رنگ کردن مو ها باعث جذابیت بیشتر چهره‌ی شما می‌شود. با خواندن این مطلب شگفت زده می‌شوید که برای اضافه کردن جذابیت بر چهره تان لازم نیست که به آرایشگاه‌های گران قیمت بروید. در این مطلب آموزش میبینید که چگونه در خانه خودتان می‌توانید موهایتان را به هر رنگی که دوست دارید درآورید.

در این مطلب از پین‌ورک در مورد رنگ کردن مو با استفاده از مواد شیمیایی و مواد طبیعی مانند حنا می‌پردازیم.

آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو

رنگ کردن مو مراحلی دارد که برای رسیدن به رنگ ایده‌آل خود باید قدم به قدم با پین‌ورک حرکت کنید. قدم اول باید موهای‌تان شسته و تمیز و شانه زده باشد. قدم دوم درست کردن ترکیب رنگ مو و گذاشتن آن بر روی سر می‌باشد. قدم سوم باید به آن زمان بدهید تا رنگ مورد نظر بدست آید سپس رنگ را از روی موها بشویید.

قدم اول : وسائل مورد نیاز

در قدم اول باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از رنگ کردن موهای‌تان بشویید. در این مدت روی موها روغن‌های طبیعی ترشح می‌کند که به جذب بهتر رنگ کمک کرده و باعث می‌شود رنگ به مدت طولانی‌تری روی موهای شما باقی بماند. قبل از رنگ کردن بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود که رنگ، خوب جذب موها نشود. قبل از رنگ کردن حتما موهای خود را شانه کنید تا گره‌های آن باز شود.

پیش بند

برای رنگی نشدن لباس‌تان قبل از رنگ کردن موهای‌تان، یک پیش‌بند یا یک پیراهن جلو دکمه‌دار بپوشید. برای مراقبت بیشتر از یک حوله برای اطراف گردنتان استفاده کنید تا باعث التهاب پوست گردن نشود. همچنین برای رنگی نشدن اطراف گوش، گردن و پیشانی از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. از روزنامه نیز برای پوشاندن زمین استفاده کنید. زیرا احتمال دارد موقع رنگ، مقداری رنگ از قلم‌مو روی زمین بریزد.

ظرف پلاستیکی

از یک کاسه پلاستیکی برای مخلوط کردن رنگ مورد نظر با اکسیدان استفاده کنید. ابتدا دستکش‌هایتان را دست‌تان کنید و بعد داخل ظرف مواد را با قلم‌مو با هم ترکیب کنید و سپس بر روی موها بمالید.

اکسیدان

اکسیدان یک ماده‌ی شیمیایی است که از هیدروژن پراکسید تهیه می‌شود. این ماده به تسریع باز کردن رنگ و جذب رنگ کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود برای مدت بیشتری رنگ روی سر باقی بماند. اکسیدان‌ها به ۴ دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند.

  1. اکسیدان ۳ درصد با حجم ۱۰ که به اکسیدان شماره ۰٫۵ معروف است و ضعیف‌ترین اکسیدان محسوب می‌شود. از این اکسیدان برای هایلایت و مش و ثبات رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره استفاده می‌شود.
  2. اکسیدان ۶ درصد با حجم ۲۰ که به اکسیدان شماره ۱ معروف است. از این اکسیدان برای پوشش تارهای سفید مو یا انجام دکلره‌های ضعیف برای جلوگیری از سوختن موها استفاده می‌شود. همچنین از این دکلره برای آمبره و سامبره و رنگ کردن ابرو استفاده می‌شود.
  3. اکسیدان ۹ درصد با حجم ۳۰ که به اکسیدان شماره ۲ معروف است. این اکسیدان قابلیت روشن و باز کردن مو را دارد و جزو اکسیدان‌های پرطرفدار برای دکلره به شمار می‌رود.
  4. اکسیدان ۱۲ درصد با حجم ۴۰ که به اکسیدان شماره ۳ معروف است. این اکسیدان برای دکلره‌های قوی کاربرد دارد ولی بهتر است از این اکسیدان استفاده نکنید زیرا دچار آسیب‌های جدی به مو می‌شود.

دستکش‌های پلاستیکی

برای اینکه از لکه‌دار شدن دست و آستین هنگام رنگ کردن مو جلوگیری کنید، بهتر است از دستکش‌های پلاستیکی استفاده کنید. هم زمان با این‌که می‌خواهید رنگ را داخل یک ظرف پلاستیکی بریزید، دستکش‌ها را بپوشید در غیر این صورت بدون این‌که خودتان متوجه بشوید، می‌بینید که رنگی شده‌اید.

کلاه رنگ

پس از این‌که رنگ کردن موهای‌تان تمام شد از یک کلاه یک‌بار مصرف استفاده کنید برای این‌که موهای‌تان سریع‌تر رنگ بگیرد و این‌که رنگ از موهای‌تان چکه نکند. پس از ۴۵ دقیقه می‌توانید موهای خود را بشویید.

شانه

قبل از شروع به رنگ کردن بهتر است نوک موهای‌تان را که خشک و آسیب دیده شده را با قیچی کوتاه کنید. در صورت کوتاه نکردن موهای خشک و آسیب دیده، پس از مدتی رنگش از بین می‌رود و بدرنگ می‌شود. پس از آن بهتر است موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را توسط کلیپس آرایشی جدا نگه دارید. رنگ کردن مو را از قسمت جلوی سر قسمت‌های روشن و حتما از ریشه موها آغاز کنید. پس از رنگ کردن هر قسمت با شانه‌ی دندانه درشت، موها را شانه کنید. این کار باعث می‌شود تا رنگ اضافی از موها خارج شود.

قدم دوم : انتخاب رنگ مناسب

حتما این مرحله برای خانم‌ها می‌تواند خیلی گیج کننده باشد. انتخاب یک رنگ از بین هزاران رنگ کار مشکلی است. اما بهترین راه برای انتخاب رنگ مورد نظر این است که به رنگ پوست و رنگ زمینه‌ی موهای‌تان توجه کنید. با در نظر گرفتن این دو مورد بسیاری از رنگ‌ها برای شما حذف می‌شود. به عنوان مثال برای کسی که پوست سفیدی دارد بهتر است از رنگ‌های روشن مثل بلوند و طلایی و عسلی استفاده کند و کسی هم که پوست تیره‌ای دارد بهتر است از هایلایت‌های دارچینی و زیتونی استفاده کنید.

رنگ کردن ریشه و موهای سفید

برای رنگ کردن ریشه‌های سفید یا تارهای مویی که دیرتر از بقیه رنگ می‌گیرند روش خاصی برای رنگ کردن وجود دارد. باید به این صورت عمل کنید که ابتدا اکسیدان ۳۰ را روی ریشه‌های سفید به مدت ۵ تا ۷ دقیقه قرار دهید و سپس موهای خود را بشویید و خشک کنید.

رنگ کردن مو

رنگ مورد نظر خود را تهیه کنید و رنگ کردن را از ریشه‌ها آغاز کنید. معمولا ریشه‌ی موها دیرتر از بقیه جاها رنگ را جذب می‌کنند پس بهتر است رنگ کردن را از ریشه موها آغاز کنید. رنگ مورد نظر را بر روی ریشه‌ها بزنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند پس از گذشت مدت زمان مورد نظر برای یکدست شدن رنگ بر روی مو، رنگ را از ریشه‌ی مو به ساقه و نوک مو انتقال دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه دیگر بر روی موها بماند. سپس موها را آبکشی کنید.

برای رنگ کردن موهایی که تا به حال رنگ نکرده‌اید باید رنگ را طوری به موها بزنید که روی هر تار مو رنگ وجود داشته باشد. رنگ کردن را از ساقه‌ و قسمت‌های انتهایی موها آغاز کنید. پس از ۱۰ دقیقه رنگ را از ساقه‌ی مو به ریشه‌ی مو انتقال دهید. پس از آن اگر تار موهای‌تان نازک است ۳۰ دقیقه و اگر تار موهای‌تان ضخیم است ۴۰ دقیقه پس از آن موهای‌تان را شستشو دهید.

نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید

  • باید این نکته را بدانید که برای زدن رنگ‌های روشن باید رنگ کردن را از پشت سر آغاز و به سمت جلوی سر ادامه دهید.
  • برای جذب بهتر رنگ می‌توانید از سشوار استفاده کنید.
  • پس از رنگ کردن موها بهتر است از شامپوهای نرم کننده برای شستشوی موها استفاده کنید.

قدم سوم : شستشو و مراقبت پس از رنگ کردن مو

پس از رنگ کردن موها و گذشت مدت زمان گفته شده نوبت به آبکشی و شستشوی موها می‌رسد. نکاتی در مورد شستشوی موها پس از رنگ کردن وجود دارد که باعث می‌شود که دیرتر رنگ از روی مو از بین برود و مو آسیب نبیند.

پس از گذشت مدت زمان مورد نظر موهای خود را با آب شستشو دهید. بلافاصله پس از رنگ کردن موهای خود را با شامپو نشویید. با نوک انگشتان ریشه‌ی موها را ماساژ داده تا زمانی که مطمئن شوید رنگی باقی نمانده است. پس از آن از یک نرم کننده برای موهای خود استفاده کنید. برای این‌که رنگ دوام بیشتری روی موهای‌تان داشته باشد بهتر است پس از گذشت یک روز از شامپو استفاده کنید. پس از شستشوی موها برای خشک کردن موها بهتر است بگذارید موها به روش طبیعی خشک شود ولی در صورت استفاده از سشوار بهتر است از سشوار با کمترین درجه حرارت آن استفاده کنید. تارهای مو پس از رنگ کردن ضعیف می‌شوند پس بهتر است از محصولات تقویت کننده مو پس از رنگ کردن استفاده کنید. پس از رنگ کردن به موها هر هفته از نرم کننده و کریستال استفاده کنید تا به تازگی مو و درخشندگی کمک کند. برای جلوگیری از محو شدن رنگ موهای‌تان بهتر است مو از اشعه‌های خورشید دور بماند و همچین با آب کلر دار تماس پیدا نکند.

نکته : در صورت راضی نبودن رنگ موهای خود می‌توانید از محلول رنگ بر استفاده کنید یا به نزدیک‌ترین آرایشگاه مراجعه کنید.

 مقالات مرتبط :

در این مطلب از پین‌ورک نکات طلایی و خوبی در مورد نحوه ی رنگ کردن مو در خانه مطالعه کردید. امیدوارم لذت ببرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.