درست همان‌طور که ما از خودمان با خوردن غذای مناسب و سالم مراقبت می‌کنیم همان مفاهیم هم برای نگه‌داشتن خودرو در بهترین شرایط حکم فرماست. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و هزینه‌های سنگین تعمیرات خودرو بسیار سخت و دردناک خواهد بود که پس‌انداز خود را صرف تعمیر خودروی خود کنید. در این مطلب از مجله پین‌ورک سعی داریم با در اختیار قرار دادن نکاتی ساده درباره نگهداری خودرو از این هزینه کاسته شود و هزینه‌های تعمیر را به حداقل برسانید.

۱ . روغن

روغن،خون ماشین شماست و بدون آن یا نمی‌تواند راه برود و یا خیلی سروصدا می‌کند. برای نگهداری خودرو از مکانیک خود بخواهید روغن ماشین شمارا چک کند و هر ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ مایل روغن را عوض کنید البته برخی خودروسازان ادعا می‌کنند که زمان تعویض روغن خودرو به ۱۰۰۰۰ مایل هم می‌رسد اما به‌طورمعمول بهتر است هر ۵۰۰۰ مایل روغن خودروی خود را تعویض کنید تا راندمان و استفاده از روغن در بالاترین حد ممکن باشد. مرتباً هر هفته یک‌بار روغن خودروی خود را چک کنید و آن را بین ۶۴۰۰ تا ۷۲۰۰ کیلومتر تعویض کنید.

۲ . لنت ترمز، تسمه و باتری را به‌خوبی نگهداری کنید

سیستم ترمز خودروی‌های مدرن طوری طراحی‌شده‌اند که به‌صورت دوره‌ای جایگزین شوند تا بیشترین راندمان را داشته باشند. اگر متوجه هرگونه اشکال در سیستم ترمز خودروی خود شدید آن را سریعاً به مکانیک برده تا ایراد برطرف شود، اشکال در سیستم ترمز باعث بروز تصادف در هنگام رانندگی می‌شود.

نگهداری ماشین

۳ . توجه به علائم هشداردهنده

برای نگهداری ماشین اگر چراغ‌های هشداردهنده پشت آمپر شما روشن می‌شود حتماً به دنبال رفع مشکل باشید یا با مکانیک خود مشورت کنید. تأخیر در تعمیر مشکل می‌تواند باعث بروز مشکل جدی‌تر و بزرگ‌تری شود و باعث ایجاد هزینه‌های هنگفت برای تعمیر خودروی شما می‌شود.

مراقبت از ماشین

 

۴ . از مکانیک‌های ماهر کمک بگیرید

مانند پزشک ماهری که خود را برای چکاب سالانه به او مراجعه می‌کنیم بسیار مهم است که یک مکانیک ماهر و صادق را برای خودروی خود پیدا کنیم. برای نگهداری ماشین یک مکانیک متعهد به شما کمک می‌کند که ماشین در بهترین شرایط خود باشد.

نگهداری از ماشین

۵ .نگهداری خودرو در بدنه

درحالی‌که بیشتر مردم به ظاهر خودروی خود اهمیتی نمی‌دهند اما ظاهر خودرو هم بسیار مهم است. موارد ساده است که اگر آن‌ها را رعایت کنیم مانند شستشوی منظم خودرو، پولیش کردن، مراقبت از رینگ و لاستیک ارزش خودرو نیز حفظ می‌شود و از رنگ خوردگی ماشین نیز محافظت می‌شود.

۶ . تمیز نگه‌داشتن فضای داخلی خودرو

فضای داخلی ماشین را هم تمیز نگه‌دارید. اتاقک ماشین زمانی که قصد فروش ماشین را داشته باشید ممکن است اهرم فشار شما برای فروش خودرو باشد و می‌تواند نظر خریدار را جلب کند، ممکن است برخی از خریدارها به مکانیک ماشین اهمیت ندهند و اگر ضبط ماشین کار نکند و یا داخل ماشین کثیف باشد از خرید خودروی شما صرف‌نظر کنند. یک نقل وجود دارد و آن‌هم این است که ارزش خودرو در داخل اتاقک است که این جمله کاملاً صحیح است، اگر شغل شما با ماشین است و یا در کار خریدوفروش ماشین است نظافت یکی از ارکان موفقیت شما محسوب می‌شود.

۷ . استفاده از لاستیک‌ها با میزان باد مناسب

از تنظیم بودن باد تایرهای خود اطمینان حاصل کنید برای این کار می‌توانید از دستگاه فشارسنج لاستیک که قیمت مناسبی هم دارد استفاده کنید. اکثر لاستیک‌ها دارای نشانگر زمان تعویض تایر هستند که اگر در داخل فرورفتگی عاج تایر قرار دارند، اگر عاج با این نشانگر هم‌اندازه بود وقت تعویض لاستیک فرارسیده است. فشار باد لاستیک‌های خود را تقریبا یک روز در میان بررسی کنید.

ترفندهای افزایش عمر ماشین

۸ . اطمینان حاصل کردن از کارکرد صحیح آینه‌ها و شیشه

در نگهداری خودرو از تمیز بودن شیشه و آینه مطمئن شوید اگر چراغی و یا آینه‌ای شکسته است که نیاز به تعمیر دارد فوراً آن را برطرف کنید. مرتباً شیشه‌های خود را بررسی کنید که ترک نداشته باشند اگر ترک‌های به‌قدر باشد که نشود آن را تعمیر کرد مجبور خواهید بود شیشه را کاملاً عوض کنید.

۹ . بررسی مایعات خودرو

یکی‌دیگر از شریان‌های اصلی و حیاتی خودرو، مایعات داخل آن است که وجود آن‌ها لازمه حرکت خودرو است. ضدیخ، روغن هیدرولیک، روغن‌موتور، آب‌شیشه پاک‌کن، روغن ترمز و سایر مایعات که باید حداقل در هفته یک‌بار بررسی شوند. از مکانیک خود بخواهید روش بررسی هریک را به شما آموزش دهد.

ترفندهای نگهداری از ماشین

۱۰ . سیستم کنترل خروجی گازها

برای نگهداری خودرو بسته به مکانی جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید باید به‌صورت دوره‌ای سیستم خروجی گازها را بررسی کنید. به‌طورمعمول هر متخصصی باید عیب‌یابی را انجام دهد، حس‌گر اکسیژن و دریچه‌های EGR دو محل رایج در مورد وجود عیب در سیستم خروجی گازها هستند که باید بررسی شوند.

روش های نگهداری خودرو


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک در روش‌های نگهداری ماشین برای افزایش طول عمر آن پرداختیم. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.