خانگی می‌تواند یک سرگرم‌کننده برای خانواده باشد. بااین‌حال، این حیوانات به‌اندازه سگ یا گربه به مراقبت احتیاج دارند. خرگوش‌ها به‌طورمعمول ۸ تا ۱۲ سال زندگی می‌کنند، بنابراین آن‌ها نیاز به یک تعهد طولانی‌مدت از طرف صاحبان خود دارند. قوانین خاصی وجود دارد که باید به آن‌ها عمل کنید و مقدماتی را قبل از تصمیم‌گیری برای گرفتن یک خرگوش ماده کنید. پس از آماده شدن مقدمات برای خرگوش، می‌توانید یاد بگیرید که از یکی در خانه خود مراقبت کنید. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع نگهداری خرگوش می‌پردازیم.

 

درخواست نظافتچی منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

قسمت اول | خرید وسایل نگهداری خرگوش

نگهداری و مراقبت از خرگوش

۱ . یک قفس به‌اندازه کافی بزرگ بخرید تا خرگوش بتواند در آن حرکت کند.

برای نگهداری خرگوش اگرچه خرگوش بسیاری از اوقات در خارج از قفس خود خواهد بود، اما باید پناهگاه امن خود را دور از هر چیزی داشته باشد. این پناهگاه، جایی است که هر شب می‌خوابد و همچنین جایی که می‌تواند به هنگام احساس ناراحتی یا ناامنی به آن پناه ببرد.

  • این می‌تواند یک قفس بزرگ و حتی یک پناهگاه سگ باشد. فقط مطمئن شوید که خرگوش در آنجا احساس امنیت می‌کند.

مراقبت از خروش

۲ . برای پوشاندن کف قفس، از بستر کافی استفاده کنید.

ملافه موردنیاز برای خرگوش شما متفاوت خواهد بود. با انواع مختلف پاچه آزمایش کنید تا ببینید خرگوش شما چه نوعی را دوست دارد. گزینه‌های متداول کاغذ خردشده، نی و یونجه است. سعی کنید از استفاده از چوب تراشیده خودداری کنید، زیرا ممکن است به‌طور غیرارادی استنشاق شوند.

  • اگر چوب تراشیده استفاده می‌کنید، از سرو، کاج و سایر تراشه‌های معطر خودداری کنید.

نگهداری خرگوش

۳ . با یک جعبه، بستر خرگوش را مرتب کنید.

از آنجا که خرگوش شما در داخل خانه زندگی می‌کند، به یک جعبه بستر احتیاج دارد. یک جعبه بستر مناسب برای همه خرگوش‌ها وجود ندارد. خرگوش شما ممکن است جعبه‌هایی با روکش را ترجیح دهد و ارتفاع طرفین نیز ممکن است متفاوت باشد، زیرا برخی ممکن است برای آن‌ها خیلی زیاد یا خیلی پایین باشند. با یک جعبه گربه شروع کنید که به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا راحت در آن قرار بگیرد.

  • ممکن است در مورد گرفتن چندین جعبه فکر کنید. به‌این‌ترتیب، خرگوش شما نیاز ندارد تا به یک قسمت خانه برگردد.
  • نوع بستر بسته به خرگوش نیز می‌تواند تغییر کند. با انواع مختلفی امتحان کنید. انواع متداول شامل بستر گربه، کاغذ خردشده، تراشه چوب که کاج یا سرو و نی نیستند.
  •  حتماً آن را جمع نکنید و از خشت ساخته نشده باشد. در صورت بلعیدن آن‌ها یا نفس کشیدن آن‌ها ممکن است به خرگوش شما آسیب برساند.

نگهداری از خرگوش

۴ . یک کاسه مواد غذایی سرامیکی با وزن سنگین خریداری کنید.

برای نگهداری خرگوش ، او به غذای مخصوص خود احتیاج خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که از یک ماده سنگین مانند سرامیک ساخته‌شده است. این کمک می‌کند تا حیوان کاسه خود را صاف نگه دارد، زیرا اکثر خرگوش‌ها دوست دارند کاسه‌های غذایی خود را بریزند.

  • همچنین اطمینان حاصل کنید که طرفین ظرف به‌اندازه کافی بلند هستند که مواد غذایی را در آن نگه دارد و به‌اندازه کافی کوتاه است که خرگوش از به‌راحتی بتواند از آن غذا بخورد.

مراقبت از خرگوش

۵ . یک بطری آب یا کاسه بگیرید.

برای نگهداری خرگوش بطری‌های آب معمولاً به قفس آویزان می‌شوند، اما نوشیدن آن از یک کاسه طبیعی‌تر است.

  • بطری‌های آب ممکن است برای خرگوش شما آزاردهنده باشند. اگر این را حس کردید، یک کاسه آب‌سنگین و سرامیکی تهیه کنید.

مراقبت خرگوش

۶ . خرگوش را با مقدار زیادی یونجه تغذیه کنید.

در نگهداری خرگوش توجه کنید که غذای ایده آل برای خرگوش‌ها چمن و یونجه است و روده آن‌ها برای هضم آن ساخته‌شده است. در بهترین حالت، از یونجه سبز تازه بیشترین استفاده را کنید. استفاده از یونجه خوب مهم است. برای اکثر خرگوش‌ها بهترین غذا، استفاده از یونجه تیموتی است.

  • هنگامی‌که خرگوش یونجه می‌خورد، فیبر لازم را برای عملکرد دستگاه گوارش فراهم می‌کند.
  • همچنین می‌توانید جعبه بستر خرگوش را با یونجه پر کنید.
  • یونجه یک مکان حفاری عالی برای خرگوش‌ها را فراهم می‌کند. این کار اغلب برای خرگوش‌ها بسیار سرگرم‌کننده است، به‌خصوص اگر تکه‌هایی مانند قطعات سیب یا هویج را در آن مخفی کنید. همچنین می‌توانید از کاغذ خردشده برای محل حفر استفاده کنید.

مراقبت و نگهداری خرگوش

۷ . به غذا و میوه و سبزیجات خرگوش خود یونجه اضافه کنید.

به غذا و میوه و سبزیجات خرگوش خود یونجه اضافه کنید تا مانند مکمل عمل کند. رژیم غذایی خرگوش را با مقدار کمی تکه‌های اکسترود شده و میوه و سبزیجات تازه تکمیل کنید. سبزیجات متداول شامل کلم بروکلی، بوک چوی، تاپ هویج، تاپ‌های چغندر، کتانترو، کلوچه‌ها، جوانه بروکسل، کلم و سایر سبزیجات است. از اجازه دسترسی خرگوش به‌طور شبانه‌روزی به غذاها خودداری کنید، زیرا احتمالاً اضافه‌وزن خواهند آورد و ناسالم خواهد بود. همچنین از غذاهای خرگوش بارنگ‌های روشن، آجیل، دانه و میوه موجود در آن‌ها خودداری کنید. این‌ها معمولاً قند و کربوهیدرات زیادی دارند.

  • اگر مطمئن نیستید که از چه سبزیجاتی استفاده کنید، از دامپزشک یا پرورش‌دهنده خرگوش محلی خود برای مشاوره در مورد غذا کمک بخواهید.
  •  از ویتامین‌ها به‌عنوان مکمل رژیم غذایی خرگوش خودداری کنید. خرگوش سالم واقعاً به آن‌ها احتیاج ندارد.
  • علیرغم تصور رایج، دادن بیش‌ازحد هویج به خرگوش ممکن است بسیار مضر باشد. آن‌ها از هویج لذت می‌برند، اما شما نباید روزانه به خرگوش خود هویج دهید. معمولاً هفتگی مناسب است.

نگهداری و مراقبت از خرگوش

۸ . اسباب‌بازی‌ها و سایر موارد را برای خرگوش خود تهیه کنید.

برای نگهداری خرگوش درست مثل سایر حیوانات خانگی، خرگوش برای سرگرمی به اسباب‌بازی احتیاج دارد. انواع اسباب‌بازی‌ها را برای آن خریداری کنید، مانند اسباب‌بازی جویدنی یا تونلی با فضاهایی که می‌توانند به آن وارد شوند. می‌توانید بعضی از آن‌ها را، مانند جعبه مقوایی با سوراخ‌هایی به‌اندازه خرگوش، خودتان درست کنید.

  • حتماً اسباب‌بازی‌هایی را تهیه کنید که هدف‌های مختلفی دارند. خرگوش‌های مختلف از اسباب‌بازی‌های مختلفی لذت می‌برند.

 قسمت دوم | انتخاب خرگوش

نحوه نگهداری خرگوش

۱ . اطمینان حاصل کنید که وقت و انرژی کافی برای مراقبت از خرگوش را دارید.

اطمینان حاصل کنید که وقت و انرژی کافی برای نگهداری خرگوش و مراقبت از او را دارید. خرگوش‌ها نیاز به نگهداری خوبی دارند. آن‌ها به همان میزان زمان، پول و مراقبت به سگ و گربه را احتیاج دارند. آن‌ها به یک کاسه آب، یک غذای خرگوش باکیفیت، اسباب‌بازی و یک بستر احتیاج دارند. به‌علاوه آن‌ها نیاز به توجه روزانه شما دارند. این حیوانات شخصیت‌های خاص خود را دارند و مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند. اگر فکر نمی‌کنید که وقت و هزینه لازم برای مراقبت از خرگوش را دارید، به فکر داشتن حیوان خانگی دیگری باشید که به نگهداری کمتری نیاز داشته باشد.

  • شما باید حداقل ۳ ساعت روز را با خرگوش خود در خارج از قفس خود بگذرانید، اما ممکن است زمان بیشتری را بخواهد در قفس بگذراند. خرگوش‌ها اگر هرروز تعامل کافی با انسان نداشته باشند، تنها و افسرده می‌شوند.
  •  اگر نمی‌توانید هرروز به‌اندازه کافی با خرگوش خود باشید، می‌توانید خرگوش دیگری هم بگیرید. اطمینان حاصل کنید که خانه آن‌ها جدا از هم باشند تا زمانی که بتوانند باهم جفت شوند. خرگوش‌ها دوست ندارند فضای خود را به اشتراک بگذارند، مگر اینکه به‌طور خاص جفت شده باشند.

راهنمای نگهداری خرگوش

۲ . تصمیم بگیرید که کدام نوع خرگوش را می‌خواهید.

در انتخاب خرگوش فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. تصمیم بگیرید که آیا نوع خاصی از خرگوش را می‌خواهید یا خیر. نژادهای مختلف زیادی وجود دارد که ازنظر اندازه و رنگ و همچنین خلق‌وخوی متفاوت هستند. شما همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک خرگوش نر داشته باشید یا ماده؛ و سن تقریبی خرگوش موردنظرتان را در نظر داشته باشید.

  •  اگر مطمئن نیستید که چه نوع خرگوشی را می‌خواهید، تحقیق کنید.

راهنمای نگهداری خرگوش

۳ . مراکز نجات، فروشگاه‌های حیوانات اهلی و پرورش‌دهندگان را برای یافتن خرگوش بررسی کنید.

نوع خرگوشی که شما انتخاب می‌کنید ممکن است باعث شود که از کجا تهیه کنید. اگر به عوامل خاص اهمیتی نمی‌دهید، می‌توانید به یک مرکز نجات مراجعه کرده و از خرگوش‌های آن‌ها انتخاب کنید. این خرگوش‌ها معمولاً در سن مناسب‌تری هستند.

  • می‌توانید از فروشگاه حیوانات خانگی نیز خریداری کنید. کیفیت این فروشگاه‌ها می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین به دنبال فروشگاهی با حیوانات سالم و کارمندان آگاه باشید.
  • اگر یک نوع خاص را در ذهن دارید، می‌توانید برای یک نوع خرگوش خاص به پرورش‌دهندگان مراجعه کنید. همچنین ممکن است در مورد گذشته خرگوش اطلاعاتی به دست آورید. همچنین وقتی در کودکی این خرگوش‌ها را می‌پذیرید، بیشتر اجتماعی می‌شوند، زیرا از زمان تولد توسط پرورش‌دهندگان به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

راهنمای مراقبت خرگوش

۴ . ببینید چگونه یک بچه خرگوش با والدین خود و سایر خرگوش‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

اگر قصد نگهداری یک بچه خرگوش را دارید که به‌عنوان خرگوش کودک نیز شناخته می‌شود، باید دستورالعمل‌های خاصی را دنبال کنید.

  • اگر متوجه چیزی غیرعادی شده‌اید، از متخصصین سؤال کنید. آن‌ها ممکن است متفاوت عمل کنند زیرا شما برایان‌ها غریبه هستید یا به بستر آن‌ها نزدیک هستید.

راهنمای نگهداری از خرگوش

۵ . اگر می‌خواهید یک خرگوش جوان داشته باشید، یک بچه خرگوش را انتخاب کنید.

وقتی می‌خواهید خرگوش را بگیرید، به‌اندازه، رنگ، خلق‌وخوی والدین نگاه کنید تا تصوری از خرگوش خود به دست آورید. ببینید چطور بچه خرگوش به شما پاسخ می‌دهد. خرگوشی را که در کنار مادرش راحت است را انتخاب نکنید، حتی اگر از این امر حسرت بخورید، زیرا به‌احتمال‌زیاد این حیوان خانگی نخواهد بود. در عوض، خرگوشی را انتخاب کنید که به سمت شما می‌آید. برای کمک بیشتر به انتخاب بهتر، باید سلامت خرگوش را بررسی کنید. به دنبال موارد زیر باشید:

  • چشمان تمیز و روشن که دارای مخاط، پوسته یا سایر عناصر خارجی در داخل یا نزدیکی آن‌ها نیست.
  • گوش‌های تمیز، بدون موم و بدون بو.
  • خز تمیز، نو و بدون بو.
  • عاری از آکنه، کک و انگل‌های دیگر روی پوست آن
  • عدم وجود گرفتگی یا مشکلاتی در خارش اطراف مقعد آن‌ها، زیرا این می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی آن‌ها ایجاد کند.
  • هیچ نشانه‌ای از بیماری مانند عطسه، ترشحات بینی، ریزش مو و یا مشکلات دندان وجود نداشته باشد.

 

۶ . اگر می‌خواهید در مورد مزاج آن مطمئن باشید، یک خرگوش بالغ را انتخاب کنید.

به یک مرکز نجات یا پناهگاه بروید تا یک خرگوش بزرگ‌سال برای خود پیدا کنید. هر جا که به دنبال خرگوش هستید، تمام خرگوش‌های بالغ را پیدا کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها خوشحال و سالم به نظر می‌رسند یا خیر. از گرفتن خرگوش‌هایی که به نظر می‌رسد پرخاشگر هستند، خودداری کنید. آن‌ها همچنین باید سالم باشند.

  • ویژگی‌های یک خرگوش بالغ سالم همان ویژگی‌های یک بچه خرگوش سالم است. تمام علائم بهداشتی ازجمله چشم، گوش و خز را بررسی کنید.
  • پناهگاه‌ها مکان‌های خوبی برای گرفتن خرگوش‌های بالغ هستند.

راهنمای نگهداری خرگوش

 ۷ . بچه خرگوش موردعلاقه یا خرگوش بالغ خود را انتخاب کنید.

همان‌طور که سلامت کلی خرگوش‌ها را بررسی می‌کنید، می‌توانید خرگوش موردعلاقه خود را انتخاب کنید. خرگوش موردنظر شما ۸ یا چند سال دیگر را با شما خواهد گذراند، بنابراین باید یک خرگوش خوب پیدا کنید. با خرگوش‌هایی که دوست دارید بازی کنید تا دریابید که کدام برای شما مناسب‌تر است؛ و ببینید آیا این شمارا دوست دارد یا خیر.

  • به یاد داشته باشید که ممکن است در ابتدا کمی خجالتی و عصبی باشد زیرا شما برای او فرد جدیدی هستید. فقط نشانه‌های کلی و معاشرتی را بررسی کنید.
  • هنگامی‌که یکی از آن‌ها را انتخاب کردید، قبل از آنکه به خانه بروید، سؤالات مهم را بپرسید که شامل سؤالات مربوط به عادت‌های غذایی، بستر و سن آن می‌شود.

قسمت سوم | ارتباط با خرگوش

مراقبت از خرگوش

۱ . بعد از آوردن خرگوش به خانه، آن را با دقت تماشا کنید.

وقتی برای اولین بار خرگوش را به خانه می‌آورید، باید تماشا کنید که چگونه با محیط جدید ارتباط برقرار می‌کند. تماشا کنید که در کجا حمام برای می‌رود، چگونه نسبت به سایر افراد خانواده شما واکنش نشان می‌دهد، چگونه نسبت به اسباب‌بازی‌ها، اسباب‌بازی‌هایی که دوستشان دارد یا نادیده می‌گیرد، واکنش نشان می‌دهد و چگونه به اتاقی که در آن قرار می‌دهید واکنش نشان می‌دهد.

  • اگرچند دقیقه فقط در یک‌گوشه قرار گرفت نگران نباشید. سپس وقتی برای اولین بار آن را در دست گرفتید، دراز بکشید. مزاحم آن نباشید، مهم نیست که چه‌کاری انجام می‌دهد. این کارها متناسب با محیط جدید او است.
  • در طی چند روز اول، آن را در قفس خود بگذارید. هرروز وقت بزارید و در کنار خرگوش بنشینید و با صدای کم و ساکت با او صحبت کنید.

مراقبت خرگوش

۲ . اجازه دهید خرگوش از قفس خود خارج شود تا بتواند جاهای جدید را کشف کند.

در نگهداری خرگوش به نظر می‌رسد وقتی خرگوش به شما عادت می‌کند، می‌توانید از قفس خود بیرون بیایید. تمام درهای اتاقی را که قفس در آن قرار دارد را ببندید. اگر یک ورودی در ندارد، آن را مسدود کنید. سپس، بگذارید خرگوش از قفس خود خارج شود. آن را بلند نکنید و فقط درب آن را بازکنید و اجازه دهید خودش راهش را پیدا کند.

  • در وسط اتاق بنشینید، کاری بی‌صدایی را انجام دهید مانند خواندن، گوش دادن به موسیقی آرام یا نوشتن.
  • اگر کنجکاو شدید مقداری سبزیجات به خرگوش بدهید.

مراقبت خرگوش

 ۳ . به خرگوش اجازه دهید تا با شما تعامل داشته باشد.

زمانی که خرگوش از قفس بیرون می‌آید، اجازه دهید حرکت کند. کاری نکنید که به شما برسد و زیاد حرکت نکنید. سرانجام به شما امید خواهد داد و کنجکاوی می‌کند. هنگامی‌که این کار را انجام داد و نزدیک شما شد، تکه‌ای از سبزیجات را به‌اندازه کمی به خرگوش بدهید.

  • اگر محتاط به نظر می‌رسد، آرام بنشینید و با آن به‌آرامی صحبت کنید. خیلی سریع حرکت نکنید زیرا ممکن است آن را بترسانید.

نگهداری خرگوش

۴ . صبر کنید تا خرگوش دست‌آموز شما، خود را به شما نزدیک کند.

در نگهداری خرگوش اگر خرگوش پس از مدتی به سمت شما می‌آید منتظر بمانید تا این کار را انجام دهد. اگر نزدیک می‌شود و سبزیجات را نمی‌گیرد، آن را کنار بگذارید و به فعالیت خود برگردید. خرگوش را نادیده بگیرید تا سرانجام به سمت غذا بیاید. وقتی این کار را کرد، اجازه دهید آن تکه سبزیجاتی که گذاشتید را بخورد.

  • بعدازاینکه قسمت اول را خورد، یک قسمت کوچک دیگر را به آن پیشنهاد دهید. اگر مشغول خوردن آن بود، بازهم بمانید و با آن بی سروصدا صحبت کنید.

 

۵ . خرگوش خود را بعد از تمام کردن غذایش نوازش کنید.

وقتی‌که به شما نزدیک می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا به آن غذا دهید، بعد از تمام شدن غذا به‌آرامی شروع به نوازش کردن سرش کنید. اگر همچنان بماند یا سرخود را پایین بیاورد، ادامه دهید. اگر رفت یا فرار کرد، کاری نکنید و به فعالیت خود بازگردید. شما باید منتظر بمانید که یک‌بار دیگر به شما نزدیک شود تا دوباره امتحان کنید.

  • اگر شما را نیش زد، صدای بلندی ایجاد کنید. این کار به او اطلاع می‌دهد که دچار درد هستید و این مسئله را روشن می‌کند که به شما صدمه زده است.

 

۶ . اگر خرگوش شما کم رو بود، بازهم تلاش کنید.

برای نگهداری خرگوش توجه کنید که اگر با خرگوش به‌سختی رابطه برقرار می‌کنید، تسلیم نشوید! بین پیشنهاد دادن یک‌تکه کوچک از سبزیجات به خرگوش خود، نوازش خرگوش و نادیده گرفتن کامل آن، باشید و تکرار کنید. اگر به شما نزدیک شد، دوباره به آن غذا دهید. اگر شمارا خسته کرد، یعنی توجه می‌خواهد.

  • این کار را هرچند روز تکرار کنید تا وقتی‌که با خرگوش خانگی جدید خود ارتباط برقرار کنید.

 

قسمت چهارم | سالم و ایمن نگه‌داشتن خرگوش

مراقبت و نگهداری خرگوش

۱ . دامپزشکی را پیدا کنید که سابقه مراقبت از خرگوش‌ها را داشته باشد.

هنگامی‌که یک خرگوش را می‌آورید، باید مطمئن شوید که دامپزشکی را می‌شناسید که می‌تواند مراقبت موردنیاز خرگوش را ارائه دهد. یک دامپزشک پیدا کنید که تجربه زیادی در مورد خرگوش و حیوانات کوچک داشته باشد، زیرا مراقبت از آن‌ها با مراقبت از گربه‌ها و سگ‌ها متفاوت است. سپس، پس از گرفتن خرگوش، آن را برای معاینه ببرید تا مطمئن شوید که سالم است.

نگهداری و مراقبت خرگوش

۲ . خرگوش را به‌درستی نگه‌دارید.

برای نگهداری خرگوش اطمینان حاصل کنید که همه افراد در خانه شما می‌دانند که چگونه با یک خرگوش به‌درستی رفتار کنند. برای بلند کردن خرگوش، خرگوش را با کمک یک بازوی در کنار بدن با دست مخالف، به سمت بالا بکشید. همان‌طور که آن را بلند می‌کنید، خرگوش را به‌طرف بدن خود بیاورید تا بیشتر به آن کمک کنید.

  • خرگوش‌ها وقتی می‌ترسند می‌توانند بجنگند. آن‌ها ممکن است سعی کنند فرار کنند. در صورت حرکت غلط، ممکن است پشت خود را بشکنند و اغلب دچار فلج کشنده شوند.

نحوه نگهداری خرگوش

۳ . خانه شما باید برای خرگوش امن باشد.

قبل از اینکه یک خرگوش بخرید، باید اطمینان حاصل کنید که وقتی او در اطراف خانه شما قرار دارد، هیچ آسیبی نمی‌تواند به خرگوش به آن برسد. اگر چیزی ببینند شاید آن را بجوند. برای نگهداری خرگوش اطمینان حاصل کنید که سیم‌های برق، سیم‌های رایانه‌ای و سایر کابل‌ها تحت پوشش و غیرقابل دسترسی هستند. کابل پلاستیکی یا سیم و یا لوله‌ای را خریداری کنید تا آن‌ها حفاظت کند.

  •  همچنین می‌توانید سیم و کابل را در پشت مبلمان و یا در امتداد دیوار و دور از دسترس خرگوش خود نگه‌دارید.
  •  هرگز کابل‌ها یا سیم را زیر فرش قرار ندهید. این کار می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود.

خرگوش

۴ . از نوازش بیش‌ازحد خرگوش خودداری کنید.

در نگهداری خرگوش توجه کنید که اگرچه خرگوش‌ها مانند توپ‌های کوچک به نظر می‌رسند، اما از اینکه نوازش شده و زیاد در آغوش قرار بگیرید لذت نمی‌برند. خرگوش‌ها بیشتر از اینکه بغل شوند، می‌ترسند، به‌خصوص اگر سعی کنید آن‌ها را جمع کنید. ازآنجاکه آن‌ها حیواناتی طعمه هستند، این امر به آن‌ها این حس را می‌دهد که توسط شاهین‌ها و پرندگان دیگر شکار شده‌اند و این می‌تواند آن‌ها را بترساند.

خرگوش

۵ . به هر کودک خود در خانه یاد دهید که چگونه با خرگوش ارتباط برقرار کند.

در نگهداری خرگوش به هر کودک خود در خانه یاد دهید که چگونه با خرگوش ارتباط برقرار کند. کودکان، ممکن است خرگوش را بترسانند. اگر کودک در اطراف آن‌ها فریاد بزند، خرگوش احساس می‌کند که موردحمله یک شکارچی قرارگرفته‌اند. هرگز به کودک اجازه ندهید که خرگوش را در اطراف خانه تعقیب کند. خرگوش احساس خطر خواهد کرد و ممکن است بمیرد.

  • بسیاری از بچه‌ها آرام نیستند و ممکن است به خرگوش صدمه بزنند. به بچه‌ها یاد دهید که با خرگوش ملایم باشند و با صدای کم و ساکت در اطراف آن صحبت کنند. کودکان ۵ ساله یا کوچک‌تر نباید خرگوش داشته باشند.
  • اگر به‌درستی از خرگوش نگه‌داری کنید و نکات را رعایت کنید می‌توانید آن را به مدت طولانی کنار خود داشته باشید و سالم نگه‌دارید.

مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع نگهداری خرگوش پرداختیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    اريانا 11-03-2020

    خیلی خوب بود خیلی ممنون ?

      ملیحه احمدی 03-04-2020

      سپاس از انرژی خوبتون?

    یسنا 12-07-2020

    فوق العادست
    نکات جالبی دارد

    25-07-2020

    سلام ببخشید که این سوال را میکنم ولی درسته که میگند نباید خرگوش در خانه هایمان نگه داریم چون آنها به ما بیماری منتقل میکنند؟

      و.محمدی 08-09-2020

      خیر واقعا، سلام، برای ارتباط با کارشناسان و متخصصین دامپزشکی ما در جهت مراقبت از حیوانات، لطفا با شماره
      ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ تماس بگیرید

    Nafas 25-07-2020

    خیلی خوب بود

    26-07-2020

    خوب بود

    مانیا 01-09-2020

    سلام مطالب شما خیلی عالی بود . من دو تا سوال داشتم . یک اینکه خرگوش را حتما باید در اتاق نگه داشت یا نه میشود در حیاط خانه هم از ان نگه داری کرد و سوال دوم من این بود که خرگوش من اصلا اب نمیخوره و فقط کاهو و هویج میخوره نمیدونم چیکار کنم لطفا من رو راهنمایی کنید ممنون

      و.محمدی 08-09-2020

      لطفا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

    مائده سلطانی 07-10-2020

    خیلی خوب بود