کابینت چرب واقعا روی مخ است و اگر مراقب کثیف شدن آنها نباشید برای تمیز کردنشان کار سختی در پیش دارید. نیروهای پین ورک  می توانند این زحمت را از دوش شما بردارند اما اگر قصد دارید برای پاک کردن لکه چربی و روغن روی کابینت خودتان دست به کار شوید، در این مقاله نکاتی را جمع کرده ایم که می توانند مفید باشند:

الف) پاک کردن لکه چربی و روغن  از روی کابینت با سرکه

تمیز کردن کابینت با سرکه

مقداری سرکه را درون یک بطری اسپری بریزید. اگر جنس کابینت شما حساس است میتوانید از مقدار مساوی آب گرم و سرکه استفاده کنید. این محلول علاوه بر پاک کردن چربی از روی کابینت، برای پاک کردن لکه های چسبندگی نیز مناسب است.
مقداری از محلول (در حد یک لایه) را روی کابینت ها بپاشید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی سطح بماند.  استفاده ی بیش از حد از محلول ممکن است به انواع کابینت ها آسیب بزند. سپس با یک پارچه یا اسفنج کابینت ها را بسابید. به هیچ وجه از یک اسکاچ خشن و سیمی استفاده نکنید. برای خشک کردن کابینت ها نیز بهتر است از یک پارچه ی پنبه ای یا حوله استفاده کنید.


اگر تمیزکاری منزل برای شما وقت‌گیر یا حوصله بر است، یک پیشنهاد ویژه برایتان داریم و آن استفاده از خدمات نظافت منزل پین‌ورک است. کافیه روی لینک ززیر کلیک کنید و رایگان قیمت بگیرید


 

ب) پاک کردن لکه روغن و لکه چربی از روی کابینت با شوینده ها

تمیز کردن کابنیت با شوینده ها

یک پیمانه مایع ظرفشویی را با دو پیمانه آب گرم ترکیب کنید. با یک پارچه، کابینت ها را به خوبی با این محلول بسابید و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه روی سطح بماند. سپس آن ها را خشک کنید. بسته به میزان چرب بودن کابینت ها ممکن است چندین بار لازم باشد آن ها را بشویید.

مقالات مرتبط:

  1. مرتب کردن کابینت را حرفه ای انجام دهید!
  2. نحوه تمیز کردن کابینت آشپزخانه در ۳ ترفند ساده
  3. نکات طلایی در مورد بازسازی و نوسازی منزل
  4. برق انداختن و تمیزکردن کابینت چوبی آشپزخانه
  5. نحوه انتخاب انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

 

ج) جوش شیرین، دشمن لکه چربی سرسخت

تمیز کردن کابنیت با جوش شیرین

با ترکیب کردن یک پیمانه جوش شیرین و دو پیمانه روغن های گیاهی یک خمیر افسانه ای برای پاک کردن لکه چربی از روی کابینت بسازید و آن را با دست روی قسمت های چرب کابینت بزنید.  توصیه می کنیم ابتدا این ترکیب را روی قسمت کوچکی از کابینت تست کنید. زیرا ممکن است جنس کابینت های شما به جوش شیرین حساس باشد و آسیب ببیند. لایه های خمیر باید ضخیم باشد. ممکن است هنگام تمیز کردن خمیر زمین و اطراف کابینت ها نیز کثیف شود بنابراین بهتر است با روزنامه یا کاغذ باطله اطراف را بپوشانید.
سپس با یک اسفنج بسیار نرم روی خمیر بکشید و کابینت را بسابید و با یک دستمال خیس سطح را تمیز کنید.
حالا کابینت های تمیز، رنگ و طراوت جدیدی به آشپزخانه می دهند.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.