ماشین ظرفشویی را میتوان در همه خانه‌های مدرن مشاهده کرد،این دستگاه جدید به سریع تر شستن ظروف کمک میکند. همه‌ی کاری که لازم است شما انجام دهید این است که ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، قرص شوینده را در جای مناسب بگذارید، شیر آب را باز کنید و دستگاه را روشن کنید و پس از اتمام کار همه ظروف شما از تمیزی می‌درخشند، اما ناگهان مشاهده کنید که ظروف به‌خوبی تمیز نمی‌شوند و ممکن است حتی باقی‌مانده قرص شوینده را در آنجا مشاهده کنید و از خود بپرسید مشکل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی چیست.

ما در این مطلب که توسط تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی گردآوری شده است به شما کمک می‌کنیم بدانید راه رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده چیست، در نظر داشته باشید که اگر دانش کافی و شناخت لازم از قطعات ماشین ظرفشویی را ندارید پین ورک از شما درخواست می‌کند که از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. شما می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای مانند تعمیرکاران ماهر پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی اعم از؛ بوش، سامسونگ، ال جی و… کمک بگیرید. برای دریافت خدمات بیشتر و ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی

در این قسمت متخصصان پین ورک شمارا برای پیداکردن مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی و راه رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده راهنمایی می‌کنند:

۱ . دقت کنید که حتماً از قرص‌های شوینده با کیفیت بالا و برندهای شناخته شده برای ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید

همان‌طور که مطلع هستید، قرص‌های شوینده‌ی تقلبی زیادی وجود دارند به این صورت که ظاهر آن‌ها هیچ تفاوتی با قرص‌های شوینده ی کیفیت بالا ندارند. اما باید به اطلاعتان برسانیم که این قرص‌های شوینده‌ی تقلبی و بی‌کیفیت به‌هیچ‌وجه در ماشین ظرفشویی پخش نمی‌شوند و قطعاً باقیمانده آن را در دستگاه خودتان مشاهده میکنید. پس برای رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی از معتبر بودن قرص شوینده خود مطمئن شوید.

۲ . دقت کنید که قرص شوینده فاسد نشده باشد

همان‌طور که می‌دانید فاسد بودن قرص شوینده از دیگر علل مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی فاسد بودن یا خراب‌شدن قرص شوینده است. اگر می‌خواهید بدانید قرص شوینده‌ی شما سالم است یا فاسد، لازم است آن را در یک لیوان آب داغ بیندازید و اگر با گذشت ۱۰ دقیقه دیدید که قرص حل نمی‌شود و در واقع جای حل شدن تکه‌تکه می‌شوند و کندتر حل می‌شوند، بدانید که مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی از فاسد بودن قرص شوینده شما است. در این شرایط برای رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی کافی است فقط قرص را تعویض و از قرص‌های شویندهٔ باکیفیت‌تر و با برندهای معتبر استفاده کنید.

قرص شوینده فاسد

۳ . باز بودن راه ورود قرص شوینده به درون مخزن ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

باید بدانید که از دیگر علل مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی بسته بودن راه ورود و وارد نشدن قرص شوینده به مخزن ماشین ظرفشویی است. همان‌طور که مطلع هستید قرص‌های شوینده بی‌کیفیت دارای مقادیر زیادی ناخالصی هستند و این ناخالصی‌های حاصل از قرص‌های تقلبی باعث بسته شدن راه ورودی مخزن می‌شود. پس دقت کنید که برای جلوگیری و رفع مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی، قرص‌های مرغوب و دارای برندهای معتبر را مورداستفاده قرار بدهید.

  • اما اگر از کیفیت قرص شوینده خود مطمئن هستید، می‌توانید راه ورود قرص شوینده به مخزن را تمیز کنید. درصورتی‌که مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی ادامه‌دار بود می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از متخصصان پین ورک کمک بگیرید.

۳ . ظروف خود را به‌درستی و مطابق با راهنمای ماشین ظرفشویی در ماشین ظرفشویی بچینید

اگر ظروف خود را در ماشین ظرفشویی به طور اشتباه بچیند، طوری که مانع از باز شدن درب جا قرصی شود قطعاً شما با مشکل باز نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی مواجه می‌شوید.

  • در این حالت برای رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی بهتر است دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید و ظروف خود را با دقت بیشتری بچینید.

۴ . عملکرد نادرست دیسپنسر و توقف عمل شستشوی ماشین ظرفشویی

ظرفشویی‌های مدرن دارای قطعه‌ای هستند که سبب پخش شدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی می‌شود. این قطعه که به دیسپنسر معروف است در یک موقعیت خاص با یک برنامه ویژه دستور حل شدن قرص شوینده را می‌دهد. اگر عمل شستشو قبل از رسیدن به آن موقعیت متوقف شود، دیسپنسر نمی‌تواند عمل خود را انجام دهد و سبب بروز مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی می‌شود.

  • در این شرایط برای رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی ابتدا دکمه Start را بفشارید سپس حتماً درب ظرفشویی را باز کنید و دوباره درب آن را محکم ببندید و برای شروع کار دوباره دکمه Start را بزنید تا فرایند شستشو دوباره شروع شود.
  • برای بررسی سالم بودن قطعه دیسپنسر می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع لوازم‌خانگی و انواع ظرفشویی کمک بگیرید. علت برق داشتن بدنه ماشین ظرفشویی چیست؟

معیوب شدن بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

۵ . دمای مناسب آب برای پخش شدن قرص ماشین ظرفشویی ۱۶۰-۱۲۰ درجه فارنهایت است

از دیگر علل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی می‌توان به پایین بودن دمای آب و به‌اندازه لازم گرم نبودن آن اشاره کرد. در حالت عادی آب ماشین ظرفشویی باید بیشتر از ۱۱۵ درجه فارنهایت باشد تا با مشکل پخش نشدن قرص شوینده مواجه نشوید.

  • اگر دستگاه شما مجهز به ترموستات یا مانیتور دما نیست، باید دمای آب را با استفاده از دماسنج به‌صورت دستی بررسی کنید، به‌این‌ترتیب می‌توانید تشخیص دهید که علت مشکل باز نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی این است که آب به‌اندازه کافی گرم نمی‌شود. درصورتی‌که اشکال از ترموستات یا هیتر باشد باید از افراد متخصص برای تعمیر یا تعویض آن کمک بگیرید.

۶ . مطمئن شوید که ایرادی در سنسور و کلید سوئیچ درب ماشین ظرفشویی وجود نداشته باشد

سوئیچ درب ماشین ظرفشویی، به طور کل ماشین ظرفشویی را کنترل می‌کند پس می‌توان اذعان داشت که یکی دیگر از علل مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی معیوب بودن کلید سوئیچ درب ماشین ظرفشویی می‌باشد. برای رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده در این شرایط می‌توانید سوئیچ درب را با استفاده از یک پارچه‌ی خیس نم‌دار کنید تا سالم بودن آن را بررسی کنید، پس از مرطوب کردن سوئیچ درب، خشکش کنید و سپس دستگاه را روشن کنید.

  • اگر همچنان مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی ادامه داشت پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی برای رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی کمک بگیرید. برای ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.
  • به یاد داشته باشید که قرص ماشین ظرفشویی را حتماً در جای خشک و دور از مکان‌های مرطوب نگه دارید تا از فاسد شدن آن پیشگیری کنید. لازم است برای استفاده از قرص شوینده دستگاه را در حالت مولتی تب یا استفاده از قرص شوینده قرار بدهید، چنانچه دستگاه روی این حالت نباشد ظروف به‌درستی پاک نمی‌شوند و همچنین لازم است برای استفاده از قرص شوینده با افراد متخصص و با تجربه مشورت کنید.

با پین ورک از بهترین و مجرب‌ترین تعمیرکاران بهره‌مند شوید.

همان‌طور که خواندید در این مطلب به بررسی علل مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی پرداختیم و همچنین برای شما لازم است که قبل از تماس با تعمیرکار حرفه‌ای بدانید مشکل پخش نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی به چه علت است و چگونه می‌توان آن را رفع کرد، اما به یاد داشته باشید که این مطلب فقط برای آگاهی شما و کمک به دانستن علل مشکل پخش نشدن قرص ظرفشویی توسط تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک گردآوری شده است و ازآنجاکه ماشین ظرفشویی از لوازم برقی بسیار پیچیده است، برای بررسی آن حتماً باید از تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید. تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع ظرفشویی می‌توانند خیلی سریع به رفع مشکل حل نشدن قرص شوینده در ماشین ظرفشویی بپردازند. برای دریافت خدمات بیشتر و ثبت سفارش می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.