شاید بصورت معمول فکر کنید داخل ماشین لباسشویی تمیز است. اما قطعا این طور نیست. عدم تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه یا دیگر شوینده‌ها موجب ایجاد بوی بد، جرم، باکتری و کپک می­گردد. خوشبختانه روش های طبیعی بسیاری برای تمیز کردن انواع ماشین لباسشویی توسط سرکه سفید وجود دارد. با انتخاب روش صحیح تمیز کردن ماشین لباسشویی، شما اطمینان حاصل خواهید کرد، ماشین لباسشویی تان تمیز خواهد بود و لباس ها را هم بدرستی تمیز خواهد کرد.

روش اول : تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه (لباسشویی درب از بالا)

  • ماشین لباسشویی خود را بر روی طولانی ترین چرخه شستشو و همچنین گرم تریم حالت آب قرار دهید. ماشین لباسشویی تان را روشن کنید و اجازه دهید تا بیشترین حد ممکن از آب گرم پر شود. ماشین لباسشویی را بر روی حالت بیشترین لباس ممکن تنظیم کنید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی

بهترین متخصص با کمترین قیمت

 

  • چهار لیوان ( ۹۴۶ میلی لیتر ) سرکه را در ماشین لباسشویی بریزید. در حین کار کردن ماشین لباسشویی درب آن را باز کنید و میزان سرکه ذکر شده را در داخل محفظه­ی شست و شو که از آب مملو است بریزید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه

  • یک لیوان ( ۲۳۶٫۵ میلی لیتر ) جوش شیرین در آب بریزید. برای تمیزی بیشتر و عمیق تر می­توانید به آب، جوش شیرین اضافه کنید. یک لیوان جوش شیرین را با دقت به آب موجود در ماشین لباسشویی بیافزایید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی با جوش شیرین

  • درب را ببندید و بگذارید ماشین لباسشویی برای ۵ دقیقه کار کند. همانطور که ماشین لباسشویی در حال کردن است، سرکه و پودر جوش شیرین در حال جرم گیری، رسوب زدایی و آلودگی ها از ماشین لباسشویی شما هستند.

کارکردن ماشین لباسشویی

 

  • درب را باز کنید و ماشین لباسشویی را برای یکساعت با همین وضعیت خاموش نگاه دارید. بذارید آب داغ و سرکه در ماشین لباسشویی شما باقی بمانند تا تمام جرم ها، رسوب ها و کثیفی ها را از بین ببرند.

باز کردن در ماشین لباسشویی

  • دیواره بیرونی ماشین لباسشویی را در این بین تمیز کنید. از اسپری مرکبات برای پاک کردن باقی ماشین لباسشویی استفاده کنید. شوینده های مرکباتی بهترین شوینده­ی آهک، رسوبات شوینده و سایر آلودگی هاست. شما می­توانید آنها را در منزل تهیه کرده و یا بصورت آماده خریداری کنید. آنها را بر روی سطح های کثیف اسپری کرده و با یک دستمال به جرم زدایی و تمیز کردن بپردازید.
  • شوینده های مرکبات از مواد اولیه ای که در مرکباتی نظیر لیمو و پرتقال وجود دارد، استفاده می­کنند.
  • حواستان باشد در هنگام شست و شو، مخازن نرم کننده و سفید کننده را نیز تمیز کنید.
  • برای پاک کردن محل هایی که دور از دسترسی است از مسواک استفاده کنید.

تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی

  • چرخه­ی شستشوی ماشین لباسشویی را به پایان برسانید. پس از گذشت یک ساعت درب ماشین لباسشویی را ببندید و آنرا از حالت ایست خارج کرده تا چرخه شست و شو کامل شود. صبر کنید تا شستشو تمام شده و آب داخل محفظه بصورت کامل تخلیه شود.

  • چندین بار داخل ماشین لباسشویی را دستمال بکشید. برای اتمام تمیز کردن داخل ماشین لباسشویی، آنرا با یک دستمال خشک کنید. پس از خشک شدن کامل و در صورت نیاز این عملیات را تا تمیز شدن کامل، چندین بار تکرار کنید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی با دستمال

روش دوم : تمیز کردن ماشین های لباسشویی با سرکه (لباسشویی درب از جلو) 

  • کشوی شوینده را از سرکه ی سفید پر کنید. کشوی محل شوینده را تا حد امکان با ¾ لیوان ( ۱۷۷ میلی لیتر ) سرکه پر کنید. مخزن شوینده معمولا با برچسب مشخص شده و در بالای ماشین لباسشویی قرار دارد. پس از پر کردن، درب مخزن را ببندید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه

  • ماشین لباسشویی را بر روی حالت نرمال قرار داده و آب را بر روی گرم­ترین حالت تنظیم کنید. اگر ماشین لباسشویی شما حالت تنظیم آب ندارد آنرا بر روی حالت سفید کردن یا لکه گیری قرار دهید. اجازه دهید ماشین بصورت کامل چرخه­ی شست و شو را تمام کند.

تنظیم آب دغ ماشین لباسشویی

  • بدنه ی ماشین لباسشویی خود را پاک کنید. در حالی که ماشین لباسشویی در حال کار کردن است، ½ لیوان ( ۹۰ گرم ) جوش شیرین و یک لیتر سرکه را در یک سطل مخلوط کرده و زمانیکه این مواد با هم ترکیب شدند، یک دستمال را به آن آغشته کرده و بدنه ی ماشین لباسشویی را با آن تمیز کنید.

شستن بدنه ماشین لباسشویی

  • یکبار دیگر هم چرخه آب کشی را تکرار کنید. یکبار دیگر ماشین لباسشویی را برای آب کشی تنظیم کنید و این بار بدون شوینده یا سرکه. این کار باعث از بین رفتن بوی سرکه و آلودگی های باقی مانده می­شود. پس از پایان این مرحله ماشین لباسشویی شما تمیز شده و آماده­ی کار است.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    15-09-2019

    حالا نمیشه به جای سرکه سفید از سرکه قرمز استفاده کرد؟

    15-09-2019

    حالا نمیشه به جای سرکه سفید از سرکه قرمز استفااده کرد؟

      زهرا طباطبایی 30-09-2019

      سرکه سفید قوی‌تر از سرکه قرمز است و بیشتر در موارد پاک‌کنندگی کاربرد داره?