میکرودرم ابریژن یک روش درمانی بسیار محبوب برای پوست است که می‌تواند در سالن اسپا یا مطب یک متخصص پوست انجام شود. اگر پیش از این تجربه انجام این کار را نداشته باشید، احتمالاً تعجب می‌کنید که چه اتفاقی در طول درمان با میکرودرم ابریژن رخ می‌دهد. مثلاً، درمان چه مدت‌زمانی طول می‌کشد؟ آیا آسیبی به پوست می‌رساند یا خیر؟ در این مطلب از پین‌ورک به اکثر سؤالاتی که در مورد میکرودرم ابریژن وجود دارد، پاسخ داده میشود تا انتظار واقع‌بینانه‌ای از اولین درمان میکرودرم داشته باشید. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما جذاب باشد.

میکرودرم ابریژن چه‌کاری برای پوست انجام می‌دهد؟

میکرودرم ابریژن یک روش حرفه‌ای است که توسط متخصصین پوست و زیبایی انجام می‌شود. دو روش اصلی برای درمان با میکرودرم ابریژن وجود دارد و هر دو روش برای لایه‌برداری کامل پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درمان با میکرودرم

در طی یک میکرودرم ابریژن کریستال، کریستال‌های ریز از یک لوله کوچک بر روی پوست شما قرار می‌گیرند و به‌طور هم‌زمان به پوست اصابت می‌کنند. طرز کار آن دقیقه مانند یک اسکراب پرقدرت است. نمونه دیگری از درمان میکرودرم ابریژن وجود دارد که بدون کریستال است و به‌جای اصابت کریستال‌های ریز از دانه‌های الماسی برای لایه‌برداری استفاده می‌کند.

هر دو شکل میکرودرم ابریژن فواید زیادی دارند اما یکی از روش‌های درمانی باعث می‌شود پوست نرم و صاف و درخشنده به نظر برسد. با دنبال کردن مجموعه‌ای از درمان‌های میکرودرم ابریژن، انسداد منافذ و جوش‌های سرسیاه کاهش می‌یابد و خطوط ریز روی صورت محو می‌شوند.

درمان چقدر طول می‌کشد؟

روش اصلی انجام میکرودرم ابریژن سریع است و فقط ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. متخصص شما را به اتاق درمان می‌برد، لباس خود را تعویض می‌کنید و روی تخت دراز می‌کشید. سپس، متخصص برای آماده‌سازی پوست، ابتدا صورت شما را تمیز می‌کند و بعد کار میکرودرم ابریژن را انجام می‌دهد و سپس بعد از اتمام کار باید صورت خود را تمیز کنید تا همه کریستال‌ها از روی صورت پاک شود بعد از آن کمی مرطوب‌کننده یا کرم ضد آفتاب روی پوست خود بمالید

در بسیاری از سالن‌ها، از اسپاس‌های روزانه و اسپاس‌های دائم در میکرودرم ابریژن برای درمان کامل پوست صورت استفاده می‌کنند. در این حالت شما نیز با ماسک و ماساژ صورت تحت درمان قرار خواهید گرفت و این کار حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید.

هزینه این روش درمانی چقدر است؟

بسته به جایی که زندگی می‌کنید و جایی که درمان خود را انجام می‌دهید، هزینه می‌تواند از ۷۵ دلار به بالا و ۳۰۰ دلار در هر دوره درمان باشد. اگر در یک منطقه مرفه به سالن می‌روید و درمان میکرودرم ابریژن برای صورت خود انتخاب می‌کنید، باید برای درمان خود حق بیمه پرداخت کنید. در عوض، اگر در سالن محلی از یک میکرودرم ابریژن بدون لرز استفاده می‌کنید، هزینه شما نسبتاً کمتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید که درمان با بالاترین قیمت، لزوماً بهترین درمان نیست، اما قیمت‌های بیش از حد پایین هم باید با شک و تردید موردبررسی قرار گیرند.

چند بار درمان موردنیاز است؟

اینکه به چه تعداد جلسه درمانی نیاز دارید، کاملاً به هدف نهایی شما بستگی دارد. آیا شما در تعطیلات هستید و روزانه در اسپا این کار را انجام می‌دهید؟ میکرودرم ابریژن فقط یک روش درمانی پوست است که باعث می‌شود پوست شما روشن و نرم شود.

اما اگر به دنبال بهبود یک مشکل خاص پوستی هستید، برای دیدن هرگونه تأثیر مثبت، واقعاً نیاز به سپری یک سری درمان پشت سرهم دارید. نتایجی که از میکرودرم ابریژن به دست می‌آیند، به‌صورت کلی و پس از یک دوره کامل حاصل می‌شوند.

به‌طورکلی، شش تا ۱۰ ماه با فاصله ۷ تا ۱۴ روز به معالجه نیاز است. تعداد دفعات درمان بسته به نیاز پوست و اهداف مراقبت از پوست شما متفاوت است. متخصصی که مراحل این کار را برای شما انجام می‌دهد، بهترین برنامه درمانی برای بهبود وضعیت خاص شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آیا میکرودرم ابریژن ضرر دارد؟

فکر اینکه کریستال‌هایی روی پوست شما قرارگرفته‌اند یا الماس‌هایی روی پوست شما کشیده شده و به پوست شما صدمه می‌زند، درست نیست. برخی افراد این احساس را به لیسیدن خشن زبان گربه تشبیه می‌کنند. برخی دیگر آن را ماساژ ناخوشایند صورت توصیف می‌کنند یا می‌گویند احساس جوییده شدن پوستشان را دارند. با این حال، نیازی به نگرانی نیست. از آنجا که این روش درمانی فقط روی لایه‌های سطحی پوست کار می‌کند، به‌هیچ‌عنوان خطرناک نیست. اگر متخصص شما با شدت بیش‌ازحد روی پوست شما کار می‌کند، این موضوع را به وی اطلاع دهید. درمان میکرودرم ابریژن نباید دردآور باشد.

درمان با میکرودرم

بعد از درمان چه انتظاری باید داشت؟

باز هم به دلیل اینکه روی سطح پوست بسیار حساس است، از نظر مشکلات میکرودرم ابریژن عوارض کمی دارد. بعد از درمان، پوست شما کمی صورتی‌رنگ خواهد شد که معمولاً طی چند ساعت بعد محو می‌شود. پس از گذشت یک روز، ممکن است احساس کنید که یک آفتاب‌سوختگی جزئی دارید. در غیر این صورت، شما می‌توانید درست روز بعد از میکروابریژن به‌راحتی به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

درمان با میکرودرم

ممکن است لازم باشد پس از درمان میکرودرم ابریژن از کرم‌های درمان آکنه، تونر، پاک‌کننده‌های دارویی و مانند این‌ها استفاده کنید که در این صورت پوست دچار سوزش یا نیش‌زدگی می‌شود. معمولاً استفاده از این کرم‌ها فقط یک روز پس از درمان نیاز است. از مواد آرایشی، مرطوب‌کننده‌ها و پاک کننده‌های بدون الکل معمولاً می‌توانید بلافاصله بعد از درمان بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید. پس از انجام این درمان، پوست شما کمی بیشتر مستعد آسیب دیدن از نور آفتاب خواهد بود. پس همان‌طور که اکنون به‌صورت روزانه از ضد آفتاب استفاده می‌کنید، پس از درمان هم باید به‌طور مداوم از آن استفاده کنید.

میکرودرم ابریژن برای اکثر افراد یک روش بسیار ایمن است (اگرچه برخی از افراد نباید تحت درمان با میکرودرمابراسیون قرار گیرند). در واقع، میکرودرم ابریژن یک روش مراقبت از پوست است اما برای همه معجزه‌آسا نیست. این دارو خطوط و چین‌وچروک‌های عمیق و جای زخم‌های آکنه را درمان نمی‌کند.


مقالات مرتبط :


پیشنهاد پین‌ورک به شما قبل از درمان این است که، در مورد اهداف و انتظارات پوستی خود با متخصص صحبت کنید تا او هم از خواسته شما باخبر باشد. این امر به شما اطمینان می‌دهد که نتایج مطلوبی از درمان خود دریافت کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.