قبل تاتو باید با برخی از اصول تاتو و مراقبت‌های مربوط به آن آشنا شوید. بهتر است کاملا در مورد تاتو تحقیق کنید و از افرادی که این کار را انجام داده‌اند سوالات خود را بپرسید. پزشکان و افراد تاتوکار در کنار شما هستند تا به شما در رابطه با تاتو کمک کنند و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی موارد حائز اهمیت راجع به قبل تاتو و بعد از آن می‌پردازیم. امیدواریم از خواندن این مطلب جامعی که برای شما تهیه کرده‌ایم لذت ببرید.

قبل تاتو و  وارد شدن به مرکز خال­کوبی باید بدانید چه چیزی می‌خواهید

از همه مهم‌تر، شما قبل تاتو باید تصویری از آنچه می‌خواهید، به همراه داشته باشید. آیا طرح گل‌دار می‌خواهید؟ یا یک طرح پرتره؟ لکه‌های انتزاعی رنگ؟ لکه‌های رنگی انتزاعی؟ یا شاید فقط چند نوشته ساده می‌خواهید؟

خال‌کوبی

بسیار مهم است قبل تاتو و مشاوره، ایده اصلی خود را داشته باشید، مگر اینکه بخواهید از حروف الفبا استفاده کنید که در این صورت اغلب تنها نیاز دارید فونت آن‌ها را تعیین کنید. در طول مشاوره، مشاور می‌تواند جزئیات بیشتری ارائه دهد. می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را به آن‌ها نشان دهید تا بتواند شکل دلخواه شما را درک کرده و هزینه آن را تعیین کنند.

هنرمند با توجه به زمانی که در اختیار دارد، خال‌کوبی موردنظر شما را در یک یا چند روز ایجاد می‌کند، اما در نهایت، نتیجه نهایی به چندین عامل بستگی دارد:

  • چه سطحی از بدن خود را می‌خواهید خال‌کوبی کنید.
  • عملی کردن ایده شما چقدر امکان‌پذیر است.
  • رنگ‌های مورد نظرتان چقدر خود را روی پوست شما نشان می‌دهند.
  • برای انجام آن چقدر می‌خواهید وقت بگذارید.

در اینجا مواردی بیان شده است که بیشتر هنگام طراحی خال‌کوبی بعدی خود باید در نظر بگیرید:

سبک

پس از تصمیم‌گیری در مورد آنچه که می‌خواهید خال‌کوبی کنید، باید تعیین کنید که می‌خواهید چگونه به نظر برسد. سبک‌های مختلفی برای خال‌کوبی وجود دارد و شما باید به هنرمندی مراجعه کنید که مهارت لازم برای پیاده‌سازی طرح مورد نظر شما را داشته باشد.

خا‌ل‌کوبی

برخی از محبوب‌ترین سبک‌ها عبارت‌اند از:

سنتی آمریکایی

در این سبک از طرح‌هایی به رنگ مشکی در کنار رنگ‌های اصلی استفاده شده است و معمولاً تصویری از جمجمه و گل رز در آن وجود دارد.

سنتی ژاپنی

 در این سبک با الهام از آثار هنری سنتی ژاپنی، از خطوط واضح با کمترین سایه و برای ترسیم ببر، ماهی کوی و گل استفاده می‌شود.

واقع گرایی

هدف از این سبک شبیه سازی موضوعات با استفاده از سایه و تضاد رنگ است، به شکلی که در زندگی واقعی وجود دارند.

مصور

در این سبک ویژگی‌های خال‌کوبی سنتی و واقع‌گرایانه با هم ترکیب‌شده‌اند و در آن از طرح‌های برجسته و اشباع رنگ‌های شدید استفاده شده است.

سنتی مدرن

طرحی مدرن از تصاویر سنتی آمریکایی، این سبک به شدت به سایه و رنگ تکیه می‌کند تا پرتره‌ای واقع‌بینانه به وجود آورد.

ساده گرایی یا هندسی

با تمرکز بر روی خطوط سیاه وسفید و فضای منفی، این سبک جزئیات بسیاری دارد. نتایج اغلب ساده و نمادین است. اما برای فهمیدن معنی آن‌ها نیازی به آموختن اصطلاحات هنری نیست. برای درک آن‌ها جست‌وجو در اینستاگرام بسیار مفید است، زیرا بیشتر هنرمندان کارهایشان را در صفحه خود و با هشتگ مربوط به سبک‌کاری ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک خال کوبی با طرح یک گربه داشته باشید، قبل تاتو  با جستجوی cattattoo# می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به بیش از ۲۲۰۰۰۰ مورد شبیه آن دسترسی داشته باشید.

می‌توانید قبل تاتو تصاویر مورد علاقه خود را ذخیره کنید و به هنرمندی که می‌خواهد برای شما خال‌کوبی کند، نشان دهید. او می‌تواند از این تصاویر برای ایجاد طرح موردنظر شما، الهام بگیرد.

طراحی

بیشتر افراد یک تصویر تنها را ترجیح می‌دهند، اما اگر یک نوشته به‌تنهایی یا در کنار یک تصویر می‌خواهید، باید نوع فونت آن را نیز مشخص کنید. کتابخانه فونت تایپکیت شرکت ادوبی، ابزار مناسبی برای جستجوی سبک‌های مختلف فونت، از دست‌نویس تا ماشین‌تحریر، است. حتی این سایت به شما امکان می‌دهد متن خود را با فونت مورد نظر خود مشاهده کنید تا در واقع بتوانید تجسم کنید ظاهر آن روی بدن شما چگونه خواهد بود.

قبل تاتو نسخه‌های مختلف فونت مورد علاقه خود را چاپ کنید و به هنرمند خال‌کوب خود نشان دهید. ممکن است او فونت مورد نظر شما را در کامپیوتر خود نداشته باشد، اما می‌تواند آن را مرجع کار خود قرار دهد.

رنگ

با اینکه هر سبک خال‌کوبی رنگ‌های مخصوص به خود را دارد، اما هنرمند می‌تواند اصول هر سبک را به منظور تطبیق بیشتر با سلیقه شما، تغییر دهد. همان‌طور که قبلاً گفته شد، رنگ پوست شما نقش مهمی در حفظ رنگ­‌های مورداستفاده در خال‌کوبی، بازی می‌کند. به‌عنوان‌مثال، پوست‌های روشن، جوهر سفید را بهتر رنگ‌های دیگر حفظ می‌کنند؛ و رنگ‌های بنفش و قرمز روی پوست‌های روشن‌تر، درخشان‌تر به نظر می‌رسند.

پوست‌های تیره‌تر معمولاً رنگ‌های تیره را مثل رنگ‌هایی مانند زرشکی و آبی ارغوانی- در مقایسه بارنگ‌های روشن‌تر بهتر حفظ می‌کنند. این موضوع به این معنی نیست که نتوان از گچ­‌های رنگی و دیگر رنگ‌های روشن استفاده کرد، بلکه به این معنی است که پوست شما، در مقایسه بارنگ‌های تیره، کمتر رنگ می‌گیرد و بهتر است این موارد را قبل تاتو بدانید. سبک سیاه و سفید نیز گزینه دیگری است. در این سبک از ترکیب رنگ مشکی خالص، آبی تیره و سفید برای ایجاد تصاویر و سایه‌های مناسب استفاده می‌شود.

راهنمای استفاده از رنگ‌ها در خالکوبی قبل تاتو

رنگ‌های روشن‌­تر بر روی پوست‌های روشن‌تر درخشان‌تر هستند، به خصوص رنگ‌های سفید، ارغوانی و قرمز.

رنگ‌های تیره‌تر بر روی پوست‌های تیره بهتر از رنگ‌های روشن عمل می‌کنند.

همه رنگ‌ها با گذشت زمان کم‌رنگ می‌شوند.

قبل تاتو به یاد داشته باشید، همه رنگ‌ها از جمله سیاه با گذشت زمان کم‌رنگ می‌شوند. می‌توانید خال‌کوبی‌های قدیمی را در اینترنت مشاهده کنید تا تصویری از ظاهر خال‌کوبی خود پس از گذشت پنج سال داشته باشید.

اندازه و مکان

خب در خصوص موضوع کمرنگ شدن کاملاً توضیح داده شد، طرح‌ها و شکل‌هایی که در ابتدا واضح و جذاب به نظر می‌رسند، با گذشت زمان، کم‌رنگ شده و حتی ممکن است محو شوند؛ اما همه این‌ها به‌اندازه و محل خال‌کوبی شما بستگی دارد. به همین دلیل مهم است که قبل تاتو در مورد مکان و میزان مشهود بودن آن فکر کنید. بیشتر وقت‌ها، اندازه خال‌کوبی بر اساس مکان انجام آن تعیین می‌شود. از این‌ها گذشته، فقط در ساعد یا ران شما فضای زیادی وجود دارد.

خال‌کوبی

نگران حدس زدن جزئیات دقیق‌تری از آن نباشید. هنرمند خال‌کوب شما می‌تواند کمک کند تا جوانب مثبت و منفی مکان‌ها و ابعاد مختلف را با هم مقایسه کنید؛ و همچنین چه حسی پس از انجام خال‌کوبی خواهید داشت.

چه چیزهایی باید از مرکز خال‌کوبی یا هنرمند خال‌کوبی بخواهید

وقتی بدانید چه می‌خواهید، آماده انجام مرحله بعدی هستید: مراجعه به مرکز خال‌کوبی. قبل تاتو از دوستان خود بخواهید که اگر می‌توانند یک مرکز خاص را به شما معرفی کنند، یا در گوگل و اینستاگرام برای یافتن جای مناسب جستجو کنید. مواردی که باید هنگام بررسی گزینه‌ها به خاطر داشته باشید:

خال‌کوبی

۱ . قبل تاتو مطمئن شوید که هنرمند و مرکز خال‌کوبی دارای مجوز باشد

با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید از قوانین و مقررات منطقه خود برای صدور مجوز خال‌کوبی اطلاع پیدا کنید. با توجه به اینکه قوانین هر ایالت متفاوت است، بنابراین مهم است که با دستورالعمل‌های منطقه خود آشنا شوید. هنگامی‌که آنچه را که به دنبالش بودید، پیدا کردید، مطمئن باشید که مرکز و هنرمند خال­کوبی مورد نظر شما مجوز دارد. باید مجوز مرکز خال‌کوبی به طور واضح در وب سایت و دیوار آن مرکز نمایش داده شود.

۲ . ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻓﺮدی و ﻋﻤﻮمی را رعایت کنید

در بیشتر مراکز خال­کوبی معتبر بوی مواد ضدعفونی‌کننده به مشام می‌رسد و دارای طبقات و نواحی کاری عاری از آلودگی هستند. اگر وارد جایی شدید که بویی شبیه جوراب‌های یک ماه شسته نشده یک بدن‌ساز را می‌دهد، بلافاصله برگردید و به جای بعدی را از فهرست خود پیدا کنید.

پس از اینکه محل انجام خال­کوبی را به‌صورت چشمی بررسی کردید، با افرادی که ممکن استخال­کوبی شما را انجام دهند، در مورد شیوه‌های خال‌کوبی‌شان صحبت کنید. آن‌ها باید برای جلوگیری از انتقال آلودگی از سوزن و جوهر یک‌بارمصرف استفاده کنند. این موضوع هم‌چنین باید برای دستکش، بانداژ، پنبه، تیغ رعایت شود – در کل هر چیزی که ممکن است از آن استفاده شود باید جدید باشد.

۳ . قبل تاتو حسن نیت صاحبان مرکز خال­کوبی را بررسی کنید و در صورت امکان از آن‌ها مشاوره بخواهید

و در آخر، شخصیت و میزان حرفه‌ای بودن صاحبان و پرسنل مرکز خال­کوبی را به‌صورت کلی قبل تاتو ارزیابی کنید. شما می‌خواهید به کسی اعتماد کنید که قرار است یک اثر هنری دائمی روی پوست شما ایجاد کند و برای انجام این کار، باید با هنرمند و کارهایش راحت باشید.

شما دوست دارید این هنرمند هم به‌اندازه شما هیجان‌زده باشد، یا حداقل شور و اشتیاق شما را درک کند؛ اما به یاد داشته باشید، آن‌ها فقط به این دلیل که نمونه کارهای آن‌ها را دوست دارید، ملزم به همکاری با شما نیستند.

اگر شما نتوانید به‌خوبی با آنجا ارتباط برقرار کنید و یا نتوانید محیط آن را به‌خوبی بررسی کنید، بهتر است سراغ یک مورد دیگر بروید. فقط مطمئن باشید قبل از اینکه بروید، از آن‌ها به خاطر وقتی که برای شما گذاشتند، تشکر کنید.

جلسه انجام خال­کوبی چگونه است و چه چیزهایی باید از هنرمند خود بپرسید

اگر راهنمای قبل تاتو ما را تاکنون دنبال کرده‌اید، با اطمینان می‌توان گفت تمام مبانی موردنیاز شما پوشش داده است. در پایان، چگونگی تعامل شما با هنرمند خال­کوبی نشان داده‌شده است که در انجام خال‌کوبی شما به احتمال زیاد آشکار می‌شود:

خال‌کوبی

  1. قبل تاتوبرای صحبت درباره هزینه‌ها و دریافت مشاوره به یک مرکز خال­کوبی یا متخصص مراجعه کنید.
  2. با یک هنرمند خال­کوبی درباره طراحی و انتظارات خود صحبت کنید.
  3. در مورد یک طرح و هزینه‌های انجام آن با یک هنرمند خال­کوبی به توافق برسید. در صورت نیاز به اصلاح طرح، قبل از اینکه روز انجام خال­کوبی فرا برسد، یک قرار ملاقات برای انجام آن بگذارید.
  4. ۲۴ ساعت قبل تاتو از خوردن قرص‌های آسپرین (با نام تجاری بایر) و ایبوپروفن (با نام تجاری Advil) اجتناب کنید؛ به علت اینکه سبب رقیق شدن خون شما می‌شوند. این موضوع در مورد مصرف الکل نیز صدق می‌کند. ممکن است بتوانید استامینوفن (با نام تجاری تایلنول) مصرف کنید، اما قبل از آن با هنرمند خود هماهنگ کنید.
  5. به‌گونه‌ای لباس بپوشید که ناحیه خال­کوبی شده تحت پوشش قرار نگیرد. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، چیزی بپوشید که به‌راحتی بتوانید آن را بپوشید و بیرون بیاورید.
  6. ده دقیقه زودتر در جلسه خال­کوبی خود حاضر شوید. فراموش نکنید که پول نقد برای انعام دادن همراه داشته باشید!
  7. قبل تاتو فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید و در صورت لزوم، جزئیات مربوط به طراح مورد نظر خود را نهایی کنید.
  8. هنرمند خال­کوبی، شما را به محل کار خود می‌برد. ممکن است لازم باشد هر لباسی که می‌تواند محل انجام خال‌کوبی شما را بپوشاند، جمع کنید یا در بیاورید.
  9. هنرمند خال­کوبی ناحیه مربوطه را ضدعفونی کرده و از تیغ یک‌بارمصرف برای اصلاح موهای آن استفاده می‌کند.
  10. سپس هنرمند خال­کوبی شابلون را روی پوست شما قرار می‌دهد؛ و آن را آن‌قدر حرکت می‌دهد تا در محل مورد نظر شما قرار گیرد.
  11. پس از اینکه محل خال­کوبی کاملاً مشخص شد، هنرمند خال­کوبی ابتدا طرح مورد نظر شما را خال­کوبی می‌کند سپس آن را با رنگ یا گرادیان پر می‌کند.
  12. بعد از اتمام کار هنرمند خال­کوبی، قسمت خال‌کوبی شده را تمیز کرده، آن را می‌پوشاند و به شما می‌گویند که چگونه از آن مراقبت کنید.
  13.  هنگام پرداخت دستمزد، انعام هنرمند خال­کوبی خود را فراموش نکنید! به طور معول حداقل ۲۰ درصد کل هزینه به‌عنوان انعام پرداخت می‌شود، اما اگر یک تجربه عالی داشتید و توانایی پرداخت انعام بیشتر را دارید، پرداخت کنید.

اگر پاسخ به سؤال زمان‌بر است، قبل از ترک مرکز بپرسید. یکی از بهترین زمان‌ها برای پاسخ به آن‌ها وقتی است که هنرمند خال­کوبی در حال پوشاندن پوست شماست. قبل از اینکه به یک هنرمند خال­کوبی تعهد داشته باشید، از موارد گفته شد عکس بگیرید یا کپی تهیه کنید و در جلسه مشاوره استفاده کنید.

مواردی که باید قبل تاتو بپرسید

چند وقت است خال‌کوبی می‌کنید؟

کارآموزان هم می‌توانند کار بسیار خوبی ارائه دهند، اما بهترین طرح‌ها از هنرمندان کهنه کار به‌جا مانده است.

چه مهارت‌هایی دارید؟

بعضی از هنرمندان حتی اگر توانایی انجام سبک‌های عمومی را داشته باشند، از سبک‌های مخصوص خود تبعیت می‌کنند.

آیا می‌توانم نمونه کار شما را ببینم؟

یک هنرمند معتبر مجموعه‌ای نمونه کارهای قبلی خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از مهارت‌هایش آگاهی یابید. بهتر است قبل تاتو آن‌ها را ببینید.

آیا کار خود را تضمین می‌کنید؟

بعضی اوقات ممکن است لکه‌های کوچک جوهر یا نقص‌های دیگری در طی فرایند انجام کار، ایجاد شود. بیشتر هنرمندان برای اصلاح این موارد یک جلسه ترمیمی رایگان در نظر می‌گیرند.

دستمزد ساعتی شما چقدر است؟

مهم نیست انجام کار شما ۱۵ دقیقه بکشد یا ۲ ساعت – بیشتر هنرمندان دستمزد خود را به صورت ساعتی دریافت می‌کنند، یا حداقل دستمزد تعیین می‌کنند که باید قبل از انجام کار با آن‌ها به توافق برسید. هزینه‌ها دیگر با توجه به هر طرح تعیین می‌شود.

چگونه تجهیزات خود را ضدعفونی می‌کنید؟

اگر آن‌ها نتوانند به این سؤال پاسخ دهند، بهتر است سؤال دیگری نپرسید و محل را ترک کنید. اقدامات بهداشتی ضعیف می‌تواند منجر به عفونت یا مشکلات بدتری شود.

آیا از دستکش پزشکی بدون لاتکس استفاده می‌کنید؟ این موضوع به ویژه در صورت حساسیت به لاتکس اهمیت دارد.

 قبل تاتو بپرسید از چه نوع جوهری استفاده می‌کنید؟

باز هم، اگر به مواد یا ترکیبات خاص حساسیت دارید، اکنون باید اطلاع دهید.

چه ناحیه‌ای را برای این طرح پیشنهاد می‌کنید؟

شاید شما مصمم باشید که قسمت داخلی مچ پای خود را خال‌کوبی کنید، اما ممکن است از نظر آن‌ها اجرای این طرح روی ساق پای شما بهتر باشد. شما باید از نتیجه راضی باشید، اما به یاد داشته باشید آن‌ها متخصص هستند.

چه مراقبت‌­هایی را بعد از خال­کوبی توصیه می‌کنید؟

هنرمندان معتبر از قبل این اطلاعات را گردآوری کرده‌اند تا مواردی را که پس از انجام کار پیش می‌آید به شما اطلاع دهند.

هنگام خال­کوبی چه چیزی احساس خواهید کرد؟

قبل از اینکه بپرسید: جواب بله است، آسیب خواهد دید؛ اما میزان احساس درد بستگی به میزان تحمل شما، اندازه و محل آن دارد. در خال‌کوبی، به قسمت‌های حساس بدن که عصب بیشتر و گوشت کمتری دارند آسیب بیشتری می‌رسد؛ اما اگر پوست از استحکام کافی برخوردار باشد، احتمالاً چیزی حس نخواهید کرد. این موضوع برای قسمت‌های گوشتی‌تر مانند ساق پا یا ران بیشتر صدق می‌کند.

خا‌ل‌کوبی

مناطق دردناک‌تر شامل موارد زیر است:

  • پیشانی
  • گردن
  • ستون فقرات
  • قفسه سینه
  • دست یا انگشت
  • مچ پا
  • قسمت بالای پاها

توصیه پزشکی

هر چند قسمت­‌های گوشتی، کمتر آسیب می‌بینند؛ اما بدون توجه به ناحیه انجام خال‌کوبی، همیشه احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد. با این حال، بیشتر هنرمندان قبول دارند مناطقی که در بالا ذکر شد، آسیب‌پذیرتر از نقاط دیگر هستند.

چه موارد دیگری حس خواهید کرد؟

با توجه به طرح انتخاب شده، ممکن است موارد زیر را احساس کنید:

ایجاد خراش

این موضوع بیشتر در خال‌کوبی‌هایی که نیاز به سایه زنی دارند رایج است.

احساس گزیدگی

اگرچه این مورد معمولاً هنگام خال­کوبی جزئیات طرح به وجود می‌آید، اما در قسمت‌هایی که پوست محکم‌تری دارند، مانند مچ دست بیشتر اتفاق می‌افتد.

احساس سوزش

رایج‌ترین مورد است و ناشی از چندین بار سوزن زدن در یک نقطه است. یک نفس عمیق بکشید! تا بخواهید احساسش کنید، تمام می‌شود.

لرزش

این مورد بیشتر هنگام خال‌کوبی در نواحی استخوانی مانند قفسه سینه یا پا بیشتر است.

بی‌حوصلگی

به مرور شور و اشتیاق شما از بین رفته و سکوت می‌کنید. وقتی به این نقطه می‌رسید که قسمت عمده کار تمام شده است.

راه‌های مقابله با دردهای احتمالی

اگر منطقه مورد نظر شما مستعد ایجاد درد باشد، این زمان بسیار خوبی خواهد بود تا با یک مرکز مدیتیشن در تماس باشید و برخی از تکنیک‌های تنفس عمیق را تمرین کنید. اگر در نقطه‌ای احساس درد خیلی زیادی داشتید، به هنرمند خال­کوبی خود اطلاع دهید. یک هنرمند خوب یک زمان استراحت در نظر می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد نفس بکشید. از این زمان استفاده کنید تا دوباره به کار خود ادامه دهید.

چگونه می‌توانید از خال‌کوبی خود مراقبت کنید

یک قانون کلی این است که پانسمان را برای چند ساعت حفظ کنید – به‌خصوص اگر قصد دارید بقیه روز را در بیرون از خانه سپری کنید. وقتی به خانه رسیدید، حتماً قبل از برداشتن پانسمان، دستان خود را بشویید. به یاد داشته باشید، یک خال‌کوبی تازه یک زخم باز است؛ و گردوخاک یا باکتری‌ها می‌توانند به آن آسیب برسانند یا روند بهبود را کند کنند.

خا‌‌ل‌کوبی

بعد از باز کردن پانسمان، محل خال‌کوبی را با مواد پاک کننده توصیه شده توسط هنرمند یا صابون ملایم و بدون عطر بشویید. شما باید از استفاده از هر نوع صابونی با رایحه یا الکل خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. بعد از شستن، ناحیه را به‌آرامی با یک حوله تمیز خشک کنید. هر کاری که می‌کنید، مالش ندهید! مالش می‌تواند سبب کشیده شدن پوست شده و می‌تواند باعث از بین رفتن جوهر شود.

اگر با احساس خارش و خشکی پوست مواجه شدید، یک لایه نازک از پماد پیشنهادی هنرمند خال­کوبی یا یک لوسیون ملایم و بدون عطر، روی آن بمالید؛ مانند پاک کننده، شما باید از استفاده از هرگونه مواد تحریک کننده، مواد حاوی الکل یا داری عطر، خودداری کنید.

بیشتر هنرمندان به صورت شفاهی قبل تاتو به شما می‌گویند که چگونه باید از جوهر خال­کوبی جدید خود مراقبت کنید. سپس شما را به خانه رهسپار می‌کنند و برای مراجعه بعدی شما، وقت تعیین می‌کنند. شما همیشه باید از این دستورالعمل‌های مراقبتی پیروی کنید.

اگر خال‌کوبی شروع به پوسته‌پوسته شدن یا لایه‌برداری کرد، وحشت نکنید. این یک قسمت طبیعی از روند بهبودی است و معمولاً فقط تا پایان هفته اول ادامه دارد. فقط پوست آن را نکنید، چرا که می‌تواند منجر به از بین رفتن جوهر و خراب شدن خال‌کوبی شما شود.

چگونه خال‌کوبی خود را حفظ کنیم

بیشتر خال‌کوبی‌ها طی دو هفته اول و در لایه سطحی پوست بهبود می‌یابند، اما ممکن است بهبودی کامل ماه‌ها به طول انجامد. عدم مراقبت از پوست می‌تواند روند بهبودی را به تأخیر بی‌اندازد و همچنین بر ظاهر خال‌کوبی در طولانی‌مدت تأثیر بگذارد.

خال‌کوبی

رعایت اصول بهداشتی تنها راه کاهش خطر ابتلا به عفونت است. اگر با موارد زیر مواجه شدید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید:

  • گرم شدن و نازک شدن پوست
  • احساس سوزش
  • وجود تورم بعد از گذشت دو روز اول
  • چرک سبز یا زرد
  • بوی نامطبوع

علاوه بر تمیز نگه‌داشتن محل خال­کوبی، باید آن محل را خنک نگه‌داشته و به آن آب‌رسانی کنید. قرار گرفتن خال­کوبی در معرض مستقیم نور خورشید می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ‌ها شود، بنابراین از ضد آفتاب یا لباس‌های SPF استفاده کنید. خشکی پوست همچنین می‌تواند باعث شود خال‌کوبی کدر به نظر رسد.

اگر نظر شما تغییر کرد

خال‌کوبی‌ها ممکن است برای همیشه باقی نمانند، اما زمان بسیار زیادی باقی می‌مانند. اگرچه بسیاری از افراد موفق به حذف خال‌کوبی خود شده‌اند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این روش‌ها همیشه به خوبی عمل کنند. همه این‌ها به اندازه خال‌کوبی، نوع و رنگ جوهر مورد استفاده بستگی دارد و اینکه وسایل خال‌کوبی تا چه عمقی از پوست شما فرو رفته باشند. برداشتن آن گران‌تر و معمولاً دردناک‌تر از ایجاد خود خال­کوبی است؛ و علی‌رغم آنچه ممکن است برخی از هکرهای اینترنتی ادعا کنند، تنها راه برداشتن خال‌کوبی انجام عمل جراحی است. بلکه شامل موارد زیر است:

لیزر درمانی

پس از بی‌حسی موضعی محل خال­کوبی، جراح شما از پالس‌های انرژی برای گرم کردن و خرد کردن جوهر خال‌کوبی استفاده می‌کند. برای از بین رفتن خال‌کوبی چندین جلسه لازم است.

برداشتن پوست از طریق جراحی

جراح پس از بی‌حس کردن موضعی محل خال­کوبی، پوست محل آن را بر می‌دارد. سپس لبه‌های پوست اطراف آن به هم دوخته می‌شوند. در این روش معمولاً جای زخم باقی می‌ماند و فقط برای خال‌کوبی‌های کوچک توصیه می‌شود.

لایه‌برداری با استفاده از روش درم ابریژن

جراح پس از بی‌حس کردن موضعی محل خال­کوبی، با استفاده از یک دستگاه پرسرعت، برای از بین بردن لایه‌های جوهر استفاده می‌کند. حدود دو هفته پس از انجام آن، ناحیه تحت عمل دچار زخم و خراش خواهد شد. با توجه به نتایج غیرقابل‌پیش‌بینی آن، این روش کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر تصمیم دارید خال­کوبی خود را بردارید، از یک مرکز درمانی یا متخصص پوست وقت ملاقات بگیرید؛ و آن‌ها می‌توانند با شما درباره روش‌­های مختلف صحبت کنند و به سؤالات شما پاسخ دهند.

در بعضی موارد، ممکن است ایجاد یک خال‌کوبی جدید برای مخفی کردن خال‌کوبی قدیمی ساده‌تر و مناسب‌تر باشد. یک هنرمند خال‌کوبی می‌تواند شما را با روش‌های مختلف انجام آن آشنا کند و به شما مراحل انجام کار را توضیح دهد و توصیه‌های لازم را به شما ارائه دهد.

ممکن است شدیداً مشتاق باشید تا بلافاصله خال‌کوبی جدید خود را از بین ببرید؛ اما زمان بیشتری لازم دارید تا جزئیات دقیق‌تری برای انجام آن به دست آورید. آخرین چیزی که شما لازم دارید این است که گوشه‌های اطراف آن قسمت را برش دهید و از شر این خال‌کوبی لعنتی، یا عفونت، خلاص شوید.

خا‌ل‌کوبی


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما صبر است، اگر صبر داشته باشید نتیجه بهتری می‌گیرید، بنابراین حتماً قبل تاتو تمام گزینه‌های خود را بررسی کنید تا مفیدترین گزینه برای خود را پیدا کنید؛ و اگر تجربه خوبی داشته‌اید، لازم نیست اولین خال‌کوبی شما آخرین خال‌کوبی باشد! موارد جدید را اضافه کنید و اعتمادبه‌نفس خود را از دست ندهید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.