پین‌ورک درخواست آنلاین خدمات منزل

قهوه سبز | به نظر شما طعم و خصوصیات قهوه سبز چگونه است؟

قهوه

اگر نمی‌دانید قهوه سبز چیست، چقدر بی‌خطر است و حتی طعم آن چگونه است، ما قصد داریم شما را با قهوه سبز آشنا کنیم. قهوه سبز، سال‌های زیادی در بازار عرضه‌شده است، اما تا این اواخر هیچ‌کس درباره آن مطالعه نکرده بود. در این مطلب از پین‌ورک در مورد قهوه سبز و خواص و مضرات آن بحث می‌کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید.

قهوه سبز چیست؟

قهوه سبز، دانه‌ قهوه‌ای است که بو داده نشده است و به رنگ سبز باقی‌مانده است. دانه قهوه با درجات مختلف حرارت می‌بیند. دانه‌های قهوه سبز طعم و بوی خاصی نمی‌دهند و اصلاً شبیه قهوه معمولی نیستند.

قهوه

در واقع دانه‌های قهوه از حفره‌های موجود در یک نوع میوه استخراج می‌شوند. این میوه شبیه گیلاس است و به آن گیلاس قهوه نیز می‌گویند. در هر گیلاس قهوه دو دانه قهوه وجود دارد. پس از برداشت این میوه، آن را خشک کرده یا در آب شستشو می‌دهند تا بتوانند دانه‌ها را استخراج کنند. دانه‌های قهوه سبز به‌صورت خام است و به آنچه درباره قهوه می‌دانیم شباهتی ندارد. قهوه سبز برخلاف اسپرسو طعم و بوی خاصی نمی‌دهد اما اگر آن را روی حرارت بگذارید مانند قهوه معمولی می‌شود.

دانه‌های قهوه سبزرنگ و شفاف هستند و پس از اینکه کامل خشک شوند رنگ سبزشان بیشتر می‌شود. پس از برداشت دانه‌های سبز برای حرارت دیدن به کارخانجات فرستاده می‌شوند اما مقداری از این دانه‌ها بدون اینکه حرارت ببینند، مستقیم به بازار عرضه می‌شوند. حتی برخی افراد ترجیح می‌دهند، خودشان به دانه‌ها حرارت بدهند. با این کار طعم و مزه دقیقی را که می‌خواهند، به قهوه می‌دهند. اگر قصد دارید، قهوه‌تان طعم و بوی خوبی بدهد، می‌توانید خودتان به قهوه به میزان دلخواه حرارت بدهید.

آیا نوشیدن قهوه سبز بی‌خطر است؟

چند سالی است که مردم بیشتر قهوه سبز مصرف می‌کنند. به همین خاطر توجه جامعه پزشکی به قهوه سبز جلب شده است. مطالعه بر روی قهوه سبز ادامه دارد و پژوهشگران بر روی اثرات قهوه سبز تحقیق می‌کنند. به‌احتمال‌زیاد مصرف متوسط قهوه سبز بی‌خطر محسوب می‌شود. گزارش‌هایی در مورد مصرف روزانه ۴۸۰ میلی‌گرم قهوه سبز در طی ۱۲ هفته وجود دارد. طبق این بررسی انجام شده خطری گزارش نشده است. قهوه سبز مانند قهوه معمولی کافئین دارد. این بدان معناست که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، زیرا مصرف بیش از حد کافئین سلامتی را تهدید می‌کند.

فواید قهوه سبز برای سلامتی

تحقیقات زیادی درباره فواید قهوه سبز برای سلامتی انجام نشده است، اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اسید کلروژنیک می‌تواند بر سوخت‌وساز سریع چربی‌ها اثر بگذارد، به همین خاطر قهوه سبز می‌تواند باعث کاهش وزن و حفظ تناسب اندام شود.

قهوه

اسید کلروژنیک در تمامی قهوه‌ها به ویژه در قهوه سبز موجود است. فرایند حرارت دیدن دانه‌های قهوه می‌تواند بر مقدار اسید کلروژنیک و آنتی‌اکسیدان تأثیرگذار باشد و فواید سلامتی آن را کاهش بدهد… همچنین طبق تحقیقاتی که روی افراد بزرگ‌سال ژاپنی انجام شده است، قهوه سبز فشارخون را کاهش می‌دهد. شرکت‌کنندگان در این مطالعه روزانه ۵۰ تا ۱۴۰ میلی‌گرم قهوه سبز را به مدت ۴ تا ۱۲ هفته نوشیدند.

گرچه باید تحقیقات بیشتری در مورد قهوه سبز انجام شود ولی بسیاری از شرکت‌ها مثل شرکت عصاره چای سبز ادعا می‌کنند، مصرف قهوه سبز بر کاهش وزن تأثیر شگفت‌آوری دارد؛ اما باید همیشه واقع‌بین باشیم و حتماً برچسب بهداشت را روی بسته قهوه سبز چک کنیم.

عوارض جانبی مصرف قهوه سبز

اگر بخواهیم به‌طور دقیق به این سؤال جواب دهیم، نیاز به مطالعه بیشتری داریم. هنوز تحقیقات زیادی درباره قهوه سبز انجام نشده است. می‌دانیم که قهوه سبز حاوی کافئین است و مصرف بیش‌ازحد کافئین به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و نباید بیش از ۴۸۰ میلی‌گرم قهوه سبز در طول روز بنوشید.

قهوه

مانند سایر محصولات حاوی کافئین بالا عوارض مصرف بیش‌ازحد قهوه سبز شامل اضطراب، علائم شدید IBS، افزایش فشارخون در صورت مصرف بیش‌ازحد، گلوکوم و خونریزی (کافئین رقیق‌کننده خون است) می‌شود. به یاد داشته باشید که این عوارض در همه افراد رخ نمی‌دهد. تنها درصورتی‌که دوز زیادی و در مدت طولانی قهوه سبز مصرف کنید، دچار این مشکلات می‌شوید.

تحقیقات درباره فواید و مضرات قهوه سبز چندان قطعی نیستند و به مطالعات بیشتری برای اینکه بفهمیم قهوه سبز کاملاً بی‌خطر است نیاز داریم. به همین خاطر نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که قهوه سبز بی‌خطر است. اگر می‌خواهید از این نوشیدنی مصرف کنید، حتماً میزان مصرف خود را کنترل کنید. بعد از مصرف قهوه سبز تغییراتی (خوب یا بد) را که خودتان متوجه آن می‌شوید یادداشت کنید.

طعم قهوه سبز چگونه است؟

قهوه سبز طعم فوق‌العاده‌ای ندارد. اگر طرفدار چای سبز هستید، شاید راحت‌تر بتوانید قهوه سبز را بنوشید؛ اما برای اکثر مردم طعم قهوه سبز ناخوشایند و اسیدی است. شاید بیشتر افرادی که قهوه سبز می‌نوشند، بیشتر از اینکه بخواهند مزه‌ای احساس کنند، آن را برای فوایدش می‌نوشند.

همین حالا بخوانید!
قهوه‌ی فوری و قهوه‌ی آسیاب شده | بررسی و تجزیه و تحلیل 6 تفاوت بین آن‌ها

آیا راهی برای بهتر کردن قهوه سبز وجود دارد؟ شما می‌توانید برای بهتر کردن طعم قهوه سبز به آن شکر اضافه کنید؛ اما اگر به دنبال کاهش وزن هستید نباید قهوه سبز را با شکر مصرف کنید؛ بنابراین برای اینکه نتیجه بهتری از قهوه سبز بگیریم توصیه می‌شود به آن شکر اضافه نکنید، زیرا ممکن است تأثیر آنتی‌اکسیدان را خنثی کنید و کاهش وزنی نداشته باشید. نوشیدن یا خوردن چیزی کوچک و خوشمزه مثل بیسکوییت بعد از نوشیدن قهوه سبز می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر قهوه سبز بنوشید.

شما می‌توانید دانه‌های قهوه سبز را در خانه حرارت دهید و برای خود یک قهوه معمولی تهیه کنید. هرچه حرارت وارد شده کم‌تر باشد، طعم آن به قهوه سبز نزدیک‌تر می‌شود. توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید قهوه سبز را امتحان کنید، آن را به صورت دانه‌های سبز (نه پودر قهوه سبز) خریداری کنید، زیرا اگر از نتیجه راضی نبودید، می‌توانید دانه‌های قهوه را حرارت داده و به صورت قهوه عادی مصرف کنید.

دلیل دیگری که توصیه می‌کنیم از پودر قهوه سبز استفاده نکنید این است که پودر قهوه سبز عربیکا کاستاریکا در یک بسته بزرگ قرار دارد. این مقدار زیاد است و همان‌طور که می‌دانید نباید بیش از حد قهوه سبز مصرف کنید و روزانه فقط به یک قاشق غذاخوری قهوه سبز نیاز داریم. از آنجا که دانه قهوه کاستاریکا خوش‌طعم‌ترین قهوه است، طرفداران زیادی دارد. البته بیش‌تر افراد قهوه بو داده کاستاریکا را تهیه و مصرف می‌کنند. اگر قهوه کاستاریکا را درست کنید متوجه می‌شوید که یک نوع کرم بسیار عالی به شما می‌دهد که رنگ آن مایل به نارنجی است.

چگونه قهوه سبز را مصرف کنیم؟

می‌توانید قهوه سبز را به صورت پودر شده یا دانه از بازار تهیه کنید. اگر به صورت پودری تهیه‌کرده‌اید به‌احتمال‌زیاد نحوه مصرف آن روی بسته درج‌شده است که معمولاً توصیه می‌شود که آن را داخل آب بریزید. می‌توانید پودر را به اسموتی خود اضافه کنید. اگر دانه‌ قهوه سبز را تهیه‌کرده‌اید، می‌توانید آن را مانند قهوه معمولی درست کنید.

به خاطر داشته باشید، اگر می‌خواهید دانه‌های قهوه سبز را حرارت دهید، نیازی نیست ساعت‌های طولانی به آن حرارت دهید. شما باید تا زمانی که دانه‌ها خشک شدند، به آن‌ها حرارت دهید و نیازی نیست شکل دانه‌ها عجیب غریب شود.

بعدازاین که دانه‌ها حرارت دیدند، می‌توانید آن‌ها را مانند قهوه فرانسه سرو کنید و نیازی ندارید دانه‌ها را بسیار ریز کنید. برای تهیه قهوه سبز ابتدا ۹۰ گرم قهوه سبز را در کمی آب روی حرارت ۱۹۴ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و ۵ الی ۶ دقیقه صبر کنید و بعد می‌توانید آن را مصرف کنید. قبل از نوشیدن آن باید قهوه را از یک صافی عبور داده و بعد مصرف کنید. اگر از قهوه فرانسه استفاده می‌کنید، کافی است بعد ۵ الی ۶ دقیقه قهوه ساز را خاموش کنید.

اگر از قهوه ساز استفاده می‌کنید نیازی نیست آن را از صافی عبور دهید ولی اگر از قهوه‌جوش استفاده می‌کنید حتماً باید برای خارج کردن تفاله‌های قهوه از صافی استفاده کنید. توجه داشته باشید که قهوه سبز مانند قهوه‌های معمولی طعم و عطر خاصی ندارد.

توصیه می‌کنیم قبل از مصرف قهوه سبز با پزشک خود مشورت کنید. همچنین توجه داشته باشید، بعد از مصرف روزانه قهوه سبز چه احساسی دارید. ممکن است بعد از دو هفته از مصرف قهوه سبز هیچ عارضه‌ای را مشاهده نکنید، اما ممکن است عوارض آن در طولانی‌مدت خود را نشان دهد و این موضوعی است که محققان به آن می‌پردازند.


مقالات مرتبط :


پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که حتما قبل از مصرف قهوه سبز باید درباره آن تحقیق کنید و با پزشک خود در این باره مشورت کنید. قهوه سبز رایج‌ترین ماده برای کاهش وزن و تقویت سلامتی نیست؛ بنابراین قبل از مصرف آن باید حتماً درباره آن تحقیق کنید. منابع زیادی وجود دارد که می‌توانید به جای قهوه سبز مصرف کنید. توجه داشته باشید که نباید بیش از دو هفته قهوه سبز مصرف کنید. اگر قهوه سبز را صرفاً برای تولد قهوه دلخواه خودتان و حرارت دادن به آن تهیه‌کرده‌اید، نیازی نیست به آن بیش از حد حرارت دهید تا قهوه به طعم و بوی خاصی برسد.

0/5 ( 0 نظر )
۰
نویسنده مطلب فرزانه شریعتی
فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

بدون دیدگاه