آیا به دنبال مانیکوری هستید که بتواند در طول تعطیلات، در طول هفته‌های شلوغ کاری و روزهایی که پر از کارهای دستی است دوام بیاورد؟ اگر چنین است زمان آن رسیده که از ژل مانیکور استفاده کنید؛ اما قبل از انجام این کار ابتدا چند نکته (بسیار خب بیشتر از ده نکته) وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای اینکه به صیقلی کردن ژل بر روی ناخن‌هایتان کمک کنیم ابتدا پیش از آنکه آماده‌ی استفاده از این تکنیک محبوب ناخن یعنی مانیکور شوید و یا برای ترمیم ناخن‌های خود اقدام کنید این ۱۳ نکته را به یاد داشته باشید. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی ژل مانیکور می‌پردازیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما کاربردی و جالب باشد.

۱۳ نکته‌ای که باید پیش از استفاده از ژل مانیکور بدانید

 

ژل‌های مانیکور با نور UV یا LED خشک می شوند

ژل مانیکور همچون لاک های سنتی بر روی ناخن کشیده می شود با این حال برای اینکه این پوشش دوامی طولانی مدت داشته باشد با استفاده از نور UV یا LED خشک می شود. از آنجایی که اشعه‌های فرابنفش با این تفکر که عوارض جانبی وحشتناکی (از جمله ایجاد لکه و چین و چروک و در موارد بسیار نادر که نیاز به ذکر نیست ایجاد سرطان) دارند همراه هستند، برخی از برندها به لطف اینکه نور LED اشعه های فرابنفش کمتری دارد برای فرآیند خشک کردن ژل مانیکور از آن استفاده می‌کنند. برخی از برندهای ژل که از نور LED در فرآیند خشک شدن استفاده می‌کنند شامل CND، OPI و Red Carpet Manicure و… هستند. اگر با معقوله‌ی نور LED احساس راحتی بیشتری دارید، پیش از اینکه وقت بگیرید حتما از آرایشگاه سوال کنید که از این نور استفاده می‌کنند یا خیر.

از سوی دیگر اگر برای خشک کردن ژل از لامپ UV استفاده می‌کنید، موسس و رئیس Olive & June، سارا گیبسن تاتل، توصیه می‌کند که برای احتیاط پیش از استفاده از نور فرابنفش ضدآفتاب اعمال کنید.

مانیکور

برخی از ژل‌های ناخن از برخی دیگر سالم‌تر هستند

همچون اکثر لاک‌های ناخن، برخی از ژل‌ها نیز اجزای تشکیل‌دهنده‌ی بهتری نسبت به دیگر انواع ژل دارند. اگرچه دشوار است که ژلی که کاملاً سالم و بی‌خطر باشد را بیابید اما بزرگ‌ترین (بهتر است بگوییم بدترین) اجزایی که باید از آن‌ها دوری کنید شامل دی بوتیل فاتالات، فرمالدهید و تولوئن هستند. این مواد نه تنها سمی هستند بلکه برخی حتی سرطان‌زا نیز هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک محصول بی‌خطر و سالم بخرید این موضوعی است که باید کاملاً از آن آگاهی داشته باشید.

ژل‌های مانیکور اثری با دوام‌تر از مانیکورهای سنتی دارند

ژل مانیکور به لطف فرآیند خشک شدن خاص آن می‌تواند از ۱۰ روز تا دو هفته بدون تغییر بماند. گیبسن تاتل در این مورد می‌گوید:”ژل‌های مانیکور در برابر لب پر شدن و خراب شدن مقاوم‌تر هستند. این ژل‌ها حتی در طول دوره‌ای که اثر مانیکور باقی است، حالت براق خود را حفظ می‌کنند.”

مانیکور

شیوه‌ای که با آن ناخن‌های آماده می‌کنید در دوام آن‌ها نقش دارد

اگر ژل ناخن به سبب اینکه از لاک‌های سنتی بادوام‌تر است شناخته شده است، اما روشی که با آن ژل را بر ناخن می‌زنید نیز نقش بزرگی را ایفا می‌کند. زمانی که ژل را بر روی ناخن (هر ماده‌ی دیگری که برای براق شدن ناخن بر روی آن می‌زنید) می‌زنید باید مطمئن باشید که بستر ناخن شما تا جایی که ممکن است کاملاً خشک است. این بدین معنا نیست که ناخن باید خشک و شکننده باشد بلکه بدین معناست که صدف ناخن باید فاقد هر گونه آب، لوسیون و روغن باشد چراکه وجود چنین موادی باعث می‌شود تا ژل کاملاً بر روی ناخن نچسبد.

ژل‌های مانیکور همچنان می‌توانند لب پر شوند و بشکنند

همچون مانیکور سنتی در روش استفاده از ژل نیز همچنان احتمال لب پر شدن و شکستگی وجود دارد اما باید گفت که این احتمالات زیاد نیستند. با این حال اگر ژل ناخن شما لب پر شد یا شکست استفاده‌ی مداوم از سوهان ناخن می‌تواند از شما کمک کند. گیبسن تاتل در این مورد توصیه می‌کند:”ژل را به صورتی که دوست دارید با سوهان ناخن شکل دهید و اگر می‌توانید بگذارید به همین حالت بماند. اگر شکستگی یا لب پر شدگی مشهود است و نمی‌توانید بلافاصله به آرایشگاه برگردید، توصیه می‌کنیم یک لاک هم رنگ با ژل را پیدا کنید و سپس قسمت‌هایی را که در رنگ خالی شده است را با آن پر کنید.”

مانیکور

در هیچ شرایطی به هیچ‌وجه لایه‌ی ژل مانیکور را نکنید

فرض کنید که ژل ناخن شما لب پر شده است. اگرچه این موضوع ناخوشایند است اما نباید هرگز (واقعاً منظورمان هرگز است) باقی ژل را بکنید. گیبسن تاتل می‌گوید:”کندن ژل ناخن به ناخن‌های شما صدمه می‌زند و از چسبیدن لاک یا ژل در آینده بر روی ناخن شما جلوگیری می‌کند.” وی همچنین اشاره می‌کند که این کار می‌تواند سبب ضعیف شدن کلی صدف ناخن شود.

بیشترین آسیب به هنگام کندن ژل مانیکور صورت می‌گیرد

گیبسن چنین می‌گوید:”بزرگ‌ترین ضرر حاصل از ژل مانیکور، به هنگام زدودن نامناسب آن شکل می‌گیرد. شما می‌توانید به صورت درست (و با حوصله) خود در منزل این ژل را بکنید و یا اینکه نزد متخصص مانیکور بروید تا با حوصله ژل را بکند و از ناخن‌های شما محافظت کند تا در نتیجه از آسیب‌های حاصل از روش‌های نادرست زدودن ژل در امان باشید.”

اگر مطمئن نیستید که چطور خود باید به درستی این ژل را از روی ناخن‌های خود بکنید، شش نکته‌ی کمک کننده دیگر در فرآیند مانیکور را مطالعه کنید.

ژل‌های متنوع با روش‌های مختلفی کنده می‌شوند

اولین لیم، مدرس ارشد Paintbox می‌گوید:”ژل یک واژه‌ی بسیار عام و فراگیر است، به همین جهت باید همیشه از تکنسین بپرسید که چه نوعی از ژل را بر ناخن شما می‌زنند و شیوه‌ی کندن و زدودن آن به چه صورت است.” برای مثال تکنسین ژل نرمی را می‌زند که باید با ساییدن و خیس خوردن در استون زدوده شود؛ ژل‌های ژاپنی و پودرهای کاشت ناخن (که معمولاً با ژل اشتباه گرفته می‌شوند) باید با سوهان‌های برقی از ناخن زدوده شوند؛ ژل‌های سخت باید پیش از اینکه در استون خیسانیده شوند کاملاً سوهان کشیده شوند و تمام ژل‌های دیگر و لاک‌های سنتی دیگر نیز می‌توانند بدون هیچ‌گونه سایشی تنها با استفاده از استون رفع شوند. از آنجایی که محصولات به صورت مدام وارد بازار می‌شوند، نمی‌توان از یک روش که برای همه‌ی آن‌ها جواب دهد استفاده کرد.”

مانیکور

همچنین لیم بار دیگر تأکید می‌کند که دانستن اینکه چه نوع ماده‌ای بر روی ناخن شما وجود دارد نه تنها برای خود شما اهمیت دارد بلکه برای متخصص مانیکوری که می‌خواهد بعداً آن را بزداید نیز بسیار مهم است.

اگر ژل حسابی چسبیده است، آن را بسایید

قاعده‌ی کلی این است که اگر خیساندن ناخن‌هایتان در استون باعث کنده شدن ژل نمی‌شود، زمان آن است که سوهان ناخن را بردارید و به سراغ ناخن‌هایتان بروید. بسیار آرام (واقعاً بدون سایش‌های خشن) خارجی‌ترین لایه‌ی براق روی ناخن را بسایید. لیم توضیح می‌دهد:”این کار از آن جهت مهم است که به استون امکان نفوذ به عمیق‌ترین لایه را می‌دهد و فرآیند زدودن را سرعت می‌بخشد.”

برای زدودن ژل نوع سوهانی که استفاده می‌کنید مهم است

لیم می‌گوید که اگر سوهان برقی دم دست خود ندارید، بهترین وسیله برای زدودن ژل ناخن، سوهان دستی ۱۸۰/۱۰۰ است که می‌توانید آن را در اکثر داروخانه‌ها بیابید. لیم چنین توصیه می‌کند:”شما باید تنها از قسمت ۱۸۰ سوهان به زمان از بین بردن لایه‌ی براق استفاده کنید اما باید از قسمت ۱۰۰ آن برای از بین بردن چندلایه‌ی رویی پوشش، ژل پایه و طراحی ناخن استفاده کنید.”

مانیکور

برای زدودن ژل وقت بگذارید

اگرچه بسیاری از شما می‌خواهید که فرآیند زدودن ژل با بیشترین سرعت ممکن صورت بگیرد، اما اگر می‌خواهید سلامت ناخن‌هایتان حفظ شود بهترین راه زمان گذاشتن به هنگام انجام این کار است. با در نظر داشتن این نکته گیبسن تاتل یک فرآیند برای زدودن ژل ارائه می‌دهد.

وی می‌گوید:”ابتدا کمی ناخن را سوهان بکشید تا پوشش سطحی آن کمی تخریب شود. سپس پنبه‌هایی را که در استون خیس کرده‌اید را روی ناخن‌ها بکشید و نوک انگشتان خود را با فویل قلعی بپوشانید.” بگذارید تا ناخن‌ها ۱۰ دقیقه در این حالت بمانند و سپس برای زدودن ژل اقدام کنید. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، گیبسن تاتل بیان می‌دارد که می‌توانید به هنگامی‌که انگشتانتان در فویل قرار دارد به دور آن‌ها حوله‌ی داغ نیز بپیچید.

همیشه فرآیند زدودن ژل را با روغن یا سرم کوتیکول پایان دهید

بنا بر گفته‌های گیبسن تاتل و لیم، روغن یا سرم کوتیکول بهترین دوست ناخن‌های شما پس از فرآیند مانیکور هستند. لیم می‌گوید:”به علت استفاده از محلول‌های خاص زدودن ژل ناخن شما به حالت شکننده در خواهد آمد و به همین جهت باید بار دیگر ناخن را آب‌رسانی کنید.” وی اشاره می‌کند که با این حال اگر بلافاصله پس از زدودن ژل بار دیگر مانیکور می‌کنید، از استفاده از روغن کوتیکول بپرهیزید چراکه ممکن است سبب بلند شدن ناخن شود.

مانیکور

اگر ناخن‌های شما آسیب دیده‌اند مدتی از ژل استفاده نکنید

حتی اگر تمام نکات را به هنگام زدودن سلامت ژل رعایت کنید، ممکن است صدف ناخن شما در انتخاب ظاهر و احساسی آسیب دیده پیدا کند. گیبسن تاتل می‌گوید، اگر ناخن‌های شما پوسته‌پوسته می‌شوند بهترین راه این است که مدتی از ژل استفاده نکنید تا ناخن رشد کند. وی می‌افزاید:”استفاده‌ی روزانه از روغن کوتیکول برای رشد قوی ناخن‌هایتان ضروری است.”

مانیکور


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که قبل از استفاده از ژل مانیکور کاملا تحقیق کنید و در مورد آن با متخصصان زیبایی صحبت نمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.