از رایج‌ ترین مشکلات هودهای امروزی و مدرن، کار نکردن صفحه لمسی هود است. اگر هود آشپزخانه شما با این مشکل مواجه شود، هر قدر هم که آن را فشار دهید، کار نخواهد کرد و حس گرهای این دچار مشکل هستند و نیاز به عیب یابی و تعمیر کامل خرابی صفحه لمسی هود دارد. لازم است بدانید که عیب یابی خرابی تاچ لمسی هود آشپزخانه حتماً باید با افراد مجرب سپرده شود تا از آسیب‌های جانبی و هزینه زیاد پیشگیری شود. پین ورک؛ نمایندگی معتبر تعمیر هود با به کار گیری به روز ترین متدهای تعمیرات هود و بهترین متخصصین همواره آماده تعمیرات خرابی صفحه نمایش هود شماست. جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

عیب یابی کار نکردن صفحه لمسی هود و تاچ

  • اگر تنها برخی قسمت ‌های صفحه لمسی هود دچار مشکل است و بعضی دکمه ‌های آن کار می‌کنند، ایراد از پنل هود است که نیاز به عیب یابی دارد.
  • اگر صفحه نمایش هود شما دچار مشکل نشده است ولی هود عملکرد مناسبی ندارد، امکان دارد که موتور هود نیم سوز شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد. این موضوع به این دلیل است که عملکرد صفحه نمایش هود مربوط به برد الکترونیکی و برد فرمان صفحه لمسی هود است. اما کار نکردن هود، به دلیل وجود مشکل در موتور سیستم است؛ بنابراین در صورت بروز این مشکل باید موتور هود مورد بررسی قرار بگیرد.
  • اگر همه دکمه ‌ها و قسمت‌ های صفحه لمسی هود آشپزخانه دچار مشکل است و خرابی تاچ هود رخ داده است می‌ تواند دو دلیل داشته باشد که ناشی از معیوبی برد فرمان و یا برد الکترونیکی هود شما است. در ادامه به بررسی بیشتر این موارد می ‌پردازیم.

رایج ‌ترین علل خراب شدن تاچ لمسی هود

  • مهم‌ ترین علل معیوب شدن دکمه‌ های صفحه لمسی هود آشپزخانه، همان کار نکردن دکمه ‌های هود و خرابی تاچ هود می ‌باشد.
  • از علل مهم معیوبی تاچ هود، می‌شود به خرابی برد الکترونیکی و مشکل در پد لمسی هود و قطعی در اتصالات اشاره کرد.

۱ . خرابی تاچ پد و کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

در این حالت و بروز این مشکل، بعضی از دکمه‌ های صفحه لمسی هود کار می‌ کنند ولی برخی دیگر از کار افتاده‌ اند؛ بنابراین صفحه نمایش هود منجر به بروز این مشکل شده است. چون اگر ایراد از برد الکترونیکی سیستم بود، همه دکمه‌ ها از کار ایستاده و عملکردی نداشتند.

تعمیر هود در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

  • در این موارد باید صفحه نمایش هود مورد تعمیر یا تعویض قرار گیرد تا مشکل خرابی تاچ هود برطرف شود.
  • در بعضی اوقات، رسیدن حرارت مناسب و کنترل شده‌ای به قسمت پشت صفحه لمسی هود، موجب محکم شدن اتصالات هود می‌شود و ممکن است مشکل آن برطرف شود. اما این کار باید حتماً توسط افراد مجرب و متخصصین ماهر در این زمینه انجام شود. پین ورک با همکاری با بهترین متخصصین و ارائه به روز ترین خدمات آماده تعمیرات خرابی تاچ هود شما در اولین فرصت است. جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

۲ . خرابی برد صفحه نمایش و کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

از رایج‌ ترین و مهم ‌ترین علل خرابی تاچ هود، معیوبی برد صفحه نمایش می‌باشد. اگر برد پنل فرمان هود به درستی کار نکند، برد صفحه نمایش نیز کار نخواهد کرد و این باعث می‌شود که دکمه‌ های صفحه نمایش عملکردی نداشته باشند. در این موارد برد الکترونیکی هود شما باید تعمیر و یا تعویض شود.

  • جهت بررسی برد الکترونیکی هود، باید ابتدا هود از برق جدا شود. پس از آن که مطمئن شدید هود به برق متصل نیست، با احتیاط پنل هود را بازکنید و سپس پنل لمسی هود را چک کنید. وجود جریان برق میان دکمه‌های فرمان و دکمه ‌های برد را بررسی کنید.
  • توسط اهم متر، کابل رابط برد پنل فرمان و همچنین برد مادر و برد اصلی را چک کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که کابل رابط سیستم آسیب ندیده باشد.
  • در نظر داشته باشید که بررسی اتصالات و برد و صفحه نمایش هود آشپزخانه کاری است که نیاز به دقت و تخصص کافی دارد و لازم است توسط افراد آموزش دیده و متخصص انجام شود تا آسیبی به قسمت‌ های دیگر هود شما نرسد و در هزینه تعمیرات کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه صرفه جویی شود.

۳ . معیوبی برد الکترونیکی اصلی و کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه

اگر برد الکترونیکی هود شما معیوب شده باشد، دکمه‌ های صفحه نمایش هود به طور کامل از کار میفتند. در صورت بروز این مشکلات، امکان دارد که اتصالات برد الکترونیکی دچار قطعی شده باشد و یا در قسمت پردازنده سیستم خطایی رخ داده باشد. در این موارد و اطمینان از علت مشکل، باید برد الکترونیکی اصلی تعمیر و یا تعویض شود.

  • جهت بررسی برد الکترونیکی سیستم هود، اول باید برق دستگاه قطع شود و همینطور پنل جلویی هود باز بشود.
  • سپس صفحه تاچ پد و پنل فرمان هود را چک کرده. اگر در این قسمت ‌های ذکر شده ایرادی دیده نشد، بنابراین برد الکترونیکی هود دچار مشکل است و باید به وسیله اهم متر چک شود. اگر ایراد از این قسمت بود، احتمالاً لازم است که برد الکترونیکی عوض شود.

تعمیرکار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه و خرابی تاچ هود با پین ورک

موارد ذکر شده، رایج‌ ترین علل کار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه بودند که در عیب یابی آن به شما کمک می‌کنند؛ اما حتماً در نظر داشته باشید که این مطالب جهت راهنمایی و اطلاع رسانی به شما آورده شده است و تعمیر و عیب یابی هود باید به افراد مجرب و متخصص آموزش دیده در رابطه با عملکرد هود آشپزخانه سپرده شود تا از آسیب‌ های جانبی جلوگیری شده و پس از تعمیر هود، برای مدت زیادی عملکرد مناسبی داشته باشد و از هزینه ‌های اضافی پیشگیری شود.

مقاله‌ای که خواندید توسط متخصصین پین ورک گرد آوری شده‌اند. پین ورک همیشه آماده ارائه خدمات و تعمیرکار نکردن صفحه لمسی هود آشپزخانه و خرابی تاچ هود شما بوده و در کمترین زمان ممکن هود شما را عیب یابی می ‌کند. جهت ثبت سفارش، با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ در تماس باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.