خیلی از افراد، این تصور را دارند که در صورت عیب یابی و تعمیر دستگاه، هزینه بالایی را متحمل خواهند شد، اما این تصور اشتباه است. خوب است بدانید که سرویس دوره‌ای تعمیر دستگاه کپی، در مقایسه با خرید یک دستگاه کپی جدید، هزینه بالایی ندارد و کاملاً به صرفه است. گاهی قطعات دستگاه دچار مشکل است و امکان تعمیر آن نیست و نیاز است جهت بهبود کار دستگاه کپی، این قطعات تعویض شوند. تعمیرکاران پین ورک در زمینه تعمیر انواع دستگاه کپی؛ اعم از، شارپ و ریکو و… تجربه کافی را دارند و آماده خدمت رسانی به شما می‌باشند. جهت ثبت سفارش تعمیر و عیب یابی دستگاه کپی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

عیب یابی دستگاه کپی و علل رایج خرابی آن

گاهی اوقات به راحتی می‌توانید قبل از این که دستگاه کپی شما دچار مشکل جدی شود، تشخیص دهید که نیاز به چه تعمیری دارد. با دقت به موارد رایج خرابی دستگاه کپی، تشخیص معیوب بودن سیستم شما راحت‌تر می‌شود. با اطلاع از مشکلات رایج، می‌توانید عیب یابی دستگاه کپی را از قسمت‌های محتمل‌تر شروع کرده و اشکال آن را پیدا کنید و به این وسیله در زمان خو صرفه جویی کنید.

تعمیر دستگاه فتوکپی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . وجود خط‌های تیره اضافی روی کاغذهای کپی شده

چاپ شدن خطاهای اضافی و خرابی دستگاه کپی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. شاید مشکل از کاغذی باشد که از آن کپی گرفته‌اید باشد یا دارای تاخوردگی و چروکی باشد. بدیهی است که تمام آثار روی کاغذ اصلی چاپ می‌شود. احتمال بعدی این است که شما اگر شما پرینتر استفاده می‌کنید و زمانی که کپی می‌کنید این خطوط اضافی روی برگه ‌ها پدیدار می‌شود.

وجود خط‌های تیره اضافی روی کاغذهای کپی شده

  • ایراد از قسمت اسکن سیستم است؛ اما به طور کلی در صورتی که این خط‌ها همیشه روی کاغذهای پرینت گرفته چاپ می‌شود، ایراد از قسمت چاپ سیستم است.
  • اگر ایراد از برگه اصلی کپی شده باشد، می‌توانید روشنایی را در تنظیمات چاپ عوض کنید تا این خطوط کم شوند.
  • در صورتی که خطوط تیره در کناره‌های کاغذ باشد، احتمال دارد که اندازه کاغذ کپی و اصلی با هم هم اندازه نمی ‌باشند و باید تنظیمات آن را عوض کنید.

۲ . کاغذ در دستگاه کپی گیر می‌کند

از دیگر ایرادات دستگاه کپی که معمولاً برای افراد اتفاق میوفند، گیر کردن کاغذها در دستگاه فتوکپی است. احتمال اصلی دلیل این مشکل دستگاه کپی، اندازه نبودن کاغذها با تنظیمات و گیر کردن آن در کاغذ کش و سینی دستگاه کپی و خرابی دستگاه کپی باشد.

کاغذ در دستگاه کپی گیر می‌کند

  • لازم است جهت عیب یابی دستگاه کپی، سایز کاغذها را با کاغذ کش تطبیق دهید تا مشکل برطرف شود. جهت تنظیمان، به طور دستی پرینتر را باز کنید و کاغذهای گیر کرده را جدا کنید و کاغذهای جدید را پس از تنظیمات در سینی دستگاه قرار دهید.
  • از احتمالات دیگر این خرابی، می‌تواند گرد و خاک در دستگاه باشد. جهت برطرف کردن خرابی دستگاه کپی، رول‌های آن را تمیز کنید.
  • وزن و جنس نامناسب کاغذها هم از دلایل دیگر معیوبی دستگاه کپی خرابی آن است.
  • لازم است بدانید که جدا از تمام این مشکلات، خرابی دستگاه فتوکپی می‌تواند ناشی از عدم سرویس مرتب و دوره‌ای آن باشد. دستگاه فتوکپی نیز مانند دیگر وسایل برقی شرکت‌ها و منازل نیاز به سرویس دوره‌ای دارد و باید جهت عیب یابی دستگاه کپی به یک تکنسین سپرده شود. پین ورک، با همکاری با بهترین متخصصین و به کار گرفتن به روز ترین متد تعمیرات و عیب یابی دستگاه کپی، آماده خدمت رسانی به شما در محل است. جهت ثبت سفارش عیب یابی و تعمیر انواع دستگاه فتوکپی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

مهم‌ترین و رایج‌ترین سرویس ‌های تعمیر و عیب یابی دستگاه فتوکپی توسط پین ورک

  • عیب یابی قسمت درام دستگاه کپی به طور ماهیانه و سرویس آن
  • چک و بررسی قطعات مختلف جای گرفته در دستگاه فتوکپی که لازم است حتماً از قطعات مطمئن و دارای ضمانت استفاده شده باشد
  • بررسی جوهر و عامل تغذیه چاپ دستگاه کپی و عملکرد صحیح آن
  • بررسی شارژ کارتریج که این قسمت جهت کپی بسیار مهم است
  • بررسی قطعات فیوزینگ و عیب یابی درست آن
  • بررسی یونیت فیدر و عیب یابی آن که پارت مهمی در انجام فرایند کپی است
  • عیب یابی و بررسی پیکاپ سیستم که باید به طور دقیق چک شود تا از آسیب‌های دیگر پیشگیری شود
  • عیب یابی های قسمت بورد دستگاه فتوکپی که در انجام درست فرایند و انتقال داده‌های نقش مهمی دارد
  • سرویس دقیق دستگاه کپی به صورت ماهیانه

تعمیر دستگاه فتوکپی با پین ورک

در بالا رایج‌ترین مشکلات دستگاه کپی و سرویس‌های عیب یابی آن را مرور کردیم. لازم است که در صورت خرابی فتوکپی، در اولین فرصت عیب یابی و تعمیر شود تا از خسارت‌های جانبی و مختل شدن کار ها پیش گیری شود. بهتر است بدانید که کیفیت بالای دستگاه کپی و گرانی آن، دلیلی بر نیاز نداشتن سرویس دوره‌ای و عیب یابی دستگاه کپی نیست زیرا تمام این سیستم‌ ها دچار استهلاک می‌شوند و نیاز به عیب یابی و بررسی منظم دارند. این مقاله جهت راهنمایی بیشتر شما در رابطه با عیب یابی فتوکپی توسط متخصصین پین ورک گرداوری شده است.

پین ورک با همکاری با بهترین متخصصین و با بهره گیری از به روز ترین متدهای تعمیر و عیب یابی دستگاه کپی، آماده خدمت رسانی به شما در کمترین زمان ممکن هستند. جهت ثبت سفارش تعمیر انواع دستگاه کپی، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.