سینک ها عضو مظلوم سرویس بهداشتی و اشپزخانه هستند که خدمت زیادی به ما می کنند و اهمیتشان زمانی به چشم می آید که بر اثر الودگی و جرم دچار گرفتگی شوند. پس قبل از اینکه سینک ها صدایشان دربیاید و جرم بگیرند برای تمیز کردن سینک کاری کنید. پین ورک در این مقاله رازهای درگوشی تمیز کردن سینک را با شما درمیان می گذارد:

الف) نظافت روزانه ی سینک ها

شستشوی روزانه سینک
۱) یک پنبه یا اسکاچ نرم بردارید و داخل سینک را بشویید. بهتر است ابتدا سینک را زمانی که خشک است بشویی تا بتوانید مو و جرم ها را به راحتی جدا کنید. تمیزکردن روزانه سینک باعث می شود سینک همواره تمیز باشد و کار شستشوی آن نیز راحت تر شود. سپس سینک را با آب داغ بشویید و از مایع تمیزکننده استفاده کنید. اطراف و کناره ها را فراموش نکنید.

تمیزکردن سینک با مایع تمیزکننده

۲) مایع تمیزکننده را درون سینک بریزید. بعضی سینک ها جنس خاصی دارند و باید از تمیزکننده های مناسب آن استفاده کرد. سعی کنید از تمیزکننده ای استفاده کنید که خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد. سپس با یک پنبه یا پارچه ی خشک سینک را بسابید و تمیز کنید.

ب) تمیز کردن سینک و جنگیدن با جرم هایی که از رو نمیروند

تمیز کردن سینک با جوش شیرین
۱) و باز هم این جوش شیرین است که روی جرم های چند لایه را کم می کند. سینک را خشک کنید و درون آن جوش شیرین بریزید به طوریکه لایه ای از آن روی سینک بنشیند. سپس سینک را به خوبی بسابید تا همه ی جرم ها از بین بروند. سپس با آب داغ سینک را بشویید. بعد از هربار شستشوی دست و صورت در سینک، آن را به خوبی با آب بشویید. (مراقب میزان مصرف آب هم باشید:))
بعد از هربار مسواک زدن دقت کنید که باقیمانده های خمیردندان روی دیواره های سینک باقی نمانده باشد.

ج) حفظ تمیزی سینک

ریختن مو در سینک
۱) یکی از مهم ترین راه های تمیز نگهداشتن سینک این است که بعد از هربار شیو کردن، موها را داخل سینک نریزید. این کار علاوه بر ایجاد کثیفی ظاهری برای سینک به مرور لوله را می بندد و باعث می شود جرم بیشتری تولید شود. بهتر است از یک درپوش برای سینک استفاده کنید.

اسکاچ سیمی در شستن در سینک
۲) به هیچ وجه از اسکاچ سیمی برای تمیز کردن سینک استفاده نکنید. اسکاچ های سیمی دشمن سینک های از جنس چینی هستند و به آن آسیب می زنند.

مجله پین ورک رو بخون، همه ی نکات خونه داری رو بدون 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.