اگر پس از استفاده از توالت فرنگی چندین بار سیفون را می‌زنید، وقت آن رسیده تا مشکل توالت فرنگی خود را برطرف کنید و مخزن آن را تعمیر کنید. اگر می‌خواهید از توالت فرنگی منزل خود برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید و از پرداخت هزینه‌های زیاد برای تعمیر جلوگیری کنید باید مطمئن شوید که توالت فرنگی طبق استاندارد عمل می‌کند. سطح آب داخل مخزن اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. اگر آب درون مخزن در سطح استاندارد قرار گرفته باشد، کم بودن فشار آب به نقص در قطعات مربوط می شود. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع روش‌های افزایش فشار آب توالت فرنگی می‌پردازیم.

 

درخواست لوله بازکنی

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱٫بررسی نشتی و قطعات برای افزایش فشار آب توالت فرنگی

افزایش فشار آب توالت فرنگی

۱ . ۱ . شیر آب را ببندید.

پیش از شروع کار، شیر آب که در نزدیکی پایه توالت و بر روی دیوار قرار دارد را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا جریان آب قطع شود. سپس سیفون را بزنید تا آب درون مخزن هم تخلیه شود. قبل از تخلیه آب مخزن توالت فرنگی، بررسی نشتی مخزن توالت فرنگی را با ریختن چند قطره رنگ خوراکی درون آن، بررسی کنید. رنگ خوراکی را به مخزن اضافه کنید و صبح روز بعد آب کاسه توالت را بررسی کنید. اگر تغییر رنگ داده بود یعنی مخزن آب شما نشتی دارد. شیر آب را تاجایی که می توانید بچرخانید، تا از قطع آب کاملا مطمئن شوید.

۱ . ۲ . در مخزن توالت را بردارید.

برای افزایش فشار آب توالت فرنگی در را با دقت از پشت توالت بلند کنید و آن را روی یک سطح صاف و پایدار قرار دهید. اکنون می توانید اجزای درون مخزن توالت را مشاهده کنید. حال باید به دنبال علت ضعیف بودن فشار آب یا پایین بودن سطح آب بگردبد. اکثر مشکلات به جریان آب معمولا به علت نقص قطعات مخزن توالت است. مراقب باشید درب مخزن را رها نکنید و با دقت از آن مراقبت کنید که نشکند.

۱ . ۳ . قطعات داخل مخزن را  بررسی کنید.

تک تک قطعات موجود در مخزن را بررسی کنید. به دنبال هرگونه علامتی مثل ترک خوردن ، بریدگی ، پیچ و تاب یا پارگی باشید. به مرور زمان سایش در قطعات  منجر به نشت مخزن توالت فرنگی می شود و یا سبب می شود آب درون مخزن به اندازه کافی پر نشود. مخزن توالت شامل قطعات کوچک بسیاری است ، اما شما باید به دو قطعه توجه کنید: فلوتر و فلاپر. فلوتر یک لوله عمودی باریک است که مخزن را پر از آب می کند. فلاپر دریچه تخلیه آب است در  انتهای مخزن قرار دارد. در حقیقت فلاپر یک درپوش پلاستیکی است که به زنجیر وصل شده و هنگامی که شما سیفون را می زنید درپوش باز می شود و آب درون مخزن تخلیه می شود. به شناور (توپ پلاستیکی که سطح آب را تنطیم می کند) و زنجیر متصل به فلاپر توجه ویژه ای داشته باشید. آن ها را تکان دهید تا مطمئن شوید آب به درون آن ها نفوذ نکرده باشد. در صورت لزوم باید آن ها را تعویض کرد.

افرایش فشار آب توالت فرنگی

۱ . ۴ . قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنید.

پس از اینکه قطعه معیوبی که باعث اختلال در تخلیه آب می شود را پیدا کردید، یا باید آن را تعویض کرده و قطعه جدیدی تهیه کنید و یا از تعمیرکار پین‌ورک بخواهید که آن را تعمیر کند. قطعه معیوب یا شکسته را باید در اسرع وقت تعویض کرد تا آسیب بیشتری به توالت فرنگی نرساند. قطعه جدید خریداری شده باید مناسب توالت فرنگی شما باشد.

 

۲٫افزایش سطح آب توالت فرنگی برای افزایش فشار آب توالت فرنگی

تعمیر توالت فرنگی

۲ . ۱ . مخزن توالت را خالی کنید.

برای افزایش مقدار آبی که بعد از هر بار زدن سیفون تخلیه می شود، باید به سراغ مخزن برید. برای تنظیم سطح آب مخزن توالت فرنگی شیر اصلی آب را ببندید، در مخزن را برداشته و سیفون را بزنید تا آب درون مخزن تخلیه شود. وقتی مخزن پر از آب است نباید برای افزایش سطح آب تلاش کنید.

تعمیر سیون توالت فرنگی

۲ . ۲ . فلوتر را پیدا کنید.

در اکثر توالت‌های استاندارد ، فلوتر به صورت یک لوله عمودی بزرگ  درون مخزن قرار دارد. این قطعه هنگام پر شدن مخزن از آب ، مقدار آب ورودی به مخزن را کنترل می کند. فلوتر معمولا همراه با شناور یا شیر های سیلندری است که شما به راحتی با دست می توانید آن را جدا کنید. شناور یک توپ پلاستیکی است که برای تنظیم سطح آب توالت فرنگی به کار می رود. به جای شناور ممکن است از شیر های سیلندری برای تنظیم ارتفاع آب مخزن توالت فرنگی استفاده شده باشد. اگر فلوتر شما آسیب دیده بهتر است آن را تعویض کنید.

مشکلات رایج توالت فرنگی

۲ . ۳ .ارتفاع  فلوتر را مجددا تنظیم کنید.

اگر در توالت شما  یک شناور متصل به یک بازو برای تنظیم سطح آب توالت فرنگی بکار برده شده است ، می توانید با پیچاندن پیچی که در بالای بازو قرار دارد،در خلاف جهت عقربه های ساعت، سطح آب را به صورت دستی تنظیم کنید. اگر به جای شناور شیر های سیلندری جدید است ، یک پیچ کوچک در بالای شیر قرار دارد و با استفاده از آن می توان ارتفاع آب را تنظیم کرد. برای پیچیدن پیچ ممکن است به پیچ گوشتی احتیاج داشته باشید. برای تنظیم ارتفاع آب توالت فرنگی به سطح طبیعی آب توجه کنید. در توالت فرنگی های جدید سطح بهینه آب داخل مخزن با علامت مشخص شده است.

تعمیر توالت فرنگی

۲ . ۴ . سیفون را بزنید.

در افزایش فشار آب توالت فرنگی شیر اصلی آب را بازکنید تا مخزن از آب پر شود. در کاسه توالت را بلند کنید و بعد سیفون را بزنید. اگر از مقدار آبی که تخلیه می شود راضی هستید، در مخزن توالت را بگذارید. در غیر اینصورت ارتفاع آب مخزن را مجددا تنظیم کنید. ممکن است برای رسیدن به ارتفاع آب مطلوب چندین بار مراحل فوق را تکرار کنید. مراقب باشید که ارتفاع سطح آب را بیش از حد زیاد نکنید تا آب هدر شود.

 

۳٫پاکسازی جت‌های سیفون برای افزایش آب توالت فرنگی

تنظیم سیفون توالت فرنگی

۳ . ۱ . شیر آب را ببندید.

شیر آب را پیدا کنید و در جهت عقربه‌های ساعت را بچرخانید. در مخزن توالت را برداشته و کنار بگذارید. از آنجا که برای تمیز کردن توالت فرنگی، نیم ساعت یا بیشتر توالت شما غیرقابل استفاده خواهد بود ، بهتر است در زمان هایی که از توالت کمتر استفاده می شود این کار را انجام دهید.

شیر شناور توالت فرنگی

۳ . ۲ . مخزن توالت فرنگی را با سرکه پر کنید.

یک یا نصف گالن سرکه سفید خالص درون مخزن بریزید. بسته به اندازه دقیق مخزن توالت شما ، ممکن است مقدار سرکه متفاوت باشد. مقدار آن باید به قدری باشد که فلوتر در سرکه غوطه ور شود. سرکه اسید طبیعی است که می تواند ضد عفونی کند و از ایجاد آهک جلوگیری کند. قبل از ریختن سرکه ، مطمئن شوید که فلاپر کاملاً بسته است.

تنظیم شناور توالت فرنگی

۳ . ۳ . روی جت‌های سیفون چسب بزنید.

برای افزایش فشار آب توالت فرنگی جت های سیفون دهانه‌های کوچک در اطراف حاشیه کاسه توالت است که هنگام زدن سیفون ، آب را از مخزن درون کاسه رها می کند. روی تمام جت ها نوارچسب برزنتی بزنید. برای این کار ممکن است از چند نوار چسب استفاده کنید. با گذشت زمان، رسوب و جرم درون جت ها ایجاد می شود. این باعث می شود مقدار آب کمتری تخلیه شود. اگر چسب برزنتی روی جت‌ها نمی‌چسبد ، قبل از استفاده ناحیه اطراف جت را با حوله خیس کنید.

تنظیم سطح آب توالت فرنگی

۳ . ۴ . سیفون را بزنید.

سرکه از مخزن تخلیه می شود و جت های سیفون را پر می کند. به دلیل اینکه جت ها با نوار چسب برزنتی مسدود شده اند سرکه در جت ها می ماند و تمام جرم ها و رسوب ها در سرکه حل می شود. اجازه دهید سرکه به مدت ۱ ساعت درون جت ها باقی بماند. برای گرفتن نتیجه، بهتر است بگذارید سرکه به مدت یک شب درون جت ها باقی بماند.

افزایش فشار آب توالت فرنگی

۳ . ۵ . نوار چسب ها را برداشته و جت ها را تمیز کنید.

بعد از گذشت زمان کافی، نوار چسب‌ها را برداریدو شیر آب را باز کنید. ناحیه اطراف جت های سیفون را با فرچه تمیز کنید تا جرم باقی مانده بر روی سطح آن پاک شود. سپس چند بار سیفون را بزنید تا آب درون جت ها جریان یابد. خواهید دید که قدرت تخلیه آب بطور قابل توجهی افزایش پیدا می کندس الی یکبار جت های توالت فرنگی را تمیز کنید، یا هر وقت مشاهده کردید که قدرت تخلیه آب کاهش یافته این کار را انجام دهید.

در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع راه‌های افزایش فشار آب توالت فرنگی پرداختیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همچنین برای سفارش خدمات منزل میتوانید از طریق سایت خدمات پین‌ورک اقدام کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.