بسیاری از ما فکر می کنیم ماشین ظرف شوئی نیاز به تمیز کردن یا سرویس منظم ندارد. در این مقاله قصد داریم شما را در ابتدا با روش های تمیز کردن ماشین ظرف شوئی آشنا کنیم. و سپس تعمیر ماشین ظرفشویی را به صورت مقدماتی در پین‌ورک یاد بگیریم.

بخش اول: تمیز کردن کامل ماشین ظرف شوئی

شما می توانید به وسیله پر کردن سینک­تان از آب و افزودن دو لیوان سرکه به آن، تمام تجهیزات و قطعات داخلی ماشین ظرف شوئی تان را تمیز کنید، سپس تمامی طبقه ها و جا ظرفی ها را در سینک قرار داده و بگذارید کمی بماند و دستمال بکشید. اگر روی پره های آب پاش، غذا یا آلودگی باقی ماند، می توانید آنرا بوسیله یک خلال دندان به راحتی جدا کنید. ما در یک مقاله کامل به روش های پاک کردن ماشین ظرف شوئی پرداخته ایم.

تعمیر ماشین ظرفشویی

بهترین متخصص با کمترین قیمت

در انتها توجه داشته باشید که تمامی سوراخ های پره های آب پاش باید تمیز ، باز و فاقد هر آلودگی باشند. حواستان باشد تمامی جداره ها، شیارها و دیواره های ماشین ظرف شوئی را پاک کنید. در هنگام شست و شو از سرکه یا شوینده های ملایم استفاده کنید و در انتها تمامی قطعات را با دقت سر جای خودشان باز گردانید.

تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی

بخش دوم : کف ماشین ظرف شوئی را برای شروع تمیز کاری و نگهداری از آن باز کنید.

اول از همه تکه های بزرگ و مقاومی که ممکن است از ظروف شکسته، جرم و یا کاغذ تشکیل شده باشند را کاملا جدا کنید. قبل از باز کردن کف ماشین ظرف شوئی از جدا بودن آن از برق اطمینان حاصل کنید. پس از برداشتن کف، دقت کنید که هیترهای ماشین ظرف شوئی، داغ نباشند.

باز کردن ماشین ظرفشویی

حواستان باشد پیچ ها و قطعاتی را که جدا کرده اید به دقت کنار بگذارید تا پس از طی کردن مراحل تعمیر ماشین ظرفشویی ، بتوانید آنها را دوباره به درستی به جای خود بازگردانید. یک روش خوب برای اینکه در انتها سردرگم نشوید این است که مرحله به مرحله از روند باز کردن ماشین ظرفشوئی خود عکس بگیرید. پس از برداشتن فیلتر، اطراف آنرا بویژه در محل تخلیه آب بخوبی تمیز کنید. در هنگام تمیزکاری فیلتر توجه کنید که به وسیله اشیاء تیز و برنده به آن آسیب نرسانید، در عین حال به وسیله پارچه با دقت تمام، گوشه و کنار آنرا تمیز کنید.

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

در هنگام طی مراحل نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی ، حواستان بویژه به خرده های ظروف شکسته باشد. به همین منظور، استفاده از یک دستکش پلاستیکی در هنگام تعمیر کاری آن توصیه می شود.

شما می توانید برای تمیزی بیشتر از یک مسواک کهنه استفاده کنید. پس از تمیز کردن فیلتر همانگونه که آنرا باز کردید، دوباره به جای خود باز گردانید و در هنگام بستن پیچ ها، از فشار زیاد خودداری کنید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با دستمال

بخش سوم : روش های نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل

در ابتدا لازم است بدانید استفاده‌­ی مستمر از ماشین ظرف شوئی می تواند حداقل یک مزیت داشته باشد و آن اینکه از تشکیل، انباشته شدن و در نهایت سخت شدن جرم ها جلوگیری کند به همین منظور در صورتی که از ماشین ظرفشویی تان به صورت مستمر استفاده نمی کنید بهتر است هر چند وقت یک بار، آن را بصورت خالی و در کوتاه ترین حالت شستشو روشن کنید.

قبل از هر چیز لوله تخلیه را به وسیله آب گرم (ترجیحا ۵۰ درجه) به صورت کامل پاک کرده و از خالی بودن آن از هر نوع جرمی مطمئن شوید. پس از لوله تخلیه، به سراغ مخزن جمع آوری خرده غذاها بروید و آن را نیز به صورت کامل تمیز کنید. شست و شوی ماشین ظرفشوئی به صورت منظم به وسیله سرکه یا محلول جوش شیرین، می تواند از بسیاری از آسیب هایی که بعلت وجود جرم ایجاد می شوند، پیشگیری کند.

تعمیر کردن ماشین ظرفشویی

یکی از نکات بسیار مهم در تعمیر ماشین ظرفشویی ، تمیز کردن جداره های آن با شوینده های فوق العاده ملایم است. بسیاری از آسیب هایی که به ماشین ظرف شوئی وارد می شود، که گاهاً شما را نیازمند تعمیرکار و تعمیر تخصصی می نماید، در اثر پاک کردن ماشین ظرف شوئی (دیواره های داخلی – بیرونی و پنل) با مواد شوینده­ی شیمیایی قوی است. در هنگام تمیز کردن و تعمیر ماشین ظرفشویی ، حتما از پارچه های نرم و یا اسفنج استفاده کنید.

استفاده از برس در نظافت

اگر بر روی ظروف خود پس از شستشو با ماشین ظرف شوئی لکه های آب می بینید، قطعا مشکل از نوع شوینده و یا هیترهای ماشین ظرف شوئی شماست. پس از باز کردن کف ماشین ظرف شوئی از اتصال صحیح هیترها و همچنین فاقد جرم بودن آنها، اطمینان حاصل کنید. ضمنا شما می توانید هر چند وقت یک بار و در صورت عدم رضایت از میزان تمیزی ظروف و براق بودن آنها، مایع و یا قرص شست و شویتان را تغییر دهید. یکی دیگر از نکات بسیار پر اهمیت در کارکرد صحیح ماشین ظرف شوئی و همچنین سرویس، تعمیرات و نگهداری آن توجه به پره های آبکشی است. توجه داشته باشید برای اینکه یک ماشین ظرف شوئی کاربردی و سالم داشته باشید، حداقل ماهیانه یک بار از روش های نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی ، استفاده کنید.

 

ضمنا آشنایی به روش های نگهداری اختصاصی ماشین ظرف شوئی تان می تواند به طول عمر آن کمک بسزائی بکند. به شما توصیه می کنیم حتما و قبل از هر اقدامی دفترچه راهنمای ماشین ظرف شوئی خود را به صورت کامل مطالعه کنید؛ تا از روش های عیب یابی و تعمیر و نگهداری آن، آگاه شوید.

ضمنا در صورتی که پس از اجرای این چند عمل ساده، موفق به عیب یابی و رفع خرابی ماشین ظرفشویی خود نشدید، به شما توصیه می کنیم حتما از یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. بسیاری از آنها با تعرفه و اجرت مناسب می توانند ماشین ظرف شوئی شما را خیلی سریع و در منزل تعمیر کنند. همین الان روی کلمه زیر کلیک کنید و سفارش دهید:

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.