مدتی است مدل‌ ابروهای پرپشت به لطف سلبریتی‌ها دوباره مد شده‌اند. با این اوصاف، کسانی که از برداشتن ابرو خوششان نمی‌آید، لازم نیست نگران رشد ابروهایشان باشند. فقط یک مشکل کوچک وجود دارد و این است که اگه شکل طبیعی صورت پر و شادابی نداشته باشید، رشد ابروهایتان می‌تواند خیلی خوشایند نباشد. به‌راحتی می‌توانید با یک مداد ابرو، ابروهای خود را پرکنید یا فرم دهید؛ اما اگر این کار بیشتر اوقات برای شما وقت‌گیر باشد یا در صبح زمان زیادی بگیرد، چه می‌کنید؟ یا اگر بخواهید ابروهایتان در استخر و ساحل دوام بیشتری داشته باشد، از چه روشی استفاده می‌کنید؟ در این مطلب از مجله پین‌ورک شما را با دو عمل زیبایی میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو آشنا می‌کنیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ یک روش آرایش نیمه دائمی که رنگ‌دانه‌ها را در زیر لایه پوست شما قرار می‌دهد. نتیجه این روش، موهای ریز  و پر مانند مو طبیعی ایجاد می‌کند. یک واقعیتی که در مورد میکروبلیدینگ وجود دارد این است که این روش زمان‌بر است و ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. اما بسیاری از افرادی که روش میکروبلیدینگ را انجام داده‌اند از نتایج خود راضی بودند و کوچکترین شکایتی نداشتند. 

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ مانند خال‌کوبی است، اما سوزن‌های میکروبلیدینگ را به اندازه خالکوبی در پوست فرو نمی‌کنند. متخصص‌های ابرو از ابزاری شبیه قلم با ۱۶ یا ۱۷ میکرو سوزن در تنظیمات مختلف استفاده میکنند. این میکروسوزن‌ها به حدی کوچک هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند و نمی‌توان جزئیات آن‌ها را مشاهده کرد. همچنین ممکن است متخصص از فن سایه زنی استفاده کند که در این روش جوهر به روش دستی به زیر پوست انتقال داده می‌شود.

آیا میکروبلیدینگ آسیب می‌رساند؟

اولین درمان میکروبلیدینگ ابرو شما طولانی خواهد بود. اولین مراجعه برای درمان، بسته به سطح مهارت متخصص می‌تواند یک‌ونیم الی دو ساعت طول بکشد. در این جلسه مشاوره‌هایی که در مورد طرحی که ابروهایتان می‌خواهید داشته باشند و مشاوره‌های دیگری می‌گیرید. برای انجام اینکار شما باید یک کرم بی‌حس‌کننده یا ماده دیگری مانند لیدوکائینروی در ناحیه ابرو بزنید که این کار حدود ۳۰ الی۴۵ دقیقه زمان می‌برد. متخصصان در این زمینه می‌کوشند تا این روند، تا حد امکان بدون درد و راحت انجام شود. قطعا کسی که تجربه زیادی در این کار دارد، این کار را برای شما بدون درد و راحتتر و با حفظ آرامش بیشتری انجام می‌دهد.

بهبودی میکروبلیدینگ چقدر طول می‌کشد؟

اغلب برای بهبودی کامل این عمل دوهفته زمان نیاز است. روز بعد از عمل ممکن است حس کنید که ناحیه ابروی شما بسیار تیره شده است. اما نگران نباشید زمان بدهید تا لایه برداری انجام شود و رنگ آن روشن شود. حتی ممکن است دوباره به نظر برسد که ناحیه ابرو کمرنگ شده است اما بعد از مدت زمان مشخص گفته شده دوباره رنگ بازمی‌گردد. در این عمل بهتر است که یک ماه صبور باشید تا به مرور رنگ واقعی آشکار شود.

  • برای این‌که بهتر دوره‌ی درمان میکروبلیدینگ ابرو خود را طی کنید، ناحیه ابرو را با روغن چرب کرده و مرطوب نگه دارید تا بهتر بهبود یابد. همچنین متخصص شما بسته به نوع پوستتان می‌تواند محصولاتی را به شما توصیه کند.

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ چه مدت دوام دارد؟

میکروبلیدینگ را یک آرایش دائمی می‌دانند اما رنگ آن به‌مرور محو می‌شود و تنها ممکن است تا دوسال دوام داشته باشد. البته تمام این‌ها بستگی به پوست شخص و واکنش پوست شخص با جوهر دارد. در این روش معمولا به افراد توصیه می‌شود که هر ۶ ماه یک‌بار رنگ و شکل آن را ترمیم کنند. جلسه اول مراجعه برای آن است که به متخصص بفهمانید که واکنش پوست شما چگونه است تا بداند در جلسات بعدی از چه ترفندی استفاده کند.

آیا میکروبلیدینگ ابروهای طبیعی شمارا خراب می‌کند؟

اگر میکروبلیدینگ ابرو درست انجام شود باید کمترین آسیب را به ابروهای شما برساند. اگر رنگدانه بیش از حد در اعماق پوست شما قرار بگیرد باعث بروز عفونت می‌شود و ممکن است آسیب‌های جدی به فولیکول‌های مو وارد شود. همچنین ممکن است تیغه‌های آن زمان رساندن رنگدانه به داخل پوست، موهای طبیعی ابرو شما را قطع کند.

چه کسانی میکروبلیدینگ را امتحان می‌کنند؟

افرادی که پوست سالم دارند، داوطلبان مناسبی برای میکروبلیدینگ هستند و یک درمان ایمن و رضایت‌بخش را تجربه می‌کنند. ازآنجاکه این عمل به پوست در ناحیه‌ی ابرو آسیب می‌رساند، اگر پوست ناسالم باشد، نتیجه غیرقابل‌پیش‌بینی است و به‌احتمال‌زیاد ایده‌آل نخواهد بود. به‌این معنا که برای مبتلایان به اختلالات خونریزی، شرایط التهابی فعال در نزدیکی ابرو مانند اگزما، پسوریازیس یا زونا، حساسیت به جوهر، مصرف داروهای تجویز آکنه، استفاده از محصولاتی با مواد ضد پیری مانند رتینول و مصرف رقیق‌کننده خون یا مکمل‌ها ممکن نیست.

میکروبلیدینگ ابرو

زمان مراجعه با متخصص میکروبلیدینگ ابرو، در مورد تاریخچه پزشکی فعلی خود صادق باشید. حتی اگر پوست شما سالم است، برای پیدا کردن یک متخصص ابرو ماهر و قابل‌اعتماد، باید دقت و تلاش خود را انجام دهید. یک متخصص زیبایی هرگز نمی‌گوید که این‌کار صد درصد ایمن است و خطری برای شما ندارد در هر صورت باید مراقب علائم عفونت باشید. قرمزی جزئی کمتر از یک سانتی‌متر در اطراف منطقه تحت درمان و خارش و پوسته پوسته شدن جزئی طبیعی و زیاد نگران نباشید.

میکروپیگمنتیشن

اگر ابروهای پر و زیبایی ندارید به جز روش میکروبلیدینگ ابرو می‌توانید از روش میکروپیگمنتیشن ابرو نیز استفاده کنید. در میکروبلیدینگ برش بر روی پوست در ناحیه‌ی ابرو ایجاد می‌شود تا جوهر یا رنگدانه‌ها به زیر موهای ابرو انتقال پیدا کنند. در میکروپیگمنتیشن از یک دستگاه استفاده می‌کنند که سوزن‌های آن روی پوست شما شیارهای ریز و مویی شکل ایجاد می‌کنند که نتیجه‌ی آن طبیعی‌تر از روش میکروبلیدینگ است. این روش برای کسانی که نمی‌خواهند خیلی سن بالا به نظر برسند عالی است.

میکروبلیدینگ ابرو

در میکروپیگمنتیشن در مراجعه اول با متخصص باید در مورد فرم ابرو و رنگ آن بحث کنید. اگر ابروهای متقارنی ندارید و اگر ابروهای شما به سمت پایین متمایل هستند و مانع از این می‌شوند که چشم‌های شما بزرگ‌تر به‌نظر برسد میتوانید بااین روش این مشکل را برطرف کنید و فضاهای خالی ابروهایتان که کم‌پشت را پر کنید.

روند میکروپیگمنتیشن ابرو

در ابتدا کرم بی‌حس کننده را به ناحیه‌ی ابرو می‌زنند و سپس با اطراف خط ابرو را نشانه‌گذاری می‌کنند تا خطوط ابروی دلخواه را بدست آورند. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه که کرم بی‌حسی اثر کرد، متخصص شروع به کار می‌کند. این کار بدون اینکه شما دردی را احساس کنید انجام می‌شود. ممکن برای پوست‌های نازک اثر کرم بی‌حس کننده زودتر از بین برود اما طبیعی است و نگران نباشید و به پزشک خودد بگویید که آن را برای شما تجدید کند.

پس از پایان عمل پزشک به شما یک کرم ژل تجویز می‌کند تا دوبار در روز از آن استفاده کنید. تا ۴۸ ساعت بعد از عمل، نباید عرق کنید و خطوط ابرو نباید مرطوب شوند زیرا ممکن است رنگدانه‌ها از بین بروند. پس از بهبودی کامل لازم نیست هر روز وقت برای ابروهایتان بگذارید و روی آن را با مداد بکشید حتی در استخر هم ابروهای زیبای خود را خواهید داشت.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک با عمل‌های زیبایی ابرو میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن آشنا شدید. در آخر حتما از دوستان خود یا کسانی که میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن ابرو را تجربه کردند، راهنمایی بخواهید. با بررسی جوانب مثبت و منفی در آخر باید تصمیم بگیرید که آیا این‌کار ارزشش را دارد یا خیر! امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.