نمی‌دانید باید کاپوچینو خشک سفارش دهید و یا خیس؟ من هم تا زمانی که یک گارسون برام توضیح نداد فرق این دو کاپوچینو را نمی‌دانستم. این یکی از آن اصطلاح‌های مخصوص کافه گردها و عاشقان قهوه است که اگر سلیقه قلبی خود را ندانید، واقعاً به مشکل برمی‌خورید، پس بهتر است با انواع کاپوچینو آشنا شوید. به همین دلیل در اینجا توضیح کاملی از کاپوچینو خشک، خیس و کاملاً خشک را برای شما آماده کرده‌ایم. امیدواریم که به درد بخورد. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی انواع کاپوچینو و معرفی و بررسی کاپوچینو خشک و کاپوچینو خیس می‌پردازیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید.

ساختار کلی انواع کاپوچینو

قبل از شروع دانستن در مورد اینکه خشکی و خیسی چه معنایی در نوشیدنی کاپوچینو دارند، باید بدانیم که انواع کاپوچینو از چه موادی تشکیل شده است. معروف‌ترین مواد تشکیل‌دهنده کاپوچینو را، ۱ قسمت اسپرسو، ۳ قسمت شیر جوشیده و ۱ قسمت کف شیر تشکیل می‌دهند. مقدار هر کدام از قسمت‌ها ۱ اونس است، بنابراین در انتها شما ۵ اونس و یا ۱۵۰ میلی‌لیتر نوشیدنی دارید. خشکی و خیسی مربوط به استفاده بیشتر و یا کمتر از هر کدام از شیرهاست. شیر جوشیده به معنای خیسی و کف شیر به معنای خشکی است.

کاپوچینو خیس چیست؟

کاپوچینو خیس، همان کاپوچینو سنتی است که از شیر جوشیده بیشتری به نسبت کف شیر تشکیل شده است. این همان کاپوچینویی‌ای است که همه ما می‌شناسیم و عاشقش هستیم. نوعی از کاپوچینو است که بی‌نهایت خامه‌ای و لطیف می‌باشد. این امر به این دلیل است که شیر جوشیده بافتی صاف و نرم به کاپوچینو می‌دهد و کمک می‌کند تا یک فنجان کاپوچینو با طعمی لطیف داشته باشید. همین‌طور شیر جوشیده طعم تلخ و زننده قهوه را می‌گیرد و شیرینی ملایمی به آن اضافه می‌کند. شاید تعجب کنید که چرا مردم برای کاپوچینو سنتی به دنبال اسم می‌گردند با اینکه از قبل کاملاً شناخته شده است. باید بگوییم این نوع از کاپوچینو به دلیل تضاد با کاپوچینو خشک به عنوان کاپوچینو خیس شناخته شد.

انواع کاپوچینو

کاپوچینو خشک چیست؟

کاپوچینو خشک بر خلاف نوع خیس، از شیر جوشیده کمتری تشکیل شده است. مقدارش برای این نوع مشخص نیست اما چیزی که پیداست این است که در این نوع کاپوچینو بیشتر از کف شیر استفاده می‌شود. به دلیل مقدار شیر کمتر استفاده شده در آن اسم خشک را برایش انتخاب کرده‌اند. خلاصه، در این نوع از کاپوچینو چون در ابتدا کف شیر که بیشتر از هوا تشکیل شده است را می‌نوشید پس نوع خشک تلقی می‌شود. این امر زمانی درست است که شما کف شیر بخواهید و نه میکرو کف. تفاوت بین این دو نوع در واقع حباب‌های هوا است که در کف شیر حباب‌ها بیشتر و بزرگ‌تر هستند و در میکرو کف این حباب‌ها ریزتر می‌شوند.

پس کاپوچینو خیلی خشک چیست؟

کاپوچینو خیلی خشک، کاپوچینو‌‌یی است که تنها از اسپرسو و کف شیر تشکیل شده است. در این نوع به هیچ وجه از شیر جوشیده استفاده نمی‌شود که این خودش نوعی کنتراست جذاب را ایجاد می‌کند. از یک طرف شما یک اسپرسو تلخ و قوی را با لایه کرمی می‌نوشید. از طرف دیگر، یک لایه کف شیر با طعم کره‌ای و شیرین را برای نوشیدن در اختیار دارید. مثل این است که هم‌زمان یک‌تکه شکلات شیری را به همراه یک‌تکه شکلات تلخ ۸۵ درصد در دهانتان داشته باشید. ممکن است یکی از زیباترین کنتراست‌ها را از منظر نوشیدنی در اختیار داشته باشید.

کاپوچینو

پیشنهاد من این است که هیچ‌گونه ماده شیرین‌کننده از قبیل شکر و یا قند را به کاپوچینو خیلی خشک اضافه نکنید، در عوض سعی کنید این کنتراست را امتحان کرده و طعم و مزه‌های جدیدی را کشف کنید و تفاوت این کاپوچینو را با انواع کاپوچینو سنتی درک کنید. اگر قهوه تلخ نوشیدنی موردعلاقه شما است، این مدل از کاپوچینو می‌تواند به عنوان یک سرگرمی برای شما باشد و یا اگر هنوز قهوه تلخ را امتحان نکردید این نوشیدنی می‌تواند به‌عنوان تمرین قبل از نوشیدن قهوه تلخ کمک فراوانی به شما بکند.

کاپوچینو خیلی خیس عموماً به‌عنوان لاته شناخته می‌شود

کاپوچینو خیلی خیس چیست؟ از همه نظر خیس است. این مدل از کاپوچینو تا جایی ممکن خیس است. خب اشتباه نمی‌کنید. کاپوچینو خیلی خیس در واقع چیزی شبیه به لاته است. حتی ممکن است همان لاته باشد. اگر شیر جوشیده را به کاپوچینو خیس اضافه کنید در این صورت یک فنجان کاپوچینو خیلی خیس خواهید داشت. پس اگر کاپوچینو خیس از ۳ اونس یا ۱۰۰ میلی‌لیتر شیر جوشیده تشکیل شده باشد، کاپوچینو خیلی خیس از ۲ برابر و یا بیشتر این مقدار شیر جوشیده تشکیل می‌شود. باز هم اگر از من بپرسید می‌گویم که این نوع فوق‌العاده شبیه لاته است.

کاپوچینو


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که تمامی انواع کاپوچیونو را امتحان کنید تا با ذائقه خود کاملا آشنا شوید. نوشیدنی خود را قبل از ورود به هر کافی‌شاپی انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است بعد از سفارش دادن یک کاپوچینو، هم خودتان، هم گارسون و هم بقیه افرادی که پشت سرتان هستند را گیج کنید. اگرچه تا سال ۲۰۱۰ انتخاب نوع کاپوچینو زیاد اهمیت نداشت اما در حال حاضر شما باید میزان خیسی و یا خشکی کاپوچینو خودتان را مشخص کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.