در این مقاله قصد داریم به اولین و شاید مهمترین موضوع برای داشتن یک ماشین لباسشویی سالم بپردازیم. این موضوع بسیار مهم، روش نصب ماشین لباسشویی است. جالب است بدانید بسیاری از مشکلاتی که در آینده ممکن است موجب خرابی و یا حتی آسیب دیدن جدی ماشین لباسشویی شما شود، ریشه در نصب غیر اصولی و غیر تخصصی آن دارد. پس قبل از اینکه با روش های عیب یابی و نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی آشنا شوید، بهتر است چگونگی نصب صحیح آن را بدانید. با pinwork همراه باشید.

نصب کردن ماشین لباسشویی

نصب و تعمیر ماشین لباسشویی

بهترین متخصص با کمترین قیمت

بخش اول روش نصب ماشین لباسشویی : جایگذاری ماشین لباسشویی در منزل

با توجه به فضای محدود سبک زندگی این روزها، ممکن است شما گزینه های محدودی برای قرار دادن ماشین لباسشویی تان داشته باشید؛ اما با تمام محدودیت های ممکن، توجه به محل قرار گیری ماشین لباسشویی اهمیت بسیاری در نصب صحیح آن دارد. توجه کنید که ماشین لباسشویی در کم ریسک ترین محل ممکن، برای جلوگیری از آب پس دادن، بار اضافه و امکان آسیب زدن به سایر اقلام الکتریکی منزلتان قرار بگیرد. ضمنا توجه داشته باشید که این محل نزدیک به لوله های آب گرم و سرد و همچنین چاه تخلیه­ی آب شستشوی ماشین لباسشویی باشد.

اگر به متخصص نیاز دارید به شما پیشنهاد ” نصاب ماشین لباسشویی پین ورک ” را می کنیم. می توانید پیش از ثبت سفارش قیمت بگیرید!
  • یک سطح صاف و پایدار را جهت قرار دادن ماشین لباسشویی انتخاب کنید.
  • توجه کنید که محل قرارگیری ماشین لباسشویی خیلی سرد نباشد.
  • ضمنا از قرار دادن ماشین لباسشویی در کنار منابع گرما همچون رادیاتور، شومینه و یا گاز پرهیز کنید.
  • اگر در آشپزخانه منزل شما هم همچون بسیاری از خانه ها محلی برای ماشین لباسشویی وجود دارد، حواستان باشد که ماشین لباسشویی از تمامی جهت ها کمی فضای خالی داشته باشد.

در هنگام خریدن ماشین لباسشویی حتما به ابعاد آن توجه کنید تا به راحتی و بدون آسیب زدن به آن، بتوانید ماشین لباسشویی را در محل مناسبی قرار دهید. لطفا به ابعاد درب ورودی آپارتمانتان نیز توجه کنید. ضمنا توجه داشته باشید که درب ماشین لباسشویی پس از قرارگیری نهایی آن، به راحتی و بدون مزاحم، باز و بسته شود.

سایز ماشین لباسشویی

توجه به روش صحیح بستن پایه های متحرک ماشین لباسشویی، اهمیت بسیاری دارد. این پیچ ها به شما کمک می کنند تا ماشین لباسشویی تان را از نظر موقعیت قرارگیری کاملا کالیبره و صاف قرار دهد. بی توجهی به روش بستن پایه ها در مرحله نصب ماشین لباسشویی می تواند علاوه بر آسیب زدن به آن، موجب ایجاد صدای مزاحم در هنگام شستشو شوند.

داشتن یک ماشین لباسشویی خوب می تواند علاوه بر کاهش هزینه های شما، به لباس هایتان نیز آسیب کمتری وارد کند. اما این وسیله فوق العاده کاربردی نیز، نیازمند توجه به روش های نصب، نگهداری و کمی آشنایی با عیب یابی های اولیه آن است. ما در چند مقاله به صورت مفصل به روش های تمیز کردن ماشین لباسشویی پرداخته ایم.

 


مقالات مرتبط:

  1. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی اسنوا + نکات آموزشی
  2. دانلود دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی پاکشوما

با چرخاندن پیچ ها در جهت عقربه های ساعت، ارتفاع آنها را زیادتر و با چرخاندن برعکس، ارتفاع آنها کمتر می شود. شما می توانید برای دقت بیشتر در این مرحله از نصب ماشین لباسشویی، از یک تراز استفاده کنید. پس از رسیدن به وضعیت پایدار و کالیبره شده، از مهره های زیر هر پایه برای تثبیت جایگاه آن استفاده کنید. آنها را در جهت عقربه های ساعت، تا زمان محکم شدن بپیچانید و آخرین نکته در این بخش از چگونگی نصب ماشین لباسشویی ، توجه به تراز بودن آن در تمامی جهت هاست؛ پس از تراز خود در چپ و راست و عقب و جلوی ماشین لباسشویی تان استفاده کنید. این موضوع می تواند با افزایش طول عمر ماشین لباسشویی، از مشکلات آتی و نیاز به تعمیر تخصصی آن در آینده بکاهد.

پایه ماشین لباسشویی

بخش دوم روش نصب ماشین لباسشویی : اتصال لوله های آب و لوله تخلیه

حتما قبل از نصب لوله های آب گرم و سرد از عملکرد صحیح شیرهای آب اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از آشپزخانه ها، محل نصب ماشین لباسشویی و به طبع آن، خروجی آب گرم و سرد و چاه تخلیه در نظر گرفته شده است. پس از اتصال لوله های آب گرم و سرد، از محکم بودن واشرها و عدم چکه آب اطمینان حاصل کنید.

اتصال لوله های آب و لوله تخلیه

ضمنا برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید از چسب های مخصوص استفاده کنید. اما حواستان باشد از سفت کردن بیش از حد واشرها و مهره ها پرهیز کنید. اگر در هنگام نصب متوجه شدید که شلنگ های اتصال کمی کوتاه هستند، هرگز آنها را در وضعیتی که کشیده شده باشند، استفاده نکنید. بهتر است پس از محاسبه اندازه مورد نیاز، اقدام به خریدن شلنگ های جدید کنید. در هنگام اتصال لوله ها حتما به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید. برخی از ماشین های لباسشویی نیازمند رعایت روش های متفاوتی در نصب می باشند. استفاده از چسب تفلون در نهایت می تواند خیال شما را از هر گونه چکه آب راحت کند. در مورد لوله تخلیه و محل قرارگیری آن نیز تا جای ممکن در هنگام نصب ماشین لباسشویی دقت به خرج دهید. بسیاری از چکه ها و سر ریز شدن آب آلوده در آشپزخانه به علت عدم نصب صحیح لوله تخلیه در ماشین لباسشویی می باشد. توجه کنید که لوله تخلیه تا جای امکان در داخل مسیر چاه قرار گرفته باشد و با تکان های احتمالی و یا ضربه های جزئی، از آن خارج نگردد.

لوله ماشین لباسشویی

بخش سوم روش نصب ماشین لباسشویی : زمان امتحان کردن ماشین لباسشویی فرا رسیده است

توجه کردن به همین چند نکته­‌ی ساده و قطعا مطالعه دقیق دفترچه راهنمای روش نصب ماشین لباسشویی ، می تواند به شما در نصب بی دغدغه آن کمک کند. پس از آنکه از تمامی مراحل نصب ماشین لباسشویی خیالتان راحت شد، حالا نوبت یک شستشوی تستی فرا می رسد. به شما توصیه می کنیم حتما قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی و پر کردن آن، با منوها و روش های شست و شوی آن به صورت کامل آشنا شوید.

شستن لباس

ماشین لباسشویی تان را با حداقل بارِ ممکن و در کوتاه ترین روش شستشو، آزمایش کنید. بهتر است در چند شست و شوی اول، با دقت به لوله های آب و لوله تخلیه توجه کنید. هر گونه چکه را جدی بگیرید. ضمنا ماشین لباسشویی شما باید با حداقل لرزش ممکن، کار کند. توجه کنید که هیچ لَنگی­ای در هنگام کارکرد ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد. در انتها به شما توصیه می کنیم به صورت دوره ای به تمیز کردن و نگهداری از ماشین لباسشویی تان توجه کنید. اگر هم نگران آب پس دادن ماشین لباسشویی به هر علتی هستید، می توانید از پنل های جمع آوری آب اضافه که به راحتی برای هر نوع ماشین لباسشویی در بازار موجود است، یکی را تهیه کرده و در زیر ماشین لباسشویی تان قرار دهید.

تعمیرات ماشین لباسشویی

شما رو دعوت می کنیم از سایر مقالات PINWORK MAG دیدن کنید:)

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.