تمیز کردن دیوار گچی تفاوت زیادی با تمیز کردن سایر دیوارها ندارد. شاید نگرانی اصلی شما هنگام تمیز کردن دیوار گچی آسیب رساندن به بافت و رنگ آن باشد که همین نکته باعث می شود تا شما نسبت به سایر سطوح ملایم تر رفتار کنید. در ادامه این مطلب پین ورک شما را با راهکارهای بسیار کارساز برای تمیزکردن دیوارهای گچی آشنا خواهد کرد.

* تمیز کردن دیوار گچی : مرحله آماده سازی اولیه

اولین قدم برای تمیز کردن دیوار گچی اینست که برس گرد را به انتهای لوله جاروبرقی وصل کنید و به آرامی شروع به تمیز کردن دیوار کنید. برای اینکار شما باید از سقف منزلتان شروع کنید و سپس از قسمت های بالای دیوار به سمت پایین حرکت کنید. گاهی پس از این مرحله دیوار کاملا تمیز خواهد شد و احتیاجی به سایر اقدامات نیست.

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

برای نظافت و تمیزکاری میتوانید از ” خدمات نظافت پین‌ورک” کمک بگیرین!

اما در صورتیکه هنوز آثار کثیفی روی دیوار باقی مانده بود، شما یک سطل را با آب‌گرم پر کرده و مقدار کمی مواد شوینده به آن اضافه کنید. در ادامه یک اسفنج نرم را به محلول آغشته کرده، سپس آن را فشار دهید و آب آن را به خوبی بگیرید و شروع به تمیز کردن دیوارها بکنید. پس از اتمام کار دیوارها را باید حوله ی نرم خشک کنید. حین کار می توانید برای اینکه کف زمین خیس نشود روزنامه های باطله پهن کنید.

نحوه ی تمیز کردن دیوار گچی

* تمیز کردن لکه‌های چای و قهوه روی دیوار گچی

برای پاک کردن لکه های روی دیوار گچی ابتدا باید یک محلول تمیز کننده درست کنید. می توانید از ترکیب یک ماده شوینده ملایم با یک سطل آب استفاده کنید و یا برای ساخت یک محلول تمیزکننده ی خانگی ۱ پیمانه آمونیاک، نصف پیمانه سرکه و یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین را در یک سطل آب مخلوط کنید. قبل از استفاده از محلول، مقداری از آن را بر روی قسمت کوچکی از دیوار امتحان کنید منتظر بمانید تا خشک شود.

به صورت کاملا رایگان از طریق “اپلیکیشن خدمات منزل پین ورک” برای خدمات منزل قیمت بگیرید!

اگر هیچگونه ردی بر روی دیوار باقی نماند می توانید از عدم آسیب رساندن آن مطمئن شوید. سپس اسفنج را به محلول آغشته، آب اضافه ان را گرفته و با حرکت دایره ای شروع به تمیز کردن لکه دیوار کنید. در صورت لزوم میتوانید این روند را تکرار کنید.

در صورتیکه این راه حل موثر نبود می توانید مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و پس از تست و عدم اطمینان از آسیب رساندن پاک کننده، شروع به تمیز کردن لکه کنید. این روش برای پاک کردن لکه های روغن و چربی از روی دیوار گچی بسیار موثر است.

تمیزکردن لکه های چای و قهوه از روی دیوار گچی

* تمیزکردن آثار مداد رنگی روی دیوار گچی

ابتدا با یک پاک کن آثار مداد را پاک کنید. سپس یک اسفنج نرم را در آب داغ خیس کرده و آب اضافی آن را بگیرید و شروع به تمیز کردن لکه به صورت دورانی کنید. در نهایت با یک حوله ی نرم دیوار را خشک کنید.

تمیز کردن آثار مداد از روی دیوار

* تمیز کردن لکه‌های ماژیک از روی دیوار گچی

بلافاصله آثار ماژیک را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. سپس اسپری مو را روی محل مربوطه ریخته و با یک دستمال نرم آن را تمیز کنید و این کار را تا تمیز شدن کامل لکه ادامه دهید.

در صورتی که لکه پاک نشود مقداری خمیر دندان روی لکه قرار داده و بگذارید که برای ده دقیقه بماند. بعد از گذشت ده دقیقه خمیر دندان را پاک کنید. مشاهده خواهید کرد که هیچ اثری از لکه باقی نخواهد ماند.

تمیز کردن دیوار گچی با خمیر دندان

 


مقالات مرتبط:

  1. با نماشویی و کفسابی ساختمان بیش‌تر آشنا شوید!
  2. نکات طلایی در مورد بازسازی و نوسازی منزل
  3. نکات مهم در مورد گچکاری ساختمان

پاک کردن رنگ از روی دیوار گچی

ابتدا رنگ را با استفاده از یک چاقوی بتونه تمیز کنید و در ادامه سطح را با کاغذ سنباده رنگ را پاک کنید. در صورتی که مدت زمان زیادی لکه بر روی دیوار باقی مانده باشد از یک پاک کننده ی صنعتی استفاده کنید و آن را با قلمو برای پنج دقیقه روی رنگ بمالید. در ادامه یک اسفنج را خیس کرده و آب آن را بگیرید و با آن دیوار را تمیز کرده و سپس خشک نمایید.

تمیز کردن دیوار گچی با پاک کننده ی صنعتی

امیدوارم این راهکارها برای برق انداختن و تمیز کردن دیوارهای گچی منزلتان مؤثر بوده باشد. شما می توانید نظرات و سوالاتتون رو با ما به اشتراک بگذارین.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    Majid 21-09-2019

    ممنون و سپاسگزار
    عالی ???

      فریبا کیتویی 01-10-2019

      سلام دوست عزیز? خوشحالم که از این مطلب پین‌ورک راضی بودید.

    کامران 24-02-2020

    آفرین فریبا دمت گرم واقعا گل نوشتی.منم آذریم عاشق سفر و سرسخت به کارم .۰۹۳۸۰۰۶۲۰۳۶

      فریبا کیتویی 08-03-2020

      سپاس ?

    بهار 05-03-2020

    خوب بود

      فریبا کیتویی 08-03-2020

      سپاس ?

    آرزو 13-03-2020

    ممنون فریبا جونم

      فریبا کیتویی 03-04-2020

      سپاس از نظر لطفتون.

    هيمن 20-03-2020

    تشکر بابت وقتی که گذاشتین
    اگه به جای پاک کردن رنگ کنیم بد در نمیاد؟

      فریبا کیتویی 03-04-2020

      سلام دوست عزیز. رنگ هم روش دیگری هست.

    سید عباس 10-04-2020

    عالی بود

      فریبا کیتویی 13-04-2020

      سپاس از نظر لطفتون?