یکی از مهمترین دلایل برای خرید ماشین مدل‌های جدید، ایمنی بالاتر آن‌ها نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر و آپشن‌های جدیدی است که در مدل‌های قدیمی یافت نمی‌شود. اما ممکن است شما به دلایلی مثل پرداخت حق بیمه‌ و مالیات کمتری برای ماشین‌های قدیمی‌تر، یا اینکه ظاهر خاص اتومبیل‌های قدیمی برایتان جالب و دوست‌داشتنی است و یا به هر دلیل دیگری ترجیح می‌دهید که به جای مدل‌های جدید از ماشین‌ قدیمی استفاده کنید. نکته‌ای که در مورد راه‌اندازی خودرو قدیمی وجود دارد نگهداری روزانه از آن‌ها است. در این مطلب از مجله پین‌ورک شما با اصول نگهداری از این نوع اتومبیل‌ها که برای افزایش طول عمر قطعات ضروری است آشنا خواهید شد. بنابراین قبل از هر کاری با دقت مطالعه و به این توصیه‌ها عمل کنید. در ادامه به لیستی از کارهایی که برای نگهداری از این گونه اتومبیل‌ها ضروری است اشاره شده است.

رانندگی کنید

برای راه‌اندازی خودرو قدیمی هر دو هفته یکبار مسافت نسبتا طولانی را با اتومبیلتان رانندگی کنید چرا که با اینکار رطوبت جمع شده در اگزوز می‌سوزد و از مستهلک شدن باتری شما جلوگیری می‌شود.

خودرو قدیمی

همچنین حین رانندگی با اتومبیل‌های قدیمی به صدای اگزوز گوش بدهید در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد شما می‌توانید از طریق تغییر صدا متوجه آن شوید (البته طی مسافت های کوتاه متوجه تغییر صداهای آن نمی‌شوید). در ضمن ممکن است شما به بعضی از صداها عادت کرده ‌باشید بنابراین بهتر است شخص دیگری را نیز با خود همراه کنید.

ماشین را بشویید

برای نگهداری و راه‌اندازی خودرو قدیمی تمیز نگه داشتن خودرو به حفظ رنگ بدنه کمک بسیاری می‌کند. با استفاده از دستمال میکروفایبر ماشین را شسته و سپس آن را خشک کنید.

نگهداری ماشین قدیمی

در صورتی که هر قسمت از بدنه اتومبیل آسیب دیده باشد آن را تعمیر کنید. همچنین هرگز از برس برای شستشوی ماشین استفاده نکنید. اینکار مخصوصا در مناطق ساحلی و پرباران که گل و نمک زیادی ممکن است به بدنه بچسبد و باعث ایجاد لکه و یا خراب شدن رنگ بدنه شود بسیار ضروری است. در این مواقع سعی کنید حتما قسمت‌های زیرین اتومبیل را نیز بشویید تا از خوردگی آن‌ها جلوگیری شود.

ماشین را چک کنید

سطح روغن، آب رادیاتور و تمامی مایعات را چک و بطور مرتب تعویض کنید اینکار به افزایش طول عمر موتور کمک زیادی می‌کند. مدت زمان تعویض و دوره چک کردن مایعات در اتومبیل‌های مختلف، متفاوت است که این دوره درکتابچه راهنما قید شده است. همچنین هر گونه نشتی و اتصالات را نیز بررسی کرده و در صورت مشاهده ایرادات را رفع کنید.

خودرو قدیمی

از ضدیخ استفاده کنید

برای راه‌اندازی خودرو قدیمی علاوه براینکه شما باید از ضدیخ استفاده کنید باید به موقع آن را نیز تعویض کنید چرا که به مرور زمان ضد یخ حالت اسیدی پیدا می‌کند. برای اطلاع نباید تنها به رنگ ضدیخ اکتفا کنید.

تنظیم فشار لاستیک

بصورت منظم و ماهانه فشار تایرها را بررسی کرده و آنها را بالانس کنید. همچنین لاستیک را بطور مرتب جابه‌جا کنید تا میزان ساییدگی به حداقل برسد و ماندگاری لاستیک‌ها افزایش یابد. در صورتیکه نیاز به تعویض لاستیک‌ها را احساس کردید سعی کنید از لاستیک‌هایی که اخیرا ساخته شده‌اند استفاده کنید چرا که تاریخ انقضای لاستیک‌ها حدود ۵ سال است و بعد از آن به طور خود به خود شروع به تخریب و فرسوده شدن می‌کند.

تعمیر فوری

در صورت بروز هرگونه مشکلی بلافاصله آن را رفع کنید چرا که به مرور هزینه های هنگفتی را برایتان به بار خواهد آورد. با انجام اینکار ساده ماندگاری اتومبیل به مقدار زیادی، بالا می‌رود و در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد شد.

نگهداری خودرو قدیمی

تهیه کاور برای اتومبیل

اشعه فرابنفش خورشید باعث پوسیدگی رنگ و پوشش داخلی اتومبیل می‌شود. بهتر است زمانی که از اتومبیل استفاده نمی‌کنید آن را در پارکینگ پارک کرده و از چادر ماشین برای محافظت از آن استفاده کنید.

راه‌اندازی خودرو قدیمی


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به نگهداری و راه‌اندازی خودرو قدیمی که قصد استفاده از آن را دارید می‌پردازیم. در نهایت پس از بروز اشکالات جدی که قادر به رفع آن‌ها نیستید حتما به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. مطمئن باشید هر چه زودتر اینکار را انجام دهید مشکل شما سریع‌تر و با هزینه پایین‌تری حل خواهد شد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.