همیشه دیدن رنگ جو گندمی و یا سفید در بین موی سر و محاسن خوشایند نیست. مخصوصا در مورد آقایان و دیدن رنگ به غیر از مشکی در ریش خود. شاید داشتن ریش باعث جذابتر شدن صورت یک فرد بشود ولی داشتن محاسنی با رنگ یکنواخت و یکدست به این جذابیت اضافه کند. در مقاله زیر قصد داریم تا شما را با نکاتی درباره خرید رنگ ریش مناسب و رنگ کردن ریش آشنا کنیم پس با پین ورک همراه باشید.

نکات مهم درباره خرید رنگ ریش

رنگ مناسب

بدون شک انتخاب رنگ مناسب یکی از مهمترین فاکتور‌‌های خرید رنگ ریش است. ولی این کار آنچنان هم که فکر می‌کنید ساده نیست زیرا انتخاب رنگ ریش نامناسب ممکن است جلوه‌ی بد را به صورت بدهد مثل اینکه کسی موی های سرش قهوه‌ای روشن است ولی رنگ ریش خود مشکی است، انتخاب رنگ مناسب خیلی مهم می‌باشد زیرا این رنگ تا مدتی همراه شماست!

رنگ زدن ریش

 

رایج ترین و معمول ترین رنگ ریش در بین آقایان مشکی، قهوه‌ای، طلایی و قرمز است. اما باز هم رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که زیرمجموعه رنگ‌های بالا تلقی می‌شوند و براساس ذوق و علاقه می‌توان انتخاب کرد، آیا می‌خواهید فقط موی‌های خاکستر و سفید ریش خود را مخفی کنید و یا بدنبال این هستید که کلا رنگ ریش خود را تغییر دهید به هرحال باید به نکات زیر درباره خرید رنگ ریش مناسب خود دقت داشته باشید.

خدمات تحصصی و کامل “کارواش سیار” در پین ورک! در محل شما خودروی شما را کاملا میشوریم. پیش از ثبت سفارش می توانید از قیمت ها اطلاع یابید!

موی طبیعی خود هم موی سر شما و هم رنگ ریش شما از رنگ‌های جداگانه و متفاوتی تشکیل شده است، شاید این تغییر آنچنان هم محسوس نباشد ولی در بیشتر افراد این تفاوت وجود دارد. همین باعث این شده است که انتخاب رنگ ریش مناسب کمی شبیه سخت و پیچید باشد چون اکثر افراد بدنبال این هستند که فقط رنگ ریش شان تیره‌تر دیده شود.

جوگندمی بودن رنگ ریش ممکن است بدلیل این باشد که شما قبلا رنگ تیره زیادی بر روی ریش خود گذاشتید و الان رنگ به جو گندمی تغییر شیفت داده است و ظاهر ریش را غیر طبیعی بنظر می‌ساند. برای حل این مشکل باید شما رنگی کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی ریش خود انتخاب کنید تا رنگ ریش غیر طبیعی به نظر نرسد.

مردانی که رنگ موی سیاه دارند باید رنگ ریش قهوه‌ای تیره را انتخاب کنند. بقیه مردانی که رنگ موی طبیعی آن تیره است باید رنگ ریش روشن تری را نسبت به رنگ موی طبیعی خود انتخاب کنند. اگر در شک و تردید هستید که چه رنگ را انتخاب کنید، سعی کنید رنگی که به رنگ طبیعی موی شما نزدیک است را انتخاب کنید.

دائمی و یا غیر دائمی

همیشه روی پاکت رنگ را بخوانید که آیا این رنگ دائمی است یا خیر. رنگ‌های دائمی برای هفته ها و ممکن است تا چند ماه هم بر روی ریش باقی بمانند که اگر رنگ مناسبی را هم انتخاب نکرده باشید، اصلا انتخاب مناسبی نیست. رنگ‌های دائمی به خاطر ماهیتی که دارند نیاز نیست هرچند وقت یکبار از آنها استفاده کرد و این خودش یک نکته تقریبا مثبت است.

رنگ‌های دیگر که نیمه دائمی نام دارند برای مدت زمان چند هفته بر روی ریش باقی می‌مانند. انتخاب ماندگاری رنگ هم باز به خود شما برمی‌گردد که تا چه مدت می‌خواهید با این رنگ دیده شودید.

مواد تشکیل دهنده

امروزه مشکلی که در بین تمام رنگ‌ها رایج است وجود مواد سمی و مضر در آنهاست. به خاطر همین پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های طبیعی و یا رنگ‌های اورگانیک استفاده کنید تا به ریش و موی شما آسیب نرسد.

آمونیاک یکی از مواد تشکیل دهنده مضر و سمی این رنگ‌هاست که وجودش در رنگ به برای باز کردن کوتیکول مو تا رنگ اجازه این را داشته باشد به بخش های رنگی مو که فولیکول نام دارد نفوذ کند این را هم به خاطر داشته باشید که آمونیک در مقادیر زیاد ممکن است باعث ایجاد حساسیت های در پوست و مو شود.

 

رنگ کردن ریش

 

سهولت استفاده

نحوه مصرف هر رنگ مو کاملا متفاوت است، ولی با یک نگاه کلی به آنها می‌توان دریافت که برای استفاده از رنگ باید حتما از دستکش استفاده کرد، در یک طرف رنگ را مخلوط کرد و وسایل دیگر که قابل نیاز است.

مراحل رنگ کردن ریش

انتخاب رنگ:

همانطور که در بالا گفته شد رنگ مناسب خود را انتخاب کنید

چک کردن حساسیت:.

ممکن است برخی افراد به خاطر مواد تشکیل دهنده رنگ به آن حساسیت داشته باشند و از آن بی خبر باشند برای اینکه بفمید آیا به رنگ انتخاب شده حساسایت دارید یا خیر مقداری از رنگ را برای مدت زمان ۲۴ ساعت برای روی پوست دست خود قرار دهید اگر تورم و یا قرمزی در پوست دیده نشد پوست شما به آن رنگ حساسیت ندارد.

به صورت کاملا رایگان از طریق “اپلیکیشن پین ورک” برای انواع خدمات قیمت بگیرید!

ریش رنگ زدن

شستن ریش:

قبل از شروع حتما محاسن خود را با شامپو‌های مخصوص صورت شستشو دهید.

 

محافظت از صورت:

برای اینکه رنگ به صورت آسیب نرساند و حتما از وازلین و یا مواد محافظتی دیگر استفاده کنید.


مقالات مرتبط:

میکروپیگمنتیشن چیست؟ کاربردهای میکروپیگمنتیشن

خواص آب برنج برای ریزش مو

درمان سریع عفونت سوراخ گوش


آماده کردن رنگ:

رنگ را با آب و اکسیدان در ظرفی مخلوط کنید

رنگ کردن ریش:

با یک کیت و یا قلمو رنگ را به ریش خود بزنید کل ریش رنگ کنید.

ماندن رنگ بر روی ریش:

پس ازرنگ کردن، رنگ باید بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بر روی ریش باقی بماند

رنگ کردن ریش
شستشو:

پس از مدت زمان تعیین شده ریش خود را به خوبی با آب سرد شستشو دهید تا رنگ طبیعی تر جلوه دهد.

شستشو با شامپو:

اگر ریش بیش از اندازه تیره بود لازم است با شامپو شستشو دهید.
مراقبت باشید که ریش های تازه رنگ شده بسیار حساس هستند و اصطکاک بر روی آن اثر می‌گذارند پس در هنگام استحمام زیاد ریش خود را ماساژ ندهید و همچنین آب گرم ممکن است رنگ ریش را از بین ببرد.

 

رنگ همیشه تاثیر گذار بوده و هست اگر در انتخاب رنگ مناسب دقت کافی را نداشته باشید ممکن است آن چیزی را که انتظار داشته‌اید را از دست بدهید و ظاهری نامناسب را تا مدتی همراه خود داشته باشید.
امیدواریم راهنمایی پین ورک برای انتخاب رنگ ریش مناسب را مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    Hosein 06-11-2019

    توضیحاتتون درباره طرز رنگ کردن ریش و آسیب نرساندن و نگهداری از رنگ ریش کامل بود ممنون??

      ملیحه احمدی 07-11-2019

      ممنون از نظر لطفتون دوست عزیز?

    همایون قائم مقامیان 20-12-2019

    درود بر شما،وقت بخیر☕
    خیلی ممنونم از راهنمایی و توضیحات شفاف شما…
    برقرار باشید آقای حاجیلو

      زهرا طباطبایی 02-04-2020

      سپاس از لطفتون

    Me 26-03-2020

    رنگ موی دائم! مگه همچین چیزی هم وجود داره؟

      زهرا طباطبایی 02-04-2020

      سلام بله در فروشگاه لوازم آرایش یا داروخانه‌ها می‌تونید تهیه کنید.

    24-07-2020

    ممنون خواهر