حشرات نیز مانند سایر موجودات کره زمین حق حیات دارند. اما وجود آن ها در منازل موجب آزار شما خواهد شد. خواه ناخواه حشرات خانگی و موجودات موذی راه خود را به خانه شما پیدا خواهند کرد. پس بهتر است با حشرات خانگی و برخی روش های مقابله با آن ها بیش‌تر آشنا شوید.

در این مطلب همراه ما باشید تا با تعدادی از این حشرات مزاحم آشنا شده و روش‌های مقابله با آن‌ها را بیاموزید. همچنین برای آنکه از نیروهای حرفه‌ای سمپاشی کمک بگیرید می‌توانید روی متخصصین پین ورک حساب کنید!

۱ . برخی روش های مقابله با کنه‌ها (مایت)

کنه‌ها به عنوان حشرات مزاحم معمولا در همه منازل یافت می‌شوند. این موجودات ممکن است در سطوح مختلفی نظیر فرش، لوازم خانگی، رختخواب و حتی اسباب‌بازی کودکان یافت شود. شاید شما قادر به از بین بردن قطعی کنه‌ها نباشید اما می‌توانید با تمیز کردن روزانه منزل باعث کاهش جمعیت آن‌ها شوید.

ملحفه‌ها را حداقل هفته‌ای یکبار بشویید، فرش‌ها را جارو کنید و لوازم و مبلمان را به طور منظم تمیز کنید. برای از بین بردن کنه از لوازمی که مایل به شستن آن‌ها نیستید، می‌توانید از روش فریز کردن استفاده کنید. وسایل را درون کیسه زیپ‌دار قرار داده و آن را درون فریزر بگذارید. سرما موجب از بین رفتن کنه‌ها می‌شود. شپش‌های بالغ به برنج یا سایر غلات سرایت کرده، تخم‌گذاری می‌کنند و تا زمانی که لاروها خارج نشده اند احتمالا شما متوجه حضور این موجودات نخواهید شد. و اما سریع‌ترین راه برای مقابله با این حشرات:

سمپاشی منازل

 

۲ . سوسک فرش-برخی روش های مقابله

سوسک‌های بالغ فرش ممکن است باعث آسیب زدن به خانه شما نشوند. اما این مورد در مورد لاروها صدق نمی‌کند. لارو سوسک می‌تواند موجب ایجاد سوراخ در پرده، فرش، لباس و کتاب شود. اگر متوجه مورد مشکوکی در وسایل خود شدید، سریعا دست به اقدام بزنید. بخش‌هایی را که فکر می‌کنید ممکن است پناهگاه این موجودات باشد، به طور کامل تمیز کنید. لباس‌ها را از کمد خارج کرده و به درستی بشویید. در نهایت فرش‌های خانه را با حشره کش یا بوریک اسید سمپاشی‌ سوسک کنید.

۳ . هزارپا 

این نکته را بدانید که هزارپاها حشرات مضری نیستند. این حشرات به منزل شما آسیبی نزده و موجب آلودگی نمی شود. نکته جالب توجه این است که هزارپاها از موریانه‌ها، بیدها و سوسک‌ها تغذیه می کنند! و این موضوع به نفع شماست. اما اگر شما نمی‌توانید با حضور این حشرات در منزل خود کنار بیایید، آن‌ها را به دام انداخته و یا درها و پنجره‌ها و سایر بخش‌ها را با حشره‌کش سمپاشی کنید.

در عین حال با تمیز کردن اطراف خانه از هجوم این حشرات جلوگیری کنید. هزارپاها در محیط‌های مرطوب رشد می‌کنند پس رطوبت منزل خود را کنترل کنید.

مقاله مرتبط: تکنیک های اساسی برای خلاص شدن از شر حشرات خانگی

حیوانات خانگی خطرناک

 

۴ . مگس میوه

وسعت حمله‌ی این حشرات تعجب آور است. مگس‌های میوه سریع پرواز می‌کنند. این حشرات ۲۴ ساعت بعد از اینکه تخم گذاشته شد، از تخم خارج می‌شوند. بنابراین در مورد حذف و از بین بردن آن‌ها به سرعت عمل کنید. میوه‌ها را در یخچال قرار دهید تا منبع غذایی برای این موجودات وجود نداشته باشد. پس از آماده کردن غذا، به سرعت باقی‌مانده‌ها و خرده‌های غذا را جمع کنید و همچنین سطل زباله را روزانه خالی کنید.

اگر با وجود این اقدامات، تعدادی از این حشرات را در منزل خود مشاهده کردید، یک تله ساده درست کنید. یکم لیوان پر از سرکه سیب، سپس یک قاشق غذاخوری از مایع ظرفشویی را اضافه کنید و بقیه لیوان را با آب گرم پر کنید.

 

 

۵ . مورچه‌-برخی روش های مقابله

مورچه‌ها حشرات کوچکی هستند که برای یافتن غذا و پناه‌گاه وارد منزل شما می‌شوند. بنابراین آشپزخانه و حمام منزل از جمله اصلی‌ترین مقاصد آن‌هاست. اگرچه برخی تله های مخصوص مورچه در اطراف خانه می‌تواند مانع ورود مورچه‌ها شود، ممکن است برای کودکان و حیوانات خطرناک باشد. اگر نمی‌خواهید از سم‌های مرسوم استفاده کنید، از مواد طبیعی استفاده کنید. پس از از بین بردن این حشرات به سراغ اقدامات پیشگیرانه بروید. تا جایی که امکان دارد منزلتان را روزانه جارو کنید و زباله‌ها رو از سریع‌تر از خانه خارج کنید.

 

 

۶ . سوسک حمام

سوسک حمام مشکل بسیاری از مناطق به خصوص شهرهای بزرگ است. اگر در خانه یکی از آن‌ها را مشاهده کردید، اطمینان داشته باشید که تعداد بیش‌تری در خانه شما وجود دارد. وقتی این حشرات به خانه حمله کنند مقابله با آن‌ها سخت است، بنابراین باید اقدامات فوری صورت بگیرد. تله‌های مخصوص را زیر سینک، نزدیک توالت، اطراف یخچال یا سایر بخش‌های خانه قرار دهید. از حشره‌کش‌های مخصوص استفاده کنید.

این اقدامات را تا ریشه‌کنی کامل ادامه دهید. همچنین اقدامات پیشگیرانه نیز انجام دهید. سطوح را پس از خوردن غذا بلافاصله تمیز کنید، مواد غذایی را در بسته‌های محکم نگه دارید. زباله‌ها را روزانه از منزل خارج کنید. همچنین باقی‌مانده غذای حیوانات خانگی را نیز از ظرف‌های آن‌ها پاک کنید.

 

 

برای آشنایی با حشرات خانگی و برخی روش‌های مقابله با آن‌ها مطلب ما را دنبال کنید. امیدواریم این نوشتار برای شما مفید واقع شود. برای کمک‌های بیش‌تر می‌توانید از نیروهای سماشی ما کمک بگیرید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


برای خلاص شدن از دست حشرات خانگی کافیه بر روی لینک زیر کلیک کنید و سرویس سم پاشی منازل پین ورک رو رایگان قیمت بگیرید.


منبع: bobvila

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش پریسا گلی نیا

درباره نویسنده

پریسا هستم. یک زیست شناس شاعر. زاده یک روز پاییزی برگ ریز. از زمانی که خودم را شناخته ام، می‌نویسم. دلنوشته، شعر، متن ادبی، داستان، مقاله. عاشق تجربه‌های جدید هستم. سفر به ماه را دوست دارم.فانتز‌ی‌ام هم‌ برای ادامه زندگی،‌ زیستن در اعماق اقیانوس‌هاست. همیشه دوست داشتم به جای انسان، ماهی به دنیا بیایم. یک ماهی شاعر. حالا یک انسانم...روی این کره خاکی. دوست دارم برجستگی قلم را روی دستانم حس کنم و بوی کاغذ را در هوای اطرافم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    محمد 01-08-2019

    جالبه
    منم دوست داشتم یه کوسه به دنیا می آمدم تا اون ماهی های عاشق شاعر رو میخوردم