اگر عاشق غذاهایی هستید که روی باربیکیو آماده می‌شوند، برای بالا بردن کیفیت غذایتان، تمیز بودن باربیکیو و کباب پز ضرورت بسیاری دارد. اگر به دنبال کاملترین روش تمیز کردن باربیکیو و کباب پز بودید، باید به شما بگویم که به جای درستی آمده‌اید. یک سطل بزرگ اب داغ، صابون، برس سیمی و یا پلاستیکی، دستکش، سرکه و جوش شیرین تمامی وسایلی هستند که شما برای اینکار به آن احتیاج دارید. در ادامه با پین ورک همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

کاملترین روش تمیز کردن باربیکیو و کباب پز : تمیزکردن توری و پنجره باربیکیو و کباب پز

اولین کاری که برای تمیز کردن بابیکیو باید انجام دهید اینست که تمامی قسمت های جداشدنی مثل توری و پنجره باربیکیو را جدا کنید. سپس آن را برای ۲۰ دقیقه در مخلوط آب جوش و جوش شیرین و یا آب جوش و سرکه بخیسانید. بعد از گذشت این زمان، با یک برس سیمی و یا پلاستیکی آن را بصورت رفت و برگشتی برس بکشید تا تمامی چربی ها و غذاهای سوخته از روی آن پاک شوند. در ادامه با یک اسکاچ سیمی تمیزکاری نهایی را انجام دهید تا توری درخشندگی روزهای اول را به دست بیاورد. حواستان باشد که حین کار حتما از دستکش استفاده کنید.

مقاله مرتبط:

نکات جالب در مورد باربیکیو | ساخت و طراحی باربیکیو و انواع آن

تمیزکردن توری باربیکیو و کباب پز

کاملترین روش تمیز کردن باربیکیو و کباب پز : تمیزکردن ظرف زغال باربیکیو و کباب پز

زباله های ظرف ذغال و قسمت زیرین باربیکیو را کاملا خالی کنید. سپس با یک جاروی بادی کف آن را کاملا پاک کرده و در صورتی که مواد غذایی به دیواره ها چسبیده بود با یک کاردک آنها را بکنید. شستن این قسمت از کباب پز الزامی ندارد ولی در صورت تمایل می توانید آن را با سیم ظرفشویی و محلول آب و مایع ظرفشویی شست و شو دهید.

تمیزکردن داخل باربیکیو و کباب پز

کاملترین روش تمیز کردن باربیکیو و کباب پز : تمیز کردن قسمت بیرونی باربیکیو و کباب پز

برای تمیز کردن قسمت بیرونی باربیکیو از یک اسفنج و محلول آب و صابون استفاده کنید. در صورتیکه لکه ها خیلی سرسخت بودند مقداری سرکه را نیز به محلولتان اضافه کنید. و با اسکاچ سطح بیرونی را بسابید. آخرین کاری که شما باید انجام دهید اینست که تمامی وسایل باربیکیو را آب کشی نمایید و با دستمال کاملا خشک کرده و آنها را سرهم بندی کنید.

تمیز کردن قسمت بیرونی باربیکیو و کباب پز

مطمئنا بعد از استفاده از این روش تمیز کردن باربیکیو و کباب پز، از طعم کباب هاتون لذت بیشتری خواهید برد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مهرداد تاوتلی 26-04-2019

    سلام و ارادت
    سرکار خانم کیتویی بسیار خوشحالم که آذر ماهی هستین و موفق و هدفمند.? آذرماهی ها بینظیرند?

      فریبا کیتویی 01-10-2019

      سلام دوست عزیز… ممنون از نظر لطفتون?