بیشتر ما در دوران نوجوانی دچار آکنه می‌شویم. این موضوع در هر سنی ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. آنچه بیشتر مردم نمی‌دانند این است که آکنه می‌تواند حتی در سال‌های بعدی زندگی و همچنین در سن بزرگ‌سالی روی شما تأثیر بگذارد. آکنه یک مشکل التهابی پوستی است و هنگامی رخ می‌دهد که غدد چربی موجود در پوست شروع به تولید سبوم بیش از حد کنند، سپس فولیکول‌های مو موجود در پوست تجمع پیدا می‌کنند که منجر به تشکیل آکنه می‌شود. دلایل زیادی مانند ژنتیک، استرس، هورمون‌ها و داروهای خاص وجود دارد که باعث ایجاد آکنه می‌شود. لیزر CO2  یکی از روش‌های مهم و کاربردی برای از بین بردن آکنه محسوب می‌شود. در این مطلب از پین‌ورک به توضیح و بررسی لیزر CO2 می‌پردازیم. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما جذاب و کاربردی باشد.

لیزر CO2 و توضیحات تکمیلی

موارد خفیف آکنه را می‌توان با استفاده از داروهای ضد بارداری به راحتی درمان کرد، اما برای آکنه‌های شدید این داروها کارایی خاصی ندارند و جای زخم آن‌ها از بین نمی‌رود و باعث می‌شود صورت ما ناهموار و زشت به نظر برسد. ممکن است جای زخم‌ها و لکه‌ها روی صورت شما باقی بماند. جای زخم آکنه باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خود داشته باشید و اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. آرایش تنها راهی است که باعث می‌شود شما بی عیب و نقص به نظر برسید و می‌توانید مدتی جای زخم‌های آکنه را فراموش کنید؛ اما استفاده همیشگی از آرایش به پوست شما آسیب زیادی می‌رساند. زخم‌های پوستی عموماً سرسخت هستند و خلاص شدن از شر آن‌ها دشوار است؛ اما لیزر مؤثرترین درمان برای زخم‌های آکنه است، زیرا آن‌ها یک راه‌حل طولانی‌مدت برای بهبود جای زخم با نتایج چشمگیر ارائه می‌دهند. لیزر درمانی طولانی مدت است ولی جای زخم شما را از بین می‌برد. نور لیزر به لایه‌های مختلف پوست شما نفوذ می‌کند. روند بهبودی به این گونه است که تمام بافت‌های آسیب دیده را از بین می‌رود و با تولید کلاژن جدید، پوست جدید تولید می‌شود. پوست جدید با بافت و رنگ یکنواخت دوباره باعث می‌شود جوان به نظر برسید. با لیزر درمانی مشکلات پوستی خود را به حداقل می‌رسانید. این یک روش نسبتاً بی‌ضرر است.

لیزر

در این روش درمانی لازم نیست از بی‌هوشی عمومی یا ژل‌های بی‌هوشی استفاده شود. نور لیزر نواحی آسیب دیده را درمان می‌کند و در آن زمان تنها کاری که باید بیماران انجام دهند این است که فقط دراز بکشند. لیزرهای مختلفی برای درمان زخم‌های آکنه مانند لیزر CO2، لیزر Fraxel، لیزر فیبر اربیم و غیره در دسترس است. این لیزرها متفاوت هستند اما برای ترمیم مجدد سطح پوست با تحریک تولید کلاژن برای نرم کردن ظاهر زخم‌های آکنه مؤثر هستند. لیزر CO2 از انرژی قوی برای نفوذ بر سوراخ‌های ریز در سطح پوست استفاده می‌کند و سپس سطح پوست را متلاشی می‌کند و از تولید و تحریک کلاژن جدید برای بهبود پوست و پر کردن جای زخم‌های آکنه استفاده می‌کند. از این نوع درمان می‌توانید همیشه استفاده نمایید. برای دیدن بهبود چشمگیر در زخم‌های آکنه، فقط یک جلسه درمان ضروری است و ممکن است بیماران طی یک هفته نتایج قابل قبولی را مشاهده کنند. لیزر CO2 همچنان به عمق بیشتری از سطح پوست نفوذ می‌کند و پرتوهای این نوع لیزر بلافاصله جذب بدن نمی‌شود، همین امر موجب انقباض عضلات می‌گردد. از لیزر اربیم می‌توان در درمان جای زخم آکنه استفاده کرد. این ماده از انرژی خود استفاده می‌کند و لایه‌های سطحی از پوست را احیا می‌کند که باعث تولید کلاژن جدید می‌شود و پوست جدیدی ظاهر می‌شود که حتی بافت سالم‌تری دارد. به طور کلی تقریباً ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد تا نتایج چشمگیر بهبودی و تجدید پوست حاصل شود. این نوع لیزر CO2 دارای عمق نفوذ بسیار کم است، پس از برخورد به سطح پوست، انرژی بلافاصله توسط آب پوست جذب می‌شود و انرژی گرمایی بسیار کمی به لایه‌های عمیق‌تر پوست منتقل می‌شود. یک نکته را به خاطر بسپارید که برای انجام عمل لیزر CO2 همیشه باید به یک مرکز مراقبت از پوست مراجعه کنید. از آنجا که انتخاب صحیح تنظیمات و طول موج لیزر بسیار حائز اهمیت است، یک اشتباه می‌تواند به پوست آسیب برساند و حتی باعث از بین رفتن پوست شود. باید به شما بگوییم که خوشبختانه روش‌هایی برای خلاص شدن از شر جای زخم آکنه وجود دارد و ما شما را با جدیدترین نوع درمان آشنا می‌کنیم.

لیزر


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما برای انجام لیزر co2 مشورت با پزشک متخصص است. ابتدا کاملا اطلاعات اساسی را بدست آورید سپس برای انجام این کار تصمیم بگیرید تا دچار پشیمانی نشوید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.