اگر می‌خواهید موهای شما روشن‌تر به نظر برسد، موثرترین گزینه اسیدسیتریک است که در داخل لیمو به فراوان یافت می‌شود. این ماده برای موهایی که طبیعی بلوند و موهایی که قهوه‌ای روشن هستند به عنوان یک سفید کننده عمل می‌کند. آب پرتقال به اندازه لیمو باعث روشن شدن موهای شما نمی‌شود، اما به شما کمک می‌کند تا محصول را از موهایتان خارج کنید بنابراین موهایتان روشن‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد. در این مطلب از پین‌ورک با روشن کردن مو با لیمو و پرتقال آشنا می‌شوید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

روش اول|تهیه اسپری روشن کننده لیمو

۱ . آب لیمو و آب را در یک بطری مخلوط کنید

برای روشن کردن مو با لیمو و پرتقال باید آب‌لیمو و آب‌پرتقال را با سایر ترکیبات مخلوط کنید تا از موی شما در برابر اثرات اسیدسیتریک که باعث خشک شدگی موها می‌شود، محافظت کنید. خوشبختانه بیشتر مواد اولیه در آشپزخانه شما وجود دارد. بنابراین هر زمان که بخواهید موهای روشن‌تر و شاداب‌تری داشته باشید، می‌توانید این‌کار را انجام دهید.

  • یک لیوان (۲۳۷ میلی لیتر) آب لیمو و یک فنجان (۲۳۷ میلی لیتر) آب گرم را به یک بطری اضافه کنید.
  • بطری را با شدت تکان دهید تا مواد کاملا ترکیب شوند.
  • شما به یک بطری اسپری نیاز دارید که حداقل ۴۷۳ میلی‌لیتر باشد.
  • چون لیمو بسیار اسیدی است می‌تواند موهای شما را حتی وقتی با آب قاطی شده است خشک کند اگر شما موهای خشک و یا آسیب دیده دارید ۲ تا ۳ قاشق چایخوری نرم کننده یا روغن مو به مخلوط لیمو اضافه کنید.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

۲ . اسپری را به موهای خود بزنید

بعد از مخلوط کردن مواد اسپری روشن کننده لیمو را روی موهای خود بمالید این کار با انگشت خود یا با یک شانه انجام دهید تا از پخش یکسان آن مطمعن شوید.

  • اگر برای ایجاد هایالایت ترجیح می دهید از اسپری روشن کننده استفاده کنید اسپری را تنها روی قسمت های استراتژیک مو بمالید.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

۳ . چند ساعت در آفتاب بنشینید

پس از اینکه اسپری را به موهای خود زدید گرما به سریع شدن روشنایی کمک می‌کند. یک تا سه ساعت در آفتاب بروید تا گرما به روشن شدن موهایتان کمک کند. هر چه مدت بیشتری را در آفتاب بگذرانید موهای شما روشن‌تر خواهد شد.

  • اگر نمی‌خواهید در آفتاب بنشینید بعد از اسپری زدن به موهای خود یک کلاه دوش یا یک پلاستیک روی موهایتان قرار دهید تا گرما به وجود بیاید.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

روش دوم|مخلوط کردن تمام اسپری های روشن کننده لیمو طبیعی

۱ . چای بابونه را در یک بطری اسپری بریزید

۲/۱ فنجان (۱۱۸ میلی لیتر) چای بابونه را به بطری اضافه کنید. برای بهترین نتیجه مطمعن شوید که چای حداقل ۵ دقیقه دم کشیده است.

-مطمعن شوید که بطری اسپری حداقل ۸ اونس را در خود نگه داشته است

-بابونه مانند آب لیمو میتواند به طور طبیعی به بیرون آمدن تناژ های روشن تر در مو کمک کند.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

۲ . بقیه مواد را مخلوط کنید

۳ لیمو ۱قاشق چایخوری دارچین(۳گرم) یک چهارم عسل و ۱ قاشق چایخوری(۴٫۵گرم) روغن نارگیل به بطری اسپری اضافه کنید بطری را تکان دهید تا همه ی مواد باهم مخلوط شوند.

-دارچین دارای پراکسید طبیعی است و عسل هنگام مخلوط شدن با آب واکنش شیمیایی میدهد که به عنوان ماده روشن کننده کمک میکند.

– روغن نارگیل برای مقابله با خشکی آب لیمو رطوبت را فراهم میکند. اگر موهای شما خشک و کم آب است شاید بخواهید یک قاشق چایخوری اضافی روغن نارگیل را برای کل ۲ قاشق چایخوری (۹گرم) اضافه کنید.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

۳ . بطری را با آب پر کرده و خوب تکان دهید تا مخلوط شود

هنگامی که همه مواد دیگر در بطری اسپری هستند آب مقطر را به اندازه کافی برای پر کردن بطری اضافه کنید.بطری را به شدت تکان دهید تا زمانی که مطمعن شوید تمام مواد کاملا باهم مخلوط شده اند.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

۴ . اسپری را به موهای خود بزنید

برای روشن شدن موهای خود مخلوط را روی قسمی از موهای خود که میخواهید روشن کنید بزنید. شما میتوانید این مخلوط را قبل از اینکه برای بیرون رفتن در افتاب برنامه چیدید و یا قبل از اینکه به رختخواب بروید به موهای خود بمالید تا یک شب موهای خود را روشنتر کنید .

-اگر قصد دارید هنگام خواب از اسپری روشن کننده استفاده کنید از کلاه دوش استفاده کنید تا از سفید شدن ملافه خود جلوگیری کنید. صبح اسپری موهای خود را بشویید.

–  استفاده از اسپری فقط در انتهای مو میتواند موخوره های مو را از بین ببرد.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

روش سوم|ایجاد اسپری روشن کننده مرکبات

۱ . آب و آبمیوه را در یک بطری اسپری ترکیب کنید

۴/۱ فنجان (۵۹ میلی لیتر) سودا کلوپ ۴/۱ فنجان (۵۹ میلی لیتر) آب پرتقال تازه – ۴/۱ فنجان (۵۹ میلی لیتر ) آب لیمو تازه و ۴/۱ فنجان (۵۹ میلی لیتر) آب گریپ فوت تازه را به یک بطری اسپری اضافه کنید بطری را ارام تکان دهید تا مایعات مخلوط شوند.

-اگر آب لیمو در دسترس نیست میتوانید آبلیمو را جایگزین کنید.

– چون اسپری از یک روغن ضروری تشکیل شده است بهتر است که از یک بطری اسپری شیشه ای استفاده کنید روغن های ضروری در اسپری میتوانند به راحتی در ظروف پلاستیکی تجزیه شوند.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

۲ . روغن ضروری را اضافه کنید

هنگامی که آب و آبمیوه ترکیب شدند. یک قطره روغن ضروری مریم گلی مخلوط کنید.

بطری را تند تکان دهید تا مطمعن شوید که روغن کاملا مخلوط شده است.

-روغن ضروری مریم گلی را میتوانید در فروشگاه های مواد غذایی سالم و ارگانیک پیدا کنید.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

۳ . اسپری را روی موهای مرطوب خود بمالید و چند دقیقه اجازه دهید روی موهایتان بماند

اسپری را به موهای خود بزنید و از انگشتان دست یا یک شانه برای پخش کردن آن استفاه کنید تا تمام تارهای مو به طور یکنواخت از اسپری پوشیده شوند. اجازه دهید اسپری به مدت دو تا چهار دقیقه روی موهای شما بماند.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال

۴ . موهای خود را بشویید

بعد از اینکه اسپری برای چند دقیقه روی موهایتان ماند موهای خود را طبق معمول با شامپو بشویید. تهویه مطبوع موهای خود را پیگیری کنید.

-هر دو هفته یکبار از اسپری برای براق و روشن شدن موهای خود استفاده کنید.

اگر موهای شما بسیار خشک است هر سه هفته یکبار از آن استفاده کنید.

روشن کردن مو با لیمو و پرتقال


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک با روش روشن کردن مو با لیمو و پرتقال آشنا می‌شوید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.