ماشین‌های ظرفشویی مدرن الکترولوکس مجهز به سیستم‌های کنترل و خود تشخیص کامل و مطمئنی هستند. آن‌ها تمام ظرایف عملکرد دستگاه را در زمان بررسی می‌کنند. یک کد خطا در صفحه ماشین ظرفشویی به‌ صورت حروف عددی ظاهر می‌شود. در ادامه مطلب، توضیحات مربوط به برخی از کد خطاها آورده شده‌اند. پین ورک، با گرد هم آوردن بهترین گروه متخصصین و تکنسین‌های ماهر و باتجربه آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و در کمترین زمان ممکن ارور ماشین ظرفشویی الکترولوکس و سایر ماشین های ظرفشویی شمارا اعم از؛ سامسونگ، الجی، کنوود و … را عیب یابی کرده و عملکرد آن را به حالت قبل برمیگردانند. برای دریافت خدمات با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

رایج ترین ارور های ماشین ظرفشویی الکترولوکس

۱ . ارور i10 ماشین ظرفشویی الکترولوکس – خطای ورودی آب

کد خطای ماشین ظرفشویی الکترولوکس i10، خطای ورودی آب است که به‌طورکلی به این معنی است که ماشین ظرفشویی با آب پر نمی‌شود. گاهی اوقات ممکن است یک سنسور یا کلید فشار مسدود یا معیوب باشد که نمی‌تواند تشخیص دهد ماشین ظرفشویی با آب پر شود و خطای ورود آب کاذب ایجاد می‌کند.

تعمیر ماشین ظرفشویی الکترولوکس در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

رفع کد خطا

  • بررسی کنید که شیر آب باز باشد و در شلنگ ورودی خمیدگی به وجود نیامده باشد.
  • فیلتر مکش را در شیر آب و گاهی اوقات در ابتدای شیلنگ ازلحاظ هرگونه انسداد بررسی کنید.
  • کلید فشار را تمیز یا تعویض کنید.
  • شیر آب را تعویض کنید.
  • برای بررسی و رفع این مشکل، توصیه می شود مطلب”آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی” را مطالعه نمایید.

۲ . ارور i20 ماشین ظرفشویی الکترولوکس – خطای تخلیه

کد خطای ماشین ظرفشویی الکترولوکس i20 خطای تخلیه است. این بدان معناست که ماشین ظرفشویی قادر به تخلیه آب نمی‌باشد. این خطا ممکن است توسط چند مورد ایجاد شود.

در مرحله اول می‌تواند یک مسئله ساده مانند فیلتر مسدود شده، انسداد پمپ تخلیه یا شیلنگ باشد. همچنین خطای i20 می‌تواند یک خطای نادرست باشد که می‌تواند توسط یک محفظه یا لوله فشار مسدود شده ایجاد شود که فشار را آزاد نمی‌کند و باعث می‌شود سنسور فشار تشخیص دهد که آب هنوز در ماشین ظرفشویی وجود دارد، اگر ماشین ظرفشویی شما خالی است و کد i20 بالا می‌آید، ممکن است سنسور فشار مسدود شده باشد. خطای I20 یکی از رایج‌ترین کد های خطای ماشین ظرفشویی الکترولوکس است. برای جلوگیری از تکرار کد خطای i20، ماهی یک‌بار ماشین ظرفشویی را با یک قرص ماشین ظرفشویی کار بیاندازید و مطمئن شوید که فیلترها را کامل تمیز می‌کنید.

رفع کد خطا

  • فیلترها را تمیز کنید.
  • اشیا خارجی موجود در پمپ و شیلنگ را بررسی کنید.
  • مقاومت پمپ تخلیه را بررسی کنید، باید حدود ۱۷۰ اهم + -۳۰ اهم باشد.
  • محفظه فشار و لوله فشار را تمیز کنید.

۳ . ارور i30 ماشین ظرفشویی الکترولوکس – خطای نشتی

کد خطای i30 ماشین ظرفشویی الکترولوکس خطای نشتی است. این بدان معنی است که پایه ماشین ظرفشویی با آب پرشده است. متأسفانه این نقص می‌تواند ناشی از هرگونه سوراخ ساده در یک شلنگ، پاره شدن درب، سرریز شدن آب از ماشین ظرفشویی یا ترک‌خوردگی مخزن باشد.

رفع کد خطا

  • درب را ازلحاظ وجود هرگونه آسیب و سوراخ بررسی کنید.
  • شلنگ‌های موجود در پایه ماشین ظرفشویی را ازلحاظ وجود سوراخ و ترک بررسی کنید.
  • برای بررسی و عیب یابی این ایراد، مقاله”نشت آب از ماشین ظرفشویی” را مطالعه نمایید.

۴ . ارور i50 ماشین ظرفشویی الکترولوکس- خطای خرابی گردش آب

در کد خطای ماشین ظرفشویی الکترولوکس i50، هیچ اطلاعاتی از تریاک موتور پمپ گردش آب دریافت نمی‌شود که احتمالاً به دلیل اتصال کوتاه است

تعداد چشمک زدن: ۵

رفع کد خطا

کد خطای i50 یا پنج چشمک زدن از نشانگر، ناشی از خرابی تریاک که مسئول عملکرد پمپ گردش آب است (اتصال کوتاه رخ‌داده است) اطلاع می‌دهد. در صورت بروز این اختلال، پمپ برای مدتی با تمام توان کار می‌کند و پس‌ازآن کار شستشو کاملاً متوقف می‌شود. شما فقط با جایگزینی تریاک در ماژول کنترل می‌توانید خطا را برطرف کنید.

هنگامی‌که موتور فرمان را از کنترل‌کننده دریافت نمی‌کند، با حداکثر سرعت شروع به کار می‌کند. لازم است مدار تریاک را بررسی و تعمیر کرده و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. تمام عناصر تریاک، روی کنترل‌کننده الکترونیکی قرار دارند. بنابراین بهتر است با یک تکنسین باتجربه برای عیب یابی و تعمیر آن تماس بگیرید. پین ورک، با گروهی متخصص و بهترین تعمیرکاران، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و در کمترین زمان ممکن ارور ماشین ظرفشویی الکترولوکس شمارا عیب یابی کرده و عملکرد آن را به حالت قبل برمی‌گردانند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

۵ . ارور i60 ماشین ظرفشویی الکترولوکس – خطای گرمایش

کد خطای ماشین ظرفشویی الکترولوکس i60 خطای گرمایش است. این بدان معناست که آب گرم نمی‌شود یا خیلی آرام گرم می‌شود یا برعکس بیش‌ازحد گرم می‌شود. کد i60 یا شش چشمک زدن نشان می‌دهد که دستگاه آب را گرم نمی‌کند یا بالعکس آن را بالاتر از سطح دمای تنظیم‌شده گرم می‌کند.

کد خطا می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • یک عامل گرمایشی سوخته است.
  • سیم‌کشی برق آسیب‌ دیده است
  • سنسور دما ازکارافتاده است.
  • مقدار کمی آب جمع شده
  • شکستگی پمپ گردش یا صفحه کنترل.

رفع کد خطا

  • سیم‌های خراب یا شاخه‌های آزاد را بررسی کنید.
  • مقاومت در برابر عامل گرمایشی را بررسی کنید، باید حدود ۲۵ اهم باشد.
  • مقاومت سنسور دما را بررسی کنید. در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد باید حدود ۴۸۴۳ اهم باشد.
  • اگر تمام قسمت‌های بالا بدون ایراد است، PCB اصلی را جایگزین کنید.

۶ . ارور i70 ماشین ظرفشویی الکترولوکس – خطای سنسور دما

کد خطای i70 ماشین ظرفشویی الکترولوکس خطای دما است. این بدان معنی است که PCB اصلی مدار کوتاه یا مدار سنسور دما را تشخیص نداده است.

رفع کد خطا

  • سیم‌ها را از PCB به سنسور دما جهت تداوم بررسی کنید.
  • مقاومت سنسور دما را بررسی کنید، در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد باید حدود ۴۸۴۳ اهم باشد.

۷ . ارور i80 ماشین ظرفشویی الکترولوکس – خطای ایپروم

کد خطای ماشین ظرفشویی الکترولوکس i80 خطای ایپروم است. این بدان معنی است که PCB اصلی دارای مشکلات ارتباط داخلی است.

تعداد چشمک زدن: ۸

کد خطای i80 یا نشانگر هشت در مورد مشکل حافظه ایپروم از ماژول کنترل، اخطار می‌دهد. به‌احتمال‌زیاد، ایرادی در سیستم‌عامل یا خرابی ماژول کنترل رخ‌داده است.

رفع کد خطا

  • PCB اصلی را تعویض کنید.
  • شما باید مدار حاوی پردازنده و حافظه را بررسی کنید و از درست بودن منبع تغذیه برد مطمئن شوید. با توجه به اینکه ما در مورد مادربرد اصلی صحبت می‌کنیم، بهتر است عیب یابی و تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید.

۸ . ارور iA0 ماشین ظرفشویی الکترولوکس – نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی

در کد خطای iA0 ماشین ظرفشویی الکترولوکس، آب‌پاش نمی‌تواند به‌درستی بچرخد

تعداد چشمک زدن: ۱۰

کد خطای iA0 یا نشانگر ده چشمک می‌زند که نشان می‌دهد آب‌پاش داخل دستگاه نمی‌چرخد. این می‌تواند در اثر گیرکردن آن درنتیجه جهش ولتاژ ایجاد شود. اغلب اوقات، دلیل آن بسیار ساده است و ظروف به روش غلطی قرار داده‌شده‌اند. بااین‌حال، این خطا همچنین ممکن است ناشی از خرابی برنامه باشد و نه به دلیل نقص فنی.

کد خطا می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • چیدمان ظروف در محفظه، اشتباه است
  • مدار سنسور کنترل‌کننده سرعت چرخش باز است
  • سنسور معیوب است
  • کنترل‌کننده معیوب است

۹ . ارور iF01 ماشین ظرفشویی الکترولوکس – خطای پر نشدن ماشین ظرفشویی از آب کافی

کد خطای ماشین ظرفشویی الکترولوکس iF01 خطای کافی نبودن آب برای شست‌وشو است. در مرحله شستشو، آب به میزان کافی محفظه را پر نمی‌کند و به آب اضافی نیاز دارد.

تعداد چشمک‌زن: ۱۴

صحبت از ماشین ظرفشویی هایی که به صفحه‌نمایش مجهز نیستند، کد iF01 به‌عنوان چهارده چشمک زدن از نشانگر نشان داده می‌شود. این خطا مربوط به زمان موردنیاز جهت پر شدن محفظه با آب است، یعنی آب ماشین ظرفشویی در زمان تعیین‌شده پر نمی‌شود. باوجوداین مشکل، دستگاه به شستن ظرف‌ها با مقدار کمی آب تا زمان تخلیه آب ادامه می‌دهد و پس‌ازآن حتماً باید خطای ماشین ظرفشویی برطرف شود.

کد خطا می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • فیلتر پرکننده مسدود شده است
  • کف در طول چرخه شستشو بیش‌ازحد است. معمولاً این موضوع به دلیل استفاده از مواد شوینده اشتباه است.
  • کلید فشار معیوب است یا مدار آن باز است.
  • خطاهای مربوط به سیم‌کشی برق و سنسورها.

عیب یابی ماشین ظرفشویی الکترولوکس با پین ورک

توجه داشته باشید که تمام خطاهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس را در حالت کار عادی نشان نمی‌دهد. این سیستم فقط در مورد مشکلاتی که احتمالاً قابل‌حل هستند به شما هشدار می‌دهد (به‌عنوان‌مثال، کد خطای i10 به معنای «اختلال در تأمین آب است»). همه کد های دیگر، ازجمله جزئیات آن‌ها، فقط در یک حالت آزمایشی خاص دستگاه قابل‌مشاهده هستند. (بسیاری از کدها دارای کد های فرعی هستند که منشأ و قسمت بروز خطا را مشخص می‌کنند.)

در صورت بروز بسیاری از مشکلات در عملکرد ماشین ظرفشویی، سیستم هوشمند ماشین ظرفشویی با نمایش کد های ارور و خطا روی صفحه‌نمایش ماشین ظرفشویی الکترولوکس، ایراد ماشین ظرفشویی را نشان می‌دهند که با بررسی معنی کد نشان داده‌شده می‌توان به عیب یابی و تعمیر قسمت معیوب پرداخت و عملکرد آن را به حالت سابق برگرداند. بسیاری از قسمت‌های ماشین ظرفشویی به برق متصل است و تعمیر آن توسط فرد غیرمتخصص می‌تواند صدمات دیگری را به بار آورد. متخصصین پین ورک همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان بوده و باتجربه بالا درزمینهٔ تعمیر ماشین ظرفشویی الکترولوکس، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.