پین‌ورک درخواست آنلاین خدمات منزل

تناسب اندام عروس خانم‌ها قبل از عروسی با ۱۹ تکنیک طلایی !

5 ماه پیش
رژیم قبل از عروسی

با اینکه مراسم ازدواج یک رویداد بسیارخوشحال کننده است اما بسیاری از مشکلات ممکن است پیش بیاید که در این روز بزرگ به شما استرس وارد کند. در حالی که شما نمی توانید مشکلات خانوادگی و یا بی دقتی های گلفروش، آرایشگر و … را کنترل کنید، اما می توانید تعیین کنید که چگونه در این روز مهم احساس خوبی داشته باشید.

شما می توانید به جای انتخاب رژیم های غذایی نامناسب و غیر اصولی، با ایجاد یکسری عادات پایدار، انجام فعالیت های مداوم، خوردن وعده های غذایی مغذی و اجتناب از رژیم های مخرب با استرستان کنار بیایید و عضلات و خلقیات خودتان را تثبیت کرده و  حتی موهای براق و پوست درخشان تری برای این روز بزرگ داشته باشید. همچنین اگر میخواهید با راهکارهای بیشتر رژیم قبل از عروسی اصولی و رسیدن به تناسب اندام آشنا شوید با ادامه ی این مطلب در پین ورک همراه باشید.

الف) رژیم قبل از عروسی : تعیین اولویت های مراسم ازدواج

۱- شروع سریع برنامه ریزی برای تناسب اندام

برای رسیدن به اندام ایده آل تا قبل از مراسم عروسی ، شما باید سه یا شش ماه قبل از آن اقدام کنید. پایبند بودن به یک رویه ی سالم و پایدار، نه تنها بهترین نتیجه را برای روز عروسیتان به ارمغان می آورد، بلکه احتمال زیادی وجود دارد که شما بعد از مراسمتان نیز رویه را ادامه دهید.

شروع سریع برنامه ریزی

۲- تعیین اهداف تناسب اندام

راجع به تناسب کلی اندامتان از خودتان بپرسید که می خواهید چه چیزی را تغییر و یا بهبود دهید. شاید شما می خواهید با دویدن ۵ کیلومتر استقامت خود را افزایش دهید و یا فقط می خواهید که سیگار را ترک کنید. یا شاید شما علاقه ای به افزایش استقامت خود ندارید و فقط می خواهید که سرعت عملتان را افزایش دهید. هر هدفی را که دارید یادداشت کنید تا بتوانید یک طرح را برای اجرای آن ارائه دهید.

تعیین اهداف تناسب اندام

۳- تصمیم بگیرید که کدام قسمت بدنتان را می خواهید هدف قرار دهید.

شما نباید به قسمت های بدن خود به عنوان “مناطق مشکل دار” که نیاز به ترمیم دارد نگاه کنید. بلکه شما باید قسمت های مختلف بدن و مسائل مربوط به سلامتی را که دوست دارید قبل از گرفتن عکس های عروسی، مشخص کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است یک وضعیت پوستی مانند اگزما داشته باشید، ویا ناخن های خشکی دارید که دوست دارید تقویت شود،و یا بازوهای ضعیفی دارید که دوست دارید تقویت شود، اگر لباس عروسیتان باز باشد ممکن است شما بازو ها و شانه هایتان را به عنوان هدف قرار دهید.

تعیین اندام های نیازمند به بهبود

۴- منبع اصلی استرستان را شناسایی کنید.

برای اینکه در طول مراسم عروسی خود از نظر ذهنی متمرکز و محکم بمانید، باید کمی وقت صرف کنید و افراد، مسائل و فعالیت هایی که ممکن است باعث استرستان میشود را ارزیابی و شناسایی کنید.

دانستن این نکته که چه کسی و چه چیزی بر روی ذهن و احساستان تاثیر می گذارد به این معناست که شما می توانید این مسائل را در برنامه ی رژیم  روزانه تان مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال، اگر متوجه شوید که والدین شما و همسرتان سطح استرستان را افزایش می دهند، حتما هر روز فعالیت های ضد استرس مثل پیاده روی و یوگا را به اعضای خانواده تان انجام دهید.

تعیین منشا استرس

ب) آمادگی برای مراسم عقد و عروسی : پیدا کردن روال صحیح برای تناسب اندام

۵- در فعالیت های منظم روزانه شرکت کنید

انجام حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین اروبیک(هر فعالیتی که میزان ضربان قلب شما را افزایش می دهد و حداقل ۱۰ دقیقه طول می کشد) به کاهش استرس مفرط مراسم و افزایش روحیه ی شما کمک می کند. این کار همچنین به شما در حل هر گونه مشکل تناسب اندام و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد. عضویت در یک باشگاه می تواند یک گزینه عالی باشد، چرا که در باشگاه طیف وسیعی از تمرینات اروبیک و دستگاههای ورزشی را ارائه می دهد که شما را کسل و زده نمی کند. اگر جو باشگاه را دوست ندارید و نمی خواهید به عضویت باشگاه ورزشی در آیید راههای جایگزین زیادی مثل پیاده روی سریع و دو چرخه سواری و … وجود دارد.

مقالات مرتبط:

فعالیت های منظم روزانه

۶- دو بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید.

اگر میخواهید قبل از وارد شدن به سالن تناسب اندام داشته باشید حتما علاوه بر تمرینات هوازی تمرینات استقامتی انجام دهید. دراز نشست، شنا و استفاده از دستگاهها یک راه عالی برای تقویت عضلات و کاهش سایزتان است.

انجام تمرین های قدرتی

۷- فعالیت های اجتماعی و فیزیکی را ترکیب کنید.

احتمالا شما حین تدارک مقدمات مراسم عروسی با افراد زیادی ملاقات خواهید داشت و ممکن است به نظر بیاید که زمان زیادی برای انجام ورزش ندارید. اما به یاد داشته باشید که لزوما نباید زمان ورزش و فعالیت های اجتماعیتان انحصاری باشد. با اینکه شما نمی توانید که حین پیاده روی با خیاط خود ملاقات شته باشید اما مثلا می توانید حین پیاده روی با دوستان خودتان تماس بگیرید و یا هماهنگی های تلفنی مراسم خود را انجام می دهید.

ترکیب فعالیت های اجتماعی و فیزیکی مراسم ازدواج

۸- ثبت نام در کلاس رقص

با نامزد خود دریک کلاس رقص شرکت کنید. شرکت در یک کلاس رقص علاوه برفواید ذهنی و فیزیکی، اعتماد به نفس و مهارت پذیرش شما را بالا خواهد برد. خانواده و دوستانتان را با رقص زیبایتان تحت تاثیر قرار دهید.

ثبت نام در کلاس رقص

۹- زمانی برای ورزش کردن کنار بگذارید

همانطور که مراسم ازدواجتان نزدیک تر می شود ممکن است متوجه شوید که زمان کم و کمتری دارید. بسیار مهم است که سعی کنیدروال روزانه ی خود را حفظ کنید، حتی زمانی که تحت فشار قرار دارید. ورزش با آزاد کردن اندورفین، به کاهش استرس، بهبود خلق و خو، و حتی یک نوع مدیتیشن کمک می کند. فرموش نکنید که هر نوع ورزش، حتی قدم زدن در اطراف خانه تان نیز به کاهش استرس کمک کند.سعی کنید بین قرارهای ملاقاتتان برنامه ای برای ورزش روزانه داشته باشید.

اگر وقت کافی ندارید یا استرس برگزاری مراسم عروسی شما را کلافه کرده است می‌توانید با خیال راحت همه چیز را به ما بسپارید. نیروهای متخصص تشریفات مجالس عروسی پین‌ورک مسئولیت برگزاری مراسم شما را برعهده خواهند گرفت.

۱۰- فعالیت های کم تحرک را کمتر کنید

شیوه زندگی بی تحرک از طرفی با افزایش خطر ابتلا به سرطان، دیابت و چاقی ارتباط دارد. اما از طرف دیگر، تماشای برنامه تلویزیونی و یا برنامه ی مورد علاقه تان در تمدد اعصابتان پس از یک روز طولانی و خسته کننده کمک میکند. بنابراین شما نباید این نوع فعالیت ها را به طور کامل قطع کنید بلکه فقط باید میزان آن را کاهش دهید تا در روز مراسمتان تا حدامکان فعال بمانید. به عنوان مثال یک ساعت پس از انجام کارهایتان، تلویزیون تماشا کنید و یا قبل از خواب کمی در اینترنت بچرخید. می توانید حین تماشای تلویزیون از تردمیل استفاده کنید.

همین حالا بخوانید!
ترفندهای از بین بردن لکه چربی از روی چرم

رها کردن فعالیت های کم تحرک

ج) رژیم قبل از عروسی : رژیم غذایی صحیح همراه با تمام گروه های مواد غذایی

۱۱- رژیم های شدید را رها کنید

بسیاری از برنامه های تناسب اندامی که بر کاهش شدید وزن از طریق رژیم های شدید غذایی تمرکز می کند، نتایج مخرب و موقتی را به جای می گذارد. نه تنها رژیم های شدید منجر به نوسان وزن می شود، بلکه باعث می شود پس از مدتی وزن کم شده دوباره برگردد و یا منجر به پرخوری و اختلال در عادات غذایی می شود. رژیم های شدید به قلب شما آسیب می رساند و منجر به کمبود ویتامین های خطرناک می شوند. علاوه بر این این نوع رژیم ها باعث کاهش انرژی ، صبر و نوسانات خلقی خواهد شد.

رها کردن رژیم های شدید

۱۲- مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید

یک توصیه ی غذایی به عروس خانوم ها اینست که از غذاهای غنی از پروتئین، غذاهای فرآوری نشده مانند استیک سینه مرغ، ماهی، تخم مرغ، آجیل و لوبیا به شما کمک خواهد کرد که رنگ پوستتان در عکسها شفاف تر باشد. آنها همچنین حاوی مقادیر بالایی از انرژی، ویتامین B، آهن و منیزیم می باشند، و بنابران شما در مراسمتان پرشور و هیجان تر خواهید بود.

مصرف زیاد پروتئین

۱۳- بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات پر کنید

علاوه بر فواید مصرف طولانی مدت مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان و دیابت، نمی توان نقش مهم این مواد را درسلامت دستگاه گوارش و هضم را تکذیب کرد. برای رسیدن به این مزایا شما باید روزانه حداقل پنج قسمت میوه و سبزی را در ۹-۱۲ وعده بهینه مصرف کنید. شما می توانید برای ایجاد تنوع از مخلوطی از سبزیجان منجمد، تازه و کنسرو شده استفاده کنید. البته سعی کنید حین مصرف سبزیجاتی مانند کاهو از سس استفاده نکنید چرا که حاوی چربی اشباع، قند و مواد نگهدارنده است.

بشقاب سبزیجات و میوه برای تناسب اندام

۱۴- مصرف آب

مطالعات نشان داده است که نوشیدن روزانه ۲٫۲ لیتر آب می تواند تأثیر قابل توجهی برروی ظاهر شما داشته باشد. مصرف آب سلامت پوست، مو و ناخنتان را تقویت کرده و به هضم غذا کمک میکند. حین پیاده روی حتما یک بطری آب با خودتان ببرید تا آب در دسترستان باشد و نوشیدن آن فراموش نشود.

مصرف روزانه آب برای تناسب اندام

۱۵- دفع آب اضافی بدن

موادی مثل دانه ی آفتابگردان، شکلات تلخ و سرکه سیب داراي مدرر طبیعی هستند، به این معنی که آنها آب اضافی در بدن شما را دفع می کنند و بنابراین آب اضافه ی بدنتان تخلیه شده و شما دیگر احساس تورم نخواهید داشت. و از آنجایی که طبیعی هستند ضرری نخواهند داشت. شما می توانید سرکه را روی سالادتان بریزید و یا درون کمی آب رقیق کنید.

۱۶- خوردن غذاهای غنی از فیبرو پروبیوتیکها برای بهبود هضم

کارکرد خوب دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری کنید و باعث کاهش سندرم روده تحریک پذیر و اسهال می شود. پروبیوتیکها و فیبرها یکی از بهترین مواد برای عملکرد بهتر سیستم روده تان هستند همچنین بعضی از کارشناسان معتقدند که برای مبارزه با اگزما و تقویت سیستم ایمنی این دسته از مواد بسیار مفیدند.

مصرف غذاهای غنی از فیبر برای تناسب اندام

۱۷- به مصرف کربوهیدرات ها توجه کنید

کربوهیدرات های موجود در غذاهایی مانند نان سفید، غذاهای پخته شده، کراکر و چیپس می توانند برنامه ی غذایی شما را درهم بشکند. این غذاها دارای فیبر کم و قند بالا هستند و به سرعت به هضم می رسند، به این معنی که شما بعد خوردن آنها دوباره احساس گرسنگی می کنید. البته نباید کربوهیدرات را به طور کامل کنار گذاشت زیرا آنها منبع اصلی انرژی بدن شما هستند.شما باید از کربوهیدرات های پیچیده مانند نان سبوس دار هویج و موز استفاده کنید.

۱۸- از خوردن غذاهای فرآوری شده و فست فود اجتناب کنید.

با اینکه غذاهای فرآوری شده و فست فودها ممکن است گزینه ی خوبی در طول هفته باشد اما باید از این مصرف آنها اجتناب شود. چرا که موادمغذی آنها کم و حاوی قند، چربی، مواد افزودنی شیمیایی و نیترات هستند.

عدم مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فود

۱۹- وعده ی صبحانه را حذف نکنید

ممکن است شما فکر کنید که حذف صبحانه می تواند به کاهش کالری و وزنتان کمک کند، اما در حقیقت درست برعکس است. حذف صبحانه متابولیسم شما را کند می کند در حالیکه خوردن روزانه ی صبحانه در طول روز شما را از لحاظ جسمیو عملکرد مغزی فعال تر می کند و خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد. در وعده ی صبحانه از چای سبز، قهوه سیاه ، تخم مرغ، آبمیوه و عسل استفاده کنید.

نقش مصرف صبحانه در تناسب اندام

چند روز تا مراسمتون مونده؟ برنامه ریزی هاتون رو کردین؟ اگه جوابتون منفیه حتما این مطلب پین ورک رو در مورد راهنمای تازه عروس و دامادها برای برگزاری مراسم ازدواج رو بخونید 🙂

 

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب فریبا کیتویی
سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

بدون دیدگاه