احتمالاً بعضی افراد به شما قهوه سیاه را پیشنهاد کردند؛ اما آیا نوشیدن قهوه سیاه بهتر است؟ آیا قهوه سیاه برای سلامتی مفید است؟ آیا همان طعم قهوه معمولی را دارد؟ در حقیقت پاسخ دادن به این سؤال‌ها کمی پیچیده است. در این مطلب از پین‌ورک در مورد خواص نوشیدن قهوه سیاه بر سلامتی انسان می‌پردازیم. امیدواریم مطالعه این متن برای شما لذت بخش باشد.

آیا نوشیدن قهوه سیاه بهتر است؟

قهوه سیاه سالم‌تر از قهوه‌ای است که با شیر تهیه می‌شود. قهوه سیاه به دلیل نداشتن شیر، شکر و مواد افزودنی مفیدتر است. در واقع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان قهوه با حضور شیر و شکر، عملکرد مناسبی ندارند؛ اما اینکه کدام را باید سفارش بدهید کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. بسیاری از هواداران قهوه معتقدند که قهوه اصلی قهوه سیاه است و نباید به آن شیر اضافه کنیم.

قهوه

افرادی که طرفدار واقعی قهوه هستند می‌گویند: نخوردن قهوه خیلی بهتر از خوردن آن با شیر و سایر مواد افزودنی است. برای اینکه از قهوه قدردانی کنیم باید شیر و شکر را کنار بگذاریم و از طعم واقعی قهوه لذت ببریم.

“من ۶ سال است که فقط قهوه سیاه می‌نوشم و به آن پایبند بودم.”

بگذارید راجع به فواید قهوه سیاه برای سلامتی صحبت کنیم، زیرا این مهم‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود، قهوه سیاه را به شما توصیه کنیم.

فواید آن برای سلامتی

نوشیدن قهوه برای سلامتی بسیار مفید است. ما می‌خواهیم به مهم‌ترین فواید آن اشاره می‌کنیم. با افزودن شیر و شکر به قهوه بسیاری از مزایای آن کم‌رنگ‌تر می‌شود، زیرا عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها تا حدودی مختل می‌شود و آن‌ها نمی‌تواند در حضور شیر و شکر به‌درستی وظایفشان را انجام بدهند. درواقع بیشتر مزایای قهوه سیاه به دلیل وجود کافئین در آن است، زیرا به‌عنوان یک نیروی محرکه عمل می‌کند.

۱ . کافئین سطح انرژی و سرعت عملکردتان را افزایش می‌دهد

قهوه منبع اصلی کافئین است. این مهم‌ترین دلیلی است که ما را به قهوه جذب می‌کند. ما می‌توانیم آن را صبح، قبل از کار و در جلسه‌های کاری بنوشیم تا سرعت عملکردمان را افزایش دهیم. کافئین سطح انرژی را افزایش می‌دهد و این مزیت باعث می‌شود، اکثر روزها بتوانیم کارهای‌مان را انجام دهیم. با این حال ممکن است چند ساعت بعد، به یک فنجان قهوه دیگر نیاز داشته باشیم. همه ما عاشق قهوه هستیم، زیرا بسیاری از مواقع به ما کمک می‌کند تا کارهای‌مان به درستی انجام بدهیم.

۲ . قهوه سیاه باعث بهبود روحیه می‌شود

از آنجا که در قهوه سیاه هیچ‌گونه شیر یا شکری یافت نمی‌شود، بنابراین قهوه بهترین عملکرد را دارد. اگر تا به حال قهوه سیاه نخورده‌اید، نمی‌دانید تأثیر آن بدون شیر و شکر چگونه است. چندی قبل دانشمندان به رابطه متقابل بین مصرف قهوه و افسردگی را، تحلیل نموده‌اند و دریافتند که مصرف روزانه قهوه باعث کاهش افسردگی می‌شود.

قهوه

قهوه سیاه باعث تقویت روحیه می‌شود. در شرایطی که احساس ناامیدی دارید، بیش‌ازحد مشروبات الکلی مصرف کرده باشید یا عصبانی شده باشید، قهوه سیاه به شما کمک می‌کند. همه ما به یک میزان مشخصی به کافئین احتیاج داریم. اگر بیش از حد کافئین مصرف می‌کنیم، ممکن است سطح اضطرابمان افزایش پیدا کند، مثل مواقعی که آدرنالین ترشح می‌شود. بنابراین قهوه سیاه می‌تواند به تقویت روحیه شما کمک کند، اما توجه کنید که نباید بیش از حد کافئین مصرف کنیم. اضافه کردن شیر و شکر به قهوه باعث می‌شود، بدن انرژی بیشتری صرف سوزاندن این مواد بکند بنابراین ممکن است روحیه شما تقویت نشود.

۳ . قهوه سیاه کالری کم‌تری دارد

اگر قهوه‌تان کالری کم‌تری داشته باشد، زمان کم‌تری را صرف سوزاندن کالری‌ می‌کنید. به‌خصوص اگر کافه لاته یا فراپاچینو سفارش داده باشید، ۱۰۰ میلی‌لیتر شیر ۲ درصد با ۴۳ کالری مصرف می‌کنید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید بهتر است قهوه خود را بدون شیر و شکر میل کنید. قهوه به‌تنهایی کالری خیلی کمی نسبت به قهوه با شیر یا شکر دارد. در حقیقت هر فنجان قهوه ساده ۴٫۷ کالری دارد و این مقدار به شما در کاهش وزن کمک خواهد کرد اما در مقابل قهوه ساده، یک فنجان قهوه با شیر یا شکر به‌طور حیرت‌آوری دارای ۵۶ کالری می‌باشد. هر چه شکر بیشتر اضافه کنید، میزان کالری مصرفی نیز افزایش می‌یابد و به‌راحتی به ۱۰۰ کالری یا بیشتر می‌رسد. بنابراین سعی کنید از اضافه کردن شیر و شکر به قهوه خودداری کنید.

۴ . قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

یکی از فواید نوشیدن قهوه کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ است، زیرا قهوه به بدن کمک می‌کند به انسولین پاسخ بهتری بدهد. این مزیت قهوه به دلیل وجود کافئین و آنتی‌اکسیدان در آن است. البته قهوه با شیر و شکر به‌هیچ‌وجه برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند توصیه نمی‌شود.

در ‌این گزارش‌ها رابطه‌ احتمالی میان مصرف قهوه و کاهش احتمال دیابت ذکر شده ‌است. این نظریه‌ها عبارت‌اند‌ از «فرضیه‌ی صرف انرژی» که حاکی ‌از ‌آن است که کافئین موجود در ‌قهوه سبب تحریک متابولیسم و افزایش صرف انرژی می‌شود و «فرضیه‌ کربوهیدرات متابولیک» که طی آن تصور می‌شود اجزای قهوه ‌با تأثیر بر تعادل گلوکز درون بدن، نقش کلیدی بازی می‌کند.

۵ . قهوه بزرگ‌ترین منبع آنتی‌اکسیدان است

بدن ما تحت حملات مداوم توسط مولکول واکنشی به نام رادیکال‌های آزاد قرار دارد. آنتی‌اکسیدان با محافظت کردن از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، باعث افزایش عملکرد بهتر آن می‌شود. وجود رادیکال‌های آزاد در بدن باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود برای پیشگیری از سرطان، نوشیدنی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان بنوشید.

قهوه

علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌ها اثرات زیستی مختلف دارند و برای سلامت کلی بسیار مهم هستند جالب توجه است قهوه حاوی مقادیر بسیار زیادی از چند آنتی‌اکسیدان قوی است.

آنتی‌اکسیدان‌ها در بسیاری از میوه‌ها و گیاهان یافت می‌شود، اما بزرگ‌ترین منبع آنتی‌اکسیدان قهوه است.

بعد از قهوه، چای سبز منبع خوب آنتی‌اکسیدان است ولی متأسفانه این نوشیدنی به اندازه قهوه در غرب شناخته شده نیست. توصیه می‌شود برای افزایش عملکرد قهوه و همچنین چای سبز از شیر و شکر استفاده نکنید.

قهوه سیاه بهترین نوشیدنی برای ارزیابی کیفیت قهوه است

هیچ‌چیز به‌اندازه قهوه سیاه به ارزیابی کیفیت قهوه کمک نمی‌کند. می‌دانیم که طعم قهوه در مناطق مختلف کاملاً متفاوت است. مهم‌ترین موضوع این است که شما بتوانید قهوه خالص (بدون شیر یا شکر) را بنوشید و کیفیت آن را بسنجید.

متأسفانه بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند که چرا باید قهوه سیاه بنوشند و طعم آن را دوست ندارند. این افراد بعد از سرو قهوه دنبال چیزی هستند تا بتوانند طعم تلخ قهوه را از بین ببرند. درحالی‌که قهوه سیاه بهترین روش برای ارزیابی جوانه‌های چشایی شما است.

همه مردم حق انتخاب دارند و ما نمی‌توانیم کسی را که به قهوه‌اش شیر و شکر اضافه می‌کند را سرزنش کنیم.

همه‌چیز به این موضوع می‌رسد که دوست دارید قهوه‌تان چگونه باشد؟

اگر در قهوه‌تان شیر و شکر اضافه می‌کنید، نوشیدن قهوه سیاه برای شما دشوار خواهد بود. ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد تا به آن عادت کنید. شما می‌توانید بعد از ۶ روز به قهوه سیاه عادت کنید اما پایبند بودن به آن ممکن است کار سختی باشد، زیرا قهوه‌های مختلفی وجود دارد که حاوی شیر و شکر است و ممکن است شما را وسوسه کند، بنابراین برای پایبند بودن به قهوه سیاه باید زمان بیشتری قهوه سیاه بنوشید.

قهوه

” من ۶ سال است که قهوه سیاه می‌نوشم. اولین باری که قهوه سیاه نوشیدم، کلاس رانندگی داشتم و بسیار عصبی بودم. بعد از آن روز متوجه شدم بهترین راه برای افزایش تمرکز و کاهش استرس نوشیدن یک فنجان قهوه سیاه است. به همین دلیل از آن به بعد فقط قهوه سیاه نوشیدم. والدینم قهوه سازی داشتند که قهوه سیاه را خوب درست نمی‌کرد. وقتی به دانشگاه رفتم نوشیدن قهوه سیاه را شروع کردم و این نوشیدنی در انجام دادن فعالیت‌های روزانه به من کمک می‌کرد.”

صحبت آخر

اگر می‌خواهید از فواید قهوه برای سلامتی بهره‌مند شوید باید آن را بدون شیر و شکر مصرف کنید. این تنها راه برای به دست آوردن مزایای کامل قهوه و جلوگیری از مصرف کالری اضافی است. اما اگر فقط می‌خواهید یک نوشیدنی خوش‌طعم بنوشید، افزودن شیر و شکر در آن مشکلی ندارد، البته تا زمانی که سلامتی‌تان را تهدید نکند.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که قهوه سیاه را به تنهایی بنوشید و از طعم خوبش لذت ببرید زیرا در این صورت است که به کیفیت واقعی قهوه‌تان پی می‌برید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.