امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی یخچال‌ها در مدل‌های متفاوت از جمله ساید بای ساید، پایین فریزر دار و… در برندهای متفاوت موجود هستند. گاهی ممکن است در یخچال‌های ساید بای ساید شما با مشکل، سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال مواجه شوید. مشکل سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال ممکن است باعث مشکلاتی جانبی دیگری برای شما شود که از جمله ی آنها؛ خراب و فاسد شدن مواد غذایی و … است. در ادامه به بررسی علل مشکل فریزر خنک و یخچال گرم و روش‌های تعمیر آن می‌پردازیم.

اگر با وجود همه توضیحات بازهم مشکل شما پا بر جا بود، همکاران ما در نمایندگی رسمی تعمیرات یخچال پین ورک آماده کمک‌رسانی به شما عزیزان هستند. کافی است به سایت و یا اپ پین ورک مراجعه کنید و یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

تعمیر یخچال در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دلایل سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال

علت‌های مختلفی برای مشکل سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال وجود دارد. در ادامه به بررسی رایج‌ترین علت‌ها می‌پردازیم؛

۱ . یخ زدن لوله های اواپراتور

اواپراتور، یک بخش حیاتی یخچال‌ها هستند که وظیفه تولید سرما موردنیاز یخچال‌ها را دارند. در کنار آن‌ها یک قطعه هیتر یا گرما دهنده وجود دارد تا از یخ زدن و سرمای بیش‌ازحد سیم‌های اواپراتور جلوگیری کنند. اگر لوله های اواپراتور یخ بزنند؛ موجب می‌شوند این سرما به درون یخچال منتقل نشود و یخچال گرم بماند درحالی‌که فریزر سرمای لازم را دارد. بهتر است اواپراتور را چک کنید و در صورت یخ زدن آن، قطعات متصل به آن احتیاج به تعمیر یا تعویض خواهند داشت.

خرابی فن اوپراتور

۲ . خرابی فن اواپراتور

فن اواپراتور وظیفه انتقال سرمای اواپراتور از فریزر به یخچال را دارد. در صورت خرابی فن، سرما منتقل نمی شود و یخچال گرم می‌ماند ولی فریزر سرد می شود. ابتدا بررسی کنید که فن آزادانه بچرخد، اگر از جایگاه خود خارج‌شده است آن را در جای خود قرار دهید. اگر بازهم فن شروع به کار نکرد با یک مولتی متر آن را تست کنید.

  • برای عیب یابی بیشتر اوپراتور یخچال فریزر، حتما مقاله رفع مشکلات اوپراتور یخچال را مطالعه نمایید. درصورتی‌که مشکل سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال شما ادامه داشت پیشنهاد می‌کنم از طریق این شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ با همکاران ما تماس حاصل نمایید.

۳ . خرابی دمپر کنترل هوای یخچال

دمپر وظیفه ی کنترل هوای سرد واردشده به یخچال را دارد. این قطهه به فاصله ی زمانی مختلفی باز و بسته می‌شود. اما اگر در باز و بسته شدن دمپر مشکلی ایجاد شود و یا چیدمان بد غذا و یا ظروف درون یخچال، مسیر سرما وارده را مسدود کند؛ فضای درون یخچال گرم می‌شود درحالی‌که فریزر سرد است. توصیه می‌شود چیدمان درون یخچال خود را مرتب کرده و روند کاری دمپر را بررسی کنید.

۴ . خراب شدن ترموستات یخچال

ترموستات بخش تشخیص کنترل دمای یخچال است. پس از تشخیص، فرمان سرما را به کنترل برد صادر می‌کند تا یخچال سرد شود. اما در صورت خرابی ترموستات و تشخیص ندادن دما، یخچال سرد نمی‌شود و این فرمان به برد منتقل نمی‌شود. درنتیجه باعث سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال می شود. برای تعویض و یا تعمیر ترموستات یخچال خود می‌توانید از همکاران ما در پین ورک کمک بخواهید.

۵ . خراب شدن کنترل برد یخچال

کنترل برد یخچال وظیفه ی تولید و انتقال ولتاژ به کمپرسور و فن برای تهیه سرمای لازمه یخچال را دارد. بنابراین در صورت خرابی هریک از قطعات کنترل برد، سرمای یخچال از بین خواهد رفت و یخچال گرم و فریزر سرد می‌ماند.

  • با توجه به تخصصی بودن امر بررسی کنترل برد، پیشنهاد می‌شود از یک تعمیرکار باتجربه برای چک کردن قطعات آن، تعمیر و در صورت نیاز تعویض کمک بخواهید. تعمیرکاران متخصص ما آماده کمک‌رسانی به شما عزیزان هستند برای برقراری ارتباط بیشتر با ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ این شماره تماس حاصل نمایید.

۶ . خرابی تایمر بخش گرما دهنده

زمان‌سنج بخش گرما دهنده به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که بافاصله زمانی مشخص، وظیفه فعال کردن هیتر یا بخش گرما دهنده و از بین بردن یخ‌های موجود در اواپراتور را دارد. اگر تایمر دچار مشکل شود نیروی لازمه به هیتر منتقل نشده و یخ زدن اواپراتور از انتقال سرما به یخچال جلوگیری می‌کند و فضای درون یخچال گرم درحالی‌که فریزر سرد است.

خرابی سوییچ درب یخچال

۷ . خراب شدن سوئیچ درب یا لاستیک درب یخچال

گاهی ممکن است براثر استفاده طولانی‌مدت و بیش‌ازحد و یا براثر ضربه، سوئیچ و یا لاستیک درب یخچال شما دچار مشکل بشود. کامل بسته نشدن درب یخچال موجب خروج سرمای آن شده و در طولانی‌مدت به یخچال آسیب جدی میرساند. بنابراین یکی از دلایل سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال وجود مشکل در درب یخچال است. توصیه می شود لاستیک درب یخچال خود را تعویض و یا تعمیر کنید تا از گرم شدن یخچال شما نیز جلوگیری شود.

۸ . خراب شدن کمپرسور

کمپرسور یکی از حیاتی‌ترین قطعات هر یخچال است که با تبدیل گاز به مایع و انتقال آن به اواپراتور موجب سرمای یخچال می‌شود. در صورت تمام شدن و یا نرسیدن گاز به آن و یا مشکل در پمپاژ، فرایند سرد شدن یخچال دچار مشکل خواهد شد. توصیه می شود از سالم بودن کمپرسور خود اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود مشکل حتماً به تعمیر آن بپردازید.

هزینه تعمیر مشکل سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال

همان‌طور که در بالا بیان کردیم گرم شدن یخچال درحالی‌که فریزر سرد است، به عوامل متعددی وابسته است. درنتیجه هزینه تعمیر آن با توجه به خرابی هر قطعه، نحوه و روند تعمیر آن، استفاده از قطعات موردنیاز و مناسب و… متفاوت خواهد بود.

شما عزیزان برای راهنمایی بیشتر کافی است به سایت و یا اپ پین ورک مراجعه کرده و از مشاوران باتجربه ما راهنمایی بگیرید. همچنین همکاران ما روند تعمیر یخچال شما و هزینه تعمیر آن را نیز به اطلاع شما خواهند رساند.

تعمیر باکیفیت یخچال خود را به پین ورک بسپارید؛

با توجه به پیشرفت علم و تخصصی شدن تعمیرات یخچال‌ها، سپردن یخچال به نمایندگی‌های نامعتبر علاوه بر تعمیر نشدن یخچال شما موجب آسیب به دیگر قطعات آن نیز می‌شود. از طرفی حمل‌ونقل یخچال‌ها و مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها علاوه بر هزینه‌بر بودن زمان‌بر نیز است. پین ورک به‌عنوان نمایندگی رسمی تعمیرات یخچال هرگونه مشکل یخچال شما مانند گرم بودن یخچال و سرد شدن فریزر و… در هر مدل و برندی از قبیل: ال جی، ویرپول، وایت هاوس و… را در اسرع وقت با پیشرفته‌ترین تجهیزات و با کمترین هزینه در منزل خودتان تعمیر خواهد کرد و در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند.

برای ثبت سفارش و بهره‌مندی از تعمیرات یخچال توسط تعمیرکاران آموزش‌دیده می‌توانید به سایت و یا اپ پین ورک مراجعه کنید. یا با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.