از آنجایی که هر شب سر خود را بر روی بالشت قرار می دهید، بنابراین تمیز بودن آنها اهمیت ویژه ای دارد. برای جلوگیری از مشکلات تنفسی و پوستی اگر بیش از شش ماه است که بالشتهایتان را نشسته اید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. اما قبل از هرکاری بهتر است با انواع مختلف بالشت ، نحوی شست و شوی صحیح بالشت ها و نحوه ی شستن بالش در ماشین لباسشویی آشناشوید.

۱- شستن بالش کرک و پشم

خبر خوب اینکه شما می توانید این نوع بالشت را در ماشین لباسشوییتان بشویید. در صورتیکه بالشتتان برچسب دارد آن را مطالعه کرده و مطابق آن شستشو را انجام دهید. در غیر اینصورت می توانید ماشین لباسشوییتان را روی دور ملایم و آب گرم تنظیم کنید.  همچنین برای حفظ تعادل ماشین همزمان دو متکا را با هم شستشو دهید.

شستن بالشت طبق برچسب

شستن بالشت طبق برچسب

 

۲- شستن بالش پر

خوشبختانه بالشت های پر نیز قابل شستشو در ماشین هستند فقط مطمئن شوید که متکا هیچ سوراخی ندارد و و از مقدار کمتری شوینده استفاده کنید و مانند مورد قبلی برای ایجاد تعادل همزمان دو بالشت را با هم شستشو دهید. دور ماشین را نیز روی دور ملایم تنظیم کنید. برای برای خشک شدن بهتر متکا بهتر است تا چند توپ تنیس تمیز را همراه آنها درون ماشین قرار دهید. همچنین این ایده ی خوبی برای نرم ماندن و گلوله نشدن متکاها نیز هست. سپس برای چند ساعت آنها را در هوای آزاد قرار دهید.

استفاده از توپ برای شستشویبالش در ماشین لباسشویی

۳- شستن بالش ابری

متاسفانه شما نمی توانید این بالش را در ماشین لباسشویی بشویید و باید طبق دستورالعمل های مراقبتی در برچسب عمل کنید. برای حذف گرد و غبار از یک متکای ابری از جاروبرقی استفاده کنید. برای اینکه این کار به راحتی انجام شود سطح مکش را پایین بیاورید. راه حل دیگر اینست که برای ۲۰ دقیقه بالشت را درون خشک کن ماشین لباسشویی بدون هیچ گونه گرمایی قرار دهید. همچنین برخی از بالشت های ابری قابل شستشو با دست هستد البته حواستان باشد که اینکار را به آرامی انجام دهید.

تمیز کردن بالش با ابری

در پایان این نکته را از پین ورک به یاد داشته باشید که برای تمیز نگه داشتن بالشت حتما ملافه آن را بصورت ماهانه بشویید. همچنین هرچه قدر هم که شما در تمیزی متکایتان تلاش کنید اما بالاخره پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهند و باید آن ها را تعویض کنید. اما از کجا بدانید که کی اینکار را انجام دهید؟ بالشتتان را از وسط تا کرده و سپس آن را رها کنید. اگر به شکل اولیه خودش بازنگشت زمان آن رسیده که یک بالش مناسب تهیه کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.