جوهر در نوشت ابزار گوناگون نظیر خودکار، روان نویس و… وجود دارد. همچنین برخی از هنرمندان برای خطاطی و نقاشی از جوهرهایی با رنگ های متنوع استفاده می کنند. اما این مایع رنگی بسیار روان است و ممکن است در یک چشم برهم زدن بر روی لباس، پرده، رو تختی، فرش، کاغذ دیواری و هر وسیله دیگری لکه ایجاد نماید. لکه جوهر باقی مانده بر روی بسیاری از وسایل با کمک یک پارچه نم دار یا شستشو تمیز می شود. اما از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری به این سادگی ها نیست.

اگر تصادفا لکه ای از جنس جوهر روی کاغذ دیواری منزلتان ایجاد کرده اید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که کاغذ دیواری قابل شستشو باشد. سپس با کمک روش های زیر، اقدام به پاک کردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری نمایید. این نکته مهم را مد نظر داشته باشید که گاهی لکه های قدیمی ماندگار می شوند و اگر برای پاک کردن آن ها اصرار بورزید، ممکن است به کاغذ دیواری صدمه بزنید.البته ما قبلا در مقاله ” روش های تضمینی تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه ” به طور کامل به روش های پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری اشاره کرده ایم که به شما پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نیز از دست ندهید!

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری با کمک گچ خیاطی

از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری با گچ

شاید باورتان نشود اما گچ خیاطی دارای توانایی زدودن جوهر خودکار از روی کاغذ دیواری می باشد. برای از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری ابتدا با گچ خیاطی روی خط جوهر خودکار بکشید و پس از چند لحظه با یک مسواک کهنه گچ را که تمام جوهر خودکار به آن جذب شده است، از روی دیوار پاک کنید.

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری

یکی از ساده ترین راه های از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری استفاده از یک تکه پنبه آغشته به الکل است. تنها کافی است به سادگی پنبه را روی لکه فشار دهید و منتظر بمانید تا جوهر از روی کاغذ دیواری به پنبه منتقل شود. بهتر است برای اینکار از الکل سفید استفاده کنید تا خود الکل به کاغذ دیواری رنگ ندهد. حواستان باشد که پنبه خیس را روی لکه جوهر نکشید. زیرا ممکن است آن را در قسمت های تمیز کاغذ دیواری گسترش دهد.

اسپری مو، پاک کننده لکه جوهر

از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری با اسپری مو

اگر در خانه الکل ندارید، می توانید از یک اسپری مو برای از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری استفاده کنید. برای این کار مقداری اسپری مو روی دیوار بزنید و سپس لکه را با یک دستمال کاغذی پاک کنید. اسپری مو در پاک کردن لکه جوهر خودکار بسیار موثر است. از بین بردن لکه قهوه از روی کاغذ دیواری بسیار ساده تر از لکه جوهر است.

از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری با آب لیموترش

یکی از مشهورترین پاک کننده های طبیعی و بی ضرر لکه جوهر، لیموترش است. برای از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری ، چند قطره آب لیموترش را روی یک تکه پنبه بریزید و سپس پنبه را روی لکه قرار دهید تا تمام جوهر را به خود جذب کند. مراقب باشید پنبه را آنقدر خیس نکنید که آب لیمو از آن بچکد. زیرا ممکن است جوهر را روی دیگر قسمت های کاغذ دیواری پخش کند.

آیا این راه ها را برای از بین بردن لکه جوهر از روی کاغذ دیواری امتحان کرده اید؟ 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    ❤❤❤❤ 08-10-2019

    ????

      افسانه رجب پور 09-10-2019

      ??

    مریم 27-12-2019

    هیچکدوم موثر نبود

      افسانه رجب پور 04-02-2020

      امیدوارم راه های پیشنهادی دیگر را با ما به اشتراک بذارید..

    شیدا? 16-01-2020

    ممنون
    واقعا نمیدونستم چیکارکنم به دادم رسیدید?

      افسانه رجب پور 04-02-2020

      سلام دوست عزیز… خوشحالم که از این مطلب رضایت داشتید.

    دوست 21-02-2020

    خیلی اتفاقی دستمالی که رنگ گواش داشته روی کاغذ دیواری (جنس کاغذی)کشیده شده و رنگ گرفته چطورمیتونم تمیزش کنم؟

      افسانه رجب پور 09-04-2020

      سلام دوست عزیز الکل یا اسپری مو رو امتحان کردید؟

    نیست درجهان 29-03-2020

    سلام وقتتون بخیر
    برای پاک کردن خودکارازکاغذچه بایدکردتااثری نماند

      افسانه رجب پور 09-04-2020

      مواردی زیادی وجود داره که به طور کامل داخل متن توضیح دادیم ?