اگر یخچال کنمور شما کد خطایی را نشان می‌دهد، بیانگر اختلال در یکی از قطعات یخچال شما است. خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند که بدانید مشکل از کدام قطعه یخچال است. ازآنجاکه تعمیر یخچال کار بسیار تخصصی است بهتر است برای تعمیر و رفع ارور یخچال کنمور از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. شما می‌توانید با پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال اعم از؛ هیتاچی، آزمایش، سایوان و…  تماس بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

انواع کد خطا و ارور یخچال کنمور

یخچال کنمور مدل‌های مختلفی دارد بیشتر کدهای خطای زیر مربوط به مدل‌های Kenmore 795 است:

تعمیر یخچال کنمور در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

۱ . کد Er IF یا Er 1F

کد Er IF یا Er 1F ارور یخچال کنمور بیانگر اختلال در صفحه کنترل اصلی است. سیگنال بازخورد از موتور فن یخ‌ساز به مدت ۱۱۴ ثانیه قطع شده است.

  • برای رفع این خطا ابتدا یخچال را از برق بکشید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه خاموش بماند. سپس آن را به برق وصل کنید، ممکن است مشکل حل شده باشد، اما در حالتی که سیستم یخ‌ساز همچنان کار نکند. برای بررسی بیشتر این مشکل، توصیه می شود مقاله، علت کار نکردن یخساز یخچال  را مطالعه نمایید. این خطا دوباره روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود و در صورت ادامه این خطا اطراف فن دچار یخ‌زدگی می‌شود و عملکرد عادی فن دچار نقص می‌شود. بهتر است یخچال را به مدت ۲۴ ساعت از برق بکشید و درهای آن را باز بگذارید، درصورتی‌که مشکل حل نشد با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

۲ . کد Er FF

کد Er FF ارور یخچال کنمور بیانگر اختلال در فن اواپراتور است.

  • فن اواپراتور را چک کنید اگر اواپراتور سالم بود، سوکِت ها را بررسی کنید. درصورتی‌که مشکل از این بخش‌ها نباشد ممکن است برد اصلی دچار نقص شده باشد. بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

۳ . کد Er FS

کد Er FS خطای یخچال کنمور به دلیل اشکال در سنسور فریزر ظاهر می‌شود در واقع خطای FS مخفف کلمه Freeze Sensor است.

  • ابتدا سنسور را بررسی کنید در صورت خرابی سنسور لازم است آن را تعویض کنید. درصورتی‌که مشکل از سنسور نباشد باید سیم‌کشی‌ها و اتصالات را بررسی کنید.

۴ . کد Er rs

کد Er rs ارور یخچال کنمور بیانگر اختلال در سنسور یخچال است. در واقع خطای RS مخفف کلمه Refrigerator Sensor است. اگر این سنسور دچار نقص شده باشد دمای یخچال به‌درستی نشان داده نمی‌شود.

  • سنسور و سیم‌کشی‌ها را بررسی کنید و در صورت خرابی آن‌ها را تعمیر کنید. درصورتی‌که مشکل برطرف نشد ممکن است اشکال از صفحه کنترل اصلی باشد پس بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

۵ . کد F Ds

کد F Ds خطای یخچال کنمور به دلیل نقص در سنسور دیفراست فریزر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود. خرابی این سنسور باعث می‌شود چرخه یخ‌زدایی در اواپراتور انجام نگیرید و یخچال سرمای کافی را نداشته باشدو برای رفع این این مشکل و عیب یابی آن، مقاله علت سرد نکردن یخچال فریزر را مطالعه فرمایید.

  • اگر اختلال در سنسور دیفراست ادامه یابد عملیات سردسازی یخچال با مشکل روبه‌رو می‌شود زیرا دیفراست دچار یخ‌زدگی می‌شود و باعث بسته شدن دریچهی هوای سرد می‌شود. برای رفع این مشکل باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

۶ . کد R dS

کد R dS کد ارور یخچال کنمور بیانگر نقص در سنسور دیفراست یخچال است.

  • سیستم دیفراست یخچال شامل سنسور دیفراست، المنت، ترموفیوز، اواپراتور و ترمودیسک است و هرگونه مشکل در این سیستم باعث می‌شود یخچال سرد نباشد.

۷ . کد Er Hs

کد Er Hs ارور یخچال کنمور به دلیل وجود نقص در سنسور رطوبت است.

  • برای رفع آن باید سنسور رطوبت و میزان رطوبت اطراف یخچال را بررسی کنید. هرگونه مشکل در این سنسور سبب می‌شود یخچال میزان رطوبت زیر و اطراف یخچال را درست تشخیص ندهد. در صورت تداوم خطا باید سنسور رطوبت را تعویض کنید.

۸ . کد Er IS

کد Er IS ارور یخچال فریزر کنمور به علت وجود نقص در سنسور یخ‌ساز رخ می‌دهد.

  • به‌منظور برطرف‌کردن این نقص باید نقص در سنسور و یا اختلال در سیم‌کشی را مورد بررسی قرارداد سپس در صورت تداوم نقص باید مونتاژ کامل یخ‌ساز را جایگزین کرد. تعویض سنسور یخ‌ساز کار فنی می‌باشد. شما می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال کمک بگیرید. برای دریافت خدمات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۹ . کد Er SS

کد Er SS ارور یخچال ساید کنمور به دلیل وجود نقص در سنسور مخزن به وجود می‌آید و ممکن است سنسور دچار اتصال کوتاه شده باشد.

  • برای برطرف‌کردن این نقص باید مخزن که در واقع همان کشوی اغذیه می‌باشد، به همراه نقصانی در سنسور و اختلال سیم‌کشی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت تداوم نقص، سنسور درجه حرارت مخزن را تعویض کنید. به یاد داشته باشید که این ارور باید خیلی سریع برطرف شود.

۱۰ . کد Er rt

کد Er rt ارور یخچال کنمور به دلیل خرابی در سنسور تشخیص دمای اتاق می‌باشد.

  • برای رفع آن باید نقص در سنسور و یا اختلالات سیم‌کشی را بررسی و تعمیر کرد. پس از بررسی می‌توانید یخچال را ۵ دقیقه از برق بکشید، درصورتی‌که مشکل حل نشد باید سنسور دمای اتاق را تعویض کنید.

۱۱ . کد Er lt

کد Er lt خطای ییخچال کنمور دلیل خطا در داخل سیستم یخ‌ساز رخ می‌دهد که ممکن است موتور یخ‌ساز دچار نقص شده باشد.

  • برای برطرف‌کردن این نقص باید دستگاه یخ‌ساز را به طور روتین وار تست کنیم. سپس در صورت تداوم این خطا، مونتاژ دستگاه یخ‌ساز را باید تعویض کنید. تعویض این قطعه کار بسیار تخصصی است اگر دانش کافی برای تعویض این قطعه را ندارید می‌توانید از پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال کمک بگیرید.

۱۲ . کد Er gf

کد Er gf ارور یخچال کنمور به دلیل اختلال در جریان‌سنج یا فلومتر به وجود می‌آید.

  • به‌منظور رفع آن باید فشار و جریان آب را چک کرد. برای رفع این خطا جریان‌سنج را تعویض کنید.

۱۳ . کد F Dh و r dH

کد F Dh و r dH خطای یخچال فریزر کنمور به دلیل این‌که سنسور به بیش از ۴۰ درجه فارنهایت در یخ‌زدایی نرسیده است در صفحه‌نمایش یخچال ظاهر می‌شود که بیانگر اختلال در فیوز، گرمکن یخ‌زدا و صفحه کنترل می‌باشد.

  • برای بررسی این قطعات بهتر است از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بخواهید.

۱۴ . کدEr1F یا ErIF

کدEr1F یا ErIF نشانگر خرابی فن محفظه یخ‌ساز میباشد. فن یخ ساز را بررسی کنید احتمالاً دچار انسداد شده است.

  • اگر فن دچار انسداد نشده بود ممکن است موتور یخ‌ساز خراب شده باشد که باید تعمیر یا تعویض شود. درصورتی که این قطعات دچار مشکل نبودند باید سیم کشی ها وصفحه کنترل را چک کنید. برای تشخیص دقیق تر میتوانید با تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات یخچال تماس بگیرید.

۱۵ . کد Er CF

کد Er CF زمانی ظاهر می‌شود که فن کندانسور دچار خرابی شده باشد.

  • برای رفع این خطا باید فن کندانسور و سیم‌کشی‌های مربوطه و صفحه کنترل را بررسی کنید.

۱۶ . کد Er CO

کد Er CO زمانی که ظاهر می‌شود بیانگر اختلال در ارتباط بین برد اصلی دستگاه و صفحه نمایشگر است. این خطا ممکن است به علت خطای ارتباطی بین برد اصلی و سایر قطعات یخچال نیز باشد.

  • برد اصلی دستگاه را بررسی کنید. به یاد داشته باشید اگر دانش کافی از برد یخچال کنمور ندارید بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

تجربه تعمیر یخچال خود با پین ورک

در این مقاله که توسط تعمیرکاران پین ورک گردآوری شده است تلاش کردیم تمام کد های خطا و ارور یخچال فریزر و ساید کنمور را شرح دهیم. توجه داشته باشید که تعمیر یخچال کنمور نیازمند تخصص است و این مطلب فقط برای آشنایی شما با کدهای خطای یخچال کنمور می‌باشد. برای تعمیر یخچال کنمور خود می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیرات انواع یخچال کمک بگیرید. پین ورک با در اختیار داشتن کادری از بهترین نیروهای تعمیر یخچال آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان و ارسال نزدیک‌ترین تعمیرکار به شماست. برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.