اصلی‌ترین دلیل برفک زدن یخچال این است که هوای خنک باید در هر زمان در فضای یخچال و فریزر جریان داشته باشد. حال اگر این هوای خنک با هوای گرم یا مرطوب بیرون تماس پیدا کند، در نقطه تماس برفک رخ می‌دهد. قطعاً وجود برفک درون یخچال و فریزر اصلاً نشانه خوب و خوشایندی برای شما نخواهد بود. از این رو در این مطلب سعی داریم شما را با دلایل یه زدن و برفک زدن یخچال آشنا کرده و راه‌های مقابله و رفع آن را به شما بیاموزیم.

اگر بازهم یخچال شما برفک میزند، می‌توانید برای تعمیر و رفع دائمی این مشکل از تعمیرکاران یخچال پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید. جهت تماس با پین ورک با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل برفک زدن یخچال و فریزر

دلایل مختلف و متعددی برای بروز مشکل یخ زدگی یخچال وجود دارد که به بررسی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. اما بااین‌حال اگر بازهم مشکل شما حل نشد، جای نگرانی نیست. تعمیرکاران ماهر پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال قادر خواهند بود مشکل برفک زدن یخچال شما را به سرعت رفع نمایند.

۱ . قرار دادن غذای گرم یا مرطوب درون یخچال یا فریزر

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث برفک زدن یخچال و فریزر می‌شود، قرار دادن غذای گرم یا داغ درون یخچال یا فریزر است. همان‌طور که گفته شد، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث بروز برفک زدن می‌شود؛ تماس هوای سرد داخل یخچال با هوای گرم بیرون است. رطوبت داغ غذا باعث می‌شود که بخار روی بدنه و صفحات یخچال یا فریزر بنشیند و باعث یخ بستن این بخارها شود. پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه غذا را درون یخچال یا فریزر قرار دهید، اجازه دهید گرما و رطوبت آن کاهش‌یافته و سپس به یخچال منتقل نمایید.

۲ . قرار دادن مواد غذایی خیلی زیاد یا خیلی کم درون فریزر

منجمد بودن مواد غذایی درون فریزر به خنک نگه‌داشته شدن هوای درون یخچال کمک زیادی می‌کند. بااین‌حال زمانی که درب فریزر را باز می‌کنید اجازه می‌دهید که هوای گرم وارد فریزر شود و با بستن مجدد درب هوای سرد دوباره با هوای گرم تماس پیداکرده ولی احتمال برفک زدن مجدد فریزر را کاهش می‌دهد. سعی کنید از تمام فضای فریزر خود استفاده کنید اما به‌گونه‌ای نباشد که هوای سرد که از طریق منافذ و جداره‌ها جریان دارد مسدود شود؛ زیرا انسداد جریان هوا باعث یخ زدگی یخچال می‌شود.

معیوب شدن واشر لاسیتکی درب یخچال

۳ . معیوب شدن واشرهای درب یخچال

باگذشت زمان و باز و بسته کردن مداوم درب یخچال، قدرت مغناطیسی و چسبندگی درب‌های یخچال تحلیل می‌رود و مثل روز اول نمی‌توانند درب یخچال و فریزر را بسته نگه‌دارند. همین باعث می‌شود که هوای گرم بیرون وارد فضای یخچال و فریزر شود. برای اینکه مطمئن شوید هوای بیرون وارد داخل یخچال یا فریزر نمی‌شود، یک آزمایش ساده انجام دهید که توسط شرکت سامسونگ این آزمایش معرفی‌شده است.

آزمایش سالم بودن لاستیک های درب یخچال

برای این کار لازم است از یک پول کاغذ استفاده نمایید. ابتدا واشرها و لاستیک دور درب را تمیز کرده و خشک‌کنید، سپس اسکناس را بین درب و بدنه یخچال قرار داده و درب یخچال را ببندید. سپس اسکناس را بیرون بکشید اگر اسکناس به‌راحتی بیرون آمد، واشرها و لاستیک‌های درب آن‌قدرها محکم نیستند و باید تعویض شود.

  • برای بررسی بهتر این موضوع پیشنهاد میشود که مقاله بسته نشدن درب یخچال را مطالعه نمایید. برای تعویض لاستیک یا واشرهای درب یخچال خود می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی تعمیر انواع یخچال کمک بگیرید، برای این کار می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۴ . معیوب شدن سنسور یخ زدایی

اکثر یخچال‌های ساید امروزی دارای چرخه یخ زدایی هستند که به‌طور خودکار از یخ زدگی و برفک زدن یخچال جلوگیری می‌کنند. بنابراین دیگر نیازی نیست که برفک‌های یخچال به‌صورت دستی برطرف نمایید. اما بااین‌حال ممکن است که این سنسور به‌درستی عمل نکند یعنی بالا رفتن دمای محیط، میزان هدایت الکتریکی افزایش پیدا نکند و مقاومت الکتریکی کاهش نیابید. در این حالت عملیات دیفراست خودکار یخچال با اختلال مواجه خواهد شد.

  • برای تست سنسور دیفراست یخچال باید آن را به‌وسیله اهم‌متر بررسی نمایید. برای این کار می‌توانید از تعمیرکاران پین ورک؛ نمایندگی تعمیر انواع یخچال کمک بگیرید.

راه‌های جلوگیری از برفک زدن یخچال و فریزر

همان‌طور که در گفته شد عوامل مختلفی سبب برفک زدن یخچال و یخ زدگی مواد غذایی می‌شوند. روش‌های مختلفی برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تنظیم کردن دمای یخچال

۱ . تنظیم کردن دمای یخچال

دمای مناسب برای یخچال برای اینکه از برفک زدن آن جلوگیری کنید بین ۱ الی ۵ درجه سانتی گراد می‌باشد. اگر از این دما پایین‌تر باشد احتمال اینکه یخچال شما برفک بزند هست.

۲ . بررسی کردن واشرها و لاستیک‌های درب یخچال

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث برفک زدن یخچال و فریزر می‌شود، شل و معیوب بودن واشر و لاستیک‌های درب است. پیشنهاد می‌شود حتماً تست اسکناس را قبل از تعویض آن‌ها انجام دهید.

۳ . یخ زدایی دستی یخچال‌های قدیمی

اگر فریزر شما بیش‌ازحد یخ میزند این امکان وجود دارد که سرمای آن به یخچال نیز نفوذ کند. برای اینکه عمل یخ زدایی را انجام دهید ابتدا لازم است که فریزر را کاملاً خالی از مواد غذایی کنید. سپس دمای آن را گرم‌ترین نقطه برسانید و اجازه دهید یخ‌ها ذوب شوند. برای پاک کردن آب و یخ‌ها می‌توانید از حوله و سشوار هم استفاده کنید

۴ . تمیز کردن فن خنک‌کننده و فن کندانسور یخچال

گاهی ممکن است که به دلایل مختلفی مانند، خرابی دیفراست، کثیف بودن کویل های کندانسور، معیوب بودن ترموستات و خرابی هیتر دیفراست، یخچال با شدت و توان بالاتری کار کند. علت این کار این است که دمای درون یخچال و فریزر به دمای موردنظر برسد.

علت یخ زدن یخچال‌های ساید سامسونگ، ال‌جی، اسنوا و…

در یخچال‌های ساید امروزی ویژگی‌هایی وجود دارد به نام های، سیستم خنک کنندگی و برفک‌زدایی. این ویژگی ها این دو عمل را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. حال اگر این دو سیستم دچار مشکل و ایرادشده باشند، این احتمال وجود دارد که یخچال ساید شما برفک بزند.
نمایندگی تعمیرات یخچال و فریزر سامسونگ

برفک زدن یخچال خود را به دست متخصصین پین ورک بسپارید

، زیرا باعث می‌شود که مواد غذایی درون فریزر شما یخ بزنند و طعم و مزه اصلی خود را از دست بدهند. از سمت دیگر برفک‌زدایی یخچال و فریزر بسیار کار دشوار و زمان‌بری است. همان‌طور که مطالعه کردید، دلایل مختلفی برای برفک زدن و یخ زدن یخچال وجود دارد اگر مشکل شما در رابطه با برفک زدن یخچال برطرف نشد، می‌توانید با پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال تماس بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی بیشتر با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ -۰۲۱ تماس بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.