وقتی برای خرید دانه قهوه به سوپرمارکت مراجعه می‌کنید، احتمالاً با بیش از یک نوع قهوه مواجه می‌شوید. ممکن است نام برخی از کشورها را نیز، روی بسته‌های قهوه مشاهده کنید، یک عنوان پرتکرار، عبارت ۱۰۰٪ عربیکا است. در این مطلب از پین‌ورک به معرفی انواع دانه قهوه و بررسی انواع‌ گوناگون آن می‌پردازیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما جالب و کاربردی باشد.

انواع دانه‌های قهوه | تأثیر شرایط جغرافیایی و آب و هوایی در فنجان شما

اما می‌دانید چند نوع دانه قهوه وجود دارد؟ اگر برای شما مهم است که بدانید چه نوع قهوه‌ای می‌نوشید، احتمالاً در برخورد بااین‌همه اطلاعات مختلف درباره انواع قهوه‌ها دچار سردرگمی می‌شوید! برچسب روی بسته‌های قهوه هم کمکی نمی‌کنند. پس اجازه دهید در ادامه شما را به درک این اطلاعات یاری دهیم.

دانه قهوه

قهوه دارای دو نوع دانه اصلی می‌باشد!

من این مقاله را به طور خاص برای کسانی نوشتم که تفاوت بین انواع اصلی قهوه را نمی‌دانند و نام کاستاریکا یا برزیل نوع خاصی از قهوه را در ذهن آن‌ها مجسم نمی‌کند. در ابتدا هدف من این بود؛ و مطمئن هستم بسیاری از دوستداران قهوه می‌توانند از این اطلاعات بهره‌مند شوند. شما می‌توانید بیشتر این اطلاعات را با جستجوی تصادفی در اینترنت پیدا کنید. هم‌چنین مطمئن شده‌ام که اطلاعات ارائه شده به‌راحتی قابل‌درک بوده و به‌آسانی می‌توان از این راهنما استفاده کرد.

دانه قهوه

در ادامه در مورد دو نوع اصلی دانه‌های قهوه صحبت شده است. ممکن است شما به جز آن‌ها موارد دیگری نیز شنیده باشید، اما آن‌طور که گفته می‌شود، می‌توان این دو را همانند دو خواهر فرض کرد که انواع دیگر هم چون فرزندان آن‌ها هستند. یا می‌توانید آن‌ها را به عنوان دو خاله در نظر بگیرید که انواع دیگر فرزندان آن‌ها هستند!

عربیکا | رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع قهوه است!

قهوه عربیکا (که با عنوان تایپیکا هم شناخته می‌شود) همان چیزی است که بیشتر وقت­‌ها در فنجان قهوه شما وجود دارد. خاستگاه آن کشور اتیوپی است؛ اما برخی نیز عقیده دارند برای نخستین بار در یمن یافت شده است. اما در واقع، در اتیوپی کشف و کشت شده و پس از مدت کوتاهی به یمن آورده شده است؛ و در بندر موچا به محبوبیت رسیده است. قهوه عربیکا با ۱٫۵% کافئین، کمترین میزان کافئین را در بین انواع آن دارد؛ و به نظر می‌رسد که این نوع، شیرین­‌تر و چرب‌­تر از خواهر خود، قهوه ربوستا است.

دانه قهوه

با استفاده از این نوع می‌توان یک قهوه خوش‌­طعم با مزه ملایم تهیه کرد که همه از نوشیدن آن لذت ببرند. به طور کلی، عربیکا و انواع گونه‌های آن حدود ۶۰% از کل تولید جهانی قهوه را به خود اختصاص داده‌اند. دانه‌های عربیکا مستعد ابتلا به بیماری‌ها و آفات زیادی هستند که این موضوع منجر به وقوع اتفاقات مهمی در صنعت قهوه شده است؛ که در ادامه اندکی در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.

اما به طور خلاصه، با اینکه گیاه عربیکا چندان مقاوم نیست اما از خواهرش ربوستا خوشمزه‌تر است و قابلیت بیشتری برای تولید زیرگونه‌های مختلف دارد. همچنین مواد تشکیل‌دهنده خاک محلی که در آن رشد می‌کند، روی طعم آن اثر بیشتری می‌گذارد. اگر به قهوه سیاه علاقه دارید، باید بگوییم قهوه عربیکا نیز طعمی مشابه آن دارد.

این گیاه به شرایط بسیار ویژه‌ای برای رشد نیاز دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از دمای هوای تقریبی ۲۱ درجه سانتی‌گراد یا ۷۰ درجه فارنهایت، رطوبت، تابش آفتاب، سایه و ارتفاع زیاد. در بسیاری از کشورها این شرایط و وضعیت آب و هوایی وجود ندارد، تنها مناطق اندکی در جهان دارای این شرایط هستند که در صنعت قهوه از اهمیت بالایی برخوردارند و به کمربند قهوه معروف شده‌اند. در ادامه به معرفی این مناطق خواهیم پرداخت.

ربوستا | دانه‌های ربوستا تندتر و مقاوم‌تر هستند!

خاستگاه گیاه ربوستا نیز در کشور اتیوپی است، اما تا حدود ۱۰۰ سال پس از کشف عربیکا، به عنوان یک گونه مجزا شناخته نمی‌شد. نام آن عمدتاً از این واقعیت ناشی می‌شود که در برابر آفات و بیماری‌ها بسیار مقاوم است، بنابراین تولید سالانه آن بیشتر از عربیکا می‌باشد. جنبه منفی این گیاه، طعم بسیار تند آن است که برای بسیاری از افراد خارج از آن منطقه مطلوب نیست. بسیاری ظاهر آن را به لاستیک سوخته و خاک شبیه می‌دانند، البته برخی هم‌عقیده دارند شبیه قهوه برشته شده می‌باشد.

دانه‌های قهوه

در نظر داشته باشید که قند و چربی موجود در ربوستا تقریباً نصف عربیکا است، اما کافئین آن دو برابر است (۲٫۷٪)، با این حال، محبوبیت زیادی در بین مردم ندارد. در ادامه علت آن را خواهید فهمید. از ربوستا بیشتر برای تهیه قهوه‌های بدون کافئین ارزان و فوری استفاده می‌شود. من گفتم ارزان، به دلیل اینکه ربوستا به‌اندازه عربیکا حساس نیست، کشت آن بازده بیشتری دارد. این موضوع باعث می‌شود پرورش آن آسان باشد و بیشتر به تولید بیشتر آن تا کیفیت محصول اهمیت بدهند.

وقتی صحبت از اسپرسو می‌شود، استفاده از دانه‌های ربوستا اولویت اول می‌باشد. این موضوع به دلیل ترکیب شیمیایی آن است که به ایجاد کف بیشتر در اسپرسو کمک می‌کند. با توجه به اینکه ربوستا طعم و مزه تندی دارد، توصیه می‌شود از آن برای درست کردن کافه لاته یخی استفاده شود زیرا عطر و طعم قهوه را بهتر نشان می‌دهد و به‌طور پیش فرض طعم آن غلیظ‌تر از عربیکا است. بعضی وقت­ها از ترکیب عربیکا و ربوستا برای تهیه قهوه استفاده می‌شود. این کار برای متعادل کردن آن انجام می‌شود، زیرا عربیکا میزان کافئین کمی دارد.

چند نوع قهوه برای استفاده در مصارف تجاری وجود دارد؟

هر دو نوع عربیکا و ربوستا، دارای زیرگونه‌های بسیار کمی هستند؛ و حتی به‌سختی می‌توان آن‌ها را زیرگونه محسوب کرد، برخی از این زیرگونه‌ها فقط نام متفاوتی دارند و برخی دیگر تنها به دلیل عدم آگاهی عموم مردم، به عنوان یک زیرگونه جدید شناخته‌شده‌اند. به عنوان مثال، می‌توانید بسته‌ای با عنوان “۱۰۰٪ عربیکا  را در کنار یک بسته دیگر با برچسب» عربیکا و بلو مانتین  در یک فروشگاه پیدا کنید و فرض کنید که بلو مانتین یک نوع قهوه متفاوت است، در حالی که هر دو بسته حاوی یک نوع قهوه هستند.

دانه قهوه

هنگامی‌که می‌خواهید به بررسی عمیق­تر قهوه‌ها بپردازید، عدم وجود اطلاعات کافی و برچسب‌های مناسب، شما را دچار سردرگمی خواهد کرد و گاهی اوقات منجر به یک انتخاب نادرست می‌شود. در ادامه به بررسی چند زیرگونه رایج پرداخته‌ایم که در بیشتر سوپرمارکت و فروشگاه‌های تخصصی یافت می‌شوند. به غیر از آن‌ها موارد دیگری نیز وجود دارد، اما این نام‌ها متداول‌تر بوده و بیشتر به چشم می‌خورند.

لیبریکا

هنگامی‌که بیماری قارچی زنگار محصول عربیکا را از بین برد، آن را برای کشت به کشور فیلیپین وارد کردند. این قهوه دارای طعم چوبی و اندکی متمایل به طعم دودی است. گیاه پوشیده از گل آن به خوبی جلب‌توجه می‌کند، اما این نوع قهوه بسیار نایاب است.

بیشتر به دلیل اینکه ایالات‌متحده آمریکا پشتیبانی خود را از فیلیپین قطع کرد، مزارع قهوه متحمل زیان زیادی شدند. برخی از مزارع هنوز وجود دارند، هرچند که سالانه محصول بسیار کمی می‌دهند.

اِکسِلسا

این نوع قهوه کمیاب‌تر از لیبیکا است و حتی اخیراً در خانواده لیبریکا نیز گنجانیده شده است. این نوع قهوه طعم مخصوص به خودش را دارد. من خودم هیچ وقت از آن ننوشیده‌ام، اما آن طور که شنیده‌ام، طعم آن شبیه قهوه روست تیره (نوعی قهوه سطح براق و روغنی) همراه با تارت میوه‌ای است!

بلو مانتین

فقط در کوه‌های بلو مانتین در کشور جامائیکا رشد می‌کند، این نوع دانه قهوه خیلی تلخ نیست و طعم آن متمایل به شیرین است. درواقع نتیجه یک جهش در قهوه عربیکا است.

بوربون

گونه‌ای از عربیکا است که بیشتر در جزیره رئونیون در اقیانوس هند می‌روید. یک نوع قهوه جهش‌یافته است و طعم خاص خود را دارد. پس از مدتی هم آن را به آفریقای شرقی (۱۸۹۷) بردند؛ که در آنجا به مأموریت فرانسوی مشهور است، زیرا توسط مبلغان فرانسوی به آن منطقه معرفی‌شده است. در رواندا به مایاگورز هم معروف است.

کاتیمور

این نوع قهوه از ترکیب زیرگونه‌های کاتورا و تیمور درست شده است که هر دوی آن‌ها از زیرگونه‌های بوربون هستند.

انواع معرفی شده، در تبارشناسی دانه‌های قهوه مشهور هستند، البته گونه‌های دیگری نیز وجود دارد که فقط از نظر ظاهری با گونه اصلی خود فرق دارند. برای مشاهده یک فهرست جامع‌تر از انواع مختلف دانه‌های قهوه و جایی که رشد می‌کنند می‌توانید به صفحه اختصاصی آن‌ها در ویکی‌پدیا مراجعه کنید.

چرا دانه­‌های قهوه متنوعی وجود دارد!

شاید تعجب کنید که چرا چنین مجموعه بزرگی از انواع دانه‌های قهوه وجود دارد و اگر ربوستا به اندازه کافی خوب نیست، پس چرا ظهور کرد. بسیار خوب، مطلب را با این واقعیت آغاز کردم که عربیکا یک گیاه بسیار حساس است. در مورد آفات و بیماری‌های آن نیز صحبت کردم و هم‌چنین در مورد نیاز آن به آفتاب، نور مستقیم خورشید و سایه و شرایط عمومی نگهداری از آن صحبت کردم.

گیاه قهوه تقریباً شرایط نگهداری دشواری ندارد و پس از چند سال (۵-۳) از کاشت آن گل می‌دهد؛ اما تعداد زیادی میوه برای تولید دانه قهوه نمی‌دهد. بازده محصول گیاه عربیکا بسیار کمتر از ربوستا است و برای دستیابی به میزان دانه قهوه موردنیاز به کاشت گیاهان زیادی نیاز داریم.

نکته اصلی این است که مزارع وسیع عربیکا به راحتی می‌توانند بلااستفاده شوند، چراکه گیاه عربیکا به‌راحتی دچار آفت می‌شود و تاکنون راهکاری برای مقابله با آن پیدا نشده است. در جاهایی که گیاه عربیکا دچار آفت شده است، گیاه روبستا می‌کارند تا از رشد گیاهان قارچی جلوگیری شود. این کار جواب داده است و اکنون در بسیاری از قسمت‌های آسیا این کار انجام شده است.

این موضوع تنها دلیل پرورش روبستا در آنجا نیست (و نه فقط در آنجا) اما مهم‌ترین دلیل آن است. از گیاه لیبریکا هم برای جلوگیری از رشد گیاهان قارچی نیز استفاده شده است. به دلیل این‌که این گیاه بسیار مقاوم است و به راحتی رشد می‌کند. به همین دلیل گونه‌های مختلفی از گیاه قهوه به وجود آمده است که باعث شده است این گیاه خوش‌طعم‌تر و مقاوم‌تر شود؛ و هم چنین رایحه خاصی در آن‌ها ایجاد شده است.

در چه جایی دانه قهوه رشد می‌کند!

دانه قهوه برای رشد به شرایط خاصی نیاز دارد. باید در اطراف گیاه قهوه همیشه آب وجود داشته باشد، به همین دلیل باید در محیط‌های پر باران کشت شوند، هوای آنجا نباید خیلی خشک باشد (اگر چه گونه خاصی از آن در بیابان‌های آفریقا می‌روید) و باید حداقل در ارتفاع ۱۲۰۰ متری زمین کشت شوند (۰٫۷۴ مایل).

دانه‌های قهوه

خاک محل کشت آن‌ها باید بسیار غنی باشد، به دلیل اینکه این گیاه به مواد مغذی زیادی نیاز دارد. این گیاه تقریباً به سرعت مواد مغذی خاک را جذب می‌کند، به همین دلیل به خاک مخصوصی نیاز دارد. پس برای اینکه دانه قهوه موجود در فنجان شما خوش‌طعم باشد به شرایط ویژه‌ای نیاز است. در کشورهای کمی دانه قهوه به خوبی رشد می‌کند که همه آن‌ها اطراف خط استوا هستند.

کمربند قهوه | صادر کننده اصلی قهوه است

میزان بارندگی در این منطقه معروف به کمربند قهوه بسیار بالاست و برای نگهداری از گیاه قهوه کافی است. همچنین این منطقه دارای آب و هوای گرمی است که برای پرورش قهوه مناسب می‌باشد. به دلیل به وجود آمدن تغییرات آب و هوایی در کمربند قهوه، کاهش ناچیزی در تولید قهوه به وجود آمده است.

پدیده گرمایش جهانی منجر به افزایش دما در کمربند قهوه شده و پرورش دانه قهوه را با مشکل مواجه کرده است. تا زمانی که یک زیرگونه مناسب از گیاه عربیکا پیدا نشود، این تغییرات پرورش آن را با مشکل مواجه می‌کند. کمربند قهوه، دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد. این منطقه در داخل و اطراف خط استوا قرار دارد و هر آنچه برای پرورش گیاه قهوه لازم داریم در آنجا وجود دارد.

اگر دقیقاً نمی‌دانید کدام کشورها در کمربند قهوه قرار دارند، فقط کافی است به یک نقشه نگاه کنید و به آمریکای مرکزی و نیمه شمالی آمریکای جنوبی نیز توجه کنید. بخش بزرگی از آفریقا در این کمربند قرار دارد و بیشتر آسیا، حداقل کشورهای جنوبی آن مانند هند، سریلانکا، مجمع‌الجزایر جاوه، فیلیپین، ویتنام و غیره. بیشترین میزان کاشت قهوه پس از کشف آن در اتیوپی، در این منطقه انجام می‌شود؛ و کشاورزان آن منطقه در پرورش قهوه مهارت زیادی به دست آورده‌اند.

قهوه به ارتفاعی، حداقل ۱۲۰۰ متر (۰٫۷۴ مایل) نیاز دارد اما نه خیلی بلند، زیرا هوای سرد و یخ زدگی به گیاه آن آسیب می‌رساند. یکی دیگر از مزایای کمربند قهوه در اینجا وجود دارد که در نگاه اول مشخص نیست، اما منبع طعم عالی قهوه است.

مناطق آتش‌فشانی به پرورش بلندمدت قهوه کمک می‌کنند!

کمربند قهوه در بالای برخی از آتش‌فشان‌های فعال و غیرفعال قرار دارد. این بدان معنی است که زمین کوهپایه سرسبز و غنی است، بنابراین می‌تواند مواد مغذی لازم برای گیاه قهوه را تأمین کند. همچنین خوشبختانه قهوه می‌تواند در آنجا رشد کند، زیرا این گیاه سریع‌تر از گیاهان دیگر می‌تواند مواد مغذی موجود در خاک را دریافت کند. می‌دانید منظور من چیست؟

دانه‌های قهوه

بسیار خوب، در زیر زمین، مواد مغذی وجود دارد که تمام موجودات زنده به میزان‌های مختلف به آن‌ها نیاز دارند. در بیشتر موارد آب­های زیر زمینی این مواد مغذی را به سطح زمین می‌آورند. اما لایه بالایی خاک (که همان چیزی است که برای محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد) دارای عمر مفید مشخصی است. پس از گذشت چند سال (با توجه به آنچه کشت کرده‌اید) باید با کندن زمین آن را دوباره احیا کنید.

به این کار شخم زدن می‌گویند و با انجام این کار مواد مغذی بیشتری به سطح زمین می‌رسد و گیاهان می‌توانند از آن تغذیه کنند. به نظر می‌رسد زمین آتش‌فشانی دارای مواد مغذی بیشتری باشد، زیرا به دلیل اینکه از هسته زمین بیرون آمده، به نوعی کمتر مورداستفاده» قرار گرفته است. بنابراین، بله، شما در بسیاری از موارد دانه قهوه آتش‌فشانی می‌نوشید. نگران نباشید، هیچ آسیبی به شما نخواهد رسید، زیرا مزارع بسیار پایین‌تر از خود آتش‌فشان‌ها هستند. این خاک و خاکستر آتش‌فشانی است که باعث می‌شود گیاه قهوه در یک بستر غنی رشد کند. مناطقی که به تازگی فعالیت آتش‌فشانی داشته‌اند منجر به پرورش قهوه‌ای با عطر و طعم بهتر شده‌اند.

وضعیت آب و هوا و شرایط جغرافیایی چه تأثیری روی طعم دانه قهوه می‌گذارند

بسیار خوب، اکنون می‌دانید که ده‌ها نوع دانه قهوه وجود دارد و هم چنین متوجه شدید که برای پرورش هر یک از آن‌ها به نوع خاصی از خاک و شرایط آب و هوایی نیاز داریم. اما چگونه موارد عنوان شده تأثیر خود را در فنجان قهوه شما نشان می‌دهند؟ ویژگی‌هایی وجود دارد که تنها برخی از نقاط زمین واجد آن هستند. در ادامه به چند مورد اشاره شده است.

به عنوان مثال، قهوه اتیوپی مانند بسیاری از قهوه‌های آفریقایی، طعم میوه‌ای و شراب مانند دارد. جای تعجب ندارد، عربیکا که از آنجا آماده است قهوه‌ای نسبتاً دلپذیر و ملایم است. با توجه به اینکه قهوه شما از کدام قسمت آفریقا تهیه شده باشد، می‌تواند به رنگ مرکبات، بلوبری یا گل‌ها باشد. قهوه‌های آمریکایی (مرکزی و جنوبی) بیشتر از انواع بری، نوشیدن آن‌ها راحت‌تر است و به نظر می‌رسد طعم بهتری داشته باشند. این همان چیزی است که بیشتر مردم آمریکا آن را قهوه می‌دانند، زیرا اولین قهوه‌ای بود که به ایالات‌متحده صادر شده است.

به همین دلیل به نظر می‌رسد بیشتر آن‌ها این نوع قهوه را ترجیح می‌دهند و بیشتر افراد مسن به یاد می‌آورند که در گذشته از این قهوه استفاده می‌کرده‌اند. اگر با قهوه‌های مرغوب و گران‌قیمت آشنا باشید شاید نام قهوه کونا را نیز شنیده باشید. یک قهوه با طعم نسبتاً ملایم (نه تلخ یا تند) است. این قهوه که در دامنه‌های غربی آتش‌فشان ماونا لوا در هاوایی رشد می‌کند، هزینه‌های تولید و واردات بیشتری دارد. اگر به هاوایی سفر کردید، از قهوه‌های آنجا لذت ببرید، چرا که این نوع قهوه در آنجا ارزان‌تر است و هم‌چنین می‌توانید همراه با صرف آن از یک منظره زیبا نیز لذت ببرید.

یکی دیگر از دلایلی که شرایط آب و هوایی یک منطقه می‌تواند فنجان قهوه شما را تحت تأثیر قرار دهد، نحوه پرورش دانه‌ قهوه در آن منطقه است. به عنوان مثال در مکان‌های آفتابی میوه‌های گیاه قهوه معمولاً در اثر نور آفتاب خشک می‌شوند؛ که باعث می‌شود دانه‌های قهوه درون آن‌ها کمی شیرین شود؛ و به طعم میوه و عطر شیرین در محصول نهایی کمک می‌کند. تمام قهوه‌های آفریقایی به این روش پرورش نمی‌یابند، اما در بیشتر موارد این گونه است.

دودی کردن قهوه

با توجه به نیاز مشتریان، دانه‌ قهوه را با درجه‌های مختلفی برشته می‌کنند. این موضوع روی فنجان قهوه شما تأثیر می‌گذارد و میزان برشته شدن دانه‌های قهوه بستگی به نوع آن‌ها دارد. دانه‌های قهوه روبستا منطقه جاوه را بسیار کم برشته می‌کنند، به همین دلیل دارای طعم تلخی بوده و به رنگ خاک می‌باشند و بوی تندی داشته و طعمی شبیه فندق دارند.

دانه‌های قهوه

اگر شما دقیقاً همان دانه را از همان‌جا بخرید، اما آن‌قدر سرخ کنید تا رنگش تیره شود، طعم آن شبیه چوب سوخته می‌شود و یا حتی ممکن است بوی خاک مانند بیشتری داشته باشد. یا ممکن است شبیه قهوه‌های پمپ‌بنزین شود. قهوه ویتنامی، برای مثال، از دانه‌ قهوه  روبستا درست شده است. این دانه‌ها را آن‌قدر سرخ می‌کنند تا رنگشان تیره شود، اما نه خیلی تیره (روش فرانسوی) و این کار با مقداری کره و شکر انجام می‌شود برای اینکه تلخی دانه‌های روبستا کمتر شود.

اگر دانه‌های عربیکا را آن‌قدر سرخ کنید تا خیلی تیره شوند، مقدار زیادی از طعم خود را از دست می‌دهند؛ اما همچنان تلخ خواهند بود و هنوز هم تقریباً طعم قهوه می‌دهند؛ اما بو و طعم مرکبات مانند یا میوه‌ای آن‌ها از بین می‌رود. با وجود همه این‌ها، روشی که شما قهوه خود را تهیه می‌کنید بر روی طعم آن تأثیر می‌گذارد، اما راجع به این موضوع زمان دیگری صحبت خواهیم کرد؛ اما به خاطر داشته باشید هیچ‌وقت دانه‌ قهوه را خیلی سرخ نکنید. بهترین روش، سرخ کردن متعادل است. با این کار بسیاری از قهوه‌ها بهترین طعم خود را خواهند داشت.

چرا قهوه سینگل اورجین گران است و آیا واقعاً طعم آن بهتر است

قهوه سینگل اورجین چیست؟ ما درباره انواع دانه‌ قهوه، زیرگونه‌ها و خاستگاه آن‌ها صحبت کردیم و اینکه هر یک چه تأثیری روی طعم قهوه دارند. اما قهوه سینگل اورجین چیست؟ بسیار خب، یک نوع قهوه است که نام آن می‌تواند به شما در شناختش کمک کند. سینگل اورجین یک نوع قهوه است که فقط از دانه گیاهان یک مزرعه قهوه به دست آمده است. این نوع قهوه بسیار خالص است.

دانه قهوه

درحالی‌که در برندهای دیگر از ترکیب دانه‌های مختلف قهوه از مزارع مختلف استفاده‌شده است. در برندهایی ممکن است دانه‌های روبستا جاوه با روبستا ویتنام ترکیب شوند و به با عنوان روبستا ترکیبی به فروش برسند؛ و گاهی وقت‌ها حتی ممکن است عنوان ترکیبی هم روی بسته آن‌ها نوشته نشود. چرا که الزامی برای نوشتن آن وجود ندارد. سینگل اورجین به شما اطمینان می‌دهد که اگر مثلاً در حال نوشیدن یک فنجان قهوه کاستاریکا هستید، فقط از دانه‌های کشت‌شده در کاستاریکا درست شده است.

این دانه قهوه یکی از قهوه‌های محبوب من است که دارای رنگ خرمایی بوده و طعم آن اندکی شور است؛ و اگر شیر و شکر به آن اضافه کنید، حتی از قهوه عربیکا هم فوق‌العاده‌تر می‌شود. سینگل اورجین از قهوه‌های دیگر گران‌تر است. به دلیل اینکه هنگام تهیه دانه‌های قهوه به دقت بیشتری نیاز است. باید مطمئن باشیم دانه‌های انتخاب شده خالص باشند. این کار با دسته‌بندی کشاورزان بر اساس محل مزرعه آن‌ها صورت می‌گیرد تا دانه‌های هر منطقه برای یک شرکت خاص ارسال گردد.

علاوه بر این، شما پول اضافی پرداخت می‌کنید تا یک فنجان قهوه ویژه را تجربه کنید. در موارد دیگر ممکن است بسته قهوه‌ای که خریداری کرده‌اید با دانه‌های ارزان روبستا پر شده باشد. اگر به جای ربوستا از یک دانه ارزان دیگر مانند عربیکا استفاده شود باز هم همان تأثیر را دارد و برای شرکت تولیدکننده آن ارزان‌تر تمام می‌شود اما طعمش برای شما مطلوب نیست. سینگل اورجین به شما اطمینان می‌دهد هنگام تهیه دانه قهوه شما، به منظور پایین آوردن هزینه‌ها، از دانه‌های بی‌کیفیت استفاده نکرده‌اند.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که، اطلاعاتتان را به روز نگهدارید، همچنین شما باید ذائقه چشایی خود را تقویت کنید تا بتوانید یک قهوه خوب را تشخیص دهید. دفعه بعد که خواستید قهوه بخرید، از روی اطلاعات روی جعبه آن متوجه می‌شوید که از کجا آمده است و از چه نوع دانه‌ قهوه درست شده است؛ و شما می‌توانید حتی قبل از دم کردن آن، حدس بزنید چه طعمی خواهد داشت.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.