یکی از ناخوشایندترین مشکلات که همه افراد با آن مواجه شده‌اند تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی و کدر شدن آن و ماندن لک بر روی آن‌هاست. علت‌ بروز مشکل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به عوامل درونی و قطعات ظرفشویی به قرص و نمک ماشین ظرفشویی شما نیز مرتبط است. در ادامه مقاله زیر به بررسی این علت‌ها و روش‌های رفع مشکل کدر بودن ظروف ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت. اگر با توجه به موارد بیان شده همچنان شما ادامه داربود، می‌توانید برای بررسی بیشتر و رفع مشکل خود توسط تعمیرکاران آموزش دیده پین ورک؛ نمایندگی معتبر و رسمی تعمیرات تمامی برندهای ماشین ظرفشویی اعم از سامسونگ، ال جی،بوش کمک بگیرید. برای دریافت خدمات می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۵ علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

لازم به ذکر است که تمامی علت‌هایی که بیان خواهد شد برای تمامی برندهای ماشین ظرفشویی صادق است. توصیه می‌شود برای ایمنی بیشتر و بهره مند شدن از تعمیرات با کیفیت و کامل حل شدن مشکل تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی از یک تعمیرکار ماهر نیز کمک بگیرید.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . مشکل کم بودن فشار آب

به جرات می‌توان گفت یکی از مهمترین علت‌های مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی فشار ضعیف آب است. فشار کم آب وارد شده به ماشین ظرفشویی موجب می‌شود بازوهای آبپاش فشار لازمه را نداشته باشند و نتوانند به خوبی ظروف را شست و شو دهند و آب نیز به اندازه کافی گرم نمی‌شد.

  • پیشنهاد می‌شود برای رفع این مشکل ابتدا فشار آب منزل خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر مشکلی نداشت، سپس چک کنید که شلنگ آب ورودی دچار مشکل پارگی و نشتی نشده باشند و یا توسط چیزی مسدود نشده باشند. با بررسی این موارد مشکل فشار آب برطرف خواهد شد و در نتیجه ظروف شما تمیز خواهند شد.

استفاده از قرص بی کیفیت برای ماشین ظرفشویی

۲ . استفاده از قرص و یا مواد شوینده بی کیفیت

استفاده از قرص‌هایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است، استفاده از مواد شوینده نامناسب نظیر مایع شوینده لباس، جوش شیرین و…، استفاده خیلی کم و یا بیش از حد نیاز از مواد شوینده و…. همگی موجب تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی و یا حتی ساییده شدن آن‌ها و آسیب به آن‌ها می‌شود. شما عزیزان با استفاده به اندازه از قرص‌ها و یا مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی علاوه بر تمیز شدن ظروف در مصرف مواد شوینده و انرژی صرفه جویی کرده‌اید و از ساییده شدن ظرف‌های خود نیز جلوگیری کرده‌اید.

۳ . خراب شدن بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی

یکی از قطعات حیاتی در شست و شو ظروف توسط ماشین ظرفشویی بازوهای آبپاش هستند. این قطعه به واسطه چرخش خود آب داغ را با فشار مناسب روی ظروف می‌ریزند و موجب از بین رفتن چربی و لکه‌ها می‌شوند.

  • گاهی ممکن است سوراخ‌های خروجی آب روی بازوهای آبپاش توسط تکه غذا و یا چیزی مسدود شود و آب نتواند از آن خارج شود در این صورت ظروف کثیف می‌مانند و کدر خواهد شد. اگر با تمیز کردن بازوهای آبپاش باز هم مشکل شما ادامه داشت، همکاران ما در پین ورک می‌توانند در حل این مشکل به شما عزیزان کمک رسانی کنند. فقط کافیست با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل بفرمایید.

۴ . چیدمان نامناسب ظروف درون ماشین ظرفشویی

می‌توان گفت یکی از ساده‌ترین دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی، درست چیده نشدن آنها درون ماشین ظرفشویی است. زیرا موجب می‌شود که آب‌های خارج شده از بازوهای آبپاش و مواد شوینده به همه ظروف به طور یکسان اثابت نکند و ظرف‌های بزرگتر، ظرف‌های کوچیک تر را بپوشانند و همین امر موجب تمیز نشدن ظروف کوچیکتر می‌شود.

  • در چیدمان درست ظروف خود بسیار دقت کنید زیرا گاهی احتمال دارد علاوه بر تمیز نشدن بعضی از ظروف باعث نچرخیدن بازو آبپاش بشود و مسیر حرکت آبپاش را مسدود کند و همین امر موجب خراب شدن بازو آبپاش نیز خواهد شد.

خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی

۵ . خراب شدن ترموستات ماشین ظرفشویی

ترموستات درون همه ماشین ظرفشویی های امروزی موجود است. این قطعه وظیفه تشخیص دما و انتقال دستور تغییر دما را دارد. گاهی امکان دارد ترموستات دچار مشکل بشود و نتواند به درستی دما محیط درون ظرفشویی و آب را تشخیص دهد و فرمان مناسب را صادر کند. در نتیجه در فرایند شست و شو و حتی خشک کردن مشکل ایجاد می‌شود و همین امر موجب تمیز نشدن ظروف و ماندن لکه و کدر شدن آن‌ها خواهد شد.

بهترین تعمیر ظرفشویی را با پین ورک تجربه کنید؛

تمامی مطالب بالا توسط همکاران و تعمیرکاران باتجربه پین ورک طی سال‌ها برای اطلاعات و آگاهی بیشتر شما عزیزان جمع آوری شده است. این مطلب به علت‌های به وجود آورنده مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی و همچنین کدر شدن ظروف و روش‌های رفع آن پرداخته است. اما پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از آسیب جدی‌تر به بقیه قطعات، تعمیر باکیفیت‌تر و برای راحتی خیال خودتان از یک تعمیرکار باتجربه ماشین ظرفشویی نیز کمک بگیرید.

کادر باتجربه پین ورک با تجهیزات پیشرفته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند، برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش همین حالا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.