اگر موهای بلندی دارید و از شانه زدن مو های خود کلافه شده‌اید و همواره در شانه زدن آن دچار مشکل هستید بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا با آموزش روش درست شانه زدن مو به طور کامل آشنا شوید و به راحتی موهای خود را شانه بزنید. احتمالاً می‌دانید که نمی‌توانید برای شانه کردن آن از یک برس قدیمی استفاده کنید. بهترین راه برای سالم نگه‌داشتن موها، استفاده از شانه و برس مناسب است. در این مطلب از پین‌ورک به شما آموزش قدم به قدم شانه زدن مو های بلند را بدون بهم ریختگی موها آموزش می‌دهیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

 

۱ . انتخاب برس مناسب برای شانه زدن مو

برس مناسب برای شانه زدن مو خود انتخاب کنید. موهای بلند به بهترین صورت با برس قلمی مو با بالشتک لاستیکی کشیده و شانه می‌شوند. برسی با بزرگ‌ترین بالشتکی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. این کوسن پلاستیکی در سر برس، به کاهش میزان اصطکاک کمک می‌کند. اگر موهایی با بافت ریز یا متوسط دارید، از برس با موهای طبیعی استفاده کنید. برای موهایی با بافت ضخیم، از برس طبیعی و مصنوعی می‌توانید استفاده کنید.

شانه زدن موهای بلند

۲ . استفاده از اسپری نرم کننده مو

از اسپری نرم‌کننده مو استفاده کنید تا به موهای گره‌خورده شما کمک کند تا راحت‌تر آن‌ها را شانه کنید. استفاده بیش‌ازحد از نرم‌کننده مو خوب نیست و به موها آسیب وارد خواهد کرد.

۳ . تقسیم بندی درست مو

موها را به دو قسمت تقسیم کنید و روی شانه‌هایتان بریزید و مطمئن شوید که یکدست هستند.

۴ . استفاده از شانه دندانه درشت برای شانه زدن مو

قبل از استفاده از برس، آن‌ها را شانه کنید. از شانه دندانه بزرگ کمک بگیرید تا آن‌ها را از هم بازکنید. این شانه‌ها ملایم‌تر از برس هستند و کار را برای شما راحت می‌کنند. هر بخش از موها را جداگانه و از انتها شانه کنید و سپس از بالاتر شانه کنید.

۵ . برس مو برای صاف و لخت شدن مو

هر طرف را برس کنید تا کاملاً صاف شوند. یادتان نرود که از بالا و زیر هم برس کنید.

۶ . جلوگیری از گره خوردن مو

هر طرف موها را به‌آرامی به پشت خود ببرید تا گره نخورند و در آخر سر خود را به یک‌طرف خم‌کنید و از فرق خود شانه بزنید.


مقالات مرتبط :


این مطلب از پین‌ورک  آموزش قدم به قدم شانه زدن مو های بلند را بدون اینکه مو بهم ریخته و شلخته به نظر یرسد برای شما آورده‌ایم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.